Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

נסיעה במכונית EV של בטר פלייס


idandavid
שימו לב! השרשור הזה בן 4214 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

יש לי תחושה שחלק מהמגיבים כאן אינם בקיאים בפרטי המיזם ומטרותיו. המידע הבא לקוח מקריאה נרחבת באינטרנט בלבד.

 

1. לפני כחודש חברת בטר פלייס גייסה 350M$ לפי הערכת שווי של 1.25B$. בנק ההשקעות HSBC אשר הוביל את גיוס ההון האחרון השקיע בעצמו 125M$ במיזם. מזה אני מסיק שככל הנראה מדובר בפוטנציאל כלכלי אמיתי ולא בסתם חרטוט של אדם בשם שי אגסי. למרות שאני לא לגמרי מבין את הפוטנציאל העסקי של המיזם (לדעתי טמונים בו לא מעט סיכונים!), אני נותן קרדיט מינימאלי לגופים עסקיים מובילים כמו החברה לישראל, רנו, HSBC ועוד, שודאי החליטו ליטול חלק במיזם לאחר שבחנו אותו לעומק והשתכנעו בפוטנציאל שלו.

 

2. להבנתי, המהות של המיזם הוא לא המכונית/הסוללה עצמה שפותחה בכלל על ידי רנו ולא על ידי בטר פלייס (אגב, כפי שציינו לפני, יש כיום לא מעט יצרנים עם מכוניות חשמליות ואין בסוללה של רנו שום חידוש) אלא פתרון לוגיסטי מקיף לרכבים הפועלים על סוללה. הבעיות המרכזיות שעמן בא המיזם להתמודד הן: (1) הטכנולוגיה הקיימת לא מאפשרת נסיעה של יותר מכ-160 ק"מ ללא הטענה ו-(2) עלות הסוללה היא גבוהה מאוד (כ-50K ש"ח!) ובכך מייקרת משמעותית את עלות רכישת הרכב. הדרך להתמודד עם הבעיה הראשונה היא באמצעות פרישת עמדות טעינה ציבוריות וביתיות, אספקת השירות והחשמל, ופרישה של תחנות החלפת סוללות (בניגוד למה ש-GOLF אמר, לא יהיה צורך להטעין את הסוללה במשך שעות כל פעם אלא ניתן יהיה להחליפה בתחנת דלק, כאשר משך זמן ההחלפה יקח מס' דקות בדומה למשך זמן של תדלוק רגיל). השיטה להתמודד עם הבעיה השניה היא להחכיר את הסוללה על בסיס דמי מנוי.

 

3. למרות שהפרסומים השונים מדגישים את ההיבט הסביבתי הירוק של המיזם אני מסופק אם די בכך כדי לשכנע מספיק צרכנים לעבור לפתרון הזה תוך הקרבת הנוחות האישית שלהם (אין ספק שמדובר בטווח נסיעה מאוד קטן). לדעתי, המיזם יקום או יפול על דבר אחד - החיסכון הכספי שהוא יקנה לצרכנים. לפי מה שאני מבין, המיזם אמור להביא לחיסכון כספי משמעותי בשני מישורים: עלות רכישה נמוכה של הרכב (הרכב אמור לקבל הטבת מס ניכרת; הסוללה תהיה בבעלות בטר פלייס) וחסכון עלויות הדלק שודאי יהיו מאוד אטרקטיביים לאנשים רבים בעיקר במדינה כמו ישראל שבה עלויות הרכישה והדלק הן מטורפות. אני מניח שחברת בטר פלייס יודעת זאת היטב ולדעתי על זה היא מבססת את הערכותיה למכירת 100,000 מכוניות עד 2016 (לדעתי ההערכות נוגעות לישראל ודנמרק ביחד).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 39
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

לא הבנתם כנראה את המודל. הם לא מתכוונים להרוויח על המכירה, המחיר הולך להיות לא יקר יחסית, אלא על השימוש ברכב. והוא לא הולך להיות זול בכלל.

לפי הכתבה הזאת יעלה אותו דבר כמו להחזיק רכב בנזין - http://motocar.co.il/article/11988.aspx

מי שרוצה לממן עוד מונופול שרוצים ליצור לנו כאן, כמובן יכול, אבל לא נמאס לכם ממונופולים?

 

 

ראית אותם נמכרות בישראל ?

 

חוץ מזה הם ממש קטנות.

 

 

אולי הניסן לפחות כן תהיה בישראל, אם הכוחות שמאחורי בטר פלייס לא ימנעו את זה:

http://motocar.co.il/article/12037.aspx

והיא לא ממש קטנה

 

יש כיום רכבי דיזל ובנזין חסכוניים מאוד. מי שרוצה להקטין את השימוש בדלק, יכול לארגן קבוצה להבאת אחד הדגמים האלה לארץ, כמו שמישהו הציע פה בשירשור של פולו החדשה, שיש לה גרסה בלו-מושן, שעושה 1 ל-30.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הפניה הראשונית של בטר פלייס היא לציי רכב בהם המעסיק רוכש את הרכב עבור העובד (בשיטת ליסינג או כל שיטת מימון אחרת) שאותה העובד ממן ובעצם ההטבה של המעסיק היא עלות הדלק .

בנוסף לבטר פלייס יהיה זול להתקין עמדות טעינה בחניונים של החברות השונות בציי הרכב.

 

המחיר המוצג הגבוה יאפשר לבטר פלייס "להעניק" הנחה לציי רכב ובכל להוזיל לחברות את עלות ההטבה לעובד.

המחיר המוצג הגבוה יתן אשליה לעובד שהוא מקבל הטבה כפי שקיבל בעבר ובכך לא נפגעו תנאי העסקתו והוא תורם במלחמה בטרור ואיכות הסביבה.

 

מכיוון שעל פי הפרסומים מעל 70% מהמסירות בישראל היא באמצעות חברות הליסינג הפוטנציאל הוא גבוה .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

החידוש אינו טכנולוגי שכן הטכנולוגיה קיימת. החידוש הוא איסטרטגי שכן ענינו התמודדות עם טווח הפעולה הקצר יחסית של הסוללה, דבר שמאז ומתמיד עצר את המעבר מהנעת הבעירה הפנימית להנעה חשמלית. לשאלה אם האופן שבו בטרפלייס מתמודדת עם הבעיה בדמות תחנות החלפה, הוא אכן טוב, יעיל, נוח ובמיוחד זול, רק העתיד ייתן תשובה. מכל מקום, ברגע שיגיע החידוש הטכנולוגי האמיתי בדמות סוללות יעילות יותר או טכנולוגית טעינה אחרת שתתן מענה אמיתי לבעיה האנרגיה החשמלית להנעת כלי רכב, בטר פלייס עלולה למצוא עצמה במצב מוזר. העובדה אגב שיש רבים המשקיעים סכומי עתק במיזם הזה, מצביעה על כשרונו של היזם בשיווק, לא פחות מאשר על הפוטנציאל האמיתי של המיזם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הפניה הראשונית של בטר פלייס היא לציי רכב בהם המעסיק רוכש את הרכב עבור העובד (בשיטת ליסינג או כל שיטת מימון אחרת) שאותה העובד ממן ובעצם ההטבה של המעסיק היא עלות הדלק .

בנוסף לבטר פלייס יהיה זול להתקין עמדות טעינה בחניונים של החברות השונות בציי הרכב.

המחיר המוצג הגבוה יאפשר לבטר פלייס "להעניק" הנחה לציי רכב ובכל להוזיל לחברות את עלות ההטבה לעובד.

המחיר המוצג הגבוה יתן אשליה לעובד שהוא מקבל הטבה כפי שקיבל בעבר ובכך לא נפגעו תנאי העסקתו והוא תורם במלחמה בטרור ואיכות הסביבה.

מכיוון שעל פי הפרסומים מעל 70% מהמסירות בישראל היא באמצעות חברות הליסינג הפוטנציאל הוא גבוה .

 

ואיך בדיוק ייסעו בעלי הליסינג לטיול בדרום? ומה עם יכבה הרכב בדיוק כשהם באמצע שדה חרוש?

מחפש קבריו לא יקרה שתנייד 2+2.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא נראה לי שהבנתם כל כך את המצב היום.

 

כל העולם מחפש פתרונות איך לרדת בצריכת הדלק!

 

וזה בשביל שלא נכלכל את אויבנו וכדי שנפסיק לזהם את העולם כמו שהיום.

 

אולי זה נשמע לחלק מכם כשטויות של ממש אבל זה המצב.

 

וזה ממש לא מטריד אותי והרבה אנשים שהם לא יוכלו לסוע 200 ק"מ על טעינה אחת. רוב האנשים נוסעים פחות מזה לעבודה!

 

והרעיון הוא שבזמן שאנשים עובדים האוטו נטען.

 

אז תחשבו על זה בצורה כזאת ולא בצורה של "האודי לוקחת אותה פתיחות" או "זה עולה 200 שקל יותר בחודש"

 

וזה גם ממש לא בטוח.

אתה מודע לעובדה שזה הסוף למערכות סטריאו ברכב ?

כל מדבר שתתקין במערכת כזאת יפרק לך את האורך נסיעה ברמות בלתי נסבלות

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תחשוב אבל איזה כיף אין רעש באוטו! הרכב שקט כאילו הוא לא מונע בכלל.

 

ונגיד אתה במפגש והרכב עומד ואתה שומע מוסיקה אתה פשוט מחבר את האוטו לנקודת טעינה!!! :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ואיך בדיוק ייסעו בעלי הליסינג לטיול בדרום? ומה עם יכבה הרכב בדיוק כשהם באמצע שדה חרוש?

 

בישראל המרחק בין הערים הגדולות הוא פחות מטווח הנסיעה של סוללות ואין מצב שלא ניתן להקים תחנות החלפת מצברים בנקדות הרלוונטיות ואולי אפילו בטר פלייס יפעילו ניידת שרות החלפת מצברים לנתקעים בדרכים.

 

בכל אופן היה רגוע וקשה לי להאמין שתוכל להפתיעה את אנשי בטר פלייס בסוגיות כאלה שהם לא חשבו עליהם ומכיוון שיש מחשב ברכב שיודע תמיד איפה הרכב נמצא לאן מועדות פניו ומיקום נקודות הטעינה/החלפה הקרובות אין שום בעיה לכתוב תוכנה שתמליץ למשל אם עלית על כביש 90 להקפיץ התראה בסגנון "לנוסעים לאילת נקודת טעינה בעוד 7 קמ הקפה עלינו"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הבעיה העיקרית היא העובדה שבמודל הזה הסוללה היא בבעלות מפעיל נקודות ההחלפה ובעל הרכב כבול לחוזה מולו.

בשוק הליסינג זה עוד יכול לעבוד טוב, אבל לגמרי לא ברור מה יקרה כשהרכבים יימכרו לאדם פרטי.

 

יחייבו את אותו אדם לחתום חוזה מול בטר-פלייס?

באיזה תנאים?

האם מחיר המנוי החודשי יהיה מפוקח ע"י הממשלה? (מדובר במונופול, לא לשכוח. לצרכן אין בחירה בין כמה מפעילי תחנות החלפת סוללות)

מה לגבי המחיר לק"מ/להחלפת סוללה/לקווט"ש?

 

מה קורה כשאני מטעין את הסוללה על חשבוני בעמדת הטעינה בחניה של הבית בלילה?

מקבל זיכוי כספי מחברת בטר-פלייס? או שאולי הקילומטרים הנ"ל לא יחוייבו אם המודל הוא חיוב לפי ק"מ?

 

מה קורה כשהרכב נגנב, עם הסוללה? מקבלים תביעה על 50K ש"ח משי אגסי? (שהביטוח לא יכסה, כי הביטוח מכסה רק את הרכב שבבעלותך ולא ציוד נוסף בבעלות מישהו אחר)

אילת-מצפה רמון: שעה ורבע. (דרך עובדה)

20 ליטר דלק הכי מהנים ששרפתי עד היום.

צריכה 1:8.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפי הכתבה הזאת יעלה אותו דבר כמו להחזיק רכב בנזין - http://motocar.co.il/article/11988.aspx

 

זה נשמע לך הגיוני? איזה אדם שפוי (שאינו פריק לנושא איכות הסביבה) ירכוש רכב חשמלי עם טכנולוגיה חדשה ובלתי מוכחת, הדורש הטענה כל 160 ק"מ (במקרה הטוב), במחיר זהה לרכב בנזין?

 

אני מקווה (ומאמין) שאנשי בטר פלייס לא מצפים שאנשים יעברו לטכנולוגיה החדשה מבלי לקבל הטבה כספית משמעותית לכך. אחרת, אין ספק שמדובר בזריקת מאות מליוני דולר לפח.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הדיון בסוגיית בטר פלייס הוא ארוך ומייגע, אבל בכל מקרה, אין מה ללמוד על תוצאות הפרוייקט מנסיעת המבחן הזו. מדובר במכונית שונה מהתוצר המוגמר, שעברה הסבה די "שכונתית" להנעה חשמלית.

 

אתם מוזמנים לקרוא את ההתרשמות האישית שלי מההשקה של מרכז המבקרים כאן: http://www.thetruthaboutcars.com/review-project-better-place-renault-laguna-ev-mule/

 

האמת שאני גם הספקתי כבר לנהוג בלגונה הזאת, ולהבדיל ממך לא ניסיתי ולא הספקתי להתרשם בכלל מההתנהגות כביש שלה, עליה פרטת בלינק שהבאת The Truth About Cars

 

ברור לי שזהו אב-טיפוס מאולתר ולכן לא מדמה את חלוקת המשקל של הפלואנס העתידית עם המצבר השונה שלה (שם יהיה מעניין לבדוק האם החיבור המהיר של המצבר לאוטו מהודק מספיק ולא חורק או זז בהעברות משקל או חלילה תאונה).

 

ההתרשמות שלי מהאוטו מאוד חיובית:

התחושה, בעיקר במושב האחורי, היא של מכונית מרווחת, נעימה, ועם מנוע שדוחף חזק ובשקט מופתי וחלקות מדהימה. אין מכונית סלון עם מנוע בנזין או טורבו-דיזל שמסוגלת להאיץ בקצב כזה תוך כדי שמירה על שקט כזה והעברת כוח נעימה כל כך.

להבדיל ממכונית בנזין, כל לחיצה על הגז מניבה מייד את כל הכוח של האוטו ובשקט מוחלט. אין שום תחושה של "לקרוע" או "להתעלל" במנוע, וגם לא של "לטלטל" את הנוסעים.

זאת לעומת רכב בנזין בו כדי לקבל תגובה מיידית כזאת צריך לנסוע 90 קמ"ש כאשר הגיר נעול בהילוך "2", כאשר המנוע מרעיש ומחוספס (גם מנוע איכותי מחוספס יותר ממנוע חשמלי), ואז באמת כל לחיצה על הגז תניב תגובה מיידית- אך היא תהיה מלווה גם ברעש ובטלטול קטן לנוסעים בכל העברת הילוך.

 

בקיצור- הרכב מרגיש איכותי מאוד.

הכוח נשלט מאוד, להבדיל ממנוע בנזין בו לפעמים כל לחיצה קטנה גורמת לזינוק מוגזם.

 

שמתי לב אגב שבניגוד למוניטין ה"רכות" של רנו, הרכב היה מצויד בצמיגי מישלין sp sport נמוכי חתך. אולי כדי למנוע פרפורים בהאצה.

 

וגם אני לא הבנתי למה יש בלימת מנוע בהרפייה מהגז (המצבר נטען ב 20-30 KW לפי המחוג) , אבל בבלימה יותר רצינית עם דוושת הברקס הטעינה מתבטלת והמחוג מראה 0 KW.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ואיך בדיוק ייסעו בעלי הליסינג לטיול בדרום? ומה עם יכבה הרכב בדיוק כשהם באמצע שדה חרוש?

 

בדיוק מה שהם יעשו אם הרכב הבנזיני שלהם יתקע בלי דלק. כלומר, יתקשרו לחברת הליסינג :lol:

 

בטר פלייס מדגישים את התוכנה שתהיה ברכב, שתכונה AutOS, ותיתן לנהג את כל המידע לגבי תחנות קרובות והטווח שנותר לו. אם הוא יבחר להתעלם מהתראות אלה, הוא ישא במחיר - בדיוק כמו שהתעלמות מהנורית בפוקוס תגרור לבילוי ארוך מהצפוי עם הילדים.

 

בישראל המרחק בין הערים הגדולות הוא פחות מטווח הנסיעה של סוללות ואין מצב שלא ניתן להקים תחנות החלפת מצברים בנקדות הרלוונטיות ואולי אפילו בטר פלייס יפעילו ניידת שרות החלפת מצברים לנתקעים בדרכים.

 

בכל אופן היה רגוע וקשה לי להאמין שתוכל להפתיעה את אנשי בטר פלייס בסוגיות כאלה שהם לא חשבו עליהם ומכיוון שיש מחשב ברכב שיודע תמיד איפה הרכב נמצא לאן מועדות פניו ומיקום נקודות הטעינה/החלפה הקרובות אין שום בעיה לכתוב תוכנה שתמליץ למשל אם עלית על כביש 90 להקפיץ התראה בסגנון "לנוסעים לאילת נקודת טעינה בעוד 7 קמ הקפה עלינו"

 

דווקא בישראל זאת לא בעיה. בטר פלייס מדברים על 100 תחנות החלפה ב-2011, בשת"פ עם החברות דור אלון ופז. עבור מדינה קטנה כמו שלנו, זה מספיק כדי לחבר אפיקי תנועה מרכזיים. צריך גם לזכור שבנסיעה מנהלתית, המכונית תטען במשרד או בתחנות טעינה במקומות בילוי.

 

הבעיה העיקרית היא העובדה שבמודל הזה הסוללה היא בבעלות מפעיל נקודות ההחלפה ובעל הרכב כבול לחוזה מולו.

בשוק הליסינג זה עוד יכול לעבוד טוב, אבל לגמרי לא ברור מה יקרה כשהרכבים יימכרו לאדם פרטי.

 

יחייבו את אותו אדם לחתום חוזה מול בטר-פלייס?

באיזה תנאים?

האם מחיר המנוי החודשי יהיה מפוקח ע"י הממשלה? (מדובר במונופול, לא לשכוח. לצרכן אין בחירה בין כמה מפעילי תחנות החלפת סוללות)

מה לגבי המחיר לק"מ/להחלפת סוללה/לקווט"ש?

 

מה קורה כשאני מטעין את הסוללה על חשבוני בעמדת הטעינה בחניה של הבית בלילה?

מקבל זיכוי כספי מחברת בטר-פלייס? או שאולי הקילומטרים הנ"ל לא יחוייבו אם המודל הוא חיוב לפי ק"מ?

 

מה קורה כשהרכב נגנב, עם הסוללה? מקבלים תביעה על 50K ש"ח משי אגסי? (שהביטוח לא יכסה, כי הביטוח מכסה רק את הרכב שבבעלותך ולא ציוד נוסף בבעלות מישהו אחר)

 

בטר פלייס אכן מדברים על חוזה, בו הם מתחייבים לאחוז מסויים מהטווח המקורי של הסוללה. התנאים יהיו זהים לכל חוזה אחר: אתה מתחייב לשלם, בטר פלייס מתחייבים להעניק לך את השירות והתשתית שלהם.

 

כרגע, אין הצדקה לדבר על מונופול בהקשר של בטר פלייס. תהיה סטנדרטיזציה של שקעי הטעינה, כך שכל מתחרה שמעוניין יהיה להקים רשת תשתית מתחרה יוכל לעשות זאת, כך הם טוענים. הם אפילו אומרים שתחרות היא האינטרס שלהם.

 

על מחירים הם לא מדברים, אבל במסיבת העיתונאים שי אגסי טען שמדובר במחירים נמוכים ממה שהיה בקיץ 2008, ובערך ברמה של המחירים של היום. כל זאת עד שהטכנולוגיה תבשיל ואז המחירים ירדו.

 

אתה לא תטעין את הסוללה בשקע הביתי שלך, בטר פלייס לא תאפשר זאת. מתקן הטעינה מופעל באמצעות כרטיס אישי והחיוב יעשה, כנראה, במודל של קילומטרים ש"נטענו".

 

לגבי הגניבה, הנושא הזה לא שונה ממכוניות רגילות. גם מנוע של אודי S8 הוא רכיב יקר במיוחד, ובכל זאת - אנשים חיים עם זה. להוציא סוללה הוא לא עיניין של מה בכך - זה לא כמו לגנוב 4 טסות :lol: הרכב עצמו, מן הסתם, יהיה מוגן, ויתכן כי הסוללה עצמה תכלול אמצעי הגנה או מעקב. כנראה שבטר פלייס יפעילו ביטוח משלהם שיכלל במחיר של החבילה.

 

 

זה נשמע לך הגיוני? איזה אדם שפוי (שאינו פריק לנושא איכות הסביבה) ירכוש רכב חשמלי עם טכנולוגיה חדשה ובלתי מוכחת, הדורש הטענה כל 160 ק"מ (במקרה הטוב), במחיר זהה לרכב בנזין?

 

אני מקווה (ומאמין) שאנשי בטר פלייס לא מצפים שאנשים יעברו לטכנולוגיה החדשה מבלי לקבל הטבה כספית משמעותית לכך. אחרת, אין ספק שמדובר בזריקת מאות מליוני דולר לפח.

 

כרגע הם לא נוקבים במחירים מדוייקים (דהמרקר דיברו על כ-85 אלף שקלים ללא סוללה עבור הפלואנס ZEV, אבל בשיחה עם בטר פלייס הם טענו שמדובר בתרגום לא מדוייק ממחירים אמריקאיים), אבל עלות הנסיעה עצמה צפויה להיות מקבילה למנועי בנזין. המכונית עצמה כנראה תהיה מעט יותר זולה בשל הקלות המס בישראל. כדאי לזכור שהקלות המס הללו יוסרו עם הזמן.

 

האמת שאני גם הספקתי כבר לנהוג בלגונה הזאת, ולהבדיל ממך לא ניסיתי ולא הספקתי להתרשם בכלל מההתנהגות כביש שלה, עליה פרטת בלינק שהבאת The Truth About Cars

 

ברור לי שזהו אב-טיפוס מאולתר ולכן לא מדמה את חלוקת המשקל של הפלואנס העתידית עם המצבר השונה שלה (שם יהיה מעניין לבדוק האם החיבור המהיר של המצבר לאוטו מהודק מספיק ולא חורק או זז בהעברות משקל או חלילה תאונה).

 

ההתרשמות שלי מהאוטו מאוד חיובית:

התחושה, בעיקר במושב האחורי, היא של מכונית מרווחת, נעימה, ועם מנוע שדוחף חזק ובשקט מופתי וחלקות מדהימה. אין מכונית סלון עם מנוע בנזין או טורבו-דיזל שמסוגלת להאיץ בקצב כזה תוך כדי שמירה על שקט כזה והעברת כוח נעימה כל כך.

להבדיל ממכונית בנזין, כל לחיצה על הגז מניבה מייד את כל הכוח של האוטו ובשקט מוחלט. אין שום תחושה של "לקרוע" או "להתעלל" במנוע, וגם לא של "לטלטל" את הנוסעים.

זאת לעומת רכב בנזין בו כדי לקבל תגובה מיידית כזאת צריך לנסוע 90 קמ"ש כאשר הגיר נעול בהילוך "2", כאשר המנוע מרעיש ומחוספס (גם מנוע איכותי מחוספס יותר ממנוע חשמלי), ואז באמת כל לחיצה על הגז תניב תגובה מיידית- אך היא תהיה מלווה גם ברעש ובטלטול קטן לנוסעים בכל העברת הילוך.

 

בקיצור- הרכב מרגיש איכותי מאוד.

הכוח נשלט מאוד, להבדיל ממנוע בנזין בו לפעמים כל לחיצה קטנה גורמת לזינוק מוגזם.

 

שמתי לב אגב שבניגוד למוניטין ה"רכות" של רנו, הרכב היה מצויד בצמיגי מישלין sp sport נמוכי חתך. אולי כדי למנוע פרפורים בהאצה.

 

וגם אני לא הבנתי למה יש בלימת מנוע בהרפייה מהגז (המצבר נטען ב 20-30 KW לפי המחוג) , אבל בבלימה יותר רצינית עם דוושת הברקס הטעינה מתבטלת והמחוג מראה 0 KW.

 

תודה לך על הביקורת. אני כותב לאתר בשם The Truth About Cars, לא The Truth About Batteries. לכן, מצאתי לנכון לדבר גם על אספקטים דינמיים. זה לא תלוש לחלוטין מהמציאות; הבעיות שציינתי בכתבה ישתקפו גם בפלואנס ZEV. אפילו בטסלה רודסטר אפשר להרגיש פגיעה ביכולת הדינמית בגלל הסוללות. כדאי לזכור שהפלואנס ZEV היא מכונית המבוססת על הפלואנס הרגילה, שבתורה מבוססת על המגאן, כך שבאופן עקרוני היא תצטרך להתמודד עם אותן בעיות של הלגונה המומרת.

 

ניגשתי למכונית בהנחה שההסבה אמנם ארעית, אך מושקעת בצורה כזאת שהציבור שנוהג בה יוכל להתרשם בצורה חיובית ככל האפשר. ואגב, לא מדובר ב"שכונה" לגמרי. הסבה אותה חברה אמריקאית בשם FEV, ולצורך העיניין המכונית עברה תקינה אירופאית מיוחדת שעלתה סכום כסף בלתי מבוטל.

 

שמת לב שלא ביקרתי את המכונית על איכות הפלסטיקים על הקונסולה של התיבה. ברור לי שאלמנטים כאלה הם זמניים. אבל בעיית חלוקת המשקל היא בעיה שתהיה בכל המכוניות של בטר פלייס, לפחות בשלב זה כשהן יהיו בחלקו האחורי של תא המטען. בעתיד הסוללות צפויות להיות מאוחסנות מתחת לרכב (שזאת תצורה בעייתית בפני עצמה, אך על כך בפעם אחרת). חלוקת המשקל הבעייתית תרדוף את המכונית הסדרתית בכל הקשור להתנהגות ונוחות.

 

אני, באופן אישי, לא חובב גדול של תחושת השקט המוחלט. אולי בגיל 80. בכל אופן, אני מבין שזה מה שהקהל הרחב מחפש ולמטרות האלה, המכונית אכן מרשימה - אך לא יותר מרשימה מרוב המכוניות החשמליות שנוצרו עד כה. נכון, היא יותר מרווחת מרוב המכוניות הללו (וציינתי זאת בכתבה), אך היא כשלעצמה לא מהווה חידוש כלשהו. מכוניות כאלה עשו כבר מלפני יותר מ-100 שנים.

 

התייחסתי לשאלתך בכתבה. הרפיית דוושת התאוצה מפעילה את מערכת הבלימה הרגנטיבית; לחיצה על הבלם מפעילה את מעצורי הדיסקים הקונבנציונליים. וזה נושא בעייתי, מכיוון שבלימת המנוע חלשה יחסית ורוב הנהגים לא ינצלו אותה כמו שצריך, ויפסידו אנרגיה חיונית שבתורה תקטין את הטווח.

 

בימים הקרובים (אולי אפילו מחר) יפורסם ראיון שלי עם טל אגסי, שיענה לכם על חלק מהשאלות בנושא.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מכונית מאד מסוכנת.

מרוב שלא מרגישים כלום, ושהיא מאד שקטה, אפשר להירדם מרוב שיעמום ולעשות תאונה :|

 

אל תדאג. כמו שיש אביזרים שנותנים לך סאונד של מנוע פרארי כשיש לך מנוע 1.3 מסכן, ככה גם יהיו אביזרים למנועים חשמליים ואז מי שירצה לזכור איך מנוע בנזין נשמע, יהיה מוזמן לרכוש את האביזר.

 

נשמע כמו רעיון לעסק חדש :-o

המכוניות שלי : Lantis-F 98 -> מאזדה מיאטה 95

המכוניות של אשתי : יונדאי אקסט 95, מאזדה 3 2006, מיאטה NB 2003, סיטרואן C3 2017

המכוניות ליסינג שהיו לי : מאזדה 3 2010, סוזוקי סוויפט 2014, סוזוקי ויטרה 2016, רנו גרנד קופה 2019, סקודה קאמיק

החלום : RX8

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם אני הייתי באירוע ההשקה של מרכז ההדגמה של בטר-פלייס (לעיתונאים),

 

את מה שאני חושב על העניין אתם יכולים לקרוא כאן :

 

http://www.otoli.co.il/news.asp?cat=articles&scat=ar&ai=1549

 

 

דני G.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4214 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

Guest
הנושא הזה נעול לתגובות.

×
×
  • תוכן חדש...