Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

תיקון גיר פיאט פונטו 2012 רובוטי


zvigolden
מעבר לפיתרון נפתר ע"י orankohn,

פוסטים מומלצים

פנה אחי עובד זר מהודו שמחזיק את הרכב הנ"ל .

אין לרכב ערך רב והכנתי אותו לאפשרות שהרכב סיים את חייו.

בכל זאת , יש המלצה למכון גירים באיזור פתח תקווה שיודע לתקן גיר זה ?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא יודע כי לא ראיתי את האוטו .

בעל הרכב אמר שאי אפשר להוציא מ N

בקשתי ממנו סרטונים וקבלתי את הנ"ל

 

עריכה אחרונה על ידי zvigolden
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • פיתרון

הפיאט פונטו הגיעה בשתי ורסיות "אטומטיות". 

הדגם עם מנוע 8 שסתומים עם הספק 60 כ"ס הגיע עם גיר רובוטי חד מצמדי (דומה בעיקרו לזה שבפנדה דור 2  ופיאט 500). 

הדגם עם מנוע 16 שסתומים עם הספק 80 כ"ס הגיע עם תיבה רציפה ממוצא יפאני. 

אם מדובר בגיר הרציף אף מוסך-מכון גיר לא נוגע או מתקן בארץ. מציעים החלפה לגיר מפירוק. יעלה 4-5. 

אם מדובר בגיר הרובוטי יש אופציות לתיקון ויש לא מעט מכונים שמוכנים לתקן/לשפץ. יש מספר רכיבים במערכת שניתן להחליף די בקלות למשופץ/ משומש. מצריך אבחון מקצועי מאוד ומקום הגון וישר. 

חפש באינטרנט "תיקון גיר פיאט 500". 

יכול להגמר ברכיב די זול של אלפיה ועד מספר רכיבים(רובוט, צובר, קלאץ) שיעלה הון קטן. 

לפני הכל עיצה פשוטה שאם לא תועיל גם לא תזיק - תגיד לו לנתק מצבר לשעתיים ולחבר מחדש. יש סיכוי מה שהאיפוס יסדר את התקלה עד להודעה חדשה. 

יש גם אפשרות שמצבר שאינו תקין לגמרי גורם לבעייה, הגם שמאפשר התנעה. 

החלפה למצבר חדש תואם לנדרש תאמת-תפריך אפשרות זו. 

 

עריכה אחרונה על ידי orankohn
תוספת
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מספיק שיראה ברישיון הרכב מה ההספק 60 (רובוטי חד מצמדי) או 80 כ"ס (גיר רציף). 

בנוסף , לחילופין, ברציף יש מסילה ישרה לגיר עם  P )parking). ברובוטי אין P ונראה כמו שתי מסילות מקבילות. ככה:

image.png.12d6f54912c7d9ab183eb938b8e2d5cc.png

עריכה אחרונה על ידי orankohn
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, orankohn כתב:

הדגם עם מנוע 8 שסתומים עם הספק 60 כ"ס הגיע עם גיר רובוטי חד מצמדי (דומה בעיקרו לזה שבפנדה דור 2  ופיאט 500). 

הדגם עם מנוע 16 שסתומים עם הספק 80 כ"ס הגיע עם תיבה רציפה ממוצא יפאני. 

זה היה ככה בדור שני פונטו ספייס, שנמכר בין 2001-2006

 

בדור 3 "גרנדה פונטו" ו"פונטו איוו" האפשרות האוטומטית היחידה זה גיר רובוטי. 

 

2012 זה דור 3.

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בוקי, צודק לגמרי. 

עדיין כל מה שציינתי לגבי הרובוטי החד מצמדי תקף מבחינת האופציות. 

המקום הכי אמין לאבחון נכון הוא מוסך  מורשה פיאט "שמשון" ביהוד. מקצועי והגון אך לא זול...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש שירשור שפתחתי בעבר שאולי יש בו מידע שאולי יעזור:
https://carsforum.co.il/topic/708152-תיקון-נזילת-שמן-מהרובוט-בפיאט-dualogicselespeed-מידע-שאולי-יעזור-לאחרים/#comment-6388469

לגבי הדיון- כמה אפשרויות:

-האם בעת פתיחת הדלת לפני הנעה(לאחר שרכב חנה לפחות כשעה) יש רעש של המשאבה החשמלית כמו תמיד?
במידה ולא קיים סיכוי שצריך לשפץ את המשאבה ההידראולית של הרובוט (לרוב זה פחמים של המנוע בכמה שקלים אך המחיר יהיה של משאבה משיפוץ).

-האם יש סימני נזילת שמן מאיזור הרובוט? 
image.thumb.png.d66786cd70ebb5a956ec2a3e42ea8539.png
כל היחידה הזו מסתתרת מאחורי מגן מפח אלומיניום לפני הגלגל הקידמי של הנהג, אפשר להשחיל יש שהרכב קר ולגעת בצינור השחור עם הוא מרוח בשמן ההידראולי.
- אם רוצים ליראות את גובה השמן צריך לפרק את המגן הזה ואז ליראות את גובה הזמן כמו בתמונה(צריך בוקסה 10 מ"מ ויש 3 ברגים אא"לט).
אזהרה! אין להיתעסק עם המערכת במידה והלחץ במערכת ניבנה לאחר פתיחת דלת הנהג! מדובר על כ50BAR ויש לחכות לפריקת הלחץ במשך מס' שעות או עם תוכנת דיאגנוסטיקה מתאימה! אם לא יודעים מה עושים עדיף להשאיר זאת למוסך!.

יש הרבה סיבות לGEAR UNAVAILABLE:
- מצמד בסוף חייו.
- חוסר בשמן הידראולי עקב נזילה (לרוב זה מאיזור החיישן שהיקפתי בתור נק' חולשה).
- מנוע החשמלי של המשאבה ההידראולית בסוף חייו.
- אחד החיישנים הללו מטונף בשמן ולא נותן חיווי נכון למצב הגיר:
 Selection / Clutch Sensor - Fiat Dualogic / Selespeed
- סלנואיד של המכטרוניק (הילוך זוגי /אי זוגי/ רוורס).
- צובר הלחץ בסוף חייו (הכדור השחור בתמונה).
ויש עוד, אבל לרוב זה נזילות או משאבה או מצמד בסוף חייו.

אפשר להתחיל מהקל: ליבדוק נזילות וגובה השמן במיכל, במידה ואין נזילה משמעותית ויש מספיק שמן לאחר שהרכב חונה ללילה שלם והלחץ בו ניפרק - צריך ליבדוק במוסך בסורק תקלות, שם יבדקו את המשאבה, המצמד וכל המסביב.

נ.ב: מצטרף להמלצה על מוסך שמשון ביהוד, טיפלתי בגרנדה פונטו הרובוטית שלי במשך 14 שנה אצלם ( חיים מנהל המוסך אדם מאוד מיקצועי ואהבתי מאוד לטפל אצלו, בדיוק לפני חודש החלפתי לצרפתייה ומתגעגע למוסך הקודם :-) ).

עריכה אחרונה על ידי hwgeek
  • אהבתי 3
  • מעניין 1
  • רעיון טוב! 2

מוכר מארז נייר טואלט איכותי בייבוא אישי מחו"ל של Kirkland, מוכן להחלפה על רכב ספורטיבי יד ראשונה, לרציניים בלבד!.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הגירים הרובוטיים ב psa הם גם כן של מגנטי מרלי והם, למיטב ידיעתי, חולקים את אותה פלטפורמת "סלספיד" של פיאט.

 

פיאט בעצמם מכרו בישראל לא מעט כלים עם גירים רובוטיים חד מצמדיים של מגנטי מרלי.

להערכתי לא תהיה בעיה לאבחן ולתקן את הגיר. מבין הרובוטיים החד מצמדיים הוא דווקא מוצלח (גם כי הוא הידראולי לגמרי).

  • רעיון טוב! 1

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 28.4.2024 בשעה 14:56, orankohn כתב:

הפיאט פונטו הגיעה בשתי ורסיות "אטומטיות". 

הדגם עם מנוע 8 שסתומים עם הספק 60 כ"ס הגיע עם גיר רובוטי חד מצמדי (דומה בעיקרו לזה שבפנדה דור 2  ופיאט 500). 

הדגם עם מנוע 16 שסתומים עם הספק 80 כ"ס הגיע עם תיבה רציפה ממוצא יפאני. 

אם מדובר בגיר הרציף אף מוסך-מכון גיר לא נוגע או מתקן בארץ. מציעים החלפה לגיר מפירוק. יעלה 4-5. 

אם מדובר בגיר הרובוטי יש אופציות לתיקון ויש לא מעט מכונים שמוכנים לתקן/לשפץ. יש מספר רכיבים במערכת שניתן להחליף די בקלות למשופץ/ משומש. מצריך אבחון מקצועי מאוד ומקום הגון וישר. 

חפש באינטרנט "תיקון גיר פיאט 500". 

יכול להגמר ברכיב די זול של אלפיה ועד מספר רכיבים(רובוט, צובר, קלאץ) שיעלה הון קטן. 

לפני הכל עיצה פשוטה שאם לא תועיל גם לא תזיק - תגיד לו לנתק מצבר לשעתיים ולחבר מחדש. יש סיכוי מה שהאיפוס יסדר את התקלה עד להודעה חדשה. 

יש גם אפשרות שמצבר שאינו תקין לגמרי גורם לבעייה, הגם שמאפשר התנעה. 

החלפה למצבר חדש תואם לנדרש תאמת-תפריך אפשרות זו. 

 

תודה רבה מעומק הלב על העזרה.

הוא עשה מה שהצעת במצבר והבעייה נפתרה.

בקשתי ממנו שיבדוק האם המצבר חלש ויחליף אם צריך

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...