Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סיקור קצר: מאזדה CX-30 קומפורט


שליקו99

פוסטים מומלצים

לפני חודשים בערך הייתי עם אחת זהה חלופית למשך שבוע וכמעט 4K ק"מ,

ומסכים הרכב מרגיש תזזיתי סוחב סה"כ ממש לא רע, מרגיש איכותי מבחינה פנימית,  אבל וכאן מגיע אבל גדול צפוף מאוד במושב האחרוי, גם בקדמי חסר מקום לברכיים בגלל מבנה הקונסולה ותא מטען קטן.

לרווקים או לאנשים לא גבוהיים סבבה, למשפחה ממוצעת עם 2 כסאות בטיחות מאחור לטעמי יהיה צפוף.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 32
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

לפני 12 שעות, menir1 כתב:

גיר רציף קשה מאד עד בלתי אפשרי לשפץ, מכאן שתקלה בו גוררת לרוב החלפה מאד יקרה. 

לרוב הגירים הללו המלצה להחלפת שמן גיר פעם ב-X זמן/קילומטרים, שבארץ לא כולם מקפידים על כך. יש דגמי גיר רגישים יותר וכאלו שפחות, אך תיקון של גיר כזה תמיד יהיה מאד יקר. 

ובתחזוקה נכונה, יש גירים כאלה שמחזיקים מעל 200 אלף בלי שיפוץ?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 7.1.2022 בשעה 22:53, שליקו99 כתב:

5 מרגיש קצת מדי, 7 מרגיש כאילו הגיר רק מחפש איפה להעלות הילוך.

אחרי סיוויק 2002 לי גם 6 הילוכים מרגישים ככה.

לפחות במאזדה החלפת הילוכים הרבה פחות מורגשת, דומה לתיבה הרובוטית של איוניק.

 

אגב, אני גם לא מכבה את הסטארט סטופ. במאזדה המערכת הזאת הרבה פחות מעצבנת מרכבים אחרים (דוגמת הונדה ג'אז).

לפני שעה, nadavd4 כתב:

ובתחזוקה נכונה, יש גירים כאלה שמחזיקים מעל 200 אלף בלי שיפוץ?

לא יודע לגבי 200 אלף, אבל הגירים הרציפים של טויוטה והונדה לא ידועים כבעייתיים.

  • אהבתי 1

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היתרון של הסטארט סטופ במאזדה זה שהיא גם תלויה בעוצמת הלחיצה על דוושת הברקס, משהו שלא היה בארונה ולכן כיביתי את המערכת בכל הנעה של הרכב.

זו של מאזדה נעימה יותר בהרבה.

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Mitsubishi Space Star Supreme

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 8 שעות, dorsht כתב:

היתרון של הסטארט סטופ במאזדה זה שהיא גם תלויה בעוצמת הלחיצה על דוושת הברקס, משהו שלא היה בארונה ולכן כיביתי את המערכת בכל הנעה של הרכב.

זו של מאזדה נעימה יותר בהרבה.

 

לחיצה על דוושת הבלם בעדינות בכדי למנוע את כניסת המערכת לפעולה זה נחמד, כל עוד הרכב נעצר במישור. בירידה, כשצריך יותר לחץ על הדוושה, המערכת תכנס לפעולה (אלא אם בוטלה באמצעות הכפתור).

באשר להתנעה החוזרת עם הפחתת הלחץ מדוושת הבלם (ללא עזיבה מלאה) - לפחות ב 3 שלי בחלק ניכר מהפעמים הדבר מלווה בתחושה של הנעה עם הילוך משולב (שזה טכנית המצב), דבר שמתבטא בזעזוע ורכינה של כל המרכב, כאילו הפעלתי launch control או לחצתי על הגז במקביל ללחיצה על הבלם. נעים זה לבטח לא והבנתי שזה לא מאפיין רק את רכבי מאזדה, אלא גם רכבים של יצרניות נוספות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני כבר לא זוכר איך המערכת התנהגה בעליות ובירידות, אבל במישור השיטה הזו עבדה יפה.

בארונה הפעולה של הסטארט סטופ לא הייתה נעימה במיוחד, תמיד הרגיש לי כאילו ההילוך לא משתלב הכי "יפה".

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Mitsubishi Space Star Supreme

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 19 שעות, dorsht כתב:

היתרון של הסטארט סטופ במאזדה זה שהיא גם תלויה בעוצמת הלחיצה על דוושת הברקס, משהו שלא היה בארונה ולכן כיביתי את המערכת בכל הנעה של הרכב.

זו של מאזדה נעימה יותר בהרבה.

היא גם פועלת בצורה סלקטיבית, למשל אם המזגן עובד בעוצמה גבוהה, היא לא תיכנס לפעולה.

או אם בקרת אקלים מזהה שינוי טמפרטורה, או לא יודע מה, היא מניעה לבד את הרכב.

 

דומה לאיך שזה עובד ברכב היברידי. אבל עדיין יש זעזוע כשהמערכת מתניעה את המנוע.

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שנתיים מאוחר יותר...
בתאריך 8.1.2022 בשעה 10:52, BassDriver כתב:

בעלים של CX30 אקזקיוטיב מזה 9,000 ק"מ. בגדול תוספת של גג נפתח, פנסי לד אדפטיביים, משוטי העברת הילוכים מההגה, פנסים אחוריים טיפה שונים ונראה לי שזהו. עפ"י המפרט ה CX30 שוקלת 1,506. ה 3 סדאן 1,454. לא הייתי אומר 1,600 כפי שנרשם למעלה וגם לא פחות 300 קילו מה 3..
האוטו מרגיש די זריז ולא כבד, הייתי אומר - לעיתים תזזיתי. בנתונים היבשים מאיץ מעט פחות מהר מה 3. אבל אני לא בטוח שבמבחן היום יום זה נכון. איכות הנסיעה ב 3 קשיחה יותר. התנהגות הכביש של ה CX30 מבחינת כיול מתלים והגה מאוד דינמית. על סף עידוד לנהיגה ספורטיבית. נכון לא היה מזיק יותר כוח - זה אף פעם לא מזיק (נכון - בעליות לא היה מזיק קצת יותר). אבל לשימושי יום יום זה מספק בהחלט ואף יותר מכך, וגם לא נראה לי שאעשה רינגים בפצאל.. צריכת הדלק נסיעה משולבת כולל האצות פה ושם עומדת על כ 12.5-12.8 קמ/ל. המחשב של האוטו מעט פסימי - במשאבה נמדדת צריכה יותר טובה ממה שהוא מציג. כפי שנרשם הרכב מאוד מאובזר. לדעתי מחשבי הרכב "חשים" בכל רגע את אופי הנהיגה (האם זו נסיעה מתונה לחיסכון, האם הנהג נוהג ספורטיבי), ומשנים בהתאמה את התנהגות הגיר, ולא פחות מכך - את זמינות הכוח, ומפות ההצתה. כן כן - זו המסקנה שהגעתי אליה. מצב ספורט מחדד את זה עוד יותר. תכונת ה G-Vectoring Plus זה לא שמן נחשים - בנהיגה ספורטיבית בפניות הדוקות - המערכת משנה את כמות הכוח שניתן לגלגלים (החיצוני מקבל פחות, אין לי מושג איך הם עושים את זה מבחינה טכנית). ומשפרת בכך את האחיזה והניהוג. קוטר גלגלים הייתי מעדיף 17'' במקום ה 18'' האופנתי שסופק. מי שרוצה לרדת לשטח שישכח מזה כי מרווח הגחון לא גבוה מספיק. אולי לשבילים. זה Crossover, לא Suv.
ה 3 יותר צפופה, גם מלפנים וגם מאחור. זה למרות בסיס הגלגלים שארוך בכמה ס"מ. כנראה נובע מהגובה. ב 3 אתה יושב נמוך מדי ולא פרקטי והראות החוצה הרבה פחות טובה. המושב האחורי מרווח יותר ב CX30. כשבחנתי את שתיהן לפני הקניה, הגעתי למסקנה שה CX30 מאוזנת יותר מבחינת סה"כ החבילה ורכשתי אותה. היא לא מושלמת, אבל אני מאוד מרוצה. לעניין מערכת היחסים עם האוטו - זה אוטו לנהג, שקונים פחות עם הראש ויותר עם הלב (טוב, נו, זה לא אלפא). וכנראה שזה בדיוק מה שמזדה רצו לייצר כשבנו את הקונספט הזה. zoom zoom.

שנתיים וחודשיים אחרי - עדיין ממליץ? עומד לבדוק אחת כזו . אני לא כזה נהג נהג, יותר מחפש רכב שיראה מוסך רק בטיפולים , או בלאי הגיוני. היית לי יונדאי אקסנט שהייתה מאוד אמינה, אבל קצת צפופה לילדים מאחור (רוחב ספסל 1.24) האם cx-30 נוחה יותר?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני חושב שצריכת הדלק שמדדת רחוקה מאוד מהמציאות, להערכתי, בדיקה במשאבה תביא לך צריכה של 1/9- 1/10 במקרה הטוב.

אין שום סיכוי בנהיגה חוקית שהיא לא נהיגת סבתא להגיע ל1/15 במנוע הזה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לגמרי אפשרי... בנהיגה מנהלתית בכביש מהיר ללא פקקים עם 90 קמ''ש בקרוז קונטרול

 

יש לי מאזדה 3 2016 2.0, בשיוט רגוע קרה לא פעם שעקפתי 20 ק''מ לליטר.

כן, צריך להתאמץ מאוד כדי לקבל נתון כזה, אבל זה אפשרי, נתון כמו 16-17 ק''מ לליטר זה באהלן-אהלן אצלי בנסיעה בינעירונית

עריכה אחרונה על ידי שליקו99
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לקבל רגעית או בנסיעה ספציפית 1:20 (או יותר) זה לא חכמה. השאלה מה קורה בטווח הארוך ומה קורה כשאתה מתדלק, מה יוצאת צריכת הדלק?

מהניסיון שלי גם בנהיגה רגועה, ממאזדה 3 עם מנוע 2000 היה קשה להוציא יותר מ-1:16-1:17.

אני מדבר על נתונים שנמדדו על פניי כמה תדלוקים.

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Mitsubishi Space Star Supreme

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לקבל צריכת דלק של 16 17 לליטר כנתון מצטבר, גם בנסיעה רגועה, לגמרי לא רע, אפילו מצוין, אפילו אולי קצת מדומיין , ודאי במכוניות שאינה ידועה כחסכונית במיוחד, עם מנוע אטמוספרי וגיר פלנטרי, נטול כל מיני פטנטים כמו הדממת שני צילינדרים בנסיעה רגועה במיוחד. 20 ק"מ לליטר זו כבר טריטוריה של היברידיות חסכוניות במיוחד או דיזל. החיים בסרט הם אולי יפים יותר, צבעוניים יותר, אבל לא תמיד מציאותיים.

עריכה אחרונה על ידי רועי5
  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

1:16-1:17 זה נתון שאני יודע שניתן להשיג מחוץ לעיר.

השגתי מספרים כאלו בעיקר בתקופת הקורונה, כבישים ריקים יחסית, רכב לא עמוס (2-3 מבוגרים ובלי מטען).

גם בדרך מאילת לבאר שבע השגתי 1:16. בדקתי אחר כך במשאבה והנתונים תאמו את מחשב הדלק.

עם זאת, נהיגה פחות רגועה תניב משהו כמו 1:14-1:15 מחוץ לעיר. עדיין לא רע למנוע 2000.

 

1:20 זו אכן טריטוריה שאפשר להגיע אליה אבל לא ב-3.

אתה אכן צודק, במגאן אסטייט דיזל עברתי את המספרים האלו (1:22 מדוד במשאבה, מחוץ לעיר בעיקר) ובקורולה הייתי מאוד קרוב לזה (ממוצע 1:19.2 אם אני לא טועה, על פניי קרוב ל-20 אלף ק"מ והרכב טייל בכל מקום אפשרי בארץ, מאילת ועד החרמון, נסיעות עירוניות, בינעירוניות, פקקים וכו').

  • אהבתי 1

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Mitsubishi Space Star Supreme

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...