Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

נסיעה במכונית EV של בטר פלייס


idandavid
שימו לב! השרשור הזה בן 4214 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

ברצוני להבהיר נקודה חשובה בנוגע לתשלומים של בעל הרכב.

בעל הרכב קונה רכב חשמלי ללא הסוללה.

הסוללה (היקרה) הנה רכוש "בטר פלייס" וטעינתה בחשמל ע"י כבל ממתקני הטענה שיהיו בחניונים, מקומות עבודה, בתים וכו' מתבצעת ע"י כרטיס זהוי והיא בחינם וללא תשלום.

לא ניתן להתחבר לטעינת הסוללה אל שקע חשמלי רגיל.

בנסיעה בינעירונית, ארוכה יותר, ניתן יהיה להחליף סוללה, לאחרת טעונה, בתחנות מיוחדות שימומו ברחבי הארץ.

בתוך הרכב יש מע' מיחשוב שמשחברת את הרכב כל הזמן אל מע' מיחשוב מרכזית וכך יש דו שיח מחשבי בין הרכב והמרכז שיכול להתריע על מסך תצוגה שצריך לבצע החלפת/טעינת סוללה והכוונה אל מקומות החלפה קרובים.

החלפת סוללה גם היא בחינם.

במסך התצוגה יש גם מע' GPS שמציגה מפה עם נקודות ההחלפה לסוללות ו/או לטעינתן.

מע' תקשורת זאת גורמת לכך שמרכז הבקרה מקבל קבוע את כמות הנסיעה של הרכב ובעל הרכב משלם בפועל כסף עבור כל ק"מ שהרכב נסע (ללא תלות באיזה חשמל הוא השתמש, טעינה או החלפת סוללה).

לא הצלחתי לקבל נתונים של עלות ק"מ נסיעה, במרכז המפקרים, אם כי קראתי שכנראה זה יהיה כמחיר עלות הדלק לפי מחירים היום.

אני משער שציי רכב/ליסינג וכו' יקבלו תעריף זול יותר לכל ק"מ נסיעה.

לא הצלחתי לקבל גם נתון אם המחירים יהיו בירידה לכל ק"מ ככל שנוסעים יותר ק"מ וכו', אבל אני משער שכך בוודאי יהיה.

מכוניות חשמליות, בודאי שיהיו בשימוש גובר, אבל תלוי באיזה כמות, באילו שיטות טעינה ותשלום ובהערכות חברות החשמל לספק תוספת חשמל משמעותית ושלא תהיה מזהמת (ע"י רוח, גלי ים, אנרגית שמש, נהרות וכו').

בורו שהאפשרויות להפיק חשמל ממקורות לא מזהמים אינו גדול בישראל כי אין לנו נהרות גדולים זורמים, לא מפלי מיים, לא שטחי ענק ריקים לקולטני שמש ולא מקומות עם רוחות עזות וקבועות.

לא התייחסתי כאן גם לחוסר הנוחות לנהג בשימוש בחשמל עקב צורך יומיומי לטעון הסוללה ובנסיעות ארוכות להלפתה וימים יגידו אם חזון "בטר פלייס" יפעל וכיצד ואם המשתמשים יהיו מרוצים מזמינות השרות, מהירותה והמחיר.

לא לשכוח שצריך גם להכשיר והלקים מערך טכני של תחזוקה, תיקונים, שרות וחילוץ למע' רכב שפועלת בצורה אחרת לגמרי מרכב רגיל.

בברכה - רפי לין

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 39
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

זה בשביל שלא נכלכל את אויבנו וכדי שנפסיק לזהם את העולם כמו שהיום.

מאיפה קונים אנרגייה לייצור חשמל?

 

וזה ממש לא מטריד אותי והרבה אנשים שהם לא יוכלו לסוע 200 ק"מ על טעינה אחת. רוב האנשים נוסעים פחות מזה לעבודה!

נניח רציתי לנסוע מחיפה לת"א וחזרה. מה יקרה בזמן שיש פקק בקיץ, מזגן פועל ומכוניות זוחלות מטרים ספורים כל מספר דקות?

כשיהיו הרבה מכוניות שדורשות החלפת מצברים בתחנות טעינה, יהיו שם פקקים, כמו בשעות עמוסות בחתנת דלק.

ואם אני רוצה לנסוע מחיפה לאילת, כמה זמן תמשך נסיעה שיהיה צריך מספר עמים להמתין בתור להחלפת מצברים?

 

 

הבעיות שאני רואה ברכב חשמלי הן:

  1. מיחזור סוללות = זיהום אויר
  2. מרחק נסיעה מוגבל מאוד ביחס לרכבים שיש היום
  3. ייצור חשמל לטעינה - עומס נוסף על תחנות כוח שלנו שכימעט קורסות בקיץ גם ככה
  4. עליית מחירי חשמל בעיקבות הביקוש הגובר, דבר שיפגע קוד כל באוכלוסיות חלשות שאין ברשותם אפילו רכב כזה או רכב בכלל
  5. קרינה אלקטרומגנטית שיש אפילו לרכבים היברידיים, שלא לדבר על מכוניות חשמליות בעלות מערכת חשמל בהספק גבוה עוד יותר
  6. זמן של נסיעות ארוכות יתארך עוד יותר
  7. בגלל פקקים יתקעו יותר מכוניות ויעקבו את התנועה עוד יותר

אני רואה בתור פתרון לזמן ארוך מכוניות על תאי דלק ולטווח קצת יעול מנועי בעירה פנימית.

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפי דעתי כמה שנים בודדות אחרי שיתחילו לנסוע מכוניות כאלה שתלויות בבטר פלייס, יצאו כבר מכוניות שהסוללות שלהם זולות יותר ומגיעות לטווח יותר גדול פי כמה, ואז לא יהיה צריך טובות של אף חברה ונטעין לבד בבית את הסוללה הפרטית של האוטו הפרטי שלנו...

Citroen C1 2017 ידנית (ליום יום) | Fiat Punto Cabrio 60s 1995 (לא ברור למה 😅)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מאיפה קונים אנרגייה לייצור חשמל?

מתמר ודמותיה. רוב התוספת להפקת האנרגיה בישראל הולך להגיע מגז טבעי.

 

 

נניח רציתי לנסוע מחיפה לת"א וחזרה. מה יקרה בזמן שיש פקק בקיץ, מזגן פועל ומכוניות זוחלות מטרים ספורים כל מספר דקות?

מנוע חשמלי לא עובד בסרק. הוא לא צריך. צריכת החשמל של המזגן אינה משמעותית יחסית לצריכת החשמל של המנוע. אם תשים מכונית בנזין עומדת עם מנוע מופעל ומזגן לעומת מקבילה חשמלית, אני בכלל לא בטוח מי מהם יכבה קודם.

כשיהיו הרבה מכוניות שדורשות החלפת מצברים בתחנות טעינה, יהיו שם פקקים, כמו בשעות עמוסות בחתנת דלק.
נכון, כמו בכל מכונית.

ואם אני רוצה לנסוע מחיפה לאילת, כמה זמן תמשך נסיעה שיהיה צריך מספר עמים להמתין בתור להחלפת מצברים?
כ-10 דקות (בחישוב של 5 דקות להחלפת מצבר)

 

 

הבעיות שאני רואה ברכב חשמלי הן:

    [*]מיחזור סוללות = זיהום אויר
    זיהום - כן. זיהום אויר? איך בדיוק?

    [*]מרחק נסיעה מוגבל מאוד ביחס לרכבים שיש היום
    בעיה קטנה יחסית בישראל המשופעת במרחבים עצומים בין מודיעין לתל אביב.

    [*]ייצור חשמל לטעינה - עומס נוסף על תחנות כוח שלנו שכימעט קורסות בקיץ גם ככה

    [*]עליית מחירי חשמל בעיקבות הביקוש הגובר, דבר שיפגע קוד כל באוכלוסיות חלשות שאין ברשותם אפילו רכב כזה או רכב בכלל

    זה שהתחנות קורסות היא בעיה שחברת החשמל צריכה לפתור. אני לא חושב שמדינת ישראל ואזרחיה צריכים להיות בני ערובה של וועד עובדים.

    [*]קרינה אלקטרומגנטית שיש אפילו לרכבים היברידיים, שלא לדבר על מכוניות חשמליות בעלות מערכת חשמל בהספק גבוה עוד יותר
    נכון מאוד. מעניין יהיה לראות מה נתוני הקרינה של הפלואנס.

    [*]זמן של נסיעות ארוכות יתארך עוד יותר
    בקושי.

    [*]בגלל פקקים יתקעו יותר מכוניות ויעקבו את התנועה עוד יותר אני רואה בתור פתרון לזמן ארוך מכוניות על תאי דלק ולטווח קצת יעול מנועי בעירה פנימית.
    לא בטוח שהבנתי את הנקודה לגבי הפקקים. לגבי תאי דלק, פתרון מסחרי - לצער כולנו - אינו נראה באופק
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מאיפה קונים אנרגייה לייצור חשמל?

 

 

נניח רציתי לנסוע מחיפה לת"א וחזרה. מה יקרה בזמן שיש פקק בקיץ, מזגן פועל ומכוניות זוחלות מטרים ספורים כל מספר דקות?

כשיהיו הרבה מכוניות שדורשות החלפת מצברים בתחנות טעינה, יהיו שם פקקים, כמו בשעות עמוסות בחתנת דלק.

ואם אני רוצה לנסוע מחיפה לאילת, כמה זמן תמשך נסיעה שיהיה צריך מספר עמים להמתין בתור להחלפת מצברים?

 

 

הבעיות שאני רואה ברכב חשמלי הן:

  1. מיחזור סוללות = זיהום אויר
  2. מרחק נסיעה מוגבל מאוד ביחס לרכבים שיש היום
  3. ייצור חשמל לטעינה - עומס נוסף על תחנות כוח שלנו שכימעט קורסות בקיץ גם ככה
  4. עליית מחירי חשמל בעיקבות הביקוש הגובר, דבר שיפגע קוד כל באוכלוסיות חלשות שאין ברשותם אפילו רכב כזה או רכב בכלל
  5. קרינה אלקטרומגנטית שיש אפילו לרכבים היברידיים, שלא לדבר על מכוניות חשמליות בעלות מערכת חשמל בהספק גבוה עוד יותר
  6. זמן של נסיעות ארוכות יתארך עוד יותר
  7. בגלל פקקים יתקעו יותר מכוניות ויעקבו את התנועה עוד יותר

אני רואה בתור פתרון לזמן ארוך מכוניות על תאי דלק ולטווח קצת יעול מנועי בעירה פנימית.

 

1. זה נכון.

2. לאו דווקא. האם זה משנה לך אם המכונית שלך נוסעת 500 או 160 ק"מ, כאשר בכל מקרה אתה יכול לתדלק או להחליף את הסוללה - היפותטית, באותה עלות?

3. בטר פלייס מבטיחים השפעה זניחה על תחנות הכוח באמצעות רכישת חשמל מחוץ לשעות העומס.

4. שוב, מכיוון שהחשמל נרכש בשעות הלילה, אין סיבה שתעריפי החשמל יעלו. לפחות לא עבור הצרכן הפרטי.

5. לא הוכחה השפעת הקרינה הזו. ישראל היא המדינה הראשונה שעוסקת בדבר - אפילו ארה"ב, בירת התביעות היצוגיות, לא פתיחה שיטה למדידה כזו. חוץ מזה, זיהום אוויר ממכוניות בערים הורג עשרות אלפי אנשים בשנה.

6. תהליך החלפת הסוללה אורך פחות זמן מתדלוק.

7. גם מכוניות מימן מבוססות תאי דלק יעשו זאת.

 

בסופו של דבר, גם אני תומך במכוניות תא דלק, אבל מדובר יותר בחלום אידילי. כיום אין אפשרות ריאלית וכלכלית להפיק מימן לשימושים כאלה מבלי להשתמש בדלקים מתכלים.

 

אני בהחלט לא מחובבי המכוניות החשמליות, אבל כפתרון עבור ההמונים בארצות מסויימות, הרעיון של בטר פלייס יכול לעבוד. תחשבו על מה שג'יי לנו אמר: ברגע שכולם יעברו לאמצעי הנעה אלטרנטיביים ו"סטריליים", יניחו לחובבי הרכב ה"אמיתיים" כמו שהניחו לחובבי הסוסים: מחירי הדלק ירדו ובכלל, יסתכלו עלינו לא כמו על מזהמים רעים אלא כעל משמרי מסורת ותרבות, בדיוק כמו שאף אחד לא מתלונן על צואה של סוסים.

 

לפי דעתי כמה שנים בודדות אחרי שיתחילו לנסוע מכוניות כאלה שתלויות בבטר פלייס, יצאו כבר מכוניות שהסוללות שלהם זולות יותר ומגיעות לטווח יותר גדול פי כמה, ואז לא יהיה צריך טובות של אף חברה ונטעין לבד בבית את הסוללה הפרטית של האוטו הפרטי שלנו...

 

החלום האידיאלי של טעינה דרך השקע הביתי ותשלום ישיר לחברת החשמל ככל הנראה לא יצא לפועל. כשאתה מכניס את המכונית לטעינה באמצע היום או בשעות הערב, אתה יוצר עומס על תשתית החשמל הארצית. המערכת של בטר פלייס רוכשת אנרגיה בשעות הלילה ויוצרת עומס מינימלי. סביר להניח שהממשלות יאסרו טעינה ביתית כזאת, לפחות באופן המוני.

 

שנית, סביר להניח שהטעינה בבית תהיה איטית משמעותית מטעינה במתקנים יעודיים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

החלום האידיאלי של טעינה דרך השקע הביתי ותשלום ישיר לחברת החשמל ככל הנראה לא יצא לפועל. כשאתה מכניס את המכונית לטעינה באמצע היום או בשעות הערב, אתה יוצר עומס על תשתית החשמל הארצית. המערכת של בטר פלייס רוכשת אנרגיה בשעות הלילה ויוצרת עומס מינימלי. סביר להניח שהממשלות יאסרו טעינה ביתית כזאת, לפחות באופן המוני.

 

שנית, סביר להניח שהטעינה בבית תהיה איטית משמעותית מטעינה במתקנים יעודיים.

 

למה לא? שמכוניות חשמליות יסעו 400-300km להטענה, כולם חוץ ממקרים מיוחדים יוכלו לנסוע כל היום חופשי ולהטעין בלילה, ובלילה לאף אחד לא אכפת מהעומס ומזה שההטענה תקח אפילו 9 שעות.

Citroen C1 2017 ידנית (ליום יום) | Fiat Punto Cabrio 60s 1995 (לא ברור למה 😅)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם במצב אידיאלי כזה (זה לא כך - אנשים ירצו להטעין גם בערב, להכריח את כולם להטעין את רכבם בלילה זה בגדר הבלתי אפשרי) יווצר עומס. המערכת של בטר פלייס מפזרת את העומס הזה בצורה חכמה - הצרכן הפרטי שרואה רק את עצמו ולא את הכלל, לא מסוגל לעשות זאת. זה לאו דווקא רע, אני פשוט אומר שאתה לא רואה את התמונה הכוללת.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

5. לא הוכחה השפעת הקרינה הזו. ישראל היא המדינה הראשונה שעוסקת בדבר - אפילו ארה"ב, בירת התביעות היצוגיות, לא פתיחה שיטה למדידה כזו. חוץ מזה, זיהום אוויר ממכוניות בערים הורג עשרות אלפי אנשים בשנה.

 

אני מקווה שכתבת את זה מחוסר ידע, תבדוק טוב טוב את עניין הקרינה כי אתה טועה.

 

זה בכלל מצחיק שיש פה עמודים (ולא רק בשרשור הזה) ואף אחד לא מתייחס לעניין הקרינה כאילו היא לא קיימת, כנ"ל גם כתבות על הרכב של בטר פלייס. בסופו של דבר מה שקורה שהקורא התמים שלא מבין חושב שאין שום בעיית קרינה ברכבים היברידים\חשמליים.

 

הזוי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שנתיים מאוחר יותר...

לדעתי הפיתרון של החלפת סוללות שBP הציגה הוא דבר יפה, אך כרגע הוא לא מתאים לנהג הפרטי!, זה סתם יקר, מקשה על החיים(ריצה בין תחנות) ופוטנציאל לפשיטת רגל.

 

לדעתי ההצלחה הטובה ביותר של הפיתרון של BP היה בתחום האוטובוסים העירוניים, להם יש מסלול קבוע, שעוזר למקם בצורה אופטימלית את תחנת ההחלפה ללא הקמת אין ספור תחנות בכל מיני מקומות בארץ והתוצאה תיהיה הורדה משמעותית של הזיהום הניגרם מהתחבורה הציבורית בתוך הערים וחיסכון בעלויות דלק למפעילים ונוחות נסיעה מצויינת לנוסעים!.

 

זה התחום שBP צריכה לפתח בזמן הקרוב, כאן נימצאת ההצלחה וגם הכסף. ועוד מס' שנים שתחום הסוללות יתפתח יותר ועלויות ירדו ויוצגו מכוניות חשמליות טובות יותר BP תוכל לחזור למיגזר הפרטי.

מוכר מארז נייר טואלט איכותי בייבוא אישי מחו"ל של Kirkland, מוכן להחלפה על רכב ספורטיבי יד ראשונה, לרציניים בלבד!.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4214 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

Guest
הנושא הזה נעול לתגובות.

×
×
  • תוכן חדש...