Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

רנו פלואנס 2013 דיזל ידנית לא מניעה


Gauss
מעבר לפיתרון נפתר ע"י ba323f,

פוסטים מומלצים

 היי לכולם,

אחרי כמה ימים שאני מתקשקש עם הרכב- פונה לחוכמת ההמונים.

242,000 קילומטר
לפני כמעט 3000 קילומטר ביצעתי החלפת רצועת טיימינג,שמן מנוע(לא מוכר - אבל עומד בתקן רנו- תכננתי להחליף אותו אחרי 5000 לשמן איכותי ומוכח).
פילטר שמן(מקורי). הסטרטר חדש גם כן(לא מקורי). מאז כל אלה האוטו נסע פיקס ללא שום תופעות חריגות, הנסועה שלי היא בגולן ללא פקקים, ולכן אין חשש לממיר שנסתם.

לפני שלושה ימים בהנעת בוקר האוטו הניע, אבל איך שיצאתי מהחניה גמגם בצורה חריגה-

העברתי לשני - ממש גמגם,החזרתי לראשון נתתי גז - מגמגם ואחרי 20 מטר נדלקה לי תקלת מנוע.
גמגמתי דרכי חזרה לחניה וחיברתי אאוטל- ויצאו לי קודים פעילים של מע' הזרקה(וקוד אחד בזכרון של מע' ABS - שלא חזר לאחר מכן - מצ"ב תמונות):

photo_2023-10-25_10-07-28.thumb.jpg.9acc6ba0f9a047e0079e4007d4fdca17.jpgphoto_2023-10-26_10-07-06.thumb.jpg.943b78445e1a85048e48e7151b8366c4.jpg 
photo_2023-10-25_20-17-32.jpg

photo_2023-10-25_10-08-42.jpg

מחקתי את הקודים-
האוטו הניע רגיל, ובאותו יום הגעתי לעבודה וחזרתי ממנה ללא שום בעיה(12 קילומטר כל כיוון - נסיעה רציפה בלי עצירות).

בוקר למחרת, שוב לא מניעה-  הפעם מחיקת התקלות לא עזרו.
אחהצ חזרתי וניסיתי להניע-
בנסיון השני(אחרי שפמפמתי את הפומפה הידנית בתא מנוע - יש לציין שהיא נראית טוב ולא נראה שחדר אפשהו אוויר למע')
הרכב הניע רגיל, עשיתי כמה נסיעות קצרות ללא שום תופעת לוואי.

אחרי הנסיעות הקצרות הנעתי - הרכב הניע וישר דומם. בהנעה השנייה הניע ישר וחזרתי הבייתה).

בוקר למחרת, שוב לא הניע - ומאז לא משנה מה עשיתי נשאר במצב הזה(בד"כ היה מניע בנגיעה).

הרכב נותן סטרטר חזק אבל לא מניע.
אם לא מושכים את הסטרטר התקלות לא נדלקות,
אם מושכים את הסטרטר אותן התקלות של ההזרקה בתמונות חוזרות.

החלפתי פילטר סולר, אין שינוי.
(הגעתי לחנות חלפים באוטובוס והיה להם רק את הפילטר תואם מקורי הסיני,

בלית ברירה לקחתי אותו-מגיע עם 3 אורינגים במקום 4 לכן נאלצתי למחזר את האורינג של הפקק התחתון.
בכל מקרה עדיין הסיני החדש נראה יותר טוב מהפילטר שישב בפנים-שכנראה לא הוחלף תקופה-  אבל לא נראה שהיה משהו חריג מדי בתוך הפילטר).
photo_2023-10-28_14-05-11.jpg

photo_2023-10-28_11-47-22.thumb.jpg.139cf240d410cf2e98cafe9cfdddb58d.jpg

photo_2023-10-28_14-06-10.jpg

photo_2023-10-28_14-06-37.jpg

photo_2023-10-28_14-06-34.jpg

חפרתי קצת ברשת לגבי הקודים והמצב ולא מצאתי משהו קונקרטי בינתיים שעוזר לי,


יש לציין  שהמחשב רכב שופץ מתישהו בעבר.
כמו כן פילטר אוויר הוחלף לאחרונה לסיני(לא היה מקורי מתאים בחנות חלפים)+ כנ"ל לגבי פילטר מזגן .

מניח שצריך לשלול עכשיו חיישנים,מזרקים,משאבה ומחשב ...


יש לבעלי נסיון המלצות להמשך הדיאגנוסטיקה?

 

 

 

 

 

 

עריכה אחרונה על ידי Gauss
סידור תמונות
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 48
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

  • חברי המעגל הראשון

היתה לי בעיה דומה לפני כמה זמן, רק בלי קודי תקלה. האוטו לא היה מניע, אחרי פמפום ידני היה מניע ונכבה במהלך נסיעה בעיקר בעמידה. אצלי זה היה בגלל נזילת סולר מהצינור של הפומפה הידנית. 

מצד שני אתה אומר שיש קודי תקלה שקשורים למערכת ההזרקה אז לא יודע. שווה לשלול גם את זה. 

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 28 דקות, SlowRide כתב:

היתה לי בעיה דומה לפני כמה זמן, רק בלי קודי תקלה. האוטו לא היה מניע, אחרי פמפום ידני היה מניע ונכבה במהלך נסיעה בעיקר בעמידה. אצלי זה היה בגלל נזילת סולר מהצינור של הפומפה הידנית. 

מצד שני אתה אומר שיש קודי תקלה שקשורים למערכת ההזרקה אז לא יודע. שווה לשלול גם את זה. 

הפומפה והקוים שלה נראים תקינים בגדול,

 בינתיים מעולם  לא קרה לי כיבוי או גמגום  תוך כדי נסיעה,
  למעט התופעה הראשונה שתוארה בתחילת הפוסט(הגמגום מהנעה ראשונה בבוקר ששם נדלקו התקלות לראשונה- אבל יש לציין שהרכב לא נכבה והצלחתי להתגלגל חזרה לחניה).

 עד כה אם הרכב כבר הניע, הוא נסע פיקס ולא היו תופעות או כיבויים תוך כדי הנסיעה עצמה. אבל שוב, כרגע מאז כל מה שמתואר מעלה הוא לא מניע יותר- רק נותן סטרטר חזק.
 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עדכון:

מתברר שהמשאבה אספקה במיכל לא מוציאה סולר.







עשיתי כמה בדיקות ונראה שלא מגיע אליה מתח-  הפיוזים תקינים. 
ניסיתי גם לתת לה פלוס ישיר ואין סימני חיים.


אני מנסה להבין אם יש עוד ריליי או משהו אחר ששולט עליה,
מצאתי את הדף הזה שמרכז את הפיוזים,ריליים, 
https://car-box.info/renault/fluence/l30-2009-2018.html

לא רואה משהו פה.(הפיוז של המשאבה תקין).


יש למישהו ניסיון או עצה בנושא?
( ממש אודה על תרשים חשמל אם יש למישהו בשלוף להבין לגבי מאיפה מגיע המתח למשאבה)

photo_2023-10-28_21-54-37.jpg

photo_2023-10-28_21-54-41.jpg

photo_2023-10-28_21-54-46.jpg

עריכה אחרונה על ידי Gauss
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שאלה טריויאלית, קודנית יש? 

 

אתה בטוח שיש משאבה במיכל? אני לא משוכנע שיש כזו.  

 

לגבי הפילטר החלופי "הסיני", מאיזה מותג הוא? גם אני קניתי לא מזמן פילטרים של מאן שלדאבוני הגיעו עם שלושה אורינגים. טרם החלטתי מה לעשות בעניינם. 

עריכה אחרונה על ידי קורן בן אשר

חזיר דיזל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 31 דקות, קורן בן אשר כתב:

שאלה טריויאלית, קודנית יש? 

 

אתה בטוח שיש משאבה במיכל? אני לא משוכנע שיש כזו.  

 

לגבי הפילטר החלופי "הסיני", מאיזה מותג הוא? גם אני קניתי לא מזמן פילטרים של מאן שלדאבוני הגיעו עם שלושה אורינגים. טרם החלטתי מה לעשות בעניינם. 

אין קודנית, 
הפילטר כמו בתמונה האחרונה  בפוסט הראשון בשרשור,

לא חברה כלשהי, סתם תואם מקורי- כזה שאפשר להזמין באליאקספרס (זה מה שנתנו לי כשביקשתי מקורי בחנות חלפים- אמרתי להם שזה מייד אין צ'יינה- אמרו לי שהכל מייד אין צ'יינה היום :rolleyes:. קיצור לא היה לי ברירות).


וכן בטוח,  רואים את המשאבה בתמונות המצורפות. יוצאים מהקונקטור שלה 4 חוטים, 2 עבים ושניים דקים. טרם הצלחתי לאבחן מאיפה מגיע לשם המתח , בגלל זה אני מחפש סכימת חשמל של הרכב לפני שאגש לפרק אותה.

ואתה יכול להשתמש בהם חופשי, רק תתארגן על אורינג לפקק התחתון.(גם מחזור יכול לעבוד כמו שעשיתי בלית ברירה,אבל כמובן לא מומלץ).
 יש כאלה שמגיעים רק עם שלושה ,לא ברור לי למה.. אבל בסדר.

עריכה אחרונה על ידי Gauss
  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קראתי הכל נשמע כמו תקלה במערכת החשמל. 

יכול להיות שהמחשב השתגע - עובדה שמחקת קודים והרכב התנהג רגיל, תנסה לאפס את המחשב רכב ע"י ניתוק המצבר 

וחיבור הפלוס והמינוס של הרכב לכמה שניות - שיגעו אחד בשני  (על אחריותך יכול גם להגרם נזק)

וזה יאפס את המחשב . אם זה לא עזר תפנה לחשמלאי.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם אתה טוען שמחשב ניהול מנוע תוקן..סימן חיישן קראנק, תקלה נפוצה ב-SID305. זה באה בגלים, החודש כמה מוסכים פנו אלי להעביר נתונים, וכמובן היו עוד 2 מקרים לאחרונה שביום אחד פשוט המחשב מת.

ללא VIN רק לפי דגם שנתון ודגם L38

2023-10-28_23-10-36.thumb.png.02f39c9879616b1acfc14ac2192971e9.png

 

2023-10-28_23-11-27.thumb.png.4427e0c75d12ac73fae49893a79fab7c.png

  • אהבתי 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אגב, קרטושקה, שאלה לי אלייך. למה התת-דגם הזה מופיע בחלק ממקורות כ-L38, ובהרבה מקורות אחרים מופיע כ-L30L?

חזיר דיזל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בחיים לא חיפשתי לפי TAPV ואין לי שמץ מה זה. הפלטפורמה זה X38, קוד דגם L38.
אין לי מושג מה זה המקורות שלך, אני אישית לצורך עבודה לא יכול להסתמך על מר' גוגל, רק רמת יצרן או 4 חברות אפטרמרקט של מידע טכני, שם לרוב רשום L38.
ותמיד מה שחשוב לי מה התת דגם של K9K, אין לך מושג כמה שטויות המוסכים עושים במיוחד שמחליפים מנועים, מבחינתם כל K9K אותו דבר.
לכל רכב יש DATACARD, וכך זה נראה, סתם בחרתי ממאגר איזה VIN לצורך דוגמא.

2023-10-29_0-36-40.thumb.png.6be14b4871fe73fe7766c0884fed825a.png

 

 

  • מעניין 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פלואנס 2013 אין משאבת דלק במיכל, רק מסוף 2015 ומעלה.

לגבי התקלה שיש לך  צריך אבחון מקצועי יש כמה סיבות.

אם אין תקלה על חיישן מהירות מנוע אז אין מה לחפש בעיה במחשב מנוע.

עריכה אחרונה על ידי ba323f
  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אשמח לתת טיפ בלי קשר לתקלה שיש אצלך 

טיפ זה שמעתי מדוקטור לרנו שנה שמחזיק אותם בחיים לפחות עד 400Kזה טיפול כל 10 K וחלקים מקוריים

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 5 שעות, ba323f כתב:

 

 

לפני 5 שעות, ba323f כתב:

פלואנס 2013 אין משאבת דלק במיכל, רק מסוף 2015 ומעלה.

לגבי התקלה שיש לך  צריך אבחון מקצועי יש כמה סיבות.

אם אין תקלה על חיישן מהירות מנוע אז אין מה לחפש בעיה במחשב מנוע.

רואים בתמונות בבירור משאבת דלק במיכל(מדובר על דגם פריבילג' אולי זה הסיבה).

 

ואני לא מחפש כלום לפני אני רואה שמגיע מתח למשאבה..

 

קיורטוש יש לך גישה לתרשים- איך מגיע מתח מהבית פיוזים למשאבה במיכל?
מדובר ב K9K836

 דגם הרכב L30D  ( לפי מס' שלדה בפארטסוק- שלחתי לך הודעה פרטית).

 

 

מהבדיקה שלי לא מגיע מתח מהבית פיוזים למשאבה, אבל פיוז 21 תקין.

כלומר זה אפשהו בדרך מהבית פיוזים.

 

עריכה אחרונה על ידי Gauss
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...