Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

האם יש "חיים" אחרי 200K קמ?


alex321
שימו לב! השרשור הזה בן 468 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לפני 18 דקות, om2 כתב:

אתה מדבר על דיזל.

מדברים כאן על בנזין.

 

זה לא משנה בנזין או דיזל, מה שיכול למרר את החיים לבעל רכב משומש עם ק"מ גבוה זה תקלות ובלאי במתלים, מערכת הנעה, מכלולים היקפים סביב המנוע, איבזור וכו'.

 

 

מה עוזר לי אם המנוע עושה מיליון ק"מ אם כל המסביב כבר הוחלף 4 פעמים?

  • רעיון גרוע 1
  • רעיון טוב! 1

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, edward כתב:

בדיוק קניתי רכב עבור חבר לאחרונה במצב הזה אבל פה ידעתי בדיוק מה אני קונה. יעלה כ-4-5 אלף שקל להחליף את כל חלקי המתלה לרכיבים איכותיים (לא מקורי).

 

לי זה עלה 1600 דולר אז כן, לא רחוק. 

Mazda 3 touring 5 doors 2.0 6MT 2014 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 4 שעות, Igalz כתב:

בסופ"ש האחרון נסעתי לים המלח עם הC4 שלי. אחת המטרות הלא רישמיות הייתה לצלם את המספר 345678 במד קילומטרים.

בסוף שכחתי ושמתי לב רק איזה 15 קמ מאוחר מידי 😭

 

קרה לי עכשיו עם הקקטוס

רציתי לצלם את ה123456 ובסוף הייתי בשיחה מעצבנת עם נציגת הקבלן שמאחר במסירת הדירה, לא שמתי לב למד האוץ 

 

בסוף השיחה אמרתי לה שאני מכניס לתביעה גם את הפספוס הזה כי זה באשמתם 😉

 

מכין את הישבן לבעיטה של השופט (רק בנקודה הזאת אבל)

ציטוט

יבגניפ כתב:

 

אוף. למה אני מגיב פה? 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

לדעתי הבעיה הכי גדולה בישראל זה שאף מוסך בארץ לא מבצע טיפול מלא לרכב, לפי ספר הרכב.

למשל בספר רכב דואגים לציין שיש צורך לבצע תחזוקה מונעת לכלל החלקים של הרכב, כגון החלפה של אטמים וגומיות כל X ק"מ. 
ואלו שאי אפשר להחליף אז לשמן אותם בסיליקון בשביל שלא יתייבשו ויהרסו מהר.

בישראל אפילו לרכב חדש במוסך מורשה, הדבר היחידי שעשו לי זה החלפת שמן ופילטרים וזהו!

כאשר שאלתי את מנהל המוסך למה הם לא מתייחסים לטיפולים שנדרשים ע"י היצרן לפי הספרות, הוא פשוט נופף בידיים ואמר
שזה לא רלוונטי לרכב. 

אז רכב שעבר מעלה 200 אלף ק"מ לא טופל כראוי מהרגע שיצא מהמפעל ומכאן מתחילות הבעיות.

כי לא בצעו תחזוקה מונעת לאף חלק ברכב ורק את המינימום של המינימום בשביל שהרכב יחזיק 3 שנים. 

אם רכב טופל בקנאות לפי ספר הרכב אז כנראה שהבלאי היה נמוך הרבה יותר.

 

  • אהבתי 2
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 5 שעות, SlowRide כתב:

 אין לזה קשר ישיר לעמידות המנוע, לפחות לדעתי.

לפחות בעבר, ואולי קצת היום (או בכלל לא) מנועי דיזל היו בנויים בצורה הרבה יותר מאסיבית בגלל יחס דחיסה גבוה בהרבה מזה של בנזין.

מאז עברו הרבה ליטרים של סולר בנהר - ובסופו של דבר הדיזל השתפר ונהיה אמין יותר (ורזה יותר, הודות לאיכות חומרים טובה יותר) והבנזין - ברגע שהוסיפו לו מזרקים בלחץ גבוה, טורבו וכד' - הוא הפך להיות פחות אמין לאורך זמן. דיזל מודרני (למעט הרכבה של חלקים על מערכת הפליטה) לא השתנה ב-20 שנה האחרונות. ב 2003 כבר הוצגו מערכות מסילה משותפת וזה מה שיש עד היום. 
 

לפני כשעה, J.Daniels כתב:

 

לדעתי הבעיה הכי גדולה בישראל זה שאף מוסך בארץ לא מבצע טיפול מלא לרכב, לפי ספר הרכב.

למשל בספר רכב דואגים לציין שיש צורך לבצע תחזוקה מונעת לכלל החלקים של הרכב, כגון החלפה של אטמים וגומיות כל X ק"מ. 

 

לדעתי אתה טועה.

לא צריכה להיות שום החלפה יזומה של אטמים.

 

הבעיה, לדעתי, היא אצלנו;
1. אנחנו "ארץ החלקים התחליפיים" עלומי השם.

2. "למה צריך את החלק הזה ? סתם מתקלקל, אפשר לשים משהו אחר שיעבוד גם והרבה יותר זול" (ע"ע פולי קלאץ' לאלטרנטור -כדוגמא-)
 

בכל הזדמנות שמוכרים לך חלק חליפי עלום שם - זה בסופו של דבר עולה לך ביוקר (באותו הרגע זה זול יותר, אח"כ אתה משלם את זה עם ריבית דה ריבית).
להוציא דופן מספר פריטים סופר זניחים שלעולם לא יתקעו לך את הרכב באמצע שומקום או יגרמו לבעיה שתחזור על עצמה (או בעיה אחרת גרועה יותר), כל יתר החלקים ש"עובדים" (חלקים מנוע, חלקי פרונט, מתלים וכד') - אתה תאכל חרא תוך זמן קצר.
 

שים מקורי או OEM (או במקרה הכי הכי גרוע: "חליפי" של מותג איכותי ומוכר שידוע גם כיצרן OEM) ויהיה לך שקט לשנים רבות.
רק כאן בארץ מוכרים חלקים לפי ארץ המוצא ולא לפי מותג; "זה ספרדי", "זה תורכי", "זה איטלקי" וכד'. המיץ של הזבל - בתחפושת.

למדתי את זה על בשרי ולכן אני ב 99%.99 מהמקרים מנטרל את שווי הרכב מהמשוואה ועושה החלטה מושכלת - כל חלק שעלול לתקוע את הרכב באמצע הדרך או שיפחית את ההנאה שלי ממנו, אני שם רק מקורי \ OEM או שווה ערך (מותג פ33ה, לא זבל).

 

איציק

  • אהבתי 8

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

נראה לי שחוץ ממגבים שמחליפים כל שנה, זה תקף לכל החלקים ברכב. יש חלק שאם תשים איכות זבל לא ישפיע על התפקוד של האוטו?

ברוב הדיזלים המודרניים יש טורבו, כך שמהבחינה הזו יש הבדל במורכבות מול בנזין?

עריכה אחרונה על ידי SlowRide

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 24 דקות, איציק נ. כתב:

לפחות בעבר, ואולי קצת היום (או בכלל לא) מנועי דיזל היו בנויים בצורה הרבה יותר מאסיבית בגלל יחס דחיסה גבוה בהרבה מזה של בנזין.

מאז עברו הרבה ליטרים של סולר בנהר - ובסופו של דבר הדיזל השתפר ונהיה אמין יותר (ורזה יותר, הודות לאיכות חומרים טובה יותר) והבנזין - ברגע שהוסיפו לו מזרקים בלחץ גבוה, טורבו וכד' - הוא הפך להיות פחות אמין לאורך זמן. דיזל מודרני (למעט הרכבה של חלקים על מערכת הפליטה) לא השתנה ב-20 שנה האחרונות. ב 2003 כבר הוצגו מערכות מסילה משותפת וזה מה שיש עד היום. 
 

לדעתי אתה טועה.

לא צריכה להיות שום החלפה יזומה של אטמים.

 

הבעיה, לדעתי, היא אצלנו;
1. אנחנו "ארץ החלקים התחליפיים" עלומי השם.

2. "למה צריך את החלק הזה ? סתם מתקלקל, אפשר לשים משהו אחר שיעבוד גם והרבה יותר זול" (ע"ע פולי קלאץ' לאלטרנטור -כדוגמא-)
 

בכל הזדמנות שמוכרים לך חלק חליפי עלום שם - זה בסופו של דבר עולה לך ביוקר (באותו הרגע זה זול יותר, אח"כ אתה משלם את זה עם ריבית דה ריבית).
להוציא דופן מספר פריטים סופר זניחים שלעולם לא יתקעו לך את הרכב באמצע שומקום או יגרמו לבעיה שתחזור על עצמה (או בעיה אחרת גרועה יותר), כל יתר החלקים ש"עובדים" (חלקים מנוע, חלקי פרונט, מתלים וכד') - אתה תאכל חרא תוך זמן קצר.
 

שים מקורי או OEM (או במקרה הכי הכי גרוע: "חליפי" של מותג איכותי ומוכר שידוע גם כיצרן OEM) ויהיה לך שקט לשנים רבות.
רק כאן בארץ מוכרים חלקים לפי ארץ המוצא ולא לפי מותג; "זה ספרדי", "זה תורכי", "זה איטלקי" וכד'. המיץ של הזבל - בתחפושת.

למדתי את זה על בשרי ולכן אני ב 99%.99 מהמקרים מנטרל את שווי הרכב מהמשוואה ועושה החלטה מושכלת - כל חלק שעלול לתקוע את הרכב באמצע הדרך או שיפחית את ההנאה שלי ממנו, אני שם רק מקורי \ OEM או שווה ערך (מותג פ33ה, לא זבל).

 

איציק

איציק אתה צודק ומשום מה אכן מתיחסים לארץ הייצור.

אני מביא סקירה חדשה של רון אוחנה לגבי חלפים והחברות שמיצרון וחושב שזה יעניין הרבה אנשים.

וטוב למי שיש רכב VAG שיש אדם כמו רון :)

קובי

:-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תראה - בסופו של דבר האוטו יסע.
השאלות הן:
1. איך הוא יסע.

2. כל כמה זמן תיכנס למוסך ל"סבב" חלקים שדיבר עליו BUKI.

3. חיבור של 1+2 יתן לך את התשובה ל: איך הרכב מזדקן [טוב או לא] גם מבחינת אמינות וגם מבחינת התחושות בנסיעה (האם הרכב שומר על התכונות נסיעה כמו שהיה חדש או שזה רחוק שנות אור ממה שהיה ?).
 

מצד אחד - האוטו יסע מצויין עם תושבת מנוע חליפית, אבל ברוב המקרים ירעד הרבה יותר או שיתפתח בלאי תוך זמן מאוד קצר (זה בטוח פוגע בהנאה שלך מהנסיעה ברכב, ואם זה מספיק מעצבן - זה גם פוגע בריכוז ובבטיחות שלך).

מצד שני - האוטו יסע מצויין עם סנן אויר חליפי למזגן - הסיכוי להרגיש בהבדל הוא זניח עד אפסי והסיכוי לנזק למערכת אחרת הוא שווה ערך לאפס.

 

יש הרבה דברים שהם בתחום האפור - כמו צמיגים.

צמיגים לא פוגעים באמינות אבל משפיעים על איכות הנסיעה והשליטה ברכב.

לך תשכנע מישהו שצמיג חדש של מותג X יהיה יותר טוב ממותג Y.

אותו הדבר גם בחלקים אחרים (ברקסים [צלחות ורפידות], סננים, נוזלים-שמנים, וכד').

כמו ש @Buki ציין קודם לכן - לא לשכוח שיש את עניין ה"סבב" חלקים שצריך להחליף.

אז תיקח את הסבב, תיקח את ההנאה שלך מהנסיעה\נהיגה, תיקח את האמינות של הרכב (כניסות מיותרות כל שנה למוסך עקב בלאי מוגזם שמתגלה בטסט) ובמקרה הפחות טוב שהרכב נתקע בגלל חלק כזה שכושל בזמן הכי לא מתאים - ותראה איך החלקים התחליפיים הזולים טורפים מחדש כל ניסיון לשמר מוניטין של אמינות בתקופת הזיקנה של הרכב.
 

איציק

  • אהבתי 1

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני חושב שזה מאוד משנה גם מה היה הנסועה של הרכב, כלומר, האם הנסועה מורכבת מ90% בינעירוני, או מ90% עירוני.

אני לדוגמא נוסע כ40,000 קמ בשנה.

ובגלל שאני נוסע כ"כ הרבה אני מאוד שומר על הרכב. כזה ניהיה סוג של הבית השני שלי..

אז אני מקפיד שהוא יהיה נקי ורק שטיפה ידנית.

טיפולים במוסך מורשה ובזמן.

מה עוד ש95% מהנסועה שלי זה בינעירוני בשעות לא כ"כ פקוקות.

לדעתי צריך להוסיף חישוב של שעות מנוע בנוסף לק"מ.

אין עוד מלבדו!!!

אבא תודה על הכל!!!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 42 דקות, המהיר הזהיר כתב:

אני חושב שזה מאוד משנה גם מה היה הנסועה של הרכב, כלומר, האם הנסועה מורכבת מ90% בינעירוני, או מ90% עירוני.

לגמרי!!

הבלאי בנסיעה בינעירונית הוא אפסי לעומת נסיעה עירונית צפופה, לכל מכלול שרק תסתכל עליו.

 

  • אהבתי 4

יום טוב גם לך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, Igalz כתב:

לגמרי!!

הבלאי בנסיעה בינעירונית הוא אפסי לעומת נסיעה עירונית צפופה, לכל מכלול שרק תסתכל עליו.

 

איפה @Potato שיתווכח על זה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 7 דקות, EliC25 כתב:

איפה @Potato שיתווכח על זה

בעבודה,עובד קשה כדי שמחשבות על האם גרוטאה שורדת 200 אלף או לא לא יעניינו אותו ;)

  • מצחיק 1

Ford Fiesta 2014- Manual 1.25

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, איציק נ. כתב:

לדעתי אתה טועה.

לא צריכה להיות שום החלפה יזומה של אטמים.

מסכים שטעיתי ולא צויין שצריך להחליף אותם כל X ק"מ. 
לצורך העיניין, בספר רכב של קיה יש פרק על תחזוקה מונעת, ורשום בוודאות שיש לבצע בדיקה של אטמים והגומיות ברכב כל שנה ולשמן אותם בסיליקון. אם האטם או הגומיות יבשות או סדוקות אז להחליף אותו.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פות"ש אתה צריך לפרט מה זה רכב מעניין.

פעמיים קניתי רכבים בני 20 שנה עם מעל 200000 ק"מ, כי רציתי את הדגמים האלה שלא קיימים עוד. 

החלפתי כמובן כל חלק בלאי אפשרי כולל מתלים לחדשים ברמת OEM לפחות. ושתי המכוניות היום מעל 300000 ק"מ ואני סומך עליהן לחלוטין שיסיימו כל נסיעה בכבוד, בנוחות ובבטיחות.

 

מצד שני, כשאני קונה רכב בן 5, אני מעדיף להתאמץ ולשלם יותר על רכב עם 50000 ק"מ. לא רואה שום סיבה לקחת רכב עם 200000 ק"מ במקרה כזה (למרות שחייו לא נגמרו, אני רוצה אופק).

  • אהבתי 1

עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האמת שהמנעד למעניין נתון לפרשנות
הכל התחיל בוולוו S60 2.0 T5 2016 במחיר מאוד תחרותי, היסטוריה רציפה ממורשה וציר של כביש 6 מהדרום למרכז על בסיס יומי.
אך כרגע נמסר לי שהוא מוסיף כליטר וחצי שמן בין טיפולים מה שפחות מוצא חן בעיני.

השני זה מאזדה 6 2.5 עם 230 קמ וגם היסטוריה טובה.

מאחר ואני נוסע מעט מאוד(כ 8 אלף בשנה בלחץ) אני פחות מתרגש מאופק(במידה והוא אי שם אחרי ה300).

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 468 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...