Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

התחדשתי ברכב חדש - סיאט איביזה 2024 DSG7 - אשמח לשמוע על המלצות לרכבים עם גיר ידני!


saar5555

פוסטים מומלצים

לפני 7 שעות, Liviur כתב:

ה טועה בהבנת היחסים בין יבואן , יצרן ומדינה.

הוא יכול להכריח יבואן אולי. אבל יצרן לא יהיה מחויב לשום דבר כזה.

100%,

אני חושב שהיצרן כפוף לתקנים שעליו לעמוד בהם - כמו זיהום אוויר, תקני בטיחות וכו. 

לפני 7 שעות, Liviur כתב:

במאמר מוסגר - אתה צריך להחליט מה יותר חשוב לך - הנאה מנהיגה או חסכון. הם כמעט תמיד הולכים ביחס הפוך.

 

כן, לצערי הכסף קובע..

Skoda Fabia 2010 Manual - SOLD

Seat Ibiza 2018 Manual - SOLD

Seat Ibiza 2024 - DSG7

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 63
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

משהו במספרים שלך לא מסתדר. מצד אחד מספר על 80,00 ק״מ ב-6 שנים שזה 13,000 ק״מ בשנה. בפוסט אחר 2,500 ק״מ ב-3 חודשים שזה 10,000 ק״מ בשנה, נניח שסדר גודל דומה. אבל בפוסט שלישי 100 ק״מ ביום שזה כבר 20,000-25,000 ק״מ בשנה. 

אז אם אתה מוטרד. מצריכת הדלק תתחיל ברישום של הנסועה והתדלוקים, ותתחיל לחשב. מונה צריכת הדלק במחשב הדרך נותן, במקרה הטוב, סדר גודל של צריכה יחסית.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ספריאל לגבי המספרים,

הצדק איתך. 

 

אני עובד מחוץ לעיר. אז נסיעה יומיומית של 4-5 ימים בשבוע. וספציפית באוטו הקודם הייתי נוסע יום יום 100 קילומטר. 

 

באוטו הנוכחי התחלתי לנסוע בקארפול - אז זה יוצא בערך פעמיים בשבוע נהיגה מחוץ לעיר.

 

באוטו הקודם - היתה שנת קורונה ועבדתי מהבית. לכן זה יוצא 13000 בשנה. 

 

 כשהתחלתי לנסוע בחודשים האחרונים בקארפול זה בהחלט צמצם את הנסועה.

fuel1.jpg

עריכה אחרונה על ידי saar5555
הוספת תמונה

Skoda Fabia 2010 Manual - SOLD

Seat Ibiza 2018 Manual - SOLD

Seat Ibiza 2024 - DSG7

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קודם כל, מעולה שאתה מסתדר עם הקארפול.

שנית, שים לב לשינויים הגדולים בצריכה בין המילויים. כנראה הבדלים משמעותיים בתוואי ותנאי הנסיעה. הימים שבהם החזקתי גיליון אלקטרוני לצריכת הדלק (לא אקסל, זה לפני שהיה מקובל), נהגתי להוסיף טור שחישב צריכה על פני מספר תדלוקים, אני חושב שעשרה, מה ש״גיהץ״ את הפלוקטואציות האלה.

ועניין אחרון - הרכב עדיין חדש לא הגיע לתפקוד אופטימלי, וגם אתה עדיין לא למדת לנצל אותו בדרך הטובה ביותר. נדבר בעוד שנה.

 

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 22 שעות, saar5555 כתב:

 

 

באירופה, ממה שבדקתי בגוגל 80% מהרכבים הם רכבים ידניים (שלא יעזור כמה שיגידו, אני חושב שגיר ידני עדיין יותר חסכוני בצריכת דלק מאשר הגיר האוטומטי).

 

 

קצת קשה לענות למי שכותב "לא יעזור כמה שיגידו, אני חושב...."

בעידן הגיר הרובוטי המודרני ידני לא חוסך דלק ולא עדיף מבחינת ביצועים. זה לא דיבורים. זה עובדות ומספרים. וזה גם הגיוני מאוד כשמבינים שבגיר רובוטי יש יותר יחסי העברה ואין אובדן כח כמו בפלנטרי.

 

ההשוואה לסוזוקי סויפט בעניין צריכת הדלק לא רלוונטית כי זה רכב עם מנוע חלש יותר ורכב קל יותר (לא בדקתי. אני די בטוח בזה). 

 

אין סיבה למחוקק להתערב בשיקולים של היבואנים איזה רכבים להביא. אגב, גם באירופה הידני בירידה.

 

יש לא מעט רכבים ספורטיביים בהם הידני (אם קיים בכלל) עולה יותר מהרובוטי/פלנטרי. כי זה החריג וכי אנשים מוכנים לשלם על זה. אתה לא חובב הידני היחיד. מותר ליצרן לקחת יותר על מוצר זות יותר אם מישהו מוכן לשלם. דוגמא קלאסית היה השלב בו אנדרואיד אוטו היה תוספת (נכון שזה בד"כ במסגרת תוספות נוספות. אבל הרעיון זהה). הרי אנדרואיד אוטו חינם עבור היצרן. בעוד מולטימדיה של היצרן עולה לו כסף לפתח. אבל אם מישהו מוכן לשלם יותר על זה אז זה שוק חופשי.

 

אני מאוד אוהב ידני. לכן כשקניתי לפני כשנה לא היו לי הרבה חלופות.

זה יותר כיף. אבל לא צריך להלביש על זה טיעונים לא נכונים של חסכון בדלק. מה שכן, זה אכן אמין יותר מכל חלופה אחרת.

 

מה שכן, לא קשה בכלל למכור ידני משומש. הביקוש מאוד נמוך. אבל ההיצע אפסי. 

 

קנית לא מזמן רכב חדש ואתה מרוצה ממנו (למעט הגיר). בד"כ החלפת רכב מובילה להפסד כספי משמעותי. שהוא כנראה הרבה יותר כסף ממה שתחסוך עם רכב חסכוני יותר.

 

בכלל, עלויות דלק זה עניין שאנשים רבים מתעדפים ביתר. מעדיפים לחסוך 2,000 ש"ח בשנה בדלק אבל להפסיק הרבה יותר בגין מעבר לרכב חסכוני יותר.

  • אהבתי 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 20.6.2024 בשעה 19:24, saar5555 כתב:

.באירופה, ממה שבדקתי בגוגל 80% מהרכבים הם רכבים ידניים (שלא יעזור כמה שיגידו, אני חושב שגיר ידני עדיין יותר חסכוני בצריכת דלק מאשר הגיר האוטומטי).

 

 

כנראה שמזמן לא בדקת. זה היה נכון לפני 15-20 שנה. כיום במכירות זה 30-35%. כמובן שיש עוד הרבה ידניים ישנים, אבל המגמה היא מעבר מהיר לאוטומט. והאוטומטיים המודרניים הרבה יותר חסכוניים מהפלנטריים 4 מהירויות - אתה מדבר על דו מצמדיים, פלנטריים או רציפים עם 6-8 מהירויות, שמתאימים עצמם לתנאי הנהיגה הרבה יותר מהנהג.

בתאריך 20.6.2024 בשעה 19:57, saar5555 כתב:

 

אני חושב שאני כועס שלקחו לי את הבחירה בתור לקוח.. שמעוניין באוטו פשוט.. זול ואמין. עם גיר ידני! לקנות אוטו יקר יותר, אוטומטי.. שצורך יותר דלק. 

.

היבואן הוא עסק, וייבא את הדגמים שייצרו לו רווחים. אם דגם ידני יעלה לו בעלויות אחסנה של רכבים שממתינים לרוכש, הכשרת מכונאים, מלאי חלקי חילוף וכו׳ שיגרמו לו הפסדים הוא לא ייבא ידניים, ואף אחד לא רשאי לאנוס אותו לעשות זאת.

בתאריך 20.6.2024 בשעה 20:14, saar5555 כתב:

רק שעבורי, אחרי המון המון שנים עם גיר ידני, המעבר לאוטומט הוא די מוזר. ההנאה מנהיגה כבר לא כמו קודם. ואני מדבר על נהיגה מנהלתית. 

בוא נדבר בעוד חצי שנה - שנה.

 

נהגתי בידני 25 שנים, אשתי רק 23. לפני עשרים ומשהו שנה עברנו לאוטומט, אין דרך חזרה. אני עוד מוכן לשכור ידני בחו״ל, אבל אשתי לא תיגע בו בעת הצורך, אז בנסיעות איתה שוכר אוטומטי. אם לפני 12 שנה זה היה מחיר כפול היום ההפרש זניח.

 

אגב, מבחינת צריכת דלק, האם ההשוואה הוגנת? נתחיל במשקל הרכב ונעבור לתוואי ותנאי הנסיעה. כנראה שכולם השתנו.

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 17 שעות, razi_pazi כתב:

אני מאוד אוהב ידני. לכן כשקניתי לפני כשנה לא היו לי הרבה חלופות.

אז מה קנית? אם אפשר לשאול.

 

לפני 17 שעות, razi_pazi כתב:

קנית לא מזמן רכב חדש ואתה מרוצה ממנו (למעט הגיר). בד"כ החלפת רכב מובילה להפסד כספי משמעותי. שהוא כנראה הרבה יותר כסף ממה שתחסוך עם רכב חסכוני יותר.

בהחלט.

 

Skoda Fabia 2010 Manual - SOLD

Seat Ibiza 2018 Manual - SOLD

Seat Ibiza 2024 - DSG7

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קניתי סיוויק 2020 1.5 ליטר ידנית. המוכר קנה מהיבואן בהזמנה מיוחדת. אני חושב שב 2019 זו לא היתה הזמנה מיוחדת.

ממה שאני יודע זו הסיוויק הידנית האחרונה (למעט type r) שעלתה על הכביש בישראל.

 

חיפשתי רכב משפחתי ידני עם אבזור בטיחות אקטיבי מתקדם. כמעט ולא היו חלופות. בודאי שאני לא רוצה ג'יפון ומעדיף האצ'בק

 

אני מאוד מרוצה

 

לפניה היתה לי סיוויק 2012 ידנית ולפניה פוקוס 2002 (דור 1) ידנית... וגם לפני היו ידניות בלבד....

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא בהכרח שהידני יהיה חסכוני יותר וזה לא רק בגיר רובוטי דו מצמדי.

גם לדוגמא הונדה גאז מהדור הקודם הגיר הרציף חסכוני יותר מהדגם הידני (שזריז יותר). מתכון די דומה לסוויפט (מנוע אטמוספירי קטן וגיר רציף / ידני)

 

עריכה אחרונה על ידי TZR84

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 20.6.2024 בשעה 19:57, saar5555 כתב:

ובסוף - אולי קיוויתי שתגידו לי להתרגל לגיר אוטומטי... ושצריכת דלק 1:15 זה מעולה. ומבחינה הגיונית, וכלכלית, אחרי שכבר הוצאתי את הכסף - להנות מאוטו חדש... ולנסוע בכיף.

 

קודם כל, הגיר לא אוטומטי אלא רובוטי, וזה הבדל. 

בהנחה שאין פערים במנועים ובמשקל הרכב בין הדגמים, מה שמסביר את ההבדל בצריכת הדלק זה פחות הגיר ויותר אופי הנהיגה.

החדשות הטובות הן שניתן לנהוג ב-DSG כמו בידני, ואולי לשפר את הנתון (הלא רע בכלל) שאתה מקבל.

בטוח שלהחליף רכב לא כדאי.

 

יש לך מנופים ליד ההגה להעברת הילוכים?

 

בתאריך 20.6.2024 בשעה 20:20, davemustaine87 כתב:

זה מאוד מוזר. השילוב של TSI ּ+ DSG יכול להיות מאוד מאוד חסכוני, ויש מצב שאפילו יותר מידני, כי הרובוט לא מושך הילוכים

 

אי משיכת הילוכים זה בדיוק מה שמגביר את צריכת הדלק, כי בידני נוטים להוריד לסלד מתאים ואז להאיץ, ומי שנוהג בסגנון נהיגה של אוטומט, קודם כל לוחץ כדי לקבל הורדת הילוך והאצה, לאיטים עד הסוף, כדי להכריח קיק דאון.

 

 

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 18 שעות, falou כתב:

 

יש לך מנופים ליד ההגה להעברת הילוכים?

לא. אין. 

 

ולגבי המצב הידני בתיבה הזאת, ניסיתי, וזה לא כל כך מוצלח לדעתי. כי זה לא תמיד נותן נניח להעביר להילוך 7 בכביש ישר, בתוך העיר. מה שבגיר ידני יכולתי לעשות (הילוך חמישי).

לפני 21 שעות, razi_pazi כתב:

קניתי סיוויק 2020 1.5 ליטר ידנית. המוכר קנה מהיבואן בהזמנה מיוחדת. אני חושב שב 2019 זו לא היתה הזמנה מיוחדת.

ממה שאני יודע זו הסיוויק הידנית האחרונה (למעט type r) שעלתה על הכביש בישראל.

תתחדש!

נשמע לי בחירה מצוינת. 

Skoda Fabia 2010 Manual - SOLD

Seat Ibiza 2018 Manual - SOLD

Seat Ibiza 2024 - DSG7

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני אכן מאוד מרוצה.

לא רכב מושלם אבל בהתחשב בדרישות שלי, בהעדפות ובתקציב אני לא יכול לדמיין רכב שאפילו יהיה קרוב לזה (מבחינתי).

 

אפילו את הצבע אני אוהב. שזה חשוב כי באמת שמדובר ברכב מכוער

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 24.6.2024 בשעה 07:25, saar5555 כתב:

ולגבי המצב הידני בתיבה הזאת, ניסיתי, וזה לא כל כך מוצלח לדעתי. כי זה לא תמיד נותן נניח להעביר להילוך 7 בכביש ישר, בתוך העיר. מה שבגיר ידני יכולתי לעשות (הילוך חמישי

 

אם זה לא נותן זה אומר שזה ממש ממש ממש לא כדאי ולא מתאים ובוודאי לא נחוץ. יענו, טעות. זה לא קשור לעיר, זה קשור למהירות (וגם שיפוע ועוד)   

 

בתאריך 24.6.2024 בשעה 07:25, saar5555 כתב:

אין

 

המנופים ב-DSG מאפשרים תפעול ידני במצב אוטומט, בלי להוריד יד מההגה. למשל, להוריד הילוך לפני פנייה. האוטו חוזר לאוטומט כעבור פרק זמן או בלחיצה ארוכה על המנוף. אין שילוב יותר יעיל מזה. 

ועדיין, במצב ידני ה-DSG עובד מהיר וחלק מכל גיר ידני. היתרון היחידי של גיר ידני הוא למי שאוהב את זה. פרקטית, ה-DSG לוקח. 

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 18 דקות, falou כתב:

 

אם זה לא נותן זה אומר שזה ממש ממש ממש לא כדאי ולא מתאים ובוודאי לא נחוץ. יענו, טעות. זה לא קשור לעיר, זה קשור למהירות (וגם שיפוע ועוד)   

 

 

המנופים ב-DSG מאפשרים תפעול ידני במצב אוטומט, בלי להוריד יד מההגה. למשל, להוריד הילוך לפני פנייה. האוטו חוזר לאוטומט כעבור פרק זמן או בלחיצה ארוכה על המנוף. אין שילוב יותר יעיל מזה. 

ועדיין, במצב ידני ה-DSG עובד מהיר וחלק מכל גיר ידני. היתרון היחידי של גיר ידני הוא למי שאוהב את זה. פרקטית, ה-DSG לוקח. 

 

כנראה שבסוף אתרגל לגיר ידני. אתם משוכנעים שהוא יותר חסכוני מגיר ידני?

 

אני מסכים לגמרי שההעברות ההילוכים ממש חלקות, ובאמת, הופתעתי לטובה.

Skoda Fabia 2010 Manual - SOLD

Seat Ibiza 2018 Manual - SOLD

Seat Ibiza 2024 - DSG7

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...