Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

התחדשתי ברכב חדש - סיאט איביזה 2024 DSG7 - אשמח לשמוע על המלצות לרכבים עם גיר ידני!


saar5555

פוסטים מומלצים

שלום לכולם,

 

אחרי המון שנות העדרות מהפורום, שבתי לכתוב בו. שמח לחזור!

 

רציתי לומר שהספקתי לנהוג בסיאט איביזה 2018 גיר ידני - שלצערי אחרי 2 תאונות שלא באשמתי החלטתי למכור ולהשתדרג באוטו חדש. 

 

סיאט איביזה חדשה. גיר אוטומטי לראשונה בחיי.

 

האוטו מצויין, ואני שמח מאוד שהתחדשתי בו. מצד שני, וואלה, אני מתגעגע לגיר הידני ולחסכון בדלק. הייתי מצליח להוציא 1:19 ולפעמים אפילו 1:20. 

 

באוטו הנוכחי? המוליטמדיה והחיבור לטלפון מצויינים, האוטו נוח ואני מאוד רגיל אליו. הנתונים השתפרו מבחינת כוח המנוע (110 כ"ס). 

 

לצערי - אני מצליח להוציא צריכת דלק של 1:15

 

אז כבר התחלתי לפזול ולראות את הסוזוקי סוויפט החדשה. הם עדיין מוכרים אוטו עם גיר ידני.

 

והשאלה שלי - מה אתם הייתם עושים?

 

מבחינת ההגיון? עבורי ולדעתי - האיביזה הנוכחית בהחלט מעולה, אבל ההנאה שלי מהנהיגה כבר לא מה שהיתה קודם..

 

 

נ.ב אחרי עריכה: 

1. ביוטיוב, מסתבר שבגרמניה למשל משווקים את האיביזה החדשה עם הגיר הידני. זה וואו בעיניי. למה לא בארץ???

2. האם ניתן לחייב את היבואן לייבא נניח 10% מהרכבים עם גיר ידני? או שזה הכל כסף, והחלטה כלכלית נטו?

3. שמתי לב שמחיר הסוזוקי סוויפט הידנית החדשה הוא כמו המחיר שאני שילמתי על סיאט איביזה אוטומטית. (בד"כ אוטו עם גיר אוטומטי יקר יותר בהשוואה לאותו אוטו עם גיר הילוכים ידני).

 

 

 

 

 

 

עריכה אחרונה על ידי saar5555

Skoda Fabia 2010 Manual - SOLD

Seat Ibiza 2018 Manual - SOLD

Seat Ibiza 2024 - DSG7

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 63
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

  • חברי המעגל הראשון

בכמה כסף? 

אני למשל נכנסתי לסוכנות סמלת בראשון וראיתי סובארו BRZ דור שני ידנית, די נדלקתי. כרגע אין אפשרות, אבל בעתיד.

 

הודעה אחרונה שלך בפורום לפני מעל ל- 11 שנים. חזרה מכובדת ביותר.

מתכלה מתחת לכיסוי:

🚗 .Alfa 147 2.0 Manual With B12 Pro- Kit+ Eibach Antiroll kit+ EBC Yellowstuff brakes kit+ 17" GT wheels with Toyo R888R+ Red leather seats|

 

המחליפה: Alfa 159 TB

עם חלונות חשמל ונעילה מרכזית.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני חשבתי יותר על סיאט איביזה ידנית, אפילו בייבוא אישי..

רגיל לפורמט של פאביה, פולו ושות'. 

 

נדבר על אוטו חדש מהחברה, בתקציב עד 115 - הסגמנט הסופר-מיני. 

 

פשוט תוהה למה לא מביאים רכבים ידניים לארץ. ולדעתי יש ביקוש לרכבים ידניים. פשוט עקרונית היבואנים רוצים להרוויח כמה שיותר כסף. 

 

באירופה, ממה שבדקתי בגוגל 80% מהרכבים הם רכבים ידניים (שלא יעזור כמה שיגידו, אני חושב שגיר ידני עדיין יותר חסכוני בצריכת דלק מאשר הגיר האוטומטי).

 

הסוברו BRZ - אצלי בהחלט לא בתקציב... וגם האוטו נראה לי קצת צמא. 

 

ה-11 שנה... לא שמתי לב איך הזמן טס. 

עריכה אחרונה על ידי saar5555

Skoda Fabia 2010 Manual - SOLD

Seat Ibiza 2018 Manual - SOLD

Seat Ibiza 2024 - DSG7

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 50 דקות, saar5555 כתב:

2. האם ניתן לחייב את היבואן לייבא נניח 10% מהרכבים עם גיר ידני? או שזה הכל כסף, והחלטה כלכלית נטו?

זה ממש לא הכיוון של השוק... אם כבר חייבו משהו בהסתכלות קדימה זה רכבים היברידיים או חשמליים. שכח מזה.

לפני 50 דקות, saar5555 כתב:

3. שמתי לב שמחיר הסוזוקי סוויפט הידנית החדשה הוא כמו המחיר שאני שילמתי על סיאט איביזה אוטומטית. (בד"כ אוטו עם גיר אוטומטי יקר יותר בהשוואה לאותו אוטו עם גיר הילוכים ידני).

כבר אצל לא מעט יצרנים זה לא המצב והן עולות אותו הדבר. מה גם שאתה משווה אפילו בצורה פחות רלוונטית בין רכבים שונים לחלוטין מיצרן שונה.

אל תשכח שיש גם עלות פיתוח ויצור שפוחתת ככל שמייצרים יותר מאחד , או פחות משני + עלות של חובות של החזקת חלקי חילוף לאורך השנים.

אם זה היה תלוי ביצרנים מבחינת יעילות כספית -> היו מייצרים בדיוק דגם אחד , עם רמת גימור אחת , עם מנוע אחד בצבע אחד -> משם מתחילים להתפשר.

לפני 7 דקות, Pavlik כתב:

בכמה כסף? 

אני למשל נכנסתי לסוכנות סמלת בראשון וראיתי סובארו BRZ דור שני ידנית, די נדלקתי. כרגע אין אפשרות, אבל בעתיד.

בדיוק זה - תקציב דרישות מינימום ומטרות והאם יד שניה בא בחשבון ?

 

במאמר מוסגר - הBRZ החדשה מדהימה , לא רכב מושלם אבל הרכב הידני בתקציב סביר הכי טוב לדעתי בשוק לרכב ספורטיבי כיף. (ויש לי אחת בחניה בגלל זה).

ואני לא יודע אם מוכרים בארץ -> אבל הגירסאות המאובזרות של המאזדה 3 היתה הבחירה שלי לרכב המשפחתי שלנו פה. (מושבי עור , גיר ידני , מערכת סאונד מדהימה ונראית לא רע בכלל בהאץ׳ בשחור)

If living is for learning

Then dying is forgetting

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מאוד מרוצה מהסיאט איביזה... ובמיוחד היום אני מאוד מתלהב מהאוטו הקודם, שהיה פשוט יותר, ויותר כיפי לנהיגה.. גיר ידני. חסכוני בדלק..ולמה שאני צריך היה מצוין. נסעתי איתו כמעט 80K קילומטר ב-6 שנים. והיה מעולה. 

 

מבחינת תקציב מינימום? אני חושב שאין, אבל לא בדיוק יש לי אפשרות להוציא מאות אלפי שקלים ...מודה ש הBRZ מעניינת מאוד מאוד.

 

אני כן מעדיף אוטו חדש מהחברה. ללא ספק.

 

ובסוף - אולי קיוויתי שתגידו לי להתרגל לגיר אוטומטי... ושצריכת דלק 1:15 זה מעולה. ומבחינה הגיונית, וכלכלית, אחרי שכבר הוצאתי את הכסף - להנות מאוטו חדש... ולנסוע בכיף.

 

אז נכון להיום - אני פשוט חושב שהאיביזה אחלה אוטו. נכנס בתקציב. אני מכיר את הפורמט ולנסיעה היומיומית שלי של ~100 קילומטר ליום עם רוב בין עירוני.. זה סבבה לגמרי.

 

אני חושב שאני כועס שלקחו לי את הבחירה בתור לקוח.. שמעוניין באוטו פשוט.. זול ואמין. עם גיר ידני! לקנות אוטו יקר יותר, אוטומטי.. שצורך יותר דלק. 

 

 

ולגבי הסוזוקי סוויפט - אכן, הוא כמעט בכל פרמטר נחות מעט מהאיביזה שברשותי, אבל עצם האפשרות לרכוש רכב חדש עם גיר ידני, בעל צריכת דלק טובה, חסכונית יותר.. זה נראה לי מעולה. 

 

ואגב, אני חושב שבתור לקוח - לא בטוח שמעניין אותי הכיוון הכללי של השוק. אולי אם אכפת לי מהסחירות של האוטו בעתיד. בגדול, אני מעוניין שתהיה לי אפשרות בחירה. וכמו שקודם, ב-2018 קניתי סיאט איביזה ידנית ב-77,000 שקל, 

 

היום אין להשיג את הרכב הזה, חדש מן החברה, פשוט כי היבואן רוצה להרויח יותר בשורת הרווח. 

 

אז אולי חשבתי שהמחוקק (המדינה?) יכול/ה לחייב יבואנים לאפשר מכירת כלי רכב זולים יותר.. עם תחרות גבוהה יותר, וככה כלי הרכב על הכביש עדיין יהיו בטיחותיים יותר ומעודכנים יותר. 

 

 

עריכה אחרונה על ידי saar5555

Skoda Fabia 2010 Manual - SOLD

Seat Ibiza 2018 Manual - SOLD

Seat Ibiza 2024 - DSG7

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא יודע איזה מנוע היה לך באיביזה הקודמת ומה יש לך עכשיו.

אבל אם תיקח שני איביזות עם מנוע זהה, אחת עם גיר dsg ואחת עם גיר ידני, לא תקבל צריכת דלק טובה יותר בדגם הידני.

החוכמה שגיר אוטומט מבזבז יותר דלק היא נכונה לגירים פלנטריים של פעם עם ממיר מומנט ו4 הילוכים.

VW מפסיקים לחלוטין את הייצור של הגיר הידני, החל ממתיחת הפנים הקרובה של הגולף 8. הסיבה לא קשורה ישירות לביקוש, אלא מכיוון שהרבה יותר מסובך להגיע לרמת פליטת מזהמים מינימלית עם גיר ידני, במיוחד כשהנהג לא יודע או רוצה לבחור הילוכים בצורה אופטימלית לחיסכון. חובה על היצרן להוריד את רמת הפליטות כל פעם לרף נמוך יותר לכן מוותרים על הידני וחוסכים לעצמם עלויות.

אם המטרה שלך בהעדפת ידני היא חיסכון בדלק - שכח מזה. אם המטרה היא הנאה - אז אולי תחליף רכב, אבל החלפה אחרי תקופת בעלות קצרה היא בדרך כלל הפסד כספי משמעותי.

עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על התגובה המפורטת עמוס. לא ידעתי שבכך מדובר. 

 

אני עדיין חושב שגיר ידני יותר חסכוני מגיר אוטומטי (נכון 1:15 זה לא כזה רחוק מ 1:19).

עם המשפט הזה: "אבל אם תיקח שני איביזות עם מנוע זהה, אחת עם גיר dsg ואחת עם גיר ידני, לא תקבל צריכת דלק טובה יותר בדגם הידני." - אני חושב שהוא לא נכון - המספרים יוכיחו אחרת. 

 

 

וכן, מבחינה כלכלית, העניין לא משתלם... והאיביזה באמת אוטו טוב. רק שעבורי, אחרי המון המון שנים עם גיר ידני, המעבר לאוטומט הוא די מוזר. ההנאה מנהיגה כבר לא כמו קודם. ואני מדבר על נהיגה מנהלתית. 

עריכה אחרונה על ידי saar5555

Skoda Fabia 2010 Manual - SOLD

Seat Ibiza 2018 Manual - SOLD

Seat Ibiza 2024 - DSG7

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה מאוד מוזר. השילוב של TSI ּ+ DSG יכול להיות מאוד מאוד חסכוני, ויש מצב שאפילו יותר מידני, כי הרובוט לא מושך הילוכים. 

לקבל 1 ל-15 באותם תנאי נהיגה שהיית מקבל עם אותו מנוע פחות או יותר 1 ל-19, זה לא סביר. 

יש מצב שאתה נוהג קבוע עם מצב ספורט מופעל? 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

לפני 8 דקות, saar5555 כתב:

עם המשפט הזה: "אבל אם תיקח שני איביזות עם מנוע זהה, אחת עם גיר dsg ואחת עם גיר ידני, לא תקבל צריכת דלק טובה יותר בדגם הידני." - אני חושב שהוא לא נכון - המספרים יוכיחו אחרת. 

אני מדבר על נתוני / טענות היצרן בנימוקים שלהם להפסקת ייצור הידני.

לא ערכתי השוואה בעצמי.

עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 7 דקות, davemustaine87 כתב:

זה מאוד מוזר. השילוב של TSI ּ+ DSG יכול להיות מאוד מאוד חסכוני, ויש מצב שאפילו יותר מידני, כי הרובוט לא מושך הילוכים. 

לקבל 1 ל-15 באותם תנאי נהיגה שהיית מקבל עם אותו מנוע פחות או יותר 1 ל-19, זה לא סביר. 

יש מצב שאתה נוהג קבוע עם מצב ספורט מופעל? 

הגיר מעביר את ההילוך מאוד מוקדם.. וזה בסדר. מצב D רגיל. לא נוהג במצב ספורט בכלל.

יכול להיות שאני עם מזגן ובתוך העיר.. עם נוסעים נוספים. אז האוטו יותר צורך דלק.

 

האוטו אצלי 3 חודשים.. ועם 2500 קילומטר. ואני משתדל לא להאיץ מהר או לעשות קיק דאון.. 

 

ממלא מיכל דלק פול והאוטו מראה לי שיש לי עוד 540 קילומטר. בסיאט הקודמת עם הילוכים ידניים, הייתי ממלא טנק שלם והוא היה רושם לי 690 או אפילו 720. 

 

המנוע הנוכחי בנפח ליטר,  TSI עם 110 כ"ס.

 

באוטו הקודם - מנוע בנפח ליטר, TSI  עם 95 כ"ס.

 

 

 

 

 

עריכה אחרונה על ידי saar5555

Skoda Fabia 2010 Manual - SOLD

Seat Ibiza 2018 Manual - SOLD

Seat Ibiza 2024 - DSG7

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מדובר באותו המנוע? נפח מיכל הדלק זהה?

 

המדידה של מחשב הרכב לא מדויקת באופן כללי, הדרך למדוד את הצריכה היא ע"י חלוקה של מספר הליטרים שנכנסו בתדלוק (עד שהמשאבה קופצת) במספר הקילומטרים שהרכב נסע מהתדלוק האחרון.

פורד פיאסטה 1.25 ידנית 2012

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

צריכת דלק 2018

לפני 3 דקות, שחר 1 כתב:

מדובר באותו המנוע? נפח מיכל הדלק זהה?

 

המדידה של מחשב הרכב לא מדויקת באופן כללי, הדרך למדוד את הצריכה היא ע"י חלוקה של מספר הליטרים שנכנסו בתדלוק (עד שהמשאבה קופצת) במספר הקילומטרים שהרכב נסע מהתדלוק האחרון.

לדעתי מדובר באותו מנוע שמכוייל להוציא 110 כ"ס.

מכיל הדלק למיטב ידיעתי 40 ליטרים.

והנה, בקישור כאן, צריכת הדלק המוצהרת היא 1:21. שזה לא רע בכלל..

בנתונים של סיאט 2024, הצריכה היא 1:17.2

 

 

Skoda Fabia 2010 Manual - SOLD

Seat Ibiza 2018 Manual - SOLD

Seat Ibiza 2024 - DSG7

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קח בחשבון שהסוויפט עלולה להרגיש לך חלשה קצת לעונת האיביזה כי היא עם מנוע אטמוספרי 3 צילינדר ואתה מגיע ממנועי טורבו 

הדגם היחיד שעולה לי בקטגוריה הוא קליאו ידנית טורבן אבל שווקה עד 2022 ולכן רק ביד 2 תמצא כזו

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, saar5555 כתב:

אז אולי חשבתי שהמחוקק (המדינה?) יכול/ה לחייב יבואנים לאפשר מכירת כלי רכב זולים יותר.. עם תחרות גבוהה יותר, וככה כלי הרכב על הכביש עדיין יהיו בטיחותיים יותר ומעודכנים יותר. 

אתה טועה בהבנת היחסים בין יבואן , יצרן ומדינה.

הוא יכול להכריח יבואן אולי. אבל יצרן לא יהיה מחויב לשום דבר כזה.

לפני שעתיים, amosbmw כתב:

אבל אם תיקח שני איביזות עם מנוע זהה, אחת עם גיר dsg ואחת עם גיר ידני, לא תקבל צריכת דלק טובה יותר בדגם הידני.

בדיוק. ברוב המקרים היא גם לא תהיה יותר מהירה לעומת DSG מקבילה (אפשר לראות את זה בGolf GTI אגב)

 

לפני שעה, saar5555 כתב:

המנוע הנוכחי בנפח ליטר,  TSI עם 110 כ"ס.

באוטו הקודם - מנוע בנפח ליטר, TSI  עם 95 כ"ס.

וזה למה ההשוואה שלך לא רלוונטית.

במאמר מוסגר - אתה צריך להחליט מה יותר חשוב לך - הנאה מנהיגה או חסכון. הם כמעט תמיד הולכים ביחס הפוך.

 

  • אהבתי 1

If living is for learning

Then dying is forgetting

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...