Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פרוייקט חג. איך להפוך את התח"צ שלנו לנורמלית ?


race driver
שימו לב! השרשור הזה בן 785 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לא סוד שהתח"צ שלנו מפגרת עשרות שנים אחרי המדינות המתוקנות.

לו אתם מנכ"ל משרד התחבורה, איזה צעדים הייתם נוקטים

כדי להפוך את התח"צ בארץ לאלטרנטיבה ראויה ?

 

אישית,

לא הולך להשתמש בח"צ עד למהפך בתחום האמינות.

אין מצב שאוטובוס שאמור להגיע פשוט לא מגיע / מאחר / עמוס ולא מעלה נוסעים.

וממש לא מענין, אם זה בגלל רמאדן, חול המועד, לג בעומר, הפגנות, פקקים או ווטאבר.

אוטובוס שצריך להגיע, מגיע ומעלה נוסעים בזמן !

חברה שלא מתמודדת עם האתגר,

שלום ולא להתראות,

יוצאים למכרז, שיתמודדו שם חברות שיהיו מחוייבות יותר,

[כמובן שצריך במקביל הרבה נתצי"ם, שיאפשרו לאוטובוסים לא להיתקע].

 

דעתכם ?

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 143
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

לאשר את השימוש בארץ באובר.

במקביל להכשיר נהגי מוניות שייפגעו מהמהלך כנהגי אוטובוסים ולפתור את בעיית המחסור בנהגים.

  • אהבתי 1
  • רעיון גרוע 1
  • מעניין 1
  • רעיון טוב! 2
קאליפרים צהובים בגודל של הטוסטר שיש לאמא שלי במטבח

ודיסקים בגודל של מגש פיצה .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כמה דברים:

1. העלאת שכר הנהגים.

2. יותר נתצים כדי שהאוטובוסים לא יעמדו בפקקים, זה אחד הגורמים לחוסר אמינות, וגם דורש יותר נהגים. אם קו אמור לקחת שעה בלי פקקים, אבל לוקח שעה וחצי, זה חצי שעה שבהן הנהג היה יכול לנהוג בנסיעה נוספת על הקו.

3. הגדלת שעות הפעילות כולל בשבת. אין מה לעשות, כדי שאנשים יוכלו להסתמך על תחבצ הם צריכים שהיא תהיה זמינה כל הזמן. נניח לי יש אחלה רכבת לתל אביב במהלך היום, אבל אין בלילה - כלומר אני לא יכול לנצל אותה כדי לפגוש חברים בתל אביב, ולחזור הביתה בלילה. אני חייב להוציא רכב (ואז גם חנייה, לא לשתות וכו').

 

יש פה הרבה עבודה לעשות, אבל היא לגמרי אפשרית ולא כזאת מסובכת. יש כל כך הרבה גורמי ידע בנושא, רק צריך להפסיק עם הסחבת ולהתחיל לבצע. אה ולאשר תחבצ בשבת.... אבל זה לא יקרה בשום עתיד נראה לעין 🙁

  • אהבתי 2
  • רעיון גרוע 3
  • רעיון טוב! 6
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

2. בהחלט.

    אבל גם מעבר לזה, כיון שרוב הפקקים צפויים לגמרי, מצופה מהחברות להיות ערוכים מראש.

3. כנראה שבאמת הגיע הזמן,

    אבל בעולם זה עובד כך שגם מי שיש לו רכב

    משתמש בו בעיקר לפנאי, קניות, סופ"ש וכולי,

    והנסיעות הקבועות, עבודה, לימודים - בתח"צ.

    כי ברגע שזה מתפקד כמו שצריך, עדיף להשאיר את הרכב בחניה.

   

משפט שראיתי כאן בפורום:

מדינה עשירה היא לא זו שבה לעניים יש רכב,

אלא זו שגם העשירים נוסעים בתח"צ !

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לעשות תחנות ממוזגות, עם מצלמות בטיחות ותחזוקה טובה, עם מסך שאומר באמת מתי מגיע האוטובוס הבא.

כמו כן, קווים בשבת, תשלום כמו שצריך לנהגים וסנקציות לנהגים שמתפרעים או מתנהגים בצורה לא נאותה.

 

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

1. תחבורה ציבורית 24/6 בתור התחלה, זה אפשרי כבר היום ואין מניעה לא לעשות את זה לפי פעילות קווי לילה שכבר פועלים בזמנים שונים (לדוגמה בחופש הגדול או בחגים). פשוט להפעיל איך שקיים היום המערך הזה ועם הזמן והצרכים להגדיל את כמות הקווים הפועלים כיום.

2. רשת אופניים רחבה הכוללת סטנדרט אחיד של סימוני כביש למסלולי אופניים.

3. רשת נתצים כולל חיוב עיריות סוררות שמסרבות להיכלל במהיר לעיר (גם לכדי סנקציות כלכליות)

4. מעבר התחנה המרכזית לצומת חולון וחידוש טרמינלים קטנים בערי הלווין של תל אביב

5. ביטול קווי רכבת קלה שמתוכננים כיום והפיכתם לקווי מטרו (באר שבע את על הכוונת - זה לא הגיוני שיהיו קווי רקל"ת בעיר דרומית שרוב השנה חמה במיוחד)

6. תחבורה ציבורית בשבת

7. ביטול התקנה של איסור הסעה בתשלום

8. ביטול הצורך ברכש גומלין באוטובוסים

9. הקמת רשות תחבורה מטרופולין ולא ניהול על ידי משרד התחבורה שמנהל את הכל לכדי רמת שעות היציאה של האוטובוסים ומיקום התחנות והמסלולים

Ready To Rock
Ready To Rumble

"Hard times create strong men, strong men create good times, good times create weak men, and weak men create hard times." G. Michael Hopf

 Daihatsu Sirion 2007 1.3 automatic
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הדבר שהכי מפריע לי מלבד האמינות ודברים אחרים שהוזכרו כאן זה התחזוקה הפנימית והניקיון של האוטובוסים. כמעט כל אוטובוס שנמצא יותר מ3 שנים בשירות מגיע לרמת הזנחה וג'יפה שזה פשוט לא נעים ואפילו מגעיל להימצא בתוכו. אחת לחודש או לפחות כחלק מטיפול תקופתי לעשות ניקיון יסודי, להחליף/לתקן ידיות, ריפודים, מכסי פלסטיק, דלתות וכיוב. 

עריכה אחרונה על ידי Codetalker
  • רעיון טוב! 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, יוסי פרנקוס כתב:

כמו כן, קווים בשבת, תשלום כמו שצריך לנהגים וסנקציות לנהגים שמתפרעים או מתנהגים בצורה לא נאותה.

 

שבת זה באמת הכי פחות דחוף א העומסים הרבה יותר קטנים ב אני לא רואה שום עניין בעולם שהנסיעות של הבילויים יהיו בתחב"ץ זה גם לא יהיה רלוונטי בהרבה מקרים בגלל שבכול פעם שרוצים לסחוב משהו כמו כיסאות מתקפלים זה לא רלוונטי באוטובוס,

מה שכן צריך זה כמו בכול בערים הגדולות בעולם כמו מנהטן פריז לונדון וכו' אפשר לנסוע ברכב לעבודה אבל זה פשוט לא רווחי בגלל שזה כפול זמן מתחב"צ אבל אצלנו זה הפוך לחלוטין הכול ברכב הרבה יותר מהיר למעשה בשביל לשנות את המצב צריך שני דברים נפרדים א תחבורת המונים רכבות וכדו' העניין בעיקר ברכבות קלות בתוך הערים הזמן שלוקח לבנות כאן רכבת קלה הוא לא נורמלי אני רואה את כול העבודות בז'בוטינסקי כבר שנים כול ת"א עבודות לרכבת קלה אבל תכלס יש סיכוי שהנינים שלי יסעו בה הכמות של הבירוקרטיה היא פסיכית תוכנית המטרו שכבר שנים בתכנון כל יום מתעכבת בגלל עתירות למה היא לא מגיעה לראש העין (רגב) ולמה לא לאלעד (מקלב) הדבר המטורף הוא שעד שכול יושבי הוועדות למניהם שחיים על חשבוננו מסיימים להחליט היכן תעבור הרכבת נבנו עוד שלולשה ערים באזור שולי גוש דן ועכשיו יש עתירות חדשות שצריך גם תחנות שם,

אותו הדבר הרכבת הקלה בירושלים שנים שאני רואה כאן יבנה הקו הירוק כאן הסגול ותכלס רק יושבים טרקטורים ומשחקים בחול פותחים סוגרים פותחים סוגרים וגם הקו שפועל להיכנס לתוכו בשעות הצהריים זה משימת התאבדות וזה מה שצריך לשנות פשוט לבנות ולפתוח קווים של רכבות ולא לבלבל תמוח בעשרות וועדות תכנון ובעתירות ירוקים למיניהם,

ובקשר לתחב"צ הפנימי כלומר אוטובוסים ללא שום ספק הדבר החשוב זה לא ההתנהגות של הנהגים וכול מיני דברים דומים שהוזכרו אלא זה רק שלושה דברים א הכי חשוב אמינות זה צריך להיות הדבר הכי לא רווחי בעולם לחברה שאוטובוס לא יצא בזמן ע"י קנס כמובן אחרת אנשים לא יכולים לסמוך על זה בנסיעה בבוקר לעבודה ב המהירות חייבת להיות לפחות לא מדי יותר גדולה מרכב פרטי ואז שיקולי חניה יכולים לגרום להעדפה ווודאי שאם הזמון יהיה יותר מהיר ע"י נתצי"ם שזה ישנה את המשוואה אצל אנשים ג השעות זה חסר הגיון שאוטובוס מסוים שדחוס עד אפס מקום יוצא פעם בחצי שעה ועוד דבר אדיוטי שהתחב"צ מסתיימת ב12 בלילה השתיים וחצי קווי לילה הם בדיחה גרועה,

למעשה אני אופטימי קצב הגידול הדמוגרפי של המדינה ובעיקר קצב עליית הרכבים על הכביש יגרמו ממש עוד מעט לסוף בפקקים כולנו פשוט נעמוד.

 

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 5 דקות, מאזדה חבוטה כתב:

שבת זה באמת הכי פחות דחוף א העומסים הרבה יותר קטנים ב אני לא רואה שום עניין בעולם שהנסיעות של הבילויים יהיו בתחב"ץ

איך מודדים עומסים אם לא נוסה בפועל שום דבר כזה בארץ? תאמין לי שעדיף שיהיה תחב"צ בעולם הבילויים, כמה מוות אפשר לחסוך כאשר לא עולים נהגים שיכורים על ההגה?

Ready To Rock
Ready To Rumble

"Hard times create strong men, strong men create good times, good times create weak men, and weak men create hard times." G. Michael Hopf

 Daihatsu Sirion 2007 1.3 automatic
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בשבת העומסים לא כ"כ גדולים הפקקים הגדולים בכול מקום בעולם הם בבוקר כשאלפי איש נוסעים למקום העבודה שלהם שנמצא למשל בפארק הייטק לא גדול ושם התחב"צ צריך לתת פיתרון והוא לא נותן יצא לי הרבה פעמים לנסוע בסופ"ש בלילה במרכז ת"א באוטובוסים והם לא היו עמוסים וכמובן שלא היה פקקים אם הבעיה שלך בזה שהתחב"צ  לא תקינה היא ששיכורים נוהגים תדבר על להגביר את האכיפה בגלל שאין קשר בין זה לזה אני מדבר למה אי אפשר לנסוע בבוקר לעבודה באוטובוס או רכבת ואני צריך לעמוד שעה וחצי בפקקים בכול בוקר

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מעוניין לשמוע את דעתכם על סט פרוייקטים שנמצאים בקנה (בשלבי תכנון כאלו ואחרים), כולם חניוני חנה וסע, המשלבים נתיבים מהירים\נת"צים\מת"צים.
חניון חנה וסע שפיים.
חניון חנה וסע ראשל"צ מערב, סמוך למתחם ה-1000.
3 חניוני חנה וסע על כביש 5 (בהצטלבות עם כביש 6, כביש 40 וכביש 4).

מצרף לכם תכנון של חניון שפיים (הכל זמין ברשת, מדובר בתוכניות סטטוטוריות ולא תוכניות סופיות, אלו עדיין בעבודה):
image.thumb.png.8cdddf71fe124d9c7dc264c92d96326e.png

ניתן לראות את נתיבי איילון וכביש החוף, וגם את כביש הרוחב העתידי 541 ובמרכז את החניו, הרמפות של השאטלים ואת תחנת הרכבת העתידית שמתחתם (בסגול)

שאר התוכניות בקישור:
https://www.ayalonhw.co.il/מסמכי-תכנית-נתיבים-מהירים-תתל-67-מרכז-תח/

 

בחניון שפיים יהיו 7000 (!) מקומות חניה ובראשל"צ יהיו 3500.
 

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איפה מנהלי הפרוייקטים פה?

@m3x7r3m3

 

דבר ראשון להגדיר KPIs, ליצור דשבורד ולפרסם אותו לכולם.

 

תחנה ממוזגת לא עוזרת ולא תעזור. כמו שההנחה במחיר התחצ לא תשנה כלום.

תנו לראות כמה אוטובוסים איחרו היום, מי המפעילה שאיחרה הכי הרבה, כמה אוטובוסים עמדו עמוסים בפקק, כמה הרכבות היו עמוסות, כמה הרכבות איחרו.

יש רב קו, יש מאגר מידע מסויים, יש נתוני GPS, יאללה לדרך.

כשיהיה משהו שאפשר לראות ויזואלית את המצב, אפשר יהיה גם להתגאות בשיפורים ולהוכיח אותם בנתונים. יהיה גם את מי להאשים.

אחר כך, עם כול הנתונים אפשר לראות איפה צריך לשפר, וליישם פאצ'ים מהירים לשיפור זמני של המצב עד לפתרון קבוע.

 

 

  • אהבתי 2
  • רעיון טוב! 1

How'd you get so strong mcduck?

- By lifting money bags

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 33 דקות, shellcase כתב:

מעוניין לשמוע את דעתכם על סט פרוייקטים שנמצאים בקנה (בשלבי תכנון כאלו ואחרים), כולם חניוני חנה וסע

שני הגרוש שלי

בנוגע לרעיון של חנה וסע עצמו.

מבוקש מאוד כשהוא מוביל למקום שיש בו מצוקת חניה.

חסר ביקוש כשהוא מוביל למקום פחות צפוף.

ולראיה,

ההצלחה המסחררת בחניון בשפירים,

לעומת המגרש השומם בכניסה ל443 מזרח

שהפך למרכז אימוני דריפטים לערסים ברכבים משופרים.......

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

@מאזדה חבוטהלגבי התחב"צ בשבת - חיונית, כי תאפשר הורדת כלי רכב מהכביש, וזה אומר גם פינוי מקומות חניה, שבתורו מפנה צירי תנועה לכולם, ואפשר להקדישם לתחב"צ.

 

לגבי זמן הבניה של הפרוייקטים - בכל מדינה מערבית פרוייקטים כאלה נוטים להתארך בגלל הפתעות - החל מכל מיני אינטרסים ששמים מקלות בגלגלים באמצעות מערכת המשפט, וכלה בגילוי בעיות אמיתיות, כמו תשתיות שלא הופיעו במפות ומחייבות טיפול שלעתים אינו פשוט. אמנם לא מטרו, אבל תחשוב על נמה"ת של ברלין. פתיחתו התאחרה "רק" ב-9 שנים וגם אז התגלו הרבה בעיות. וזה אצל הגרמנים הדייקנים, המנוסים והעשירים.

 

מערכות הסעת ההמונים בערים גדולות בעולם נבנו במשך 100 שנים ויותר והערים גדלו עם הרשת, גוש דן מנסה להתגבר על הפער תוך 20 שנה בתוך אזורים צפופים מאוד. לא פשוט.

 

והערת אגב, בבקשה תפסק את ההודעות שלך. בלי פיסוק הן קשות לקריאה.

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 785 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...