Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פרוייקט חג. איך להפוך את התח"צ שלנו לנורמלית ?


race driver
שימו לב! השרשור הזה בן 777 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לא יודע לגבי "לעשות".

מה שיכול לעזור זה לא לעשות *שום דבר* חוץ מהסרת חסמים בירוקרטיים וזירוז תהליכים *שכבר התחילו*. לא לתכנן שום דבר חדש, לא כלום. פשוט לאפשר את מה שכבר התחיל לקום.

פרויקט שכבר יצא לדרך אי אפשר לשנות, אבל כן אפשר להקל עליו.

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 143
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

לפני 8 שעות, מאזדה חבוטה כתב:

בשבת העומסים לא כ"כ גדולים הפקקים הגדולים בכול מקום בעולם הם בבוקר כשאלפי איש נוסעים למקום העבודה שלהם שנמצא למשל בפארק הייטק לא גדול ושם התחב"צ צריך לתת פיתרון והוא לא נותן יצא לי הרבה פעמים לנסוע בסופ"ש בלילה במרכז ת"א באוטובוסים והם לא היו עמוסים וכמובן שלא היה פקקים אם הבעיה שלך בזה שהתחב"צ  לא תקינה היא ששיכורים נוהגים תדבר על להגביר את האכיפה בגלל שאין קשר בין זה לזה אני מדבר למה אי אפשר לנסוע בבוקר לעבודה באוטובוס או רכבת ואני צריך לעמוד שעה וחצי בפקקים בכול בוקר

ומה עם האנשים שאין להם רכב? פה מגיע תחבורה בשבת, לשם היא נזקקת.

למה אמא שלי שאין לה רישיון, תלויה באבא שלי, אם היא רוצה לקפוץ לבקר משפחה?

אני לא אומר לעשות תחבורה ציבורית בשבת בירושלים בשכונות חרדיות, או במקומות שזה יגרום חיכוך. אבל חופש תנועה זה א,ב של עולם חופשי.

יש הרבה אנשים שידם לא יכולה לממן רכב פרטי. אז נגיד להם גם בשבת תשבו בבית.

 

  • אהבתי 8

כריזמה אייר 2002 יד ראשונה

יאריס 2005, כמו חדשה

?Is it just me, or is it getting crazier out there

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אולי נתחיל מהבסיס, שאם רשום שהתחב"צ מגיע בשעה מסוימת יגיע בדיוק בשעה הזאת ולא רבע שעה ,20 דקות או אפילו חצי שעה אחרי.

להגדיל את התדירות, שאוטובוס יצא ממהתחנה כל 5-15 דקות.

שיחשבו על מסלולים שהם לא רק עם כלי 1 למשל אם יודעים שיש המון משתמשים שלוקחים את אוטובוס X ואז את אוטובוס Y מתחנה מסוימת אז שאוטובוס Y לא יצא 5 דקות לפני שאוטובוס X מגיע לאותה התחנה.

תחבצ 24/7 ( אם בארגנטינה אפשר אז גם פה).

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 10 שעות, מאזדה חבוטה כתב:

שבת זה באמת הכי פחות דחוף א העומסים הרבה יותר קטנים ב אני לא רואה שום עניין בעולם שהנסיעות של הבילויים יהיו בתחב"ץ זה גם לא יהיה רלוונטי בהרבה מקרים בגלל שבכול פעם שרוצים לסחוב משהו כמו כיסאות מתקפלים זה לא רלוונטי באוטובוס,

בילוי זה רק עם מנגל וכיסאות מתקפלים?

 

אם אני רוצה לצאת לפאב בשישי בערב ולשתות? אם מישהו שאין לו רכב, רוצה ללכת בשבת לים?

 

תח"צ בשבת ובלילה זה ועוד איך רלוונטי, פשוט מספיק שהיא תפעל במתכונת מצומצמת, ולא תיכנס לריכוזי אוכלוסיה דתית.

 

זה גם משהו שאפשר לעשות כבר עכשיו בהשקעה מינימלית, בלי להרים פרוייקט גרנדיוזי בעשרות מיליארדים.

 

שלב הבא (שוב, השקעה מינימלית) זה לעודד פתרונות תחבורה שיתופית למיניהם, וכן, להכניס את אובר/ליפט ושות', לעודד קארפול.

 

פרה פרה. כשהדברים הקודמים יתחילו לתקתק, אז כבר אפשר להתחיל פרויקטים גרנדיוזיים, אחרת מה הטעם לבנות נתיבי תח"צ שאף אחד לא ייסע בהם, וקווי רכבת קלה שעובדים בשעות של קבלת קהל בביטוח לאומי.

  • רעיון גרוע 1

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 10 שעות, shellcase כתב:

מעוניין לשמוע את דעתכם על סט פרוייקטים שנמצאים בקנה (בשלבי תכנון כאלו ואחרים), כולם חניוני חנה וסע, המשלבים נתיבים מהירים\נת"צים\מת"צים.

 

החניונים האלה רק מנציחים את השימוש ברכב. המדינה בעצם אומרת "פאק איט בחיים לא תהיה כאן תחבורה ציבורית טובה אז לפחות שיסעו ברכב עד החניון ומשם כבר איכשהו נפזר אותם עם שאטלים". 

  

לפני 24 דקות, vadim6385 כתב:

שלב הבא (שוב, השקעה מינימלית) זה לעודד פתרונות תחבורה שיתופית למיניהם, וכן, להכניס את אובר/ליפט ושות', לעודד קארפול.י.

 

אתה יכול לארגן עוד 2 נוסעים ולנסוע באופן חוקי וכשר למהדרין בנת"צ בכניסות לתל אביב. אבל כמעט אף אחד לא עושה כי אנשים רוצים את הלבד שלהם, את הפרטיות ובגדול לא להיות תלויים באף אחד. 

 

מכונית בישראל היא כמו "עגל הזהב". כל עוד ישראלים לא יעברו את שלב הסגידה לרכב שום דבר לא ישתנה. 

 

עריכה אחרונה על ידי Crunchy27
  • רעיון גרוע 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ממש לא נכון. קוי רכבת לא יגיעו לכל פינה. אז מי שגר במקום שאינו צמוד תחנת רכבת יסע בכל מקרה ברכבו - והברירה תהיה או לתחנת הרכבת הקרובה, או לחניוני החנה וסע, או מרכז העיר. למעשה ה"חנה וסע" יוציא את המכוניות הפרטיות מהמקום הבעייתי ביותר- מרכזי הערים.

 

מציע לך לבדוק מה קורה בערי אירופה בעלות התחב"צ המשובח - מרביתן מחזיקות חניוני חנה וסע (קרוי P+R) בשולי הכרך עם שאטלים יעילים למרכזי הערים.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 7 דקות, sperial כתב:

ממש לא נכון. קוי רכבת לא יגיעו לכל פינה. אז מי שגר במקום שאינו צמוד תחנת רכבת יסע בכל מקרה ברכבו - והברירה תהיה או לתחנת הרכבת הקרובה, או לחניוני החנה וסע, או מרכז העיר. למעשה ה"חנה וסע" יוציא את המכוניות הפרטיות מהמקום הבעייתי ביותר- מרכזי הערים.

 

לכן צריך תחבורה משלימה בדמות אוטובוסים, מוניות שירות, נתיבים של אופניים ומרחב עירוני שנעים להסתובב בו ברגל. חנה וסע זה לדמיין שפוטרים את הבעיה, אבל בפועל רק מנציחים אותך. אנשים בכל מקרה יקנו מכונית, ינהגו, יעשו תאונות ויסתמו את הכבישים בדרך למרכזי ערים. אז מה עשית בזה? 

 

לפני 7 דקות, sperial כתב:

מציע לך לבדוק מה קורה בערי אירופה בעלות התחב"צ המשובח - מרביתן מחזיקות חניוני חנה וסע (קרוי P+R) בשולי הכרך עם שאטלים יעילים למרכזי הערים.

 

לא מעניין אותי מה עושים באירופה. תחבורה ציבורית שם אומנם יותר טובה מישראל, אבל ממש לא "משובחת". יפן זה היעד שצריך לשאוף אליו.  

עריכה אחרונה על ידי Crunchy27
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון
לפני 11 שעות, מאזדה חבוטה כתב:

שבת זה באמת הכי פחות דחוף א העומסים הרבה יותר קטנים

בשבת אחה"צ והרבה אחרי מוצאי שבת יש פקקים מטורפים, במיוחד מהצפון למרכז. גם בימי שישי בצהריים.

 

  • אהבתי 2

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

להגדיל את כמות נתיבי התחבורה הציבורית בערים בכמות דרסטית. בכל מקום בעיר שיש יותר מנתיב אחד לכל כיוון חובה שאחד מהם יהיה לתחבורה ציבורית וכמובן אכיפה בכל נתיב( שוטרים או מצלמות).

אני מגבעתיים ואני לא חושב שיש אפילו נתיב תחבורה ציבורת אחד!!! זה פשוט לא הגיוני, אני  בטוח שיש תרוצים בלי סוף...

במקומות יותר בעיתיים הייתי סוגר את המעבר לכלי רכב פרטיים בשעות הלחץ.

במקומות שיש חניוני חנה וסע, לצמצם את נתיבי הכניסה לעיר. במקום שלושה/ארבע נתיבים צריך לצמצם למק"ס שני נתיבים בכל שעות הלחץ.

 

יש עוד הרבה דברים אבל את הנ"ל אפשר לעשות יחסית מהר ובזול.

עריכה אחרונה על ידי gpro
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

@Crunchy27 לא נכון. קוי תחב"צ לעולם לא יגיעו לכל פינה, בודאי לא בתדירות מספקת - המשאבים הנדרשים הרבה יותר מדי גדולים, ויש דרכים הרבה יותר טובות לנצל אותן. אז מי שגר במושבים ויישובים קהילתיים ואפילו בשכונות מרוחקות של ערים יותר גדולות,  יגיע ברכבו הפרטי למרכז תחבורה ציבורית גדול, שממנו ייסע ברכבת או רק"ל או מטרו או אוטובוס למקומות המרכזיים והפקוקים. למעשה זה יהיה ניצול מיטבי של המשאבים והזמן - נסיעה מהירה ברכב הפרטי למרכז התחבורה, וממנו ניצות הלחב"צ באזורים העמוסים.

 

ואם לא מעניין אותך מה קורה באירופה אתה בבעיה. העובדה היא ששם, למרות התחב"צ הטוב, חניוני P+R נפוצים מאוד. מה לעשות - באזורים שאינם עירוניים האוטובוס מגיע פעם בשעה ועושה סיבוב ב-30 כפרים לפני שהוא מגיע לעיר המחוז, אבל הרכב מביא אותך ישירות לשולי העיר ומשם נוסע בקו ישיר לעיר בתחבורה היעילה - על מסילה או נת"צ.

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 15 דקות, sperial כתב:

@Crunchy27 לא נכון. קוי תחב"צ לעולם לא יגיעו לכל פינה, בודאי לא בתדירות מספקת - המשאבים הנדרשים הרבה יותר מדי גדולים, ויש דרכים הרבה יותר טובות לנצל אותן. אז מי שגר במושבים ויישובים קהילתיים ואפילו בשכונות מרוחקות של ערים יותר גדולות,  יגיע ברכבו הפרטי למרכז תחבורה ציבורית גדול, שממנו ייסע ברכבת או רק"ל או מטרו או אוטובוס למקומות המרכזיים והפקוקים. למעשה זה יהיה ניצול מיטבי של המשאבים והזמן - נסיעה מהירה ברכב הפרטי למרכז התחבורה, וממנו ניצות הלחב"צ באזורים העמוסים.

 

זה נכון, אבל חניונים שבונים בישראל לא נועדו לתת פיתרון ליוסי שגר במושב קהילתי. הם נועדו לתת פתרון למשה שגר בנתניה עיר של 300 אלף תושבים ובגלל שאין לו תחבורה ציבורית הוא נוהג כל יום לתל אביב ועומד שעתיים בכניסה לעיר. אז רוצים שהוא ינהג עד החניון במקום עד תל אביב. זה לגמרי נועד להנציח מצב קיים שאנשים פשוט אמורים לנהוג לכל מקום כי המדינה התייאשה לבנות רשת תחבורה ציבורית איכותית. 

 

בכנות אגיד לך לא רואה איך יוצאים מזה. לדעתי יהיה הרבה יותר גרוע לפני שיהיה שיפור. רואים את זה בקצב עליית רכבים על הכביש ובכללי מה שהולך במדינה הזאת. 

עריכה אחרונה על ידי Crunchy27
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בוא, נתחיל לחסוך מקום חניה בפורום. אין צורך לצטט את ההודעה הקודמת אם אין ביניהן מרווח.

 

שנית - לתושב נתניה יש תחב"צ שקוראים לו רכבת ישראל. 2-4 רכבות בשעה לת"א. אל תחשוב שבמדינה עם שירות רכבות מבוסס - נניח הולנד - תקבל שירות בתדירות יותר גבוהה. חוץ מזה, אם הנתנייתים לא יסעו למרכז ת"א אלא למסוף P+R יחסכו אלפי מכוניות ביום בכניסה לת"א, מה שיחסוך להםאת הפקקים ויאפשר פינוי מסלולים לתחב"צ וייעלו אותו. יותר מזה, גם הזנב של הפקקים שייחסכו יתקצר, כך שגם מצפון ל-P+R סביר שהפקקים ידוללו.

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

לפני 15 דקות, sperial כתב:

חוץ מזה, אם הנתנייתים לא יסעו למרכז ת"א אלא למסוף P+R יחסכו אלפי מכוניות ביום בכניסה לת"א, מה שיחסוך להםאת הפקקים ויאפשר פינוי מסלולים לתחב"צ וייעלו אותו. 

 

הם יתקעו בפקק בכביש 2 בדרך לחניון P+R הקדוש שלך. 

 

לפני 15 דקות, sperial כתב:

שנית - לתושב נתניה יש תחב"צ שקוראים לו רכבת ישראל.

 

לך תעשה סיבוב בתחנת רכבת שזרקו להם בפאתי העיר ותחזור לדווח. 

 

לפני 15 דקות, sperial כתב:

2-4 רכבות בשעה לת"א. אל תחשוב שבמדינה עם שירות רכבות מבוסס - נניח הולנד - תקבל שירות בתדירות יותר גבוהה.

 

כמה שנים גרת בהולנד? 

 

עריכה אחרונה על ידי Crunchy27
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה נשמע כמו ראש העיר בסים-סיטי 2000, לא כמו שר בממשלה שצריך לקבל החלטות בתוך סבך עצום של שיקולים, מתקציב שצריך לפנות לפרוןייקט ועד התמודדות עם ראשי ערים סוררים.

 

אז בוא ותציע משהו יותר יעיל, שגם אפשר לבנות בלוח זמנים סביר. לא חפירת מנהרות שאורכת 10 שנים ועולה עשרות מיליארדים.

 

בוא נלך קצת צפונה - לחיפה. הרבה שנים דובר על בניית רק"ל בין חיפה לקריות. בסופו של דבר ראש העיר הקודם החליט לבנות BRT. לתושבים זה נראה הרבה פחות מרשים מרק"ל. רק שהם שוכחים שבהחלטה הזו נחסכו שנים של עבודות בכביש, כמה מיליארדי שקלים של השקעה בתשתיות וכרווח משני הדבר הזה יותר אסתטי מהמסילות וקוי המתח התלויים מעליהן.

 

 

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין פתרונות קלים לבעיות מורכבות. לדעתי לא פותרים בעיות גודש בכבישים על ידי כך שגורמים לאנשים להחזיק רכבים ולנהוג בהם. זה לא משנה כרגע אם הם נוהגים לחניון או לא נוהגים לחניון. מבחינתי ברגע שמשקיעים תקציבים בחניוני ענק בעצם אומרים לאנשים "תנהגו לעבודה". 

 

לפני 11 דקות, sperial כתב:

אתה נשמע כמו ראש העיר בסים-סיטי 2000, לא כמו שר בממשלה שצריך לקבל החלטות בתוך סבך עצום של שיקולים, מתקציב שצריך לפנות לפרוןייקט ועד התמודדות עם ראשי ערים סוררים.

 

שר בממשלה משקיע הרבה פחות מחשבה מגיימר בסים-סיטי 2000. (אחלה משחק, אגב) 

עריכה אחרונה על ידי Crunchy27
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 777 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...