Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פרוייקט חג. איך להפוך את התח"צ שלנו לנורמלית ?


race driver
שימו לב! השרשור הזה בן 777 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

יש טרולי עם סוללה/מנוע דיזל למקרים שצריך לעבור קצת באיזורים ללא קו מתח.

טרולי גם גמישים מספיק כדי לעקוף בנתיב צמוד.

 

כן, להקים קווי מתח עיליים עולה יותר מלצבוע נתיב. אבל כשחופרים את כול הכביש מחדש, אני רואה פה רק יתרונות.

חשמלי, נקי, תחזוקה זולה.

 

 

How'd you get so strong mcduck?

- By lifting money bags

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 143
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

לפני כשעה, borsood כתב:

כי התשתית להקמה ותחזוקה של קווי מתח עיליים היא מאד יקרה. כשיש חסימה אפשר להסב את האוטובוס לרחוב אחר. בטרוליבוס זה כמעט לא אפשרי ובחשמלית בכלל לא. אתה בטח מכיר את מסילות הרפאים שמשמשות למעקפי חשמליות אצלכם ואאל״ט זה מסתמך על מסלולים ישנים.

אוטובוס היברידי כמו בלונדון או חשמלי מלא עם סוללות מתחלפת כמו שיש בכמה קווי ניסוי בארץ הם הרבה יותר הגיוניים.

 

אין בזה שום דבר יותר יקר מתחזוקה של צי אוטובוסים זוללי דיזל ואוריאה. המדינות הכי אומללות במזרח אירופה מתחזקות קוי מתח עיליים בערים הגדולות. חוץ מזה בטרוליבוס מודרניים יש סוללות שמאפשרות לאוטובוס לסטות מהנתיב במקרה של חסימה או שינוי מסלול. 

 

במקרה של המטרונית שנוסעת על נתיב יעודי מפורד מכביש רגיל קו מתח עילי היה פשוט מתבקש. 

עריכה אחרונה על ידי Crunchy27
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 7 שעות, tinoki כתב:

כאדם דתי, יש לי דילמה איך להגיב. הרי יש לי דעה אישית, אך כך תגובה שתשלול תחב”צ בשבת תהפוך ללא לגיטימית. אז כמה מילים על שבת ואח”כ על התחבורה הציבורית:

- יש פטרונות של גדולי ישראל לכל הציבור היהודי. פטרונות, כפייה, תקראו לזה איך שאתם רוצים. לפוליטיקאים זה יופי של מזון, כמו שחמץ בבתי חולים הפך לפוליטיקה, וחבל כי אין כאן דיון מהותי. קצת מזכיר את משטרת התנועה שאוכפת עטיית קסדה (פטרונות, כפייה). לי כאדם חרדי היה נוח מאוד לתת לאחי שעדיין לא שומר מצוות לנהוג (תרתי משמע) כאוות נפשו. גדולי ישראל חושבים אחרת, וינסו לכפות את דעתם על כל עם ישראל. הלוואי ויצליחו. התגובה שלי מכאן לא כוללת התייחסות לתחב”צ בשבת:

כנהג ובעלים של אוטובוס בעבר, וכאחד ששמונה מתוך ילדיו מתניידים בתחב”צ באורח יומיומי, אתן כאן את השנקל שלי, חלקם נאמרו כבר:

1. מקבלי ההחלטות צריכים להתנייד ברובם בתחבצ, זה צריך להיות ברמת המכרז ועם אכיפה. מעניין לבדוק איך זה עובד בחו”ל.

2. הפרדה מוחלטת בין נהג האוטובוס לנוסעים. מחיצה מוחלטת עם תקשורת מיקרופון דו צדדית לכל היותר, ומצלמות היקפיות מנוטרות תמיד ע”י מוקד ייעודי.

3. מוקד משטרה ייעודי לנהגים ומוקד משטרה ייעודי לנוסעים לכל אלימות מכל צד שהוא, באוטובוס ומחוצה לו, ע”י לחצן מצוקה הכולל שימוש במיקום ובמצלמות.

4. מוקד ייעודי למשטרת התנועה שיאפשר לכל נהג אוטובוס להתלונן בלחיצת כפתור על כל עבירת תנועה המבוצעת לפניו, ע”י שימוש במצלמת חזית של האוטובוס, בדגש על עבירות חסימת נתיב וחנייה בתחנות אוטובוס.

5. תיעוד באמצעות אמצעי ייעודי בכל תחנה על איחור בהגעה של אוטובוס (שימוש במיקום האוטובוס)  וקבלת פיצוי ישירות לרב קו ע”י תיקוף הכרטיס במכשיר הייעודי.

כל אמצעי האכיפה יחויבו גם באוטובוסי תגבור.

6. אכיפת נתצ באמצעות מצלמות בלבד (למעט נתצ +3)

7. עליית שכרם ותנאי העסקתם של הנהגים, ולאחר פתירת המחסור בנהגים - העלאת תנאי הסף לרשיון אוטובוס.

8. הוספת נתצים בכל מקום שניתן.

9. ביטול האיסור לקבלת תשלום על נסיעה ברכב פרטי והסדרת נושא הביטוח (כפרמיה מתוך כל נסיעה). יכול לפתור חלקית את האלו שייסעו בשבת רחמנא ליצלן. אל תלשינו לרבנים שנתתי לכם את הרעיון...

 

 

 

אז אתה בעד כפייה דתית או נגד?

לא ממש הבנתי...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

הוא רוצה שכולם יהיו דתיים, בגלל זה הוא שמח שלרבנים יש השפעה על החוק. אבל הוא לא רוצה לכפות על אף אחד בעצמו. לגיטימי ומובן.

  • אהבתי 1

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 32 דקות, arturkopit כתב:

אז אתה בעד כפייה דתית או נגד?

לא ממש הבנתי...

אני חושב שהוא רוצה שתקום כת סודית של נהגי אוטובוס, שתשלוט בחייהם ובמותם של האזרחים.

 

שנהג האוטובוס יהיה המקבילה האזרחית של השילוש הקדוש ששולט בצה"ל - הרופא, הקב"ן והרב.

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

@tinoki האם אתה יודע דוס מהו?

@vadim6385 האם אתה יודע מהו התפקיד המסוכן ביותר בצה"ל?

 

תשובות בעוד 5 דקות.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 8 שעות, David32 כתב:

לא מעניין אותי ויקי. מעניין אותי למה טרולי לא מתאים להיות במקום אוטובוסי דיזל במטרונית.

אתה לא יכול לקחת דוגמא של שיקוץ ולהסיק ממנה על הכלל.

המטרונית תוכננה כרכבת קלה ורק בחצי הדרך הם הבינו שזה לא אפשרי, ולכן האופציה של טרוליבוס עולה בכלל. אין מה להסיק מזה על היעילות של טרוליבוס באופן כללי (שגם במזרח אירופה כבר כמעט לא קיים).

אגב, גם לגבי המטרונית אני לא בטוח עד כמה זה ריאלי - בקו 2 בהדר אין שום סיכוי להתקין תשתית חשמלית עילית, יותר מדי צפוף. כנל במעבר בקרית הממשלה, אם כי זה מקטע קצר.

 

טרליבוס נשמע מגניב אבל הוא יד יקר להחזקה, לא אמין מבחינת זמנים (אלא אם כן אתה דואג למערכת גיבוי, אבל גם איתה זה לוקח זמן להתנתק ולהתחבר, וכמובן מייקר אותה), וממש מעמיס על קו הנוף של העיר אם היא צפופה.

 

בכל פתרון שלא דורש גמישות עדיף טראם. בפתרון שכן דורש, עדיף אוטובוס..

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, sperial כתב:

@tinoki האם אתה יודע דוס מהו?

@vadim6385 האם אתה יודע מהו התפקיד המסוכן ביותר בצה"ל?

 

תשובות בעוד 5 דקות.

נקראתי לדגל, עכשיו שוחררתי.

 

דוס אלה ראשי תיבות. גתי וסבן, כלומר מסבן. בשפה מעודכנת זה תחמן, אבל לא מסתדר בראשי התיבות.

 

ובתפקיד הצסוכן ביותר הצה"ל הוא השליש. יש לו עסק עם כספים, בנות ורבנים.

 

לגבי המטרונית - אכן במקור תוכננה כרק"ל ובכמה מקומות היה סימון מתאים. אבל משיקולי לו"ז, תקציב ואסתטיקה (לא יודע לגבי שיקולים הנדסיים נוספים) הוחלף ל-BRT.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 16 דקות, Ooga כתב:

אתה לא יכול לקחת דוגמא של שיקוץ ולהסיק ממנה על הכלל.

 

 

שיקוץ זה המטרונית?

הכלל זה מה? כי לא אמרתי שהכול צריך להיות טרולי. אבל חלק מהפרוייקטים - כן. במיוחד כאלה שהם BRT במסלול קבוע שבונים אותם שנים שפותחים חצי כביש בשבילם. 

 

לפני 20 דקות, Ooga כתב:

בקו 2 בהדר אין שום סיכוי להתקין תשתית חשמלית עילית, יותר מדי צפוף

מכיר רחוב באותה הצפיפות אם לא יותר, שיש בו תשתית, כנל על קרית הממשלה.

לשלוח לינק לגוגל מאפס? במאפס הוא נראה רחב, אבל בפועל לא עובר שם אוטובוס + רכב. יעני זה בקושי 2 נתיבים.

 

לפני 21 דקות, Ooga כתב:

לא אמין מבחינת זמנים (אלא אם כן אתה דואג למערכת גיבוי, אבל גם איתה זה לוקח זמן להתנתק ולהתחבר, וכמובן מייקר אותה)

?

מה מבחינת זמנים? לא הבנתי. מה ההבדל מבחינת זמנים אם זה אוטובוס דיזל, חשמלי סוללה, או טרולי?

בתחנות הקצה מקצים מקום להסתובב אם אין. בכול מקרה אלה תחנות קצה.

 

לפני 22 דקות, Ooga כתב:

בכל פתרון שלא דורש גמישות עדיף טראם. בפתרון שכן דורש, עדיף אוטובוס..

טראם יקר בהרבה מטרולי. וגם דורש עוד השקעה למסילות, והוא לא יכול לעקוף. 

אני בעד טראם כן? אבל הוא הרבה יותר יקר, והרבה פחות גמיש.

How'd you get so strong mcduck?

- By lifting money bags

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, SlowRide כתב:

הוא רוצה שכולם יהיו דתיים, בגלל זה הוא שמח שלרבנים יש השפעה על החוק. אבל הוא לא רוצה לכפות על אף אחד בעצמו. לגיטימי ומובן.

אוקי, אז בעצם הוא לא מעוניין ללכלך את היידים שלו, אבל אין לו בעיה שאחרים יעשו את זה.

 

רק אני לא מבין כיצד כל ההצעות של כולם פה יעזרו אם לא תהיה תחב"צ בשבת?

מה הפואנטה של לעשות תחב"צ כמו באירופה, אבל להשבית אותה בשישי-שבת. הרי זה בסוף גם ככה יגרום לי לקנות רכב על מנת לנסוע בשבת/חג.

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

זה שאין תחבורה ציבורית בשבת זה לא מהות הבעיה, זה רק חלק ממנה.

בוא נגיד שאם התח"צ תתפקד בצורה מדהימה 6 ימים בשבוע ויום אחד לא תעבוד, זה עדיין עדיף ממה שיש היום. אז במקום 7 ימים של עומסים ופקקים יהיה יום אחד.

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 21 דקות, arturkopit כתב:

רק אני לא מבין כיצד כל ההצעות של כולם פה יעזרו אם לא תהיה תחב"צ בשבת?

מה הפואנטה של לעשות תחב"צ כמו באירופה, אבל להשבית אותה בשישי-שבת. הרי זה בסוף גם ככה יגרום לי לקנות רכב על מנת לנסוע בשבת/חג.

ואז גם תתחיל לנסוע ברכב גם באמצע השבוע, כי אתה גם ככה משלם על האחזקה שלו, ועלויות דלק יוצאות זניחות בחישוב הכולל, אבל יש לך הרבה יותר חופש תנועה, וגם אתה מתרץ את זה בפחד מפיגועים/קורונה/אישדובחזיר.

 

כמובן שאתה לא היחיד שיגיע למסקנה הזאת, והנה אנחנו שוב במצב שבו הושקע הון תועפות בפיתוח תח"צ, יש תחבורה ציבורית מעולה שפועלת 6 ימים בשבוע, 16 שעות ביום, אבל עדיין יש פקקים של מכוניות פרטיות עם 1-2 אנשים בכל אחת, והאוטובוס שמסוגל לקחת 50-80 נוסעים, לא מגיע אפילו למצב של החזר הוצאות דלק על הנסיעה.

 

ומה יקרה - שוב יבטלו תחנות וקווים, יפרקו מסילות רכבת בגלל שלא משתלם לתחזק אותן, ובמקום זה יוסיפו עוד נתיבים, יבנו עוד מחלפים, כדי לקשר עוד פרברי/ערי שינה, שבלי רכב פרטי אין מה לעשות בהם.

  • אהבתי 3

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כל הקטע שבו מעלים עוד גלגלים גדולים משודכים למנועי דיזל מרעישים לנסיעה על הכביש הוא תפיסה שצריכה להעלם. אוטובוס הוא פתרון ביניים שטוב בעיקר לכיס של מתכנני, מבצעי ומפעילי התח״צ אבל נחות בכל דרך בהשוואה לאמצעי תח״צ אחרים המשמשים להסעת המונים.

אני אישית מאמין גדול ב״שילוש הקדוש״ של הרכבות:

רכבת קרקעית(טראם/חשמלית) למרחקים קצרים, רכבות תת קרקעיות למרחקים ארוכים בתוך מטרופולינים ורכבות פרבריות (מה שרכבת ישראל עושה היום) למרחקים ארוכים במיוחד בין ערים (ולא, נסיעה בין הרצליה לתל אביב לא נחשבת ״בין ערים״)

 

אוטובוס הוא כלי שמוגבל במהירות שלו לתנאי הכביש (כולל הפקקים וכו׳). עומד ברמזורים יחד עם כולם, מפריעים לו במהלך נסיעתו והוא מפריע לאחרים. ל2 מתוך 3 הרכבות שהזכרתי אין את הבעיה הזאת. רק להעלות נוסעים ולסוע, מלכת המסילה.

אז: פיאט פונטו 1999 1.2 כ"ס (אוטו זה מטוס)

אז פחות ישן: רנו מגאן 1.6 16V (מכירים אותי במוסך)

אז הרבה יותר קרוב להיום: אופל אסטרה 1.4 טורבו ENJOY PLUS (מה זה סחירות?)

היום: בעיקר רכבת תחתית אבל גם קצת טראם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כל הרכבות שאתה מתאר בחיים לא יגיעו לרוב האוכלוסייה, וגם לא למשהו קרוב לזה. צריך דרך להגיע גם לאזורים היותר רחוקים, איפה שלא משתלם לשים רכבת כי אין מספיק אנשים. ואני לא מדבר על ערים קטנות או שכונות נידחות, שם כמובן שלא תהיה רכבת, אלא על רחובות קצת רחוקים יותר שכבר יש 15-20 דק הליכה לתחנת רכבת הקרובה ביותר, הליכה שלא כולם ירצו או יכולים לעשות. בשביל זה צריך אוטובוסים שישלימו ביחד עם הרכבות את המערכת המלאה.

מערכת תחבצ לא תתפקד ללא אוטובסים. לעומת זאת המערכת כן יכולה לתפקד בלי רכבות, אם כי בפחות יעילות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 14 שעות, SlowRide כתב:

זה שאין תחבורה ציבורית בשבת זה לא מהות הבעיה, זה רק חלק ממנה.

בוא נגיד שאם התח"צ תתפקד בצורה מדהימה 6 ימים בשבוע ויום אחד לא תעבוד, זה עדיין עדיף ממה שיש היום. אז במקום 7 ימים של עומסים ופקקים יהיה יום אחד.

אבל זה לא יום אחד בשבוע, אלא יום וחצי. זה יכול להגיע גם ל4 ימים בשבוע. איזה סיבה תהיה לי לא לקנות רכב אם אין תחב"צ בשבת?

חוסר תחב"צ בשבת זאת אחת מהבעיות הגדולות ולא רק חלק ממנה.

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 777 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...