Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פרוייקט חג. איך להפוך את התח"צ שלנו לנורמלית ?


race driver
שימו לב! השרשור הזה בן 777 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שירות חנה וסע איכותי אולי לא מוריד את כל הרכבים מהכביש - אבל הוא מוריד אותם מהכבישים הבעייתיים בכניסה לעיר ובתוכה, וגם את סך הנסועה.

 

הנהג שייסע מנתניה להרצליה, יחנה בה וימשיך לת"א באוטובוס יצמצם את הנסועה שלו במחצית ויחסוך שעות של עמידה בפקקים בין הרצליה לת"א וחיפוש חניה, שכן האוטובוס ייסע בנת"צ מחוץ לתנועה הכבדה, ועם טיפה תחכום יקבל גם עדיפות ברמזורים. אני רואה את זה יופי עם המטרונית - בכמה צמתים מרכזיים בחיפה כאשר מגיעה המטרונית הרמזור עוצר את המחזור הרגיל, מעביר את המטרונית ואחרי כן חוזר למחזור הרגיל שלו.

 

לגבי רכבות - גם להן יש מגבלת קיבולת. קטע מסילה יכול לקלוט מספר מוגבל של רכבות בפרק זמן נתון, יש מרווחי בטיחות שחייבים להשמר וגם לכל רכבת מספר מוגבל של נוסעים שהיא יכולה להכיל. והתשתית הנדרשת יקרה, תופסת שטחים ובנייתה אורכת זמן רב, בניגוד לנת"צים שמסומנים על גבי אספלט קיים עם התאמות קטנות יחסית.

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 143
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

לפני 3 שעות, Crunchy27 כתב:

מכונית בישראל היא כמו "עגל הזהב". כל עוד ישראלים לא יעברו את שלב הסגידה לרכב שום דבר לא ישתנה. 

ממש לא נכון.

 

יצא לי להכיר מספיק אנשים, שאם היו נותנים להם אלטרנטיבה ראויה, היו זורקים את הקופסת פח עם ארבע גלגלים לאלף עזאזל (או לפחות היו משתנמכים מ2-3 מכוניות במשפחה לאחת).

 

יש מלא אנשים ששונאים נהיגה ולא רוצים להיות על הכביש, אבל נמצאים שם מחוסר ברירה.

 

תן לאנשים האלה פתרון ראוי במחירים סבירים (לא, מונית ספיישל זה לא פתרון), ותראה איך הגודש בכבישים יורד.

  • אהבתי 1

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קודם כל רכבות, צריך לעבוד 24.7 (חוץ מיום אחד בשנה - כיפור), זה שטח נדלן מבוזבז שלא משתמשים בו יום וחצי בשבוע (יותר אם יש חגים),

וכמובן קודם כל להפוך אותם לחשמלי בדחיפות, הרבה יותר נקי הרבה יותר מהיר ואמין (מבט אחד בתחנת השלום על התקרה שם ואפשר להבין את הזיהום שזה עושה, התקרה יותר שחורה משחור...),

לגבי אוטובוסים - להעביר לחשמלי כמובן, נת"צ בכל הכבישים המרכזיים - אין מצב שאוטובוס עומד בפקק עם רכב פרטי, פשוט אין מצב שדבר כזה יקרה!

לגבי שבתות וחגים, צריך לעבור למיניבוסים בתוך העיר כמו BUBBLE וכו'.

וכמובן! להוסיף יותר ויותר נתיבי אופניים (ולאכוף אותם! אין מצב שאופנוע יסע בנתיב אופניים וההפך, אין מצב שאופניים יסעו בנתיב רגיל)

עריכה אחרונה על ידי DC10
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 8 דקות, DC10 כתב:

קודם כל רכבות, צריך לעבוד 24.7

היו לפני כמה שנים רכבות בלילה - אם יצא לך להשתמש בהן, היית מגלה שהן ריקות מנוסעים.

 

הדרך לשפר את התחבורה הציבורית היא להגדיל את הביקוש, כלומר להשתמש בה למרות הכל.

ולא, ביקוש זה לא "הייתי משתמש, אבל... ולכן אני נאלץ להשתמש ברכב."

בעלי רכבים הם לא קהל היעד של תחבורה ציבורית.

עריכה אחרונה על ידי snoop90
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא מדבר איתך על רכבת כל 20 דק' או אפילו 45 דק'
רכבת כל שעה - שעה וחצי אפילו, לערים מרכזיות, לא פעם ולא פעמיים נתקלתי באנשים בשעה 12:00 - 1:00 שמנסים להגיע לת"א וכו' ופשוט צריכים לקוות שהאוטובוס יגיע (במידה ויש),

אפשר אפילו להתחיל ביותר פשוט, רכבת מת"א למודיעין - רכבת אחרונה - 20:00, למי שעובד בהייטק זה מאוד בעייתי בשבילו...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חניוני חנה וסע בארץ לא מהווים פתרון, רובם מתמלאים כבר בשעות הבוקר המוקדמות. ולא תמיד יש שטח להגדיל אותם.

 

הפתרון האולטימטיבי הוא בתחבורה ציבורית יעילה גם מהרכבת ואליה, אבל זה מחייב תדירות גבוהה של אוטובוסים אלה ותזמון עם הרכבות, כי אם אתה צריך לחכות מעל 10 דקות לאוטובוס, השילוב של אוטובוס-רכבת-אוטובוס כבר הופך ללא יעיל, כשאתה מבלה 45-60 דקות רק בהמתנה בין החלפות.

 

בעבר היה בישראל אתר ״מלשינון״ של משרד התחבורה שקרא לאזרחים לדווח על חוסר סנכרון בין רכבות לאוטבוסים. כלומר, הרגולטור ביקש מאזרחים לדווח על סנכרון שהוא אחראי לדאוג לו. חברות האוטובוס מתחרות ברכבת, אז יש להם אינטרס לא להסתנכרן, ובמקום שמשרד התחבורה יכפה ויאכוף את התיאום הוא הסתמך על אזרחים. 

 

גם כשכבר מנסים לשפר, עושים את זה עקום. קחו למשל את שירות Bubble Dan באיזור ת״א. יש ביקוש אדיר, כך שזמני ההגעה עלו ל 20-30 דקות, אם בכלל מצליחים לקבל נסיעה. (לשם השוואה, בתחילת השירות 20 דקות היה זמן המתנה מקסימלי, מעליו קיבלת הודעה שלא נמצא רכב, העלו את זה ל-30 כי אחרת אף אחד לא היה מצליח להזמין, גם בשעות השפל). אבל לא מוסיפים עוד רכבים, לא היתה מראש תוכנית של הגדלת הצי בהתאם לגידול בביקוש. הרכבים עצמם לא נוחים בצורה קיצונית ולא ברור למה בחרו אותם (כל חריץ קטן בכביש מאלץ את הנהג לרדת למהירות אפס, אוטובוסים עוקפים אותם). זה אחלה רעיון, אבל אם שעת ההגעה שלי לא גמישה, אני לא אשתמש בשירות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

התערבבו כאן בשרשור שתי נושאים נפרדים:

 

1. שיפור התח"צ ושעות הפעילות למי שאין לו רכב,

    שזה צורך חיוני להרבה אנשים.

 

2. להפוך את התח"צ לאטרנטיבה מועדפת גם לבעלי רכב,

    שיעשו את הנסיעות הקבועות בתח"צ,

    וישאירו את הרכב לפנאי.

הנושא הזה הוא קריטי ממש

כשרואים את גרף הפקקים בשעות העומס

שמזנק משנה לשנה.

לפני שעתיים, sperial כתב:

אתה נשמע כמו ראש העיר בסים-סיטי 2000,

אויש,

כמה שנים בילדות הייתי מכור למשחק הזה....

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 13 שעות, David32 כתב:

איפה מנהלי הפרוייקטים פה?

@m3x7r3m3

 

למה להעליב? אני לא פיג'מה (PJM = Project Manager) אני (בין היתר) RM (Release Manager).

יש אמנם דמיון, אבל זה לא אותו דבר, לא הייתי מוכן להיות פיג'מה.

 

אני הייתי מוריד כמה שיותר החלטות בנושא תחב"צ לרמה הנמוכה ביותר שיכולה לקבל החלטות כאלה.

אם מדובר על אשכולות תחבורה (למשל אשכול תחבורה של בית שמש - כולל אוטובוסים לירושלים ולת"א), כולל קווים, זמנים, הפעלה בשבת כן/לא, מסלולים וכו', לעיריית בית שמש.

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 1 דקה, m3x7r3m3 כתב:

אני הייתי מוריד כמה שיותר החלטות בנושא תחב"צ לרמה הנמוכה ביותר שיכולה לקבל החלטות כאלה.

אם מדובר על אשכולות תחבורה (למשל אשכול תחבורה של בית שמש - כולל אוטובוסים לירושלים ולת"א), כולל קווים, זמנים, הפעלה בשבת כן/לא, מסלולים וכו', לעיריית בית שמש.

 

אני הייתי מעלה כמה שיותר החלטות לרמה הגבוהה ביותר + סמכות לכפות החלטות על רשויות ועיריות. לא פעם ולא פעמיים ראשי ערים חיבלו בפרויקטים של תחבורה ציבורית מחשש לפגיעה בציבור הנהגים. 

לפני 26 דקות, Be roo כתב:

גם כשכבר מנסים לשפר, עושים את זה עקום. קחו למשל את שירות Bubble Dan באיזור ת״א. 

 

Bubble Dan היה שירות פצצה עד שקרס תחת העומס. 

 

אגב, החשש הגדול שלי שאם הציבור כן יחליט לעבור לתחבורה ציבורית המערך במתכונת הנוכחית פשוט יקרוס. 

עריכה אחרונה על ידי Crunchy27
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מעלה לרמה גבוהה יותר מהיום?

 

מזכיר שהיום כל החלטה בנושא תחב"צ (להוסיף קו 17 בשעה 10:10) עולה להחלטה של הממונה על התחבורה הציבורית במשרד התחבורה!

להעלות רמה זה אומר שכל דבר כזה עולה לחתימה של השרה / ראש ממשלה!

 

ואם הראש עיר שלך מחבל בפרוייקטי תחבורה ציבורית - אל תבחר בו.

אם הוא עושה את זה כי מישהו לא מפעיל מוח ורוצה מקסימום תוצאות למינימום זמן (אהמ, לקחת נתיב בכביש פקוק ולצבוע אותו בצהוב, אהמ) - אז בוודאי שזה הגיוני שהוא מתנגד. אתה פוגע במצביעים שלו.

 

כולם תמיד משווים אלטרנטיבות, גם כשהם צריכים להעריך את עצמם.

אז יש את אלו שכדי להעלות את הערך של עצמם, משקיעים בעצמם ומקדמים את עצמם.

יש את אלו שכדי להעלות את הערך של עצמם, מורידים את הערך של האחרים.

 

לצבוע נתיב בכביש פקוק בצהוב, כדי שיהיה נת"צ ופאק ההשלכות (כלומר להפוך את התחב"צ לאלטרנטיבה טובה יותר ע"י הפיכת האלטרנטיבות לגרועות יותר) - זה בדיוק אלו - כדי להעלות את הערך של עצמם מורידים את הערך של האחרים.

עריכה אחרונה על ידי m3x7r3m3

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 53 דקות, Crunchy27 כתב:

Bubble Dan היה שירות פצצה עד שקרס תחת העומס

 

והקריסה היא תוצאה של חוסר תכנון והערכות. היתה צריכה להיות מראש תוכנית שכאשר מגיעים לביקוש מסויים מוסיפים עוד כך וכך רכבים, וכן הלאה והלאה. כי להוסיף רכבים ונהגים לוקח זמן, אם לא נערכים לכך מראש, זה קורה באיחור של זמן רב ועד אז איכות השירות דועכת והנוסעים נוטשים.

 

בחודשים הראשונים היית מקבל שתי הצעות, אחת לעוד דקות ספורות, אחת רחוקה יותר, למקרה שאתה לא מוכן. היום יש לך מזל אם תקבל הצעה אחת, וגם היא לעוד 20 דקות במקרה הטוב. במקום שהשירות ילך וישתפר עם תיקון חבלי הלידה ושיפור המערכת, הוא הולך ונעשה גרוע יותר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 1 דקה, Be roo כתב:

והקריסה היא תוצאה של חוסר תכנון והערכות. היתה צריכה להיות מראש תוכנית שכאשר מגיעים לביקוש מסויים מוסיפים עוד כך וכך רכבים, וכן הלאה והלאה. כי להוסיף רכבים ונהגים לוקח זמן, אם לא נערכים לכך מראש, זה קורה באיחור של זמן רב ועד אז איכות השירות דועכת והנוסעים נוטשים.

 

זה בדיוק מה שקורה עם כל התחב"צ בארץ, כי להוסיף רכבים (או במקרה של אוטובוסים - להוסיף שעות יציאה לקו מסוים) - מצריך אישור של הממונה על התחב"צ במשרד התחבורה. ובוודאי שמעניין אותו כרגע שצריך עוד אוטובוס קו 17 ברמת גן בשעה 10:15.

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אכן, הכל בירוקרטי ואיטי, וגם כשמנסים לעשות רפורמה היא יוצאת עקום.

 

לפני כמה שנים ביצעו שינוי נרחב בקווים בגוש דן. ובמקרים מסויימים זה היה כאילו לא היה שם מעורב אדם שמבין בתחב״צ. למשל, לקחו שכונות ותיקות עם אזרחים מבוגרים והשאירו אותם ללא קו שכונתי, כאילו שבשביל הקשישים ללכת חצי קילומטר לתחנה שמחוץ לשכונה זה ענין של מה בכך. קמה צעקה ושינו את זה, אבל זה לקח חודשים.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, m3x7r3m3 כתב:

לצבוע נתיב בכביש פקוק בצהוב, כדי שיהיה נת"צ ופאק ההשלכות (כלומר להפוך את התחב"צ לאלטרנטיבה טובה יותר ע"י הפיכת האלטרנטיבות לגרועות יותר) - זה בדיוק אלו - כדי להעלות את הערך של עצמם מורידים את הערך של האחרים.

אנלוגיה מעניינת.

אבל באותה המידה אני יכול להביא אנלגיה אחרת:

יש משאב מוגבל - כמות הנתיבים.

ברגע שאתה לוקח נתיב לטובת תחב"צ - אתה מנצל את המשאב בצורה יעילה יותר, כי אתה מגדיל את הנפח התנועה במקטע מ100 ל500 אנשים לדקה (לדוגמה).

עריכה אחרונה על ידי snoop90
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 777 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...