Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

כיצד אתם נערכים לתרחיש הפסקות החשמל כתוצאה ממלחמה בצפון?


GTאי

פוסטים מומלצים

בתאריך 9.2.2024 בשעה 18:52, איציק נ. כתב:

לבינתיים, אני מצטייד במצבר 70Ah (משומש - אבל במצב טוב), מטען למצבר (צריך להגיע בימים הקרובים) וממיר מתח 500W (גל סינוס טהור אמיתי, יכול להפעיל גם אלקטרוניקה).

נראה טוב על הנייר, אבל פרקטית קיבולת מצברי עופרת נומינלית היא לפי צריכה 1/20C. ככל שהצריכה עולה, קיבולת המצבר יורדת בצורה די חדה.
ראה https://en.wikipedia.org/wiki/Peukert's_law

  • מעניין 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רעיון פשוט ליישום לשמירה על המוצרים במקפיא.

 

חבר הביא לי מקרר של סמסונג נדמה לי ושם יש פטנט ממש נחמד. המדף המרכזי של המקפיא בנוי מ"קרחון" גדול כמו של צידנית.

לדברי החברה נותן עד 24 שעות של שמירה על מוצרים קפואים ללא חשמל.

 

זה דיי פשוט ובעיקר זול לרפד את המדף במקפיא בקרחונים כאלו וכך יש טווח של 24 שעות ללא חשמל בערך עם מוצרים קפואים. (גם אם יש גנרטור זה יוריד את הצריכה הכוללת למקרר)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ובאותו נושא.

מה השיטה הטובה ביותר לקיים מקרר חיוני (לאחזקת תרופות) בפעולה למשך שבוע+? חשבתי על ממיר שיתחבר למצבר הרכב אבל לא הייתי מעוניין בפעילות מנוע של 24/7 כי אחרי 3 ימים יגמר הדלק.

 

-יש ממיר שמפעיל ציפצוף כשמתח המצבר יורד מתחת למתח סף כלשהו? (חשבתי על 12.2 וולט למשל)

-כמה באמת צורך המקרר? אני מניח כי הנתונים המופיעים עליו הם נתוני שיא, לא ממוצע שעתי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 10 דקות, yuvk כתב:

האם ידוע לכם התאריך בו ייפסק החשמל, או שאתם ממלאים את המקפיא בשקיות מיים מהיום? 😮

זה לא בגלל החשמל.

אמרו שלא יהיו גם מים אז כדאי להקפיא כדי שיהיו טריים.

  • אהבתי 1
  • מצחיק 1
  • מעניין 1

תודה הגברת שרה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, Haim_gds כתב:

ובאותו נושא.

מה השיטה הטובה ביותר לקיים מקרר חיוני (לאחזקת תרופות) בפעולה למשך שבוע+? חשבתי על ממיר שיתחבר למצבר הרכב אבל לא הייתי מעוניין בפעילות מנוע של 24/7 כי אחרי 3 ימים יגמר הדלק.

 

-יש ממיר שמפעיל ציפצוף כשמתח המצבר יורד מתחת למתח סף כלשהו? (חשבתי על 12.2 וולט למשל)

-כמה באמת צורך המקרר? אני מניח כי הנתונים המופיעים עליו הם נתוני שיא, לא ממוצע שעתי.

כמו שכתבתי כמה הודעות לפני - מצבר רכב לא יכול לשמש לחירום מעבר לטעינה של מחשב נייד וטלפון סלולרי. אולי כמה נורות לד.
רוצה פתרון מבוסס ממיר ורכב כמטען? תבנה סוללה חיצונית של מצברים מחוברים במקביל ותחבר למצבר ברכב.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, Night Driver כתב:

אמרו שלא יהיו גם מים אז כדאי להקפיא כדי שיהיו טריים.

כדאי גם להקפיא מים רותחים, בשביל בישול ומקלחות.

  • מצחיק 9
  • מעניין 1
  • רעיון טוב! 1

״צדקתי בעבר, עדיין אני צודק, תמיד אני צודק.״

מ.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ניסיתי את זה פעם וזה מאוד בעייתי.

תמיד כשאתה בא להשתמש באבקה היא מתפזרת ואז כשנשפך עליה טיפה מים ישר יש לך טיפת מים על הרצפה.

תודה הגברת שרה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 6 שעות, Haim_gds כתב:

ובאותו נושא.

מה השיטה הטובה ביותר לקיים מקרר חיוני (לאחזקת תרופות) בפעולה למשך שבוע+? חשבתי על ממיר שיתחבר למצבר הרכב אבל לא הייתי מעוניין בפעילות מנוע של 24/7 כי אחרי 3 ימים יגמר הדלק.

 

יש מקררים קטנים לרכב, סופר חסכוניים. לתרופות אתה לא צריך יותר מזה (יש מקררים של ליטרים בודדים ועד עשרות ליטרים, אתה צריך את הקטנים של ה 10-20 ליטר). מדובר במקררים עם מדחס (זה הכי יעיל שיש) - לא לוח פלטייה (פחות יעיל משמעותית). זה מקרר אמיתי במלוא מובן המילה (מגיע תוך 15 דקות ל 3-4 מעלות ואתה יכול לכוון אותו עד ל מינוס 18 מעלות ולהוביל איתו גם גלידות וארטיקים).

אני מחזיק מקרר של 20 ליטר באוטו, שעובד מהבוקר עד הצהריים (9 שעות רצוף). הוא עובד לפרקי זמן קצרים מאוד ורחוק מלרוקן את המצבר (זאת אומרת שאחרי 8 שעות האוטו מניע בלי בעיה). מאמין שכזה דבר יכול להחזיק אפילו יומיים שלושה עם מצבר רגיל - ואם יש לך פתרון של תחנת כח עם פאנל סולארי גדול (ו"נפלת" על תקופה שבין האביב לסתיו) אז רוב הסיכויים שהטעינה של התחנה תספיק להנעת המקרר ללא מעט זמן.
 

לפני 9 שעות, Boltik כתב:

נראה טוב על הנייר, אבל פרקטית קיבולת מצברי עופרת נומינלית היא לפי צריכה 1/20C. ככל שהצריכה עולה, קיבולת המצבר יורדת בצורה די חדה.
ראה https://en.wikipedia.org/wiki/Peukert's_law

 

אני לא בונה על זה בשביל המקרר. בשביל המקרר אני יניע את הרכב אם צריך לכמה שעות (זה הפתרון הכי זמין, יעיל ונוח - במקרה שלי).
שוב, עדיין לא "הרמתי ידיים" מלחשוב על גנרטור, אבל אם אני קונה אני מעדיף אחד של 2000W נומינל ולא 1000W (מעדיף משהו שאם כבר מרעיש או מסריח, עדיף שיוכל להפעיל גם כירת אינדוקציה ו/או מקרר).

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

×
×
  • תוכן חדש...