Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

כיצד אתם נערכים לתרחיש הפסקות החשמל כתוצאה ממלחמה בצפון?


GTאי

פוסטים מומלצים

בהנחה שיהיו, איך אתם הולכים להערך לזה?

 

אישית, אני מאוד רוצה לקנות גנרטור של 5.5. או 6.5 KVA עם מייצב מתח שיכול להחזיק 7-8 שעות עבודה, מתוך הבנה שהוא יוכל לתת פיצוי בשעות של חוסר אספקה (סטייל השאלת עומסים) במקרה הטוב, ומענה חלקי בלבד במקרה של השבתה מלאה למשך הרבה שעות.

ההפעלה תהיה פעם או פעמיים ביום של 7-8 שעות, כתלות בצורך.

כרגע אין לי כוונה לגעת בלוח בבית, אלא להשתמש במאריכים לטובת המכשירים הספציפיים שארצה להשתמש בהם (מקרר, מכונת כביסה, תנור אפיה או חימום בלילה).

 

חסרונות: משקל, רעש (אני בשכונה עירונית)

הייתי שמח למצוא משהו מושתק עם הספק נמוך יותר - אבל מבחינתי 7-8 שעות הפעלה רצופות זו דרישת חובה.

 

מה איתכם?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הבעיה בגנרטורים של 7-8 שעות, בהספקים כאלה, זה המשקל האדיר שלהם וכפועל יוצא גם הרעש (גם אם הוא "מושתק"). על המחיר אני לא מדבר בכלל.

 

כמוני - כמוך (ועוד מיליונים כאן בארץ) כולם חושבים על התרחיש הזה.

אז מה בעצם אפשר לעשות ?

אני חשבתי על ממיר 12-220 שיתחבר לרכב. מבחינתי - זו האופציה האידאלית - ולמה ?
הרכבים שלי חונים אחד אחרי השני, יש כבל XLPE מהחניה לדירה עצמה, ואין לי בעיה להניע רכב ולהשאיר אותו נעול מאחורי רכב אחר (יש מצלמה והכל יהיה תחת השגחה). התרחיש הזה יכול לקרות ולהשאיר אותנו בלי חשמל לכמה ימים - לכן הנזק ה"מצטבר" לרכב הוא אפסי במונחים של שנות עבודה + העובדה שרכב עומד הוא שקט, צורך בערך 0.7-0.8 ליטר בעמידה (בערך כמו גנרטור בנזין מושתק) ולא מפריע לאף אחד. כמו כן ברכב תמיד יש סולר טרי וגם אם יש לך חצי מיכל אתה יכול להחזיק איתו לא מעט שעות שימוש.

לבינתיים, אני מצטייד במצבר 70Ah (משומש - אבל במצב טוב), מטען למצבר (צריך להגיע בימים הקרובים) וממיר מתח 500W (גל סינוס טהור אמיתי, יכול להפעיל גם אלקטרוניקה).
דבר ראשון שאני מתכנן לבדוק זה את יכולת ההפעלה של המכשיר הנ"ל למכשירים ביתיים קריטיים (מקרר למשל). המקררים המודרניים צורכים מעט מאוד חשמל (סד"ג של 350-400W בעבודה) ולפרקי זמן יחסית קצרים.
אגב, יש ממירים של 12V-220V 2500W במחירים של מתחת ל 1000 שח באליאקספרס (ואל תתנגדו מייד לאופציה הזו - כי רק ביוטיוב תוכלו למצוא עשרות ואפילו מאות סירטונים על המכשיר, לרבות LONG TERM REVIEWS ותראה שזו אופציה נהדרת למי שיש בית פרטי והרכב צמוד אליו ויכול להשאיר אותו מונע). חפשו ביוטיוב וגם באליאקספרס את המכשירים של FCHAO.

חשבתי גם על גרנטור בנזין מושתק של 2000W גל סינוס טהור בתקציב של עד 2000-3000 ש"ח. יש כאלה.
למרות זאת, בסירטוני חובבים ביוטיוב, זה עדיין נראה רחוק מלהיות שקט. ממש רחוק.
אופציה נוספת להשתקה היא בניה של קופסא מבודדת - התעסקות נוספת מעבר לרכישה והתחזוקה של הגנרטור.

חלק מהיצרנים טוענים (בגנרטורים הקטנים) שצריך להחליף שמן כל 20 שעות עבודה. זה יחסית מעט (כמות השמן קטנה: כ 300-350 מ"ל בקירוב). זאת התעסקות רצינית לאנשים (ויש הרבה כאלה) שלא יודעים להחזיק מברג.

יש גם את האלמנט הכי חשוב בסיפור והוא עניין הבנזין. צריך לרכוש מיכל מיוחד לבנזין (ממתכת בד"כ) ולדאוג שהוא יהיה מלא עד הסוף (עם כמה שפחות חמצן בפנים) ולרענן אותו כל שנה מקסימום. דלק ישן שנשאר בגנרטור עלול (לדעת רבים) להתקלקל ולגרום לסתימות בקרבורטור ולחוסר התנעה של הגנרטור.

האופציה הנוספת והיקרה ביותר היא ה"תחנות כח" (במילים אחרות: סוללות ליתיום במארז יפה עם יציאות 220V, USB, 12V) וחיבור לפאנל סולארי. גם כאן יש יתרונות וחסרונות (ולך תסתמך על טעינה בפאנל סולארי אם אתה נמצא באיזור שלא יאפשר לך את זה + עניין עונות השנה [בחורף יש מעט שמש] ).

 

אין אופציה אחת שתתאים לכולם, כל אחד והאילוצים שלו...

 

איציק

  • מעניין 2

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מתאם V2L לרכב חשמלי שיש לו אפשרות להוציא חשמל. 

חשוב לומר שמתאם של BYD לא מתאים ל MG ושניהם לא מתאימים לאיוניק 5 או 6 או קיה EV6

צריך לוודא שהרכב טעון. 

 

  • רעיון טוב! 1

www.car-pad.co.il - טיפים, חדשות, השקות, מבחנים, ועוד. על מכוניות. רק על מכוניות. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מפתח כושר לעלות 7 קומות ברגל ומחזיק שישית מים.  כל השאר לא נורא.

 

ומיכל בנזין בבית כשיש טילים לא הדבר הכי מומלץ. את הבלון של המנגל הוצאתי ב 7.10 מהבית מיד עם האזעקות הראשונות.

אולמרט צדק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

או שאני הפסימי בחבורה או שאני חי באשליות (או אולי שניהם).

בתור תושב הצפון, שמעתי כבר על התוכנית של חיזבאללה לכבוש את אזור מגוריי.  ובמקרה של מלחמה, סביר להניח שזה יהיה יותר קונקרטי.

לכן אני לא חושב על הנושא. בהנחה האופטימית שלא יעדיפו לתקוע בי כדור, אלמד לחיות בלי חשמל... (או אולי אבצע הגירה מאולצת ללבנון... :-) )

עריכה אחרונה על ידי guya72
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש לי חצר די גדולה אז קניתי גנרטור 3500W לא מושתק.
אני מתכנן לארגן לו גג קטן בחצר 10 מטר מהבית ובמקרה הצורך לזרוק אותו שם שיעבוד פעם בכמה שעות כדי להחזיק את המקרר+לטעון מכשירים.
מעבר לזה שישיות מים ואוכל יבש.
יש כנראה גם החלטה להצטייד באקדח למרות שאני עדיין מאוד לא אוהב את הרעיון, אבל כנראה שלבסוף גם אני אכנע.
 

HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חופר מקלט בחצר, כמו הרדנקס בטקסס..

סתם סתם.

 

קניתי ב ksp, מטען נייד גדול, שיכול להטעין כמה ניידים, ולהפעיל את הנייד,להטעין פנסי לד.

2 שישיות מים,שמרענן מידי פעם.

יש פלסטיקים מהום סנטר, אחד על השני עם שימורים, נייר טואלט, בטריות,משחקים, תרופות.

יש דלי גדול, סכיני ציד. לא אוהב אקדחים.

חטיפי אנרגיה/חלבון.

 

תרחיש של הפסקת חשמל של כמה ימים רצופים, זה תרחיש יום הדין מבחינתי.

לא חושב שאנחנו שם.

 

כריזמה אייר 2002 יד ראשונה

יאריס 2005, כמו חדשה

?Is it just me, or is it getting crazier out there

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הבעיה שלי עם גנרטורים זה הרעש, אין לך שום אופציה לגור במקום כלשהוא בארץ ומבלי שיגיעו אליי כל מיני חסרי אחריות למיניהם שיבקשו שתטעין להם את הנייד או וואטוובר.

 

אין לך גם אופציה להגן על עצמך כי אין פה ביתך מבצרך..

Ready To Rock
Ready To Rumble

"Hard times create strong men, strong men create good times, good times create weak men, and weak men create hard times." G. Michael Hopf

 Daihatsu Sirion 2007 1.3 automatic
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 21 שעות, GTאי כתב:

בהנחה שיהיו, איך אתם הולכים להערך לזה?

 

אישית, אני מאוד רוצה לקנות גנרטור של 5.5. או 6.5 KVA עם מייצב מתח שיכול להחזיק 7-8 שעות עבודה, מתוך הבנה שהוא יוכל לתת פיצוי בשעות של חוסר אספקה (סטייל השאלת עומסים) במקרה הטוב, ומענה חלקי בלבד במקרה של השבתה מלאה למשך הרבה שעות.

ההפעלה תהיה פעם או פעמיים ביום של 7-8 שעות, כתלות בצורך.

כרגע אין לי כוונה לגעת בלוח בבית, אלא להשתמש במאריכים לטובת המכשירים הספציפיים שארצה להשתמש בהם (מקרר, מכונת כביסה, תנור אפיה או חימום בלילה).

 

חסרונות: משקל, רעש (אני בשכונה עירונית)

הייתי שמח למצוא משהו מושתק עם הספק נמוך יותר - אבל מבחינתי 7-8 שעות הפעלה רצופות זו דרישת חובה.

 

מה איתכם?

image.thumb.png.b58f0db1a48abe56d99943dac99344d1.png

למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) ושום דבר לא השתנה סביבי , עדיין רואה נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת בכל נסיעה . עכשיו גם הכל מתועד מלפנים ומאחור ואפשר לשחזר ולהתעצבן שוב ושוב :twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 22 שעות, איציק נ. כתב:

חשבתי גם על גרנטור בנזין מושתק של 2000W גל סינוס טהור בתקציב של עד 2000-3000 ש"ח. יש כאלה.
למרות זאת, בסירטוני חובבים ביוטיוב, זה עדיין נראה רחוק מלהיות שקט. ממש רחוק.
אופציה נוספת להשתקה היא בניה של קופסא מבודדת - התעסקות נוספת מעבר לרכישה והתחזוקה של הגנרטור.

חלק מהיצרנים טוענים (בגנרטורים הקטנים) שצריך להחליף שמן כל 20 שעות עבודה. זה יחסית מעט (כמות השמן קטנה: כ 300-350 מ"ל בקירוב). זאת התעסקות רצינית לאנשים (ויש הרבה כאלה) שלא יודעים להחזיק מברג.

יש גם את האלמנט הכי חשוב בסיפור והוא עניין הבנזין. צריך לרכוש מיכל מיוחד לבנזין (ממתכת בד"כ) ולדאוג שהוא יהיה מלא עד הסוף (עם כמה שפחות חמצן בפנים) ולרענן אותו כל שנה מקסימום. דלק ישן שנשאר בגנרטור עלול (לדעת רבים) להתקלקל ולגרום לסתימות בקרבורטור ולחוסר התנעה של הגנרטור.

אני אחרי 118 ימי לינה בשטח (שדה תפוחי אדמה) בלי חשמל ומים זורמים, כל מה שרשמת על גנרטור מבחינת התעסקות, טיפולים וכו' נכון, היתרון של גנרטורים 5.5-6.5 זה שהם קצת יותר heavy duty וכפועל יוצא מחזיקים יותר זמן עם מרווח טיפולים קטן יותר, לחלקם יש התנעה חשמלית שזה בכלל יתרון.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה שמדאיג אותי זה אחסנת מזון.

מכשירים ניידים אפשר להטיען מהבוסטרים שיש ברכבים.

יש לי בבית מקרר ומקפיא.

אם יש הפסקת חשמל ממושכת, אני מניח שאצמצם את כל הדברים החשובים מהמקפיא הנפרד לתוך המקפיא שבמקרר וארצה להפעיל אותו.

בתאריך 9.2.2024 בשעה 18:52, איציק נ. כתב:

המקררים המודרניים צורכים מעט מאוד חשמל (סד"ג של 350-400W בעבודה) ולפרקי זמן יחסית קצרים.

להניע רכב נראה לי לא מוצלח, מה גם שכל גזי הפליטה יגיעו אלי לחלון, והרכב לא יהיה זמין לנסיעה. גנרטור עושה רעש בלתי נסבל.

אני לא יודע לעשות את החישובים של קיבולת וצריכת החשמל. כמדומני אתה חשמלאי ותוכל לתת תשובה?

בהינתן תקציב מוגדר (נניח 3000 ש"ח). מה ייתן לי זמן פעולה ארוך יותר? ה"תחנות כח" מבוססות סוללות ליטיום, או מצבר אבץ של רכב עם ממיר 220V? 

ואם הולכים על האופציה של המצבר אבץ, איך צריכים לחלק את התקציב בין קיבולת המצבר לבין גודל הממיר?

האם ניתן להטעין בעזרת פנל סולארי בשני האופציות?

 

עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תראה, הגנרטורים הקטנים המושתקים לא רעים, במיוחד אלו שיש להם אינוורטר ששולט על סיבובי המנוע (במצב שתשתמש בו לעומס של עד בערך 50% - הוא נשאר על טורים נמוכים). אבל אתה צודק - זה עדיין רועש ועדיין יחסית מסריח. אין ספק שלאחר שצפיתי בימים האחרונים בלא מעט סירטונים ביוטיוב על גרנגטורים קטנים, הדבר שהכי מדאיג אותי זה נושא הטיפולים. אומנם זה לא מכשיר של שימוש יום יומי אבל גם במקרה חירום, נניח כמה ימים רצופים, כל 20 שעות להתעסק עם החלפת שמן וכו' זה יכול להגיע למצב של כל יומיים החלפת שמן. זה קצת הזוי (או מצחיק - תבחר מה שבא לך).
אני מוכן להתערב שרוב האנשים שמחזיקים כאלה מכשירים ומשתמשים בהם לעיתים תכופות - לא מקפידים על תחזוקה כזו.
אני עדיין לא שללתי לחלוטין רכישה של מכשיר כזה. עם קצת השקעה (משטח עם רגליות גומי גבוהות של מזגן) ובניה של כיסוי מסביב (קונסטרוקציית גבס, צמר סלעים ועוד שכבה של ספוג וחומרים מבודדים) אפשר לבנות לו "חצי" כיסוי שישתיק אותו בהרבה אבל עדיין יאפשר לו לנשום.
הדבר שהכי ישכנע אותי לפה או לשם יהיה פשוט לראות אחד כזה עובד, וזה כבר סיפור...


רוצה להמר ולומר ש: ממה שצפיתי עד כה - הגנרטורים של ה 2000-3000 שח הם על בנזין נקי ולרוב יהיו יותר "נקיים" מבחינת פליטה.

הגנרטורים הזולים של ה 1000-1500 שח הם גרנרטורים של תערובת (שמן ובנזין, כמו הטוסטוס-ים של פעם), ומזכרוני - הם מסריחים בהרבה. במנועים שיש עוקת שמן והמנוע עובד רק על בנזין, זה סנריו אחר לגמרי (פחות זיהום אבל יותר התעסקות עם החלפות שמנים).

 

מבחינת תחנות כח - תלוי בקיבולת הסוללות. בסופו של דבר זה מה שנותן לך את ההספק.

במצבר של 12V עם 70A, תיאורטית יש לך 840W (תכפיל 70 ב 12).

דווקא הממירים המודרניים מציגים אחוזי נצילות ממש טובים (90 אחוז ומעלה) כך שמצבר רגיל עם ממיר 12-220V יכול לתת לך יותר זמן\הספק מתחנת כח שמוגדרת "500W" לצורך העניין והדוגמא. בוא נגיד שממצבר 70 אמפר AGM\EFB רגיל אפשר לסחוט 700W בקלות ומבחינת השקעה מדובר באיזור ה 800-900 שח מצבר ועוד 250-300 שח ממיר (בערך חצי ממחיר של תחנת כוח).

היתרון בתחנות כוח זה שבתוספת תשלום של אלפיה אתה קונה גם פאנל סולארי, אבל גם כאן - אין תעודת ביטוח שכמות השמש שתוכל להחשף אליה (בגלל מיקום הבית, עונות השנה וכד') באמת תוכל למלא לך את המצברים בתחנת הכח כל יום.


בנוגע לרכב מונע: רכב מודרני לא מסריח בכלל (לפחות לא שלי) וגם אם יהיה צמוד לבית (עם צינור הפליטה בחלק המרוחק ממנו) לא אמורה להיות לך שום בעיה של ריח. זה פתרון פחות קונבנציונלי ממה שנהוג לחשוב, אבל אם תחשוב עליו עד הסוף - הוא עוד אלטרנטיבה (ואפילו טובה) למצב חירום. בנוגע לנסיעה ברכב - אף אחד מהפתרונות בתקציב שציינת לא מאפשר לך 24/7 חשמל בבית ללא שום התעסקות אלא להפך: פתרונות זמניים לכמה שעות בודדות.
 

איציק

  • אהבתי 1

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 8 דקות, איציק נ. כתב:

הדבר שהכי מדאיג אותי זה נושא הטיפולים. אומנם זה לא מכשיר של שימוש יום יומי אבל גם במקרה חירום, נניח כמה ימים רצופים, כל 20 שעות להתעסק עם החלפת שמן וכו' זה יכול להגיע למצב של כל יומיים החלפת שמן. זה קצת הזוי (או מצחיק - תבחר מה שבא לך).

לאחרונה עשינו שימוש בהרבה גנרטורים כאלו, במבחן התוצאה הם לא מחזיקים שימושים רבים ברצף (ז"א תדלוק והמשך הפעלה).

אלו גנרטורים שצריך להפעיל פעם-פעמיים ביום אחרת הם נגמרים מהר מאוד. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

Just now, GTאי כתב:

לאחרונה עשינו שימוש בהרבה גנרטורים כאלו, במבחן התוצאה הם לא מחזיקים שימושים רבים ברצף (ז"א תדלוק והמשך הפעלה).

אלו גנרטורים שצריך להפעיל פעם-פעמיים ביום אחרת הם נגמרים מהר מאוד. 

זה כלי למקרה חירום...בכל זאת.

 

תוכל לפרט באילו גנרטורים השתמשתם ומה היו הבעיות ?

יש גנרטורים ויש גנרטורים, אולי ההבדלים נמצאים בפרטים הקטנים.

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

×
×
  • תוכן חדש...