Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

בדרך: ב.מ.וו. i4 הספורט סדאן?/קופה? החשמלית של ב.מ.וו


PriceDevil
שימו לב! השרשור הזה בן 842 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לפני 57 דקות, ch2856 כתב:

מדוע אתה חושב שהתמחור של טסלה שונה? זו חברה בורסאית שהמטרה שלה היא להשיג את הרווח הגדול ביותר עבור המשקיעים שלה. תמחור הרכבים שלה כיום הוא בדיוק לפי אותה נוסחה. 

 

ברור שטסלה רוצה להרוויח כמו כולם אבל היא כבר הוכיחה שהתמחור שלה הוא בגדול לפי קוסט פלוס כנהוג בעולם, ולא לפי כמה הישראלי הפראייר מוכן לשלם. להזכירכם בשרשור האלמותי על טסלה שפתח  PriceDevil לפני שנה הוא כתב שמחיר הכניסה לא יפחת מ-300,000 ש"ח וכך צפו רבים. כלכליסט "חשפו" 10 ימים לפני ההשקה שמודל 3 תתחיל ב-295,000. כזכור מחיר ההשקה היה 179,000 מהממים והמלאי אזל תוך שעות. טסלה לדעתי יכלה למכור SR ב-230,000, עדיין להפתיע לחלוטין את השוק ולמכור כמויות דומות. עובדה שהם לא עשו את זה. ובעיני התמחור הנוכחי של 201K ולא 199K הוא דוגמא קטנה נוספת לכך שמודל התמחור של טסלה שונה מהיתר, ולטובה.

 

עדכון: טסלה העלתה הבוקר את מחיר הכניסה של מודל 3 ל-208,500. העלאה רביעית או חמישית תוך שנה. זו עוד דוגמא, פחות אהובה,  לשיטת התמחור החריגה.

עריכה אחרונה על ידי Cadillac58
  • אהבתי 3

BMW i3s 2019

Hyundai Ioniq 5 4X4 2022

Still refueling: Cadillac Fleetwood 1958

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין ספק שבישראל, ובמיוחד בשוק היוקרה, התמחור הוא בעייתי והוא מוטה מאוד לרעת הצרכן הפרטי, בין אם זה שוק הליסינג ברכבים עממיים יותר שיוצר מחירון מלאכותי או "הרכב גם כך יקר בישראל אז מה זה משנה עוד 20-30 אלף שקל, ניתן הנחה של 10,000 שקל והלקוח ירגיש מלך העולם" בשוק היוקרה. מצד שני, המחירון של הדגמים בישראל יציב יחסית, כלומר שינוי לרוב נרשם רק אחת לשנה ואין השפעה לאורך השנה של שער מטבע או כל מיני עלויות אחרות. 

 

לגבי המחיר של מודל 3, מעניין הוא שהמחיר לפני מס של המודל 3 הבסיסית עלה רק ב-1000 שקל והמחיר של מודל 3 פרפורמנס בכלל הוזל ב-5,000 שקל. למרות זאת מחירי הדגמים התייקרו בכ-7000 שקל. 

עריכה אחרונה על ידי ch2856
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 6 שעות, Cadillac58 כתב:

 

תמחור רכב בעולם, בשוק משוכלל, הוא תהליך מאוד מורכב. בשוק המעוות, המבודד והלא תחרותי של ישראל, כמו בהרבה תחומים אחרים, הרושם הוא שהתמחור הוא לפי כמה שהמוכר מעריך שהקונה יסכים לשלם. ולראייה כל המחירים בסגנון ה-"999" - לא תשכנע אותי שהמחיר שנקבת ל-i4 הנעה אחורית, 399,000, הוא בדיוק שקלול מושכל של כל הפרמטרים הרלוונטיים שעיקרם עלות רכישה ומיסוי בתוספת הוצאות כלליות ורווח אופייני לענף. זה אגב בדיוק המחיר שהבן שלי ניחש שתעלה ה-i4, מספיק להסתכל על מחירון ב.מ.וו ולראות באיזה מחיר מתחילה סדרה 4 (416K) ובאיזה מחיר מסתיימת סדרה 3 (385K), ושתיהן עם מנועי בעירה בכלל, בשביל "לנחש" איפה בדיוק ימצבו את i4. איזה פלא, 399 אלף שקל. איך ימכרו את שאר הסדרות אם i4 תעלה רחמנא ליצלן "רק" 320K? המיצוב גובר על עלות המכר.

 

כמובן שזה לא ייחודי לדלק מוטורס. זוכרים איך כשעדכנו את קבוצות הרישוי, כל המחירונים התיישרו לפי תקרת כל קבוצה? למה? תוצאה של תהליך תמחור מאוד מורכב, שבסופו פיז'ו מצרפת עולה בול כמו טויוטה מיפן?

למעשה טסלה היא היחידה שלא משחקת לפי הכלל המאוס הזה, וההוכחה היא המחיר ההתחלתי שלה היום בישראל - מחיר לא ישראלי בעליל: 201,000 שקל. אף יבואן ישראלי לא ימכור רכב ב-201. ולפני שיחשדו בי כמעריץ של טסלה אומר שאני אעדיף i4  מקבילה אם תעלה 10% יותר.

 

@Cadillac58  ציפיתי ממך ליותר... אין דין מאזדה 3 או כל דגם מאסה אחר שמתומחר גבוה באופן מלאכותי כדי לתת "הנחה" לציי הרכב. כדין i4 רכב חשמלי שתמחורו מושפע בעיקר מהרגולציה האירופית העקומה ומערכת המיסוי הישראלית שנדפקה לחךולטין עם השקת מתווה המיסוי הירוק. אבל זה נושא למאמר נפרד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא צריך להיות חכמים בשביל להבין שהיבואן בארץ ירוויח לפחות 150K על כל I4 שימכור בישראל ועדיין ימכור יפה מאוד בדיוק כמו שהיבואן של מרצדס חוגג פה.

  • אהבתי 1

בעבר: אלפא GT 06, אלפא 159, אלפא GT 10, אינפיניטי EX37;אלפא גולייטה, לקסוס IS300H,lexus nx200t

בהווה:ALFA ROMEO STELVIO 280

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, PriceDevil כתב:

 

@Cadillac58  ציפיתי ממך ליותר... אין דין מאזדה 3 או כל דגם מאסה אחר שמתומחר גבוה באופן מלאכותי כדי לתת "הנחה" לציי הרכב, כדין i4 רכב חשמלי שתמחורו מושפע בעיקר מהרגולציה האירופית העקומה ומערכת המיסוי הישראלית שנדפקה לחלוטין עם השקת מתווה המיסוי הירוק. אבל זה נושא למאמר נפרד.

 

מצטער שאכזבתי, אשתדל להשתפר להבא. 

עזוב את הדוגמא האולי לא הכי מתאימה מהפלח העממי. עדיין יש עיוות בלתי מוסבר וגדול פי כמה גם בשוק היוקרה בארץ (ולכן הייבוא האישי פורח).  

נתמקד ב-i4 (בגרסת הכניסה). אתה בעצם מגן על התמחור של 400K ומנמק ברגולציה האירופית ובמערכת המיסוי הישראלית. יפה.

 

לגבי הרגולציה האירופית: כתבת דבר מעניין, "היצרן מוסיף פרמיית "רכב נקי" כי הוא מפסיד הטבה שהוא מקבל מהאיחוד האירופי כיצרן". 

משמע, בשעה שהצרכן הגרמני קונה את הרכב ב-44,454 אירו פלוס מע"מ, וכבר מצאתי דילרים בגרמניה שמציעים 10% הנחה מהמחירון למסירה בעוד חצי שנה - לשיטתך דלק מוטורס דווקא משלמת יותר מהמחירון הגרמני. הרבה יותר, בגלל פרמיית רכב נקי שהיצרן מפסיד על יצוא מהאיחוד האירופי. לזה התכוונת? ולא מדובר באלפיים יורו, רק סכום של 5 ספרות יכול להסביר פערי מחיר של 50% מול אופציית יבוא אישי. קשה להאמין. יותר סביר שאם היה "קנס" כזה כבד כתוצאה מרגולציה אירופית, היבואן הישראלי פשוט היה מוותר ולא מביא את הרכב.

 

לגבי מערכת המיסוי הישראלית: בזה אני מבין משהו אז יכול להגיד שלמיטב הבנתי זו לא הסיבה לפערים של 50% בחשמליות. גם כשעשיתי יבוא אישי של i3 החלופה בארץ עלתה כמעט 50% יותר, ואז האירו עוד היה גבוה ב-10% מהשפל של היום.

נשארנו עם חמדנות היבואנים כהסבר הסביר ביותר. הנה הסיבה של חולדאי ב-5 מילים :-)

עריכה אחרונה על ידי Cadillac58

BMW i3s 2019

Hyundai Ioniq 5 4X4 2022

Still refueling: Cadillac Fleetwood 1958

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

במחיר כזה הייתי מצפה לפחות שלא יהיה את הגריל המזעזע הזה.

  • רעיון טוב! 1

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שבועיים מאוחר יותר ...

 

i4 eDrive40 Pure - מחיר 339,000 ₪

i4 eDrive40 Tech - מחיר 399,000 ₪

i4 eDrive40 Ultimate - מחיר 449,000 ₪

i4 M50 - מחיר 539,000 ₪

 

אז מסתבר שיש עוד גרסאות כולל אחת מוזלת יותר.

לפעמים עדיף לחכות לפרסום המחירים הרשמיים.

קאליפרים צהובים בגודל של הטוסטר שיש לאמא שלי במטבח

ודיסקים בגודל של מגש פיצה .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, itsik170 כתב:

 

i4 eDrive40 Pure - מחיר 339,000 ₪

i4 eDrive40 Tech - מחיר 399,000 ₪

i4 eDrive40 Ultimate - מחיר 449,000 ₪

i4 M50 - מחיר 539,000 ₪

 

אז מסתבר שיש עוד גרסאות כולל אחת מוזלת יותר.

לפעמים עדיף לחכות לפרסום המחירים הרשמיים.

מחירים מטורפים, דבר אחד אני בטוח שכל מה שיש להם למכור לשנה הקרובה הם ימכרו בחודש הקרוב.

בעבר: אלפא GT 06, אלפא 159, אלפא GT 10, אינפיניטי EX37;אלפא גולייטה, לקסוס IS300H,lexus nx200t

בהווה:ALFA ROMEO STELVIO 280

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 5.3.2022 בשעה 17:21, vadim6385 כתב:

במחיר כזה הייתי מצפה לפחות שלא יהיה את הגריל המזעזע הזה.


תפיחת הגריל ב BMW לא הולכת לשום מקום חיובי בעשור הקרוב לפי איך שזה נראה. אני עדיין מנסה לעכל את הזוועה שהולכת בחלק האחורי של ה M240i.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 11 שעות, niv כתב:

מחירים מטורפים, דבר אחד אני בטוח שכל מה שיש להם למכור לשנה הקרובה הם ימכרו בחודש הקרוב.

בקצב קפיצות המחיר של טסלה, הם אוטוטו גם שם.

  • מצחיק 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 842 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...