Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

התייעצות לגבי שיחה עם מוכרת


שליקו99
שימו לב! השרשור הזה בן 974 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

עקבות כך שבקשתי ממנה דברים כמו דוח סליקה, היסטוריית טיפולים, בדיקה מה כתוב ביד 1 בוואצפ, זה מה שהיא רשמה לי:

סוריייייי אין לי את כל הדברים האלה.
ואני לא מתכוונת לחפש. 
אנשים ביקשו בסך הכל את הרישיון רכב
ועשו את הבדיקות שלהם.
הייתי צריכה לעשות העברת בעלות כבר אתמול
אבל בגלל העיקול( שעוד לא ידעתי שקיים) זה נפל ואמרתי לו הכל בסדר קח את המקדמה , אני אטפל בזה ואעבור ללקוח הבא.
אז אם זה לא מספק אותך אני ממשיכה הלאה מאמי

 

האם זה מספיק כדי לגרום לי לגמרי לאבד אמון בה ולעבור לאדם הבא?

כי הרכב באמת נראה טוב ועם נתונים טובים חוץ מזה

מחר קבענו בתכלס להיפגש, אם יראה טוב אני יכול לקחת למכון שעושה בדיקה יסודית לפני רכישה, ואשאל אם מתחייבת למנוע גיר שלדה, מאמין ששם במידה והייתה תאונה, יגלו את זה.

בקשר לטיפולים אני לא ממש יודע מה לעשות

אפשר פשוט במכון הבדיקה לראות מה מצב המנוע והשמנים וככה לדעת אם הרכב טופל או לא?

בבדיקה מעמיקה של שעה וחצי ועלות של 600 שקל מאמין שאפשר לראות איזה אורח חיים ורמת טיפול הרכב עבר

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 42
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

אחד מהשניים: או שהיא מצאה קונה אחר ושולחת אותך לדרכך, או שתצטרכו להקדיש לעניין הזה שעה - שעתיים: שב יחד אתה להוציא מה שאפשר מהרשת (דוח סליקה, היסטוריית בעלויות) ועשו סיבוב למוסך להוציא היסטוריית טיפולים.

 

היסטוריית הבעלויות חשובה כי היא משפיעה על ערך הרכב באלפי שקלים. הרישום המקורי עשוי לפתור את הבעיה, אבל אל מדובר באפס ק"מ צריך תעוד. וכדאי לה למצוא אותו, זה יכול לחסוך לה לא מעט כסף.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 13 דקות, sperial כתב:

אחד מהשניים: או שהיא מצאה קונה אחר ושולחת אותך לדרכך, או שתצטרכו להקדיש לעניין הזה שעה - שעתיים: שב יחד אתה להוציא מה שאפשר מהרשת (דוח סליקה, היסטוריית בעלויות) ועשו סיבוב למוסך להוציא היסטוריית טיפולים.

 

היסטוריית הבעלויות חשובה כי היא משפיעה על ערך הרכב באלפי שקלים. הרישום המקורי עשוי לפתור את הבעיה, אבל אל מדובר באפס ק"מ צריך תעוד. וכדאי לה למצוא אותו, זה יכול לחסוך לה לא מעט כסף.

היא טענה שהיא לא מתכוונת לנסות למצוא את התיעודים האלה...

ביטוח, טיפולים, בעלות ראשונה.

לא יודע איך להתקדם מכאן, אני מפיל על זה עסקה? או שאפשר להסתדר עם בדיקה במכון ותיעוד טיפולים שעליו כן אתעקש, חבל שהיא עצלנית ועקשה

גם בטלפון היא לא נשמעה כזאת מבריקה.

מה אומרים? באמת אובד עצות בעניין הזה

עריכה אחרונה על ידי שליקו99
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש פה קצת בלאגן במושגים.

 

מי שמתחיל לנהוג ב"רכב חדש מהניילונים" הוא לעיתים בעלים ראשונים ולעיתים בעלים שניים.

כאשר מדובר בעסקת חכירה (ליסינג), המשתמש ברכב הוא בעלים שניים. מדוע?

חברת ההחכרה היא הבעלים הראשונים של הרכב במשך כל תקופת החכירה והמשתמש ברכב משלם סכום חודשי.

בתום תקופת החכירה, החברה מציעה למשתמש לרכוש את הרכב. במעמד הזה, מבוצעת העברת בעלות את הרוכש.

במקרה זה יהיה רשום ברישיון הרכב, בעלים קודמים: 01.

 

כאשר מדובר בעסקת מימון, המשתמש ברכב הוא הבעלים הראשון של הרכב.

במקרה זה מדובר במתן הלוואה תחת תנאים מסוימים כאשר אחד התנאים הוא שבתום תקופה קצובה, המשתמש יכול לבחור לפרוע את יתרת ההלוואה או להשיב את הנכס וכך "לסלק" את ההלוואה.

כאשר המשתמש ברכב מתחיל להשתמש ברכב, הוא הבעלים של הרכב. אם הוא פורע את יתרת ההלוואה, הרי שהרכב נשאר בבעלותו.

במקרה זה יהיה כתוב ברישיון הרכב, בעלים קודמים: 00.

 

יש מצבים בהם רוכשים רכב משומש באמצעות מימון. בין אם מדובר ברכב "0 קילומטרים" שלא מיבואן הרכב ובין אם מדובר ברכב שהיה על הכביש תקופה קצרה בלבד (אישית אני מכיר מישהו שרכש, באמצעות מימון, רכב שהיה על הכביש פחות מ-40 ימים). במצבים אלו, יהיה כתוב ברישיון הרכב, בעלים קודמים: 01.

 

=====

 

שעבוד -

השעבוד נרשם במשרדי משרד התחבורה. 

במידה ורכב משועבד, הדבר מופיע ברישיון הרכב.

כאשר מנסים לבצע העברת בעלות לרכב משועבד - נתקים בשגיאה. לא ניתן להעביר בעלות על רכב.

 

משכון -

משכון נרשם ברשם המשכונות במשרד המשפטים.

מדובר ב"בטוחה" שהנושה רושם, כמובן, בהסכמת החייב.

במצב בו אדם לווה כסף והמלווה דורש בטוחה, רישום בטוחה ב"רשם המשכונות" מהווה עדיפות לנושה במצב בו החייב אינו יכול לפרוע את חובותיו.

יש הבדל מהותי בין בבטוחה המעוגנת בחוזה שנכרת בין הצדדים ואינו רשום ב"רשם המשכונות" ובין בטוחה הרשומה כדין ב"רשם המשכונות".

גובה האגרה, נכון להיום, עבור בדיקת רכב ברשם המשכונות עומדת על 11 שקלים, דרך אתר האינטרנט של השירות הממשלתי. חבל לשלם יותר לכל מיני מתווכים צד ג' (כולל הדואר! בדואר גובים עבור "השירות" כ-60 שקלים).

אפשר למכור רכב גם אם הוא מופיע כממושכן ב"רשם המשכונות". עניין המשכון לא מופיע על רישיון הרכב ואם לא בודקים דרך "רשם המשכונות", לא יודעים אם הרכב ממושכן או לא.

 

עיקול -

מצב בו ניתן צו עיקול ע"י רשות מוסמכת (הוצאה לפועל או בית משפט) למימוש נכסים של חייב או לצורך מנוף לחץ לגביית חוב.

בדיקת עיקול בד"כ מתבצעת מול הוצאה לפועל.

אבל, מהידוע לי, יש שיתוף פעולה בין הוצאה לפועל ובין משרדים ממשלתיים נוספים כתלות בנכס המעוקל.

במקרה של רכב, המשרד הרלוונטי הוא משרד התחבורה.

מהידוע לי, לא ניתן לבצע העברת בעלות לרכב מעוקל.

 

=====

 

הרכב משועבד?

הרכב ממושכן?

הרכב מעוקל?

שהבעלים יתכבדו לבצע את ההליך של הסרת החסמים האלו בטרם יסכים הרוכש לרכוש את הרכב.

ברגע שהם ימכרו את הרכב, "אחריהם המבול", מה אכפת להם? בעיה של הרוכש.

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפי דעתי אל תתעסק עם מישהו שלא מכבד אותך ואת הזמן שלך. אם באמת רצתה לקדם את העסקה, אז היא הייתה מוציאה את כל הדברים האלא, בסה"כ שיחה למוסך והוצאת דו"ח סליקה בעלות 10 ש"ח. אם היא לא מסתירה דברים על האוטו אז היא סתם לא חכמה במיוחד.

  • אהבתי 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 52 דקות, tinoki כתב:

היא מנתניה?

ישרש

לפני 39 דקות, GKME כתב:

לפי דעתי אל תתעסק עם מישהו שלא מכבד אותך ואת הזמן שלך. אם באמת רצתה לקדם את העסקה, אז היא הייתה מוציאה את כל הדברים האלא, בסה"כ שיחה למוסך והוצאת דו"ח סליקה בעלות 10 ש"ח. אם היא לא מסתירה דברים על האוטו אז היא סתם לא חכמה במיוחד.

צודק... חתכתי לחלוטין את העסקה, אין עם מי לדבר

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 39 דקות, RBRB כתב:

אם יש לך את רשיון הרכב אתה לא צריך אותה בשביל דוח סליקה, אתה יכול להוציא אותו בעצמך.

הרכב עם 60 אלף ק''מ ואין לי דרך לדעת אם הרכב טופל (היא טוענת שהוא מטופל אבל לא מוכנה להניף אצבע כדי להוציא חשבוניות).

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האמת מבין אותה, בגילי המופלג יצא לי למכור לא מעט כלי רכב, לא זוכר חקירות מהסוג הזה או דרישות להיסטורית טיפולים או התחייבויות לשילדה נקיה ומנוע תקין משהו מאלה. קונים פה אוטו לא איזה חברה על סף פירוק, אפילו לא דירה. בעיקרון בדיקה במכון או במוסך אמין אמורה לספק תמונה סבירה של האוטו מבחינה מכנית ומבנית ורישיון הרכב על נקיון הבעלות, המדקדקים יכולים לבדוק ברשם המשכונות. הגברת מוכרת מזדה במצב טוב ועם קילומטראז' סביר, מכונית עם ביקוש די נחמד בימינו, סביר להניח שתוכל למכור אותו גם בלי היסטורית טיפולים והסברים מייגעים על מבנה רישום הבעלויות לקונה החרד. 

  • אהבתי 3
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הדרישה ליותר מסמכים ותיעוד נובעת מהמצב שקיים היום בשוק - הרבה אנשים קונים את הרכב בהלוואה, יש הרבה ניסיונות רמייה (ק״מ, תאונות, טיפולים).

במידה ואתה תעשה תאונה או יגנבו לך את הרכב אז יתחילו ״ההורדות״ מצב חברת הביטוח על גובה הפיצוי שתקבל.

היסטוריית טיפולים זה משהו שמאז ומתמיד נהוג לבקש - יש שמבקשים את זה ויש שלא וזה בסדר גמור.

מעבר לתמונת מצב מאוד כללית (שמלאה בכסת״חים), מכון בדיקה לא יכול לתת לך את הנתונים שכדאי שתקבל במוסך ולהיפך.

עבור הרבה אנשים רכב זאת קניה לא קלה. כל הפרטים שהבחור ציין למעלה משפיעים באופן ישיר על ערך הרכב ופחות נוגעים למצב המכאני של הרכב ולחישוב הסיכוי שהוא קונה רכב שלא טופל שיצריך יישור קו.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 42 דקות, שליקו99 כתב:

הרכב עם 60 אלף ק''מ ואין לי דרך לדעת אם הרכב טופל (היא טוענת שהוא מטופל אבל לא מוכנה להניף אצבע כדי להוציא חשבוניות).

 

 

נו באמת... אתם לא יודעים איך זה עובד?

מספיק לשאול איפה היא טיפלה.

אחרי שיש את שם המוסך אני מתקשר למוסך, טוען שקניתי רכב שטופל אצלם ומעוניין להמשיך את רצף הטיפולים אצלם. מעביר להם את מס' הרכב ולפי התשובה שלהם כבר תדע אם הרכב טופל שוטף ואם הק"מ נכון. 

 

פשוט ותמיד עובד בלי לשגע את המוכר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 23 דקות, רועי5 כתב:

האמת מבין אותה, בגילי המופלג יצא לי למכור לא מעט כלי רכב, לא זוכר חקירות מהסוג הזה או דרישות להיסטורית טיפולים או התחייבויות לשילדה נקיה ומנוע תקין משהו מאלה. קונים פה אוטו לא איזה חברה על סף פירוק, אפילו לא דירה. בעיקרון בדיקה במכון או במוסך אמין אמורה לספק תמונה סבירה של האוטו מבחינה מכנית ומבנית ורישיון הרכב על נקיון הבעלות, המדקדקים יכולים לבדוק ברשם המשכונות. הגברת מוכרת מזדה במצב טוב ועם קילומטראז' סביר, מכונית עם ביקוש די נחמד בימינו, סביר להניח שתוכל למכור אותו גם בלי היסטורית טיפולים והסברים מייגעים על מבנה רישום הבעלויות לקונה החרד. 

קראתי שוב את האשכול ולא ראיתי שום דבר שקשור להתחייבות. דו"ח סליקה זה אלמנטרי, הסבר על בעלויות קודמות חשוב כדי להעריך נכון האם המחיר הגיוני, היסטוריית טיפולים זה בסה"כ שיחה למוסך. אם הגברת לא רוצה להתעסק עם אנשים שתמכור למגרש.

  • אהבתי 2
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 974 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...