Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום לכולם,

נדלקה לי נורת שמן היום ובדקתי אותו כמה שעות אחרי שהאוטו עמד וראיתי שרמה באמצע (צירפתי תמונה) האם צריך לדאוג ,ללכת למוסך?
זה קרה לי לפני שבוע גם אחרי הבדיקה הנורה כבתה.

תודה על כל תשובה.
image.png.bac0a72d4d8355b7f861cdb5d315a96f.png

פורסם
לפני כשעה, גולדן191 כתב:

אתה רואה בכלל שמן על המדיד?

יש לך שמן למלא? אני לא רואה שמן בכלל

כן זה מגיע לאמצע בתמונה מדדי פעמיים, אין לי שמן למלא ואין לי מושג איזה יש שם

פורסם

למנוע הזה צריך שמן תקן 504 VW או 508 VW.

האם המנורה נדלקה תוך כדי נסיעה או לאחר כיבוי המנוע?

באיזה צבע? אדום או צהוב?

עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

פורסם
לפני 3 שעות, גולדן191 כתב:

כתוב לך בחשבונית איזה שמן? או שתתקשר מחר

שמן מנוע 20W0 תקן L5 508.00/509VW

זה?

לפני 3 דקות, amosbmw כתב:

למנוע הזה צריך שמן תקן 504 VW או 508 VW.

האם המנורה נדלקה תוך כדי נסיעה או לאחר כיבוי המנוע?

באיזה צבע? אדום או צהוב?

בנסיעה, נורה כתומה  check oil level היה רשום

פורסם

1. אני לא רואה שמן על המדיד, תתחיל מלמלא 300 מ"ל ותבדוק שוב אם יש שמן על המדיד.

2. לעתיד, אחרי כל טיפול תבדוק שמן שיש מספיק. כשהרכב קר ועמד במישור.

3. יש מצב שהמנוע שלך קצת אוכל שמן, קורה.

4. יש מצב שיש נזילות? בדקת שלוליות מתחת לרכב? ולא שלוליות קטנות שהמזגן מטפטף זה תקין, יש שלולית שמן כלשהי? כשהאוטו עומד כמה זמן איפשהו?

5. שלי אכל 600 מ"ל שמן כי נסעתי המון שנה שעברה, אצלי זה נחשב תקין. מנוע שנחשב לאוכל שמן, המצב אצלי עוד טוב. והמנוע יחסית צעיר.

6. לא מכיר את המנוע שלך, לא מכיר את הרכב, אבל אני לא רואה שמן על המדיד. תקנו אותי אם אני טועה.

פורסם

אני גם לא רואה שמן על המדיד.

כשהחיישן תקין, הידלקות מנורה מצביעה על חוסר של 1 ליטר לפחות.

תמלא 1 ליטר, תמתין דקה, ואז תוציא את המדיד שוב ותראה אם זה מספיק.

מנועי ה1.5 tsi בהחלט ידועים כאוכלי שמן.

כמה ק"מ עבר מאז הטיפול האחרון?

עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

פורסם

אל תהפכו את פותה"ש למשוגע. 

הוא כתב שהוא רואה את השמן על האמצע. 

התמונה אומנם לא באיכות גבוהה, אבל ניתן לזהות את קו השמן בדיוק איפה שתיאר:

Screenshot_20260620-222851_Edge2.thumb.jpg.05990e0de3cf2f17259ed2c5d2ad6468.jpg

 

עדין שווה להשלים למלא ולראות אם ההתנהגות שונה. 

האם הנורה נדלקה בעת נסיעה אגרסיבית/ירידה/עליה או מנהלתית לחלוטין ובמישור? 

פורסם

ראיתי את הקו. זה פשוט לא נראה רטוב. אני לא יודע.

אבל הנורה נדלקת רק כשהמדיד בתחתית.

עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

פורסם (נערך)

הוא לא משוגע אני חושב, יש שמן ויש שמן לשעבר. 

השמן שיש לו שם זה שמן לשעבר, שמן שהתייבש, התאדה, וואטאבר. זה לא שמן קיים, ונשאר כתם.

נשמע מצחיק, אבל אתה יודע... 

 

תסתכל על התמונה ששלחת, אין שם רטיבות של שמן בכלל.

עריכה אחרונה על ידי גולדן191
פורסם
לפני 10 שעות, Tom_22 כתב:

אל תהפכו את פותה"ש למשוגע. 

הוא כתב שהוא רואה את השמן על האמצע. 

התמונה אומנם לא באיכות גבוהה, אבל ניתן לזהות את קו השמן בדיוק איפה שתיאר:

Screenshot_20260620-222851_Edge2.thumb.jpg.05990e0de3cf2f17259ed2c5d2ad6468.jpg

 

עדין שווה להשלים למלא ולראות אם ההתנהגות שונה. 

האם הנורה נדלקה בעת נסיעה אגרסיבית/ירידה/עליה או מנהלתית לחלוטין ובמישור? 

הנורה נדלקה בנהיגה רגילה, אחרי הבדיקה שהסתכלתי היא נכבתה ,אבל אני עדיין אגש למוסך או משהו אין לי מושג איך למלא מעדיף לא קחת סיכון.

לפני 9 שעות, גולדן191 כתב:

הוא לא משוגע אני חושב, יש שמן ויש שמן לשעבר. 

השמן שיש לו שם זה שמן לשעבר, שמן שהתייבש, התאדה, וואטאבר. זה לא שמן קיים, ונשאר כתם.

נשמע מצחיק, אבל אתה יודע... 

 

תסתכל על התמונה ששלחת, אין שם רטיבות של שמן בכלל.


הוצאתי את המדיד ניקיתי אותו והכנסתי שוב ואז הסתכלתי (מה שצילמתי) זה נעשה אחרי כמה שעות שהרכב עמד .
לא כזה הבנתי מה הכוונה בשמן לשעבר אשמח להסבר.

לפני 11 שעות, amosbmw כתב:

אני גם לא רואה שמן על המדיד.

כשהחיישן תקין, הידלקות מנורה מצביעה על חוסר של 1 ליטר לפחות.

תמלא 1 ליטר, תמתין דקה, ואז תוציא את המדיד שוב ותראה אם זה מספיק.

מנועי ה1.5 tsi בהחלט ידועים כאוכלי שמן.

כמה ק"מ עבר מאז הטיפול האחרון?

בערך 10 אלף ,עשיתי את הטיפול לפני שנה כמעט.

פורסם (נערך)
לפני 16 דקות, Mikmik133 כתב:

אני עדיין אגש למוסך או משהו אין לי מושג איך למלא מעדיף לא קחת סיכון....בערך 10 אלף ,עשיתי את הטיפול לפני שנה כמעט.

כדאי ללמוד איך לעשות זאת. זו פעולת אחזקה בסיסית. בסה"כ שמן בתקן וצמיגות הנכונים, בכמות המתאימה, בפתח מילוי השמן.

 

נשמע שאתה פשוט יכול להקדים את הטיפול השנתי ולדווח להם על הבעיה, בתקווה שידעו לתת מענה הולם (ולא אוטומטית יבצעו החלפת חיישן בהכרח).

עריכה אחרונה על ידי Tom_22
פורסם
לפני 13 דקות, Tom_22 כתב:

כדאי ללמוד איך לעשות זאת. זו פעולת אחזקה בסיסית. בסה"כ שמן בתקן וצמיגות הנכונים, בכמות המתאימה, בפתח מילוי השמן.

 

נשמע שאתה פשוט יכול להקדים את הטיפול השנתי ולדווח להם על הבעיה, בתקווה שידעו לתת מענה הולם (ולא אוטומטית יבצעו החלפת חיישן בהכרח).

אוקיי אז אבדוק מדריך באינטרנט או משו יש לי את הסוג שמן אבל זה לא הכי ברור ממה שהם רשמו בחשבונית של הטיפול.

זה מה שרשום שם: שמן מנוע 20W0 תקן L5 508.00/509VW
רשום שם 509 508 לא מבין איזה מהם או שזה אחד כזה?

פורסם

עניתי לך אתמול, אתה צריך שמן בתקן 508 או 504.

עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...