Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

  • תגובות 92
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

נחמד, פרט לזה שהלוח מחווט ברישול משהו. 

אמנם המוליכים עבים, אבל מדוע יש מאמ״ט של 20 אמפר?
 

עברו כבר למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) דבר לא השתנה. עדיין רואה סביבי נוהגים נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת מכל הקורה בכביש . 

 

פורסם
לפני 4 דקות, zaf כתב:

אבל מדוע יש מאמ״ט של 20 אמפר?

כי מחובר שם מכשיר שצורך 18 אמפר.

 

 

 

פורסם

עדיף מסודר 

image.png.dae0919a814b6c1bdd15c9c5313e3da7.png

עברו כבר למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) דבר לא השתנה. עדיין רואה סביבי נוהגים נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת מכל הקורה בכביש . 

 

פורסם

כמובן עדיף מסודר אבל אני לא כזה מקצוען ולא עובד בזה ביום יום, תאמין לי שיש לוחות הרבה יותר גרועים מזה.

  • מבאס 1
  • רעיון טוב! 1

 

 

פורסם

אתה מתכוון הפחת (מפסק זרם דלף, זה שיש לו כפתור Test) הוא 40 אמפר, אז כן תקין.

 

מותר שהפחת יהיה זהה או גבוה מהראשי, אסור שיהיה נמוך ממנו.

 

 

פורסם

האלה. פה רואים את היציאה בחלק העליון של הפחת (מפסק זרם דלף).

 

חוט כחול - אפס. מהפחת הוא מגיע ישירות לפס אפסים, שם מרוכזים כל מוליכי האפס של כל המעגלים הסופיים  בדירה. 

ראו בתמונה השניה פס אפסים בחלק העליון השמאלי של הלוח מסומן בעיגול כחול.

IMG_20260401_154040.thumb.jpg.979bb1a28b394e650f480a3cc02f0b57.jpg

 

פס אפסים למעלה משמאל.

1111.thumb.jpg.378d378267d3c2ea874f84bb3bf8c586.jpg

 

החוט השני  (החום) שיוצא מהפחת הוא מוליך הפאזה, מתחבר לפס גישור שמגשר מלמטה את כל המאמ"תים (מפסק אוטומטי מגנטי תרמי) של כל המעגלים בדירה.

 

זאת אומרת כולם מקבלים את אותה פאזה מהפחת. 

 

ככה נראה פס גישור חד פאזי. חותכים ממנו קטעים לפי האורך הנדרש. כמובן שבמקום פס גישור אפשר לגשר עם חוט רגיל בצורת  U.

IMG_20260401_190136.thumb.jpg.bca96e446882611b7d1cd52ff5f3a7ae.jpg

 

IMG_20260401_190141.thumb.jpg.0049262f940726093d965da1eed33ac0.jpg

 

פה רואים את פס הגישור ואת מוליך הפאזה שמגיע מהפחת, תפוס ביחד עם פס הגישור על ידי הבורג של המאמ"ת הימני ביותר.IMG_20260401_154046.thumb.jpg.d0eeefc501c8c26cb2c8dee9a7d8a411.jpg

 

או קי, אז יש לנו פאזה בכניסה לכל המאמ"תים.

 

כל מאמ"ת מגן על מעגל סופי נפרד. 

מה זה מעגל סופי? 

מעגל סופי לפי התקן חייב להיות נפרד לכל שני חדרים או לכל שטח של 40 מטר.  בדירת 3 חדרים חייבים לפחות שני מעגלים סופיים, כי זה מעל שני חדרים. בדירת חדר בשטח 41 מטר גם חייבים שני מעגלים סופיים כי זה מעל 40 מטר. 

מעגל סופי יכול לכלול גם אביזרי תאורה "מאור" וגם שקעים שאינם שקעי כוח. זאת אומרת שקעים רגילים בחדרים, מחוברים באותו מעגל עם מנורות.  

במטבח, במרפסת שרות ובכל מקום שיש בו ציוד קבוע (לדוגמא תנור, מזגן וכו') עם הספק מעל 2KW, מתקינים "שקע כוח" שזה שקע מוזן ישירות מהלוח (ולא משותף עם מאור) עם מוליכים בחתך 2.5 ממ"ר ואפשר למשוך ממנו עד 16 אמפר. 

 

בחלק העליון של המאמ"תים יוצא מוליך פאזה נפרד לכל מעגל סופי בדירה. 

כל המוליכים  פה הם 2.5 ממ"ר חוץ מהשניים השמאליים ביותר אז כל המעגלים (חוץ מהשניים השמאליים) מוגנים במאמ"ת 16 אמפר (זה תקן).

על שטח חתך 1.5 ממ"ר שמים מאמ"ת 10 אמפר אבל אין כאלו בדירה הזו. 

המאמ"תים של המעגלים הסופיים מגנים על התשתית של אותו מעגל מפני זרם יתר ומפני קצר, כמו במקרה של המפסק הראשי. מאמ"ת 16 אמפר ינתק את המעגל אם תהיה באותו מעגל צריכת זרם גבוהה מעט יותר מ 16 אמפר אחרי פרק זמן מסויים או מיידית במקרה של קצר באותו מעגל. קצר זה מגע  בין פאזה לאפס. 

IMG_20260401_154027.thumb.jpg.3a20814ae1ba4031b5e1501844346c3a.jpg

 

 

 

המשך בשיעור הבא...

 

  • אהבתי 4

 

 

פורסם
לפני שעתיים, teyal כתב:

אצלך מסודר, אצלו האביזרים *הרבה* יותר איכותיים...

זו תמונה מהרשת, אצלי זה לוח 24 מקומות 2 שורות, תלת פאזי, עם אביזרים של שניידר אלקטריק.

הותקן (עבר ריענון למעשה, אחרי 20 שנה) על ידי חשמלאי מוכר - אבי אריאלי , שווה לעקוב אחרי הסירטונים והערוץ שלו.

image.png.213ebe16ebc7be76bf1dba386dbf8914.png

עברו כבר למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) דבר לא השתנה. עדיין רואה סביבי נוהגים נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת מכל הקורה בכביש . 

 

פורסם

אחד הדגשים כשעובדים עם פס גישור (נקרא בעגה מסרק) זה קריטי לפתוח את ברגי הטרמינלים שהוא הולך להתחבר אליהם עד הסוף, הדבר האחרון שאתה רוצה זה להכניס את הקוץ אחרי המגע.

 

במקרה הטוב זה לא יעבוד, במקרה הרע יהיה מגע רופף שייתחמם מאוד.

  • רעיון טוב! 2
פורסם

אם עוסקים בלוחות חשמל..

 

מישהו יכול להסביר לי איך יצא שהטוסטר שלי מקצר ומקפיץ את הפחת (כשהוא לא עבד!) ? 

 

יצא לי לשים לב שמדי פעם כשהפחת קופץ (כן, זה נגד התחשמלות). בסוף הוצאתי את כל התקעים במטבח והלכתי מכשיר מכשיר.. מפסק מספק בלוח חשמל.

 

יצא שהטוסטר קופץ ששירת אותי נאמנה, פשוט מקצר..אז שמתי טוסטר אחר חדש, ושלום על ישראל. 

 

 

Skoda Fabia 2010 Manual - SOLD

Seat Ibiza 2018 Manual - SOLD

Seat Ibiza 2024 - totaled

Skoda Fabia 2025 

פורסם
לפני שעתיים, saay222 כתב:

אחד הדגשים כשעובדים עם פס גישור (נקרא בעגה מסרק) זה קריטי לפתוח את ברגי הטרמינלים שהוא הולך להתחבר אליהם עד הסוף, הדבר האחרון שאתה רוצה זה להכניס את הקוץ אחרי המגע.

 

במקרה הטוב זה לא יעבוד, במקרה הרע יהיה מגע רופף שייתחמם מאוד.

כמובן, בנוסף אחרי ההרכבה אני מכניס מברג שטוח בין פס הגישור לאביזר ומנסה להרים את האביזר, זה מאפשר לוודא שה"שן" של פס הגישור ננעלה הייטב בטרמינל.

  • רעיון טוב! 1

 

 

פורסם (נערך)
לפני שעתיים, saar5555 כתב:

אם עוסקים בלוחות חשמל..

 

מישהו יכול להסביר לי איך יצא שהטוסטר שלי מקצר ומקפיץ את הפחת (כשהוא לא עבד!) ? 

 

יצא לי לשים לב שמדי פעם כשהפחת קופץ (כן, זה נגד התחשמלות). בסוף הוצאתי את כל התקעים במטבח והלכתי מכשיר מכשיר.. מפסק מספק בלוח חשמל.

 

יצא שהטוסטר קופץ ששירת אותי נאמנה, פשוט מקצר..אז שמתי טוסטר אחר חדש, ושלום על ישראל. 

 

 

בטח נמסו לו המוליכים בכבל ונגעו אחד בשני.

 

בשביל הספורט תפתח ותראה, כבר יצא לי להחליף כבל במוצר פשוט כזה למרות שזה עקרונית לא שווה את הזמן.

 

למען הסר ספק כל פתיחה והתעסקות כזו במוצר שחוזר לחשמל ברשת מחייבת רישיון חשמלאי על פי חוק.

עריכה אחרונה על ידי פריג'י
פורסם
לפני 5 שעות, saar5555 כתב:

אם עוסקים בלוחות חשמל..

 

מישהו יכול להסביר לי איך יצא שהטוסטר שלי מקצר ומקפיץ את הפחת (כשהוא לא עבד!) ? 

זה כי יש הארקה בשקע, הארקה זה אמצעי הגנה נוסף מפני חישמול.

מתג הפעלה של הטוסטר מנתק רק את הפאזה. הטוסטר כבוי, אין זרם במוליך הפאזה.

אבל מוליך האפס מחובר כל הזמן ושם יש זרם קטן כלשהו, פוטנציאל של מוליך האפס שונה מפוטנציאל האדמה. 

אם מוליך האפס שלא מנותק מקו ההזהה על ידי המפסק של הטוסטר, נוגע בגוף המתכתי של הטוסטר (שמוארק דרך הארקה בשקע), כל הזרם ממוליך האפס יזרום לאדמה ואז הפחת "ישם לב" שהזרם שחזר אליו לא שווה לזרם שיצא ממנו (כי הזרם זרם לאדמה דרך ההארקה) והפחת ינתק את המעגל. 

 

ללא ההארקה, הפחת היה קופץ רק כשמישהו היה נוגע בגוף המתכתי של הטוסטר, אז המעגל לאדמה היה נסגר דרך הגוף שלו והפחת היה קופץ. 

עם ההארקה הפחת קופץ מיד עם הופעת התקלה שזה הרבה יותר בטיחותי.

  • מעניין 1

 

 


×
×
  • תוכן חדש...