Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם
לפני 18 דקות, פינדר כתב:

שאלה לחשמלאים: לפני כמה שנים התקלקל לי המפסק הראשי (תלת פאזי). לא הפחת.

כמובן שהזמנתי חשמלאי והוא החליף את המפסק. רק בגלל שהמפסק מוזן ישירות מהארון של חח״י, הוא ביצע את העבודה כשהחשמל לא מנותק וזה היה קצת מפחיד.

זה באמת הנוהל? אין דרך לבצע את זה בצורה קצת יותר בטוחה?

היה לי סיפור דומה. החשמלאי נהג באותה דרך, אם כי ציין שהדרך התקינה היא להזמין את חברת החשמל לניתוק המפסק הראשי.

 

@ברווז שלחתי לך ה״פ, אבל בלי לראות את התמונה שעל המסך שלי נראית כמו כתם ירוק. ואצלך קשה לדעת מתי אתה רציני

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

  • תגובות 92
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם
לפני 24 דקות, sperial כתב:

@ברווז שלחתי לך ה״פ, אבל בלי לראות את התמונה שעל המסך שלי נראית כמו כתם ירוק. ואצלך קשה לדעת מתי אתה רציני

ספאסיבה, אבל כמו שאמרת- קשה לדעת מתי אני רציני :lol:

לבקשת הקהל, תמונה קצת יותר מוגדלת וקלה להבנה.

image.thumb.png.48f1b4a8b8a8d09610b0cee094e5b7d5.png

 

יהיו לו נעליים גדולות למלא, לחדש. 

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.

פורסם
לפני 47 דקות, פינדר כתב:

הוא ביצע את העבודה כשהחשמל לא מנותק וזה היה קצת מפחיד.

לא יודע לגבי נוהל/חוק, אבל חשמלאים מעדיפים בגדול לעבוד עם זרם חי. יותר מהיר, משתנה אחד פחות בעבודה...

יש מקומות שאין ברירה לעבוד חי - מפעלים מסוימים, ספינות.

  • מעניין 1

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

פורסם

כן, לפעמים זה עניין של העדפה. 

פעם אחת גם אני חשבתי שאני חכם גדול ומנוסה מספיק. 

פעם אחת.

בהזדמנות אני אעלה תמונה של המברג שלי, שעשה את העבודה שלו והגן עלי. ואת הפיחום הקל שעליו. 

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.

פורסם

אני חטפתי זצים מהרשת פעמיים - בתור ילד הכנסתי פעם חפץ לשקע, וכנער שיחקתי עם איזה רדיו למפות ישן. אי אפשר לשכוח את תחושת הזרם ב-50 הרץ. למזלי יצאתי בחיים. הכרתי פעם מישהו שהפריח עפיפון עם חוט נחושת (נועד להיות אנטנה למקמ״ש של סירת הצלה), החוט נגע בקו חשמל והילד נהרג במקום.

 

למדתי בטכניון בשנים שבהן מעבדה בפיזיקה היתה חובה. השתמשו שם במתקן שנקרא ״עגלת אוויר״ - מתקן שהחליק על כריות אוויר למניעת חיכוך, ואת המיקום ציינו נקודות שנצרבו על ידי ניצוצות בין ה״עגלה״ לקו מתח גלוי. יום אחד אחד הסטודנטים טס לאורך כל המעבדה - הוא נגע בחוט וספג זץ של 700 וולט.

 

וכמובן שהכרתי מי שחטף מכת חשמל מדפיברילטור בזמן החייאה.  המכשיר מוציא בין כמה מאות ל-2,000 וולט, אם כי פולס קצר מאוד.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם (נערך)

בעיקרון, אפשרי לנתק את הנתיך של ח"ח אם הוא נגיש ואז לא צריך לעבוד חי.

 

שמעתי על חשמלאים ששרפו בכוונה את הנתיך של ח"ח ע"מ לא לעבוד תחת מתח, ואז אחרי שהם סיימו, הם התקשרו ל-103 וח"ח שלחו מישהו להחלפת נתיך בעלות של 60 ש"ח תוך שעתיים, או משהו דומה.

 

נשמע לי מוזר מכיוון שאילו נתיכים של 63 אמפר, שזה חתיכת בום בשביל לשרוף אותם,

 

במקרים אחרים, אין ברירה ועובדים חי.

 

בכל מקרה, אם אתה יודע מה אתה עושה ומשתמש בציוד תקני וכפפות, אין שום בעיה לעבוד חי, חשמל זה משהו צפוי, יודעים איך הוא מתנהג, ואם אתה יודע לעבוד, אתה תוכל חעבוד תחת מתח בלי שום בעיה.

 

 

 

 

עריכה אחרונה על ידי saay222
  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1
פורסם
לפני שעתיים, sperial כתב:

היה לי סיפור דומה. החשמלאי נהג באותה דרך, אם כי ציין שהדרך התקינה היא להזמין את חברת החשמל לניתוק המפסק הראשי.

 

אכן, קיים פער בין הרצוי ובין המצוי:

ככלל, תקנות החשמל אוסרות על עבודה במתקן חי (עבודה ”תחת מתח”), למעט במקרים מוגדרים – וגם אז נדרשים שני חשמלאים לפחות והוראת עבודה בכתב של בעל רישיון ”חשמלאי־הנדסאי” (דרגה מתחת למרבית),

ולכן במקרים כאלה נדרש להזמין ניתוק זמני מחברת החשמל;

בפועל, כפי שצוין קודם, חשמלאים רבים מעדיפים להסתכן בעבודה במתח חי (או לגרום לקצר שישׂרוף את הנתיך של חברת החשמל).

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 2
פורסם (נערך)
לפני שעה, ברווז כתב:

פעם אחת גם אני חשבתי שאני חכם גדול ומנוסה מספיק. 

תדייק - פעם חשבת שאתה חשמלאי...

 

תודה ל-YPZ על הקישור לתקנות החשמל - אני לא רוצה לחטוף את השרשור,

אבל יש שם החרגות, והחרגות להחרגות, והחרגות להחרגות להחרגות 😆 בכל הקשור לעבודה עם מתקן חי.

 

 

עריכה אחרונה על ידי hans
  • מצחיק 1

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

פורסם

אם להיות יותר ספציפי, בלוח הזה בשירשור היה צריך  לעשות רק חיבור אחד עם חשמל חי.

שזה חיבור מוליך הפאזה לדירה למפסק הראשי.

תמיד זה צריך להתבצע ללא עומס זאת אומרת כל המפסקים בלוח סגורים.

עובדים עם פלייר מבודד ומברג חשמלאים  מבודד. 

 

מהנקודה הזו אפשר לסגור את הראשי ואין חשמל בלוח, אפשר לבצע את כל יתר העבודות. 

 

נכון שזה לא לפי התקנות אבל לא נראה לי שיש חשמלאי שמזמין ניתוק מחברת החשמל בשביל לסגור בורג אחד.

 

 

לפני 8 שעות, ypz כתב:

טיפוס A – טיפוס A (תקני לדירות מגורים בארץ);

טיפוס AC– טיפוס AC (אינו תקני לדירות מגורים בארץ משנת 2001).

בדיוק במסגרת שידרוג הלוח החלפתי פחת ישן AC בפחת A. 

 

 

  • אהבתי 1

 

 

פורסם (נערך)

לכאורה נראה כי שימוש בכלי עבודה מבודדים (ותקניים!) עשׂוי להספיק, אך חשוב לזכור שבעבודה במתח חי קיימות סכנות נוספות מעבר להתחשמלות (כגון קשת חשמלית – תופעה שעלולה לגרום כוויות חמורות ואף לאבדן ראייה), ולכן נדרשים עבורהּ, בין היתר, תכנון מקדים ואמצעי הגנה מתאימים (למשל: קסדה ומגן פנים, בגדי עבודה ארוכים מכותנה ועוד).

 

ולגבי החשמלאים – בסופו של דבר, כל אחד ישן במיטה שהציע לעצמו...

עריכה אחרונה על ידי ypz
תיקון טעות־סופר
פורסם

אין סיכוי לקשת ב-230 וולט ללא עומס.

 

אף פעם לא השתמשתי במגן פנים, לא מכיר אנשים שמשתמשים.

 

דווקא פגיעה נפוצה בקרב חשמלאים זה אובדן השמיעה עקב "בומים" במקרה של תאונות, הרבה פחות התחשמלויות.

 

  • רעיון גרוע 1
פורסם
לפני 3 דקות, saay222 כתב:

אין סיכוי לקשת ב-230 וולט ללא עומס.

ככלל, לא מומלץ להעלות טענות לא מבוססות בפורום ציבורי (בפרט בנושׂאי בטיחות): לדוגמא, ריתוך בקשת הוא קצר חשמלי (במתח נמוך בהרבה מ־230 וולט) בין האלקטרודה והגוף המרותך.

גם קצר בין הדקי מצבר של רכב (מתח של 12 וולט) עלול לגרום לקשת חשמלית.

 

מעבר לכך, ראוי להזכיר שקיימים לא־מעט חיבורים תלת־מופעיים בדירות מגורים (כידוע, המתח השלוב הוא 400 וולט).

פורסם (נערך)
לפני 44 דקות, saay222 כתב:

אין סיכוי לקשת ב-230 וולט ללא עומס.

 

אני אמרתי "ללא עומס".

 

ריתוך זה בזרם (עומס) של עשרות עד מאות אמפר.

 

גם ב-12 וולט, אתה מדבר על זרם (עומס) של מאות אמפר.

 

גם ב-400 וולט שקיים רק בין מוליכי פאזה, לא תהיה קשת ללא עומס.

 

חיברת/ניתקת כבל מאריך לשקע ביתי ללא שום דבר שמחובר אליו, לא תהיה קשת.

חיברת/ניתקת מטען לסלולרי לשקע המצית ברכב, גם אז לא תהיה קשת.

 

 

 

 

 

עריכה אחרונה על ידי saay222
פורסם (נערך)

אתה מתייחס לניתוק של צרכן ממתח, בעוד שאני התייחסתי לקֶצֶר; אלו שני דברים שונים לחלוטין...

עריכה אחרונה על ידי ypz
טעות בהבנת־הנקרא?...
פורסם (נערך)

 אתה מדבר על האפשרות ליצור קצר בין האפס ופאזה ואז לקבל קשת?

 

אם כן, אז זה בהחלט אפשרי, אבל בההודעה המקורית שלי רשמתי בפירוש "ללא עומס".

 

במצב קצר, יש עומס, אז תהיה קשת בתלות המתח והזרם במעגל ומהירות התגובה של ההגנה (נתיך).

 

בעברי עבדתי על עמודים עם מתח על/עליון, אני יודע מה זאת קשת.

 

 

 

עריכה אחרונה על ידי saay222

×
×
  • תוכן חדש...