Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם

מה שיותר בעייתי בתמונה הזו זה שאין סופיות חוט, וחובה לשים סופיות חוט על מוליך גמיש. 

הידוק מהדק ברגי על חוט גמיש ללא סופיות תופס רק חלק מהגידים ומקטין מעשית את שטח החתך של הכבל. 

 

עשיתי פעם מדריך לזה:

14.thumb.jpg.841b7824ae65a427192ce4cc21cbb801.jpg.4dd4b8cc186a523966db71638431e8fd.jpg

 

20.jpg.148fceb74b14333a0a05dc2c581ada7d.thumb.jpg.fe0d49f8fca059205fad002a98b56b3b.jpg

  • אהבתי 2
  • רעיון טוב! 1

 

 

  • תגובות 92
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם (נערך)
לפני 13 שעות, saay222 כתב:

לכן כשמחווטים תקע/שקע, תמיד משאירים את מוליך הארקה טיפה ארוך יותר, כך מגדילים את הסיכוי שבעת משיכה, ישתחרר אחד מ-2 המוליכים לפני הארקה:

חכם, אף פעם לא חשבתי על זה. בתקעים, אני אף פעם לא משתמש בתקע בו נעילת הכבל לגוף התקע היא מכנית (בלחיצה) אלא אך ורק בהברגה כדי להקטין את הסיכון של השתחררות המוליך.

 

ד"א, בתור אחד משתמש בחוט רב סיבי פעם ב... מה הלוחץ+נעליים הכי זול ופשוט שניתן להזמין?

עריכה אחרונה על ידי Haim_gds
שגיאת כתיב
  • רעיון טוב! 1
פורסם
לפני 6 שעות, Haim_gds כתב:

ד"א, בתור אחד משתמש בחוט רב סיבי פעם ב... מה הלוחץ+נעליים הכי זול ופשוט שניתן להזמין?

יש לי כזה, 4S (לחיצה בצורת ריבוע) ולא 6S. 

https://a.aliexpress.com/_c4M6Ft3n

 

סופיות חוט אפשר לקנות בארץ בכל חנות חשמל מקצועית, במחיר כמה שקלים לשקית 200 יחידות.

IMG_20260404_181424.thumb.jpg.b327695a617821225e0afad198a3e076.jpg

 

  • רעיון טוב! 1

 

 

פורסם

יכול להיות שכל הכלים האלו בעלי באותה רמה וזה שעולה 25 ש"ח לא שונה מזה שעולה 125, הם נראים מאוד דומה.  לא יודע. תזמין ותנסה, לא מדובר בסכום כסף משמעותי.

 

 

פורסם

מניסיון, ציפוי הקצוות בבדיל פחות טוב ולא סתם הפסיקו להשתמש בזה. אחר מספר שנים אתה בודק הידוק ברגים ורואה שאפשר להוסיף עוד סיבוב לברגים שהדקת הייטב בהתקנה, כאילו שהבדיל "שוקע" ועוצמת הלחיצה של הבורג עליו פוחתת.

 

 

זה טוב אולי רק לזרמים נמוכים של חוט למנורה 40W, בכל מקום אחר אני לא ממליץ להשתמש בציפוי בדיל.

 

 

פורסם

תמיד כיף לראות עבודות שלך. תודה על השיתוף. 

הערה קטנה,  כשאתה מחבר את מוליך ההזנה לפס הגישור מצד אחד אתה בעצם 'מעמיס' עליו את כל הזרם מצד אחד, למרות שאני בטוח שהוא בתקן וכו'  אפשר להרחיק עוד יותר את נקודת הקצה שלו ע"י חיבור המוליך של ההזנה באמצע או במקרה שלך אפי' קרוב יותר לשמאל. 

 

פורסם

אין לזה משמעות באמת. פס הגישור הוא לזרם 80 אמפר שזה כפול מהזרם המקסימלי שיכול לזרום דרכו, כי הראשי 40 אמפר. 

 

 

פורסם

עבדתי בעבר במפעל שמייצר לוחות חשמל תעשיתיים, "קצת" יותר רציניים מאלו הביתיים. 

תודה בוקי, חומר טוב זה. 

 

אוסיף אנקדוטה שלימד אותי חבר מהמפעל (היה בתפקיד החשמלאי בודק של המפעל), שנעזרתי בו (קרי, הזמנתי אותו בתשלום להחליף לי את כל הלוח על שלל ה-4 מפסקים שלו)- למי שיש מפסקים ישנים, במיוחד הפחת, יש מצב שהתקן שלהם כבר השתנה. אני לא זוכר את המונחים שהחבר השתמש בהם, אבל הוא הסביר לי שטוב שקראתי לו להחלפה. 

 

הייתי צריך להחליף שם איזה מפסק בודד, אבל לצורך כך הייתי צריך לפרק את הפחת - מאחר ואני לא חשמלאי, לא העזתי לגעת בזה בעצמי והזמנתי את החבר להחליף לי את כל הלוח. המפסקים שהוא שם לי היו של ABB, כמו אצל בוקי. 

בתאריך 4.4.2026 בשעה 11:44, Haim_gds כתב:

ד"א, בתור אחד משתמש בחוט רב סיבי פעם ב... מה הלוחץ+נעליים הכי זול ופשוט שניתן להזמין?

הנה מה שאני רכשתי בזמנו. צעצוע, אבל עושה את העבודה- גם אני משתמש רק עם באף פעם ולא ראיתי צורך באחד סופר מקצועי. המחיר היה קצת אחר אז למיטב זכרוני. 

בתאריך 5.4.2026 בשעה 08:05, Haim_gds כתב:

:lol:

חברת "זעם הארי", נשמע מתאים לתקופה. נראה בסדר גמור. אפילו עדיף על מה שאני רכשתי. 

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.

פורסם

ההערה בדבר התקן של מפסקי־מגן (”פחת”) אכן במקומהּ – התקן הרלוונטי אכן עודכן בשנת 2001, ומאז יש להתקין בדירות מגורים בארץ מפסקי מגן מטיפוס A בלבד; הטיפוס מצוין ע״ג מפסק־המגן:

 

טיפוס A – טיפוס A (תקני לדירות מגורים בארץ);

טיפוס AC– טיפוס AC (אינו תקני לדירות מגורים בארץ משנת 2001).

(קיימים גם טיפוסים נוספים של מפסקי־מגן, אך אלה הרלוונטיים ביותר למרבית המתקנים הדירתיים)

 

במקרה שמותקן בלוח הדירתי מפסק־מגן מטיפוס AC, מומלץ בחום להחליפו ע״י חשמלאי מורשה (אך נכון להיום, אין חובה חוקית לעשׂות זאת בדירות מגורים).

 

 

נקודה חשובה נוספת: מאחר שמפסק־המגן כולל רכיבים מכאניים עדינים, נדרש לבדוק את תקינותו מדי פעם באמצעות לחיץ הבדיקה (לרוב מופיעה דרישה כזו ע״ג המפסק עצמו); בדיקה תקופתית כאמור מאפשרת לוודא שהמנגנון פועל כראוי (ולא ”נתפס”), ומאריכה את חייו – רצ״ב פרסום קצר של חברת־החשמל בנושׂא:

 

פורסם
לפני 5 שעות, ברווז כתב:

אבל לצורך כך הייתי צריך לפרק את הפחת - מאחר ואני לא חשמלאי, לא העזתי לגעת בזה בעצמי

שאלה לחשמלאים: לפני כמה שנים התקלקל לי המפסק הראשי (תלת פאזי). לא הפחת.

כמובן שהזמנתי חשמלאי והוא החליף את המפסק. רק בגלל שהמפסק מוזן ישירות מהארון של חח״י, הוא ביצע את העבודה כשהחשמל לא מנותק וזה היה קצת מפחיד.

זה באמת הנוהל? אין דרך לבצע את זה בצורה קצת יותר בטוחה?

איש חולם אני

וכך היה תמיד

פורסם (נערך)

לא מומחה, אבל יודע שיש לא מעט מקרים שבהם יש צורך לעבוד תחת מתח חי. 

ויש מתחים יותר מפחידים.

שים לב למוט היעודי שנועד למשיכת האדם הרחק מהמקור מתח במקרה של חישמול. 

 

יש לא מעט מקומות שבהם פשוט אסור לנתק את החשמל כלל (מערכות של בית חולים למשל).

 

חצי קשור, מישהו יכול להמליץ לי על חשמלאי מוסמך להחלפת מפסק, הקודם שלקחתי נעלם לי.

אני מעדיף אחד עם ניסיון הפעם. 

תמונה של הארון:

 

Electrician wanted. Experience required, this time.

 

 

 

לפני 3 דקות, Haim_gds כתב:

מילא המחיר, אבל... Shipping: ₪129.13 

וואו. לא שמתי לב בכלל לזה. שלפתי מתוך ההיסטוריה שלי.

 

שורה תחתונה, קניתי אחד פשוט בזמנו במחיר די מצחיק, ואני מרוצה ממנו לצרכים שלי עד הגג. 

או לפחות עד לקומה שאני גר בה.

ועד לגובה המקסימלי של החוטים בתוך הטיח.

עריכה אחרונה על ידי ברווז

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.


×
×
  • תוכן חדש...