Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם
בתאריך 14.6.2026 בשעה 23:20, Buki כתב:

הם כנראה לא תקניים בארץ כיוון שלא ראיתי אותם בחניות חשמל בארץ אף פעם.


@FROGIE כבר ענה - וזה נכון, יש להשיג בארץ אביזרים של ניסקו משולבי פחת.

Deepal S05 MAX MY26 272Hp 
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

  • תגובות 92
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

הזכירו למעלה (אם הבנתי נכון) שתי אפשרויות לחיבור למכשירי תלת-פאזי.

מעניין אותי לדעת, בדירה שלי החיבור הוא3*25:

  1. כל מוליך פאזה לכאורה הוא 4מ"מ, מה עובי מוליך ה0? (4 או 12)
  2. כרגע אצלי, שאין לי מכשיר תלת פאזי, כל פאזה מחולקת לכמה מא"זים. אם ארצה לחבר מכשיר תלת פאזי איך החשמלאי יעשה את זה?
פורסם

1. יפה שהזכרת את זה, רציתי להרחיב בנושא אבל שכחתי.

 

בתלת פאזי מוליך האפס יהיה באותו חתך כמו מוליכי הפאזה. 

 

אם מוליכי הפאזה 4 ממ"ר אז מוליך האפס יהיה אותו דבר, 4 ממ"ר. 

 

זה על פניו נשמע מוזר, הרי במוליך ה 0 חוזר הזרם משלושת הפאזות אז הוא צריך להיות מסוגל להעביר זרם פי 3 ממוליכי הפאזה. 

 

אבל זה כמובן לא נכון, זרם במוליך ה 0 הוא הסכום הוקטרי של הזרמים בפאזות ואם יש עומס שווה בדיוק על כל אחת משלושת הפאזות, זה מתקזז ובמוליך האפס הזרים יהיה 0. 

 

 

 

במציאת לא תמיד העומס בשולשת הפאזות זהה ואם העומס לא זהה יזרום באפס זרם ששווה להפרש וקטורי בין הפאזות. הוא אף פעם לא יהיה סכום "רגיל" של כל הזרמים. 

 

תאר לך כוכב עם 3 זרועות כשאורך כל זרוע שווה, וכל זרוע "מושך" לכיוון אחר. שלושתם מקזזים אחד את השני והסכום הוקטרוי יהיה 0.

עכשיו תאר מצב שזרוע אחד ארוך יותר ושני האחרים קצרים. אז הארוך "מושך" חזק יותר והסכום הוקטרי לא יהיה 0, יהיה הפרש  בין "כוח המשיכה" של הארוך והקצרים.

 

עכשיו נגיד שיש זרוע אחד ארוך מאוד ושני האחרים קצרים מאוד מאוד, זאת אומרת במערכת יש צריכה בפאזה אחת ואין בשתי הפאזות האחרות אז הסכום הוקטרי יהיה שווה לזרם בפאזה אחת. אז מספיק מוליך 0 שמוסגל להעביר זרם של פאזה אחת, אף פעם לא יזרם במוליך ה 0 זרם גבוה יותר ממה שזורם במוליך של פאזה אחת.

 

2. חשמלאי יוצא עם 3 מוליכים מהפחת למאמ"ת תלת פאזי נוסף שיתקין עבור אותו מכשיר תלת פאזי ויסלול תשתית 5 מולכים (3 פאזות + אפס + הארקה) עד לשקע תלת פאזי שיתקין. האפס וההארקה יוצאים מפס האפסים ופס ההארקות  בלוח, הפאזות יוצאות ממאמ"ת תלת פאזי שהותקן עבור המכשיר.

  • אהבתי 1

 

 


×
×
  • תוכן חדש...