Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם
לפני שעתיים, פריג'י כתב:

בשביל הספורט תפתח ותראה, כבר יצא לי להחליף כבל במוצר פשוט כזה למרות שזה עקרונית לא שווה את הזמן.

ישר מיהרתי להחליף טוסטר .. ואת הישן זרקתי. חשוב לי להגיד שהטוסטר הזה החזיק המון שנים. היה טוסטר קופץ. 

Skoda Fabia 2010 Manual - SOLD

Seat Ibiza 2018 Manual - SOLD

Seat Ibiza 2024 - totaled

Skoda Fabia 2025 

  • תגובות 92
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

ובעניין זה - האם תוכל להרחיב קצת על ״בידוד כפול״?

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

מציע לא ללמוד ״מרחוק״ ולהצנע מטיפול בלוחות חשמל למי שאינו חשמלאי מורשה 

למי שבאמת רוצה ללמוד מה צריך (לא תאוריית מעגלים חשמליים ,כבילה והתקנות) ממולץ לרכוש ולקרוא.

https://www.osh.org.il/heb/news/news,6141/

 

image.thumb.png.a6554751be6406112b7a8877529fcf9a.png

עברו כבר למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) דבר לא השתנה. עדיין רואה סביבי נוהגים נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת מכל הקורה בכביש . 

 

פורסם (נערך)

יש לי חבר שבנה את כל מערכת החשמל בבית שלו. למד את החוק והתקן, ובנה.

נדרש כמובן לאישור חשמלאי לצורך הנתחברות לרשת, קיבל מהחשמלאי מחמאות מפה עד לירח.

 

אם אתה יודע לעבוד, אתה תקבל תוצאה טובה גם בלי להיות מוסמך. 

ואם אתה חאפר, גם אם אתה מורשה, התיצאה תהיה חאפרית גם אם לפי התקן. 

 

ושוב, כל האמור לעיל לא סותר, לפי החוק עבודה על רשת חיה מחייבת רישיון וחשמל זה דבר מסוכן וקטלני.

עריכה אחרונה על ידי פריג'י
פורסם
לפני 9 שעות, saay222 כתב:

אחד הדגשים כשעובדים עם פס גישור (נקרא בעגה מסרק) זה קריטי לפתוח את ברגי הטרמינלים שהוא הולך להתחבר אליהם עד הסוף, הדבר האחרון שאתה רוצה זה להכניס את הקוץ אחרי המגע.

במקרה הטוב זה לא יעבוד, במקרה הרע יהיה מגע רופף שייתחמם מאוד.

לברגי חיבור המגעים במפסקים האוטומטיים/פחת/ראשי יש מומנט סגירה רשום. ראה בצד המפסק. לחץ גבוה יגרום לחום בנקודת המגע, נמוך עלול לגרום לניצוצות. 

למעגלים שונים יש דרישת תקן לניתק יחיד או כפול(פאזה ואפס) ולכן לא מומלץ לחווט לבד לוחות אם אינך חשמלאי מורשה.

 

 

image.thumb.png.5347e23dd0f1f5678e225266a8ba1776.png

עברו כבר למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) דבר לא השתנה. עדיין רואה סביבי נוהגים נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת מכל הקורה בכביש . 

 

פורסם

סיימתי "חשמלאי מוסמך" לפני כמה שנים.

חוץ מזה כל המידע פה לידיעה בלבד ממש על קצה המזלג ולא ירדתי לדקויות. זה לא לא מדריך לביצוע או משהו. 

 

 

לגבי ההודעה המצוטטת של saay222. נכון שצריך להדק במומנט הרשום אבל הוא דיבר על משהו אחר.

בעבודה עם פס גישור, אם לא מקפידים לפתוח את הטרמינלים עד הסוף ולא מוודאים שהשן של פס הגישור נתפסה והודקה על ידי הבורג של הטרמינל, יכול להיות מצב שהשן נמצאת אחרי ה"פלטקה" שמהדקת אותה ולא בתוכה.

 

ואז כבר לא משנה באיזה מומנט תהדק, לא יהיה שם מגע טוב כי אין משהו שמצמיד את השן לטרמינל.

 

  • רעיון טוב! 2

 

 

פורסם
לפני 13 שעות, saay222 כתב:

אחד הדגשים כשעובדים עם פס גישור (נקרא בעגה מסרק) זה קריטי לפתוח את ברגי הטרמינלים שהוא הולך להתחבר אליהם עד הסוף, הדבר האחרון שאתה רוצה זה להכניס את הקוץ אחרי המגע.

 

במקרה הטוב זה לא יעבוד, במקרה הרע יהיה מגע רופף שייתחמם מאוד.

אני הפסקתי לעבוד בכלל עם המסרקים התלת פאזיים.
עושה גישורים עם חוט גמיש וסופיות.
המוליכים במסרק קרובים מאוד אחד לשני, קצת לחות ולכלוך ויש זיקוקים בלוח.

פורסם

כן אבל חד פאזי מצויין והרבה יותר נוח ומהיר מלעשות גישורים.

 

 

פורסם
לפני 4 שעות, zaf כתב:

לברגי חיבור המגעים במפסקים האוטומטיים/פחת/ראשי יש מומנט סגירה רשום. ראה בצד המפסק. לחץ גבוה יגרום לחום בנקודת המגע

למה לחץ גבוה גורם לחום בנקודת המגע?

פורסם

כמה הערות: 

1. חשמלאות "בהתכתבות" זה דבר מסוכן. מה שכן עדיף איזה "מדריך אבחון" ככה שאם החשמל "קופץ" ובעיקר הפחת, איך אפשר לאבחן את התקלה ולמצוא את המכשיר הסורר.

2. התקן לא מחייב לסמן כל מפסק על איזה מעגל הוא מגן?

3. שקע "כח" מול שקע "רגיל" איך מבדילים ביניהם?

 

יש צורך רק בחמש אצבעות כדי לנהל את הגלקסיה, ורק בשלוש־עשרה אצבעות על מנת לשלוט ביקום. -- דוד אבידן

פורסם

אף אחד לא לומד חשמל בהתכתבות, לבוקי ולי יש רישיון חשמלאי מוסמך (למרות שאני לא עוסק בזה כיום).

 

על כמעט על כל השקעים רשום 16 אמפר שכן כמעט כולם  יכולים לספק 16 אמפר בעצמם,  ההגבלה וההבדלה בין יכולת הזרם המסופק (האמפרז') הוא קוטר החיווט אל השקע, וכפועל יוצא, המאמ"ת שלו.

 

 

פורסם

כולנו ילדים גדולים וברור שזה שרשור להעשרת ידע.

תודה בוקי.

אם כבר יש פה חשמלאים - שמעתי שיש מכה נרחבת של מפסקים מזויפים בארץ, תוכלו להרחיב? איך אני יכול לדעת אם החשמלאי התורן משתמש בזיוף או לא?

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

פורסם

דבר נוסף שאני רוצה לדבר אליו ונתן לראות אותו בלוח, זה פס הארקות.

 

לכל השקעים בדירה ולכל נקודות מאור מגיע גם מוליך הארקה. 

כל מוליכי הארקה הם בצבע צהוב/ירוק והם מרוכזים בלוח בפס הארקות.

בתמונה בצד ימין עליון של הלוח.

1111.thumb.jpg.dd249be489b12491609ae918e2ce058b.jpg

 

 

קיימות מספר שיטות הארקה אבל לא אכנס לזה כאן כי זה יקח  אותנו למונחים מקצועיים יותר. 

לצורך הפשטות, מפס ההארקות יוצא מוליך הארקה "ראשי" שדרך יסודות המבנה (פעם היו משתמשים גם בצנרת מים למטרה זו) מחובר לאדמה. 

 

הארקה זו שכבת הגנה נוספת מפני התחשמלות. היא לא נדרשת לפעולה של הציוד החשמלי עצמו, כל מכשיר חשמלי יעבוד  גם ללא הארקה, אלא כאמצעי הגנה.

 

איך פועלת ההארקה? 

לדוגמא יש מכישר חשמלי עם גוף עשי מתכת. נגיד מכונת כביסה או דוד, גוף המכשיר מחובר להארקה.

נניח בגלל תקלה כלשהי מוליך הפאזה מקצר לגוף המכשיר. הזרם ממוליך הפאזה יזרום דרך ההארקה לאדמה, בגלל שהתנגדות ההארקה נמוכה מאוד (יש לזה ערכים מוגדרים בתקנים),

הזרם יהיה מאוד גבוה ומיד יקפיץ את מפסק המגן (מאמ"ת) בלוח. 

 

גם במקרה שאין קצר, אבל יש זליגת זרם דרך בידוד שנרטב למשל, הארקה מאפשר לזרם הזה לזרום לאדמה וזה יקפיץ את הפחת כי חזר אליו פחות זרם ממה שיצא.

 

 

מה זה מכשיר עם בידוד כפול? זה בדרך כלל מכשיר עם גוף מפלסיק, מקדחה חוטית למשל. הרעיון  בבידוד כפול הוא בכך שגם  אם בידוד המוליכים בתוך המכשיר נפגע, אין אפשרות של מגע המולכים בגוף המתכתי של המכשיר כי אין גוף מתכתי והמכישר הזה לא יהיה מסוכן מבחינת חישמול. מכשיר כזה לא צריך הארקה. 

 

 

 

 

פורסם
לפני 6 שעות, borsood כתב:

כמה הערות: 

1. חשמלאות "בהתכתבות" זה דבר מסוכן. מה שכן עדיף איזה "מדריך אבחון" ככה שאם החשמל "קופץ" ובעיקר הפחת, איך אפשר לאבחן את התקלה ולמצוא את המכשיר הסורר.

2. התקן לא מחייב לסמן כל מפסק על איזה מעגל הוא מגן?

3. שקע "כח" מול שקע "רגיל" איך מבדילים ביניהם?

 

לגבי 1 כבר עניתי  באחד הפוסטים.

2. נכון, הוספתי סימונים.

3. כמו שכתב saay222, כל השקעים או לפחות רובם המוחלט שנמכרים בחנויות מתאימים לזרם 16A ויכולים להיות גם שקעי כוח.

התקן מחייב קבלן להתקין 3 שקעי כוח במטבח ושקע כוח בכל מקום בו יותקן ציוד שאינו מטלטל בהספק מעל 2KW. זה המינימום וזה מינימום מאוד בסיסי, אפשר לתת יותר מזה, אפשר גם לעשות את כל השקעים בדירה שקעי כוח אם רוצים.

שקע רגיל (שקע מאור) - מחובר במקביל למעגל מאור ומחווט עם מוליכים בשטח חתך 1.5 ממ"ר, מוגן במאמ"ת 10A (אותו אחד של מעגל מאור) וכמובן אפשר למשוך ממנו עד 10 אמפר, שזה 2.3KW 

שקע כוח - מחוות ישירות מהלוח עם מוליכים בשטח חתך 2.5 ממ"ר ומוגן במאמ"ת 16A, שזה 3.6KW. שום מכשיר חשמלי שמתחבר לשקע ביתי סטנדרטי לא יכול להיות בהספק גבוה יותר מזה. 

 

אין הבדל חזותי כלשהו בין שקע רגיל לשקע כוח, ההבדל הוא בתשתית  (שטח חתך המוליכים) וכפועל יוצא בערך המאמ"ת שמגן עליו. 

 

IMG_20260403_004338.thumb.jpg.a2fcf91ca835cce6b6815a0d36af5acc.jpg

 

 

 

פורסם

אגב, מכיוון שההארקה אינה נחוצה לתפקוד של מכשירי חשמל (גם אילו המחוייבים בהארקה), במידה ומוליך הארקה ישתחרר (לא מדובר על שקע/תקע יצוקים) , אותו מכשיר ימשיך לתפקד כרגיל עד שחלילה יקרה אסון.

 

לכן כשמחווטים תקע/שקע, תמיד משאירים את מוליך הארקה טיפה ארוך יותר, כך מגדילים את הסיכוי שבעת משיכה, ישתחרר אחד מ-2 המוליכים לפני הארקה:

 

AEn0k_tbtmdnE_Yoy_GT1V7sElEc8fxiw4kdQACV

  • אהבתי 3
  • מעניין 2
  • רעיון טוב! 2

×
×
  • תוכן חדש...