Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 2006 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
לפני שעתיים, Potato כתב:

ספריאל,לא כל מה שלא נמצא עמוק בכיס של ההסתדרות הוא כלכלת חלטורה.

 

הוא התכוון לgig economy, כל השירותים שבהם מי שנותן אותם חי מהיד לפה, מלקוחות מזדמנים.

 

זה כמו שליחים של וולט, משכירי חדרים בairbnb, או אנשים שעובדים דרך fiverr/wefix בארץ. עובדים יומיים של המאה ה21.

  • אהבתי 1

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

פורסם (נערך)
לפני 13 שעות, amosbmw כתב:

אולי יותר קל לתמרן עם רכב קטן במגרש חניה או בתוך צומת שחסומה מפקקים בכל הכיוונים על ידי אידיוטים.

 

מנוע קטן, בלמים קטנים, צמיגים דקים, בסיס גלגלים קצר ומערכת מתלים פשוטה כולם מגבילים את יכולת התמרון והתגובה שלך בתנועה שנוסעת.

 

יש מכשול בדרך ובינו לבין קצה הכביש יש מרווח בגודל מסוים. יהיה יותר קל להשחיל דרכו רכב קטן יותר מאשר גדול יותר.

 

וקטן יותר בדרך כלל פירושו גם קל יותר. המנוע, הבלמים, הצמיגים והמתלים כולם יודו לך על כך, ויתגמלו אותך בביצועים; וביצועים הם בטיחות אקטיבית.

עריכה אחרונה על ידי חן ג.
הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

פורסם
בתאריך 21.12.2020 בשעה 18:56, vadim6385 כתב:

 

אתה לא חייב להנות מנהיגה.

 

הנאה מנהיגה זאת לא סיבה רציונלית.

גם בית יפה זה לא צורך רציונלי? ולהיראות טוב? ואוכל טוב?

מה נחשב רציונלי-רק כסף ושיקולים כלכליים הם רציונלים?

  • אהבתי 1
פורסם

לא, כי אלה דברים שאתה רוצה, אבל לא באמת חייב.

 

אז אלה לא צרכים רציונליים. בית לא חייב להיות יפה, אוכל לא חייב להיות טעים.

  • אהבתי 1

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

פורסם

הסיבה שאתה כנראה שואל, היא שרכב, מקטגוריה גבוהה יותר יהיה לרוב לא רק גדול יותר אלא כפועל יוצא של עולה יותר, גם נוח יותר, איכותי יותר מכל מני בחינות "מסביב".

הרי מיני וסופר מיני אמורות להיות זולות ולכן ישתמשו בחומרים "זולים",

זה בא לידי ביטוי בבידוד רעשים, שיכוך מהמורות, איכות חומרים בתוך תא הנוסעים, כל מיני מקומות קטנים ש"חוסכים" בהם וכו'.

 

במקרה ואתה רוצה את ה"אקסטרא" הזה שברכבים מקטגוריה גבוהה יותר, תצטרך לשלם את העלות, בכסף דלק ירידת ערך וכו'.

כמובן שזה טווח, זה לא או משפחתי או מיני.

 

זה מתחיל מרכבי מיני ומגיע עד לרכבי "סלון" יוקרה, אתה צריך למצוא איזון איפשהו באמצע ל-מה מתאים לך ומה לא ואז להחליט על איזה רכב מאותה קטגוריה.

 

צעירים, לרוב, לא מעניין אותם כל המסביב ורק רוצים את הלהגיע מא' לב' במינימום עלות וזו למה ה"המלצה" הגורפת היא לרכבים קטנים, אבל זו רק המלצה וכמו כל המלצה, צריך להתייחס אליה ככזאת.

פורסם

אין שום הבטחה שרכב גדול יותר או רכב מקטגוריה גבוהה יותר יהיה נוח יותר או איכותי יותר.

אני יכול להגיד שנהגתי על מכוניות סופר מיני שהיו הרבה יותר נוחות ממשפחתיות או ג'יפונים שנהגתי או נסעתי עליהם. אין פה באמת איזה כלל.

גם במשפחתיות או בג'יפונים המשפחתיים איכות החומרים אתה לא תקבל איכות חומרים של מרצדס S קלאס או משהו בסגנון.

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited Mitsubishi Space Star Supreme

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Hyundai Kona EV LR

פורסם
לפני 11 דקות, stum כתב:

הסיבה שאתה כנראה שואל, היא שרכב, מקטגוריה גבוהה יותר יהיה לרוב לא רק גדול יותר אלא כפועל יוצא של עולה יותר, גם נוח יותר, איכותי יותר מכל מני בחינות "מסביב".

הרי מיני וסופר מיני אמורות להיות זולות ולכן ישתמשו בחומרים "זולים",

זה בא לידי ביטוי בבידוד רעשים, שיכוך מהמורות, איכות חומרים בתוך תא הנוסעים, כל מיני מקומות קטנים ש"חוסכים" בהם וכו'.

 

במקרה ואתה רוצה את ה"אקסטרא" הזה שברכבים מקטגוריה גבוהה יותר, תצטרך לשלם את העלות, בכסף דלק ירידת ערך וכו'.

כמובן שזה טווח, זה לא או משפחתי או מיני.

 

זה מתחיל מרכבי מיני ומגיע עד לרכבי "סלון" יוקרה, אתה צריך למצוא איזון איפשהו באמצע ל-מה מתאים לך ומה לא ואז להחליט על איזה רכב מאותה קטגוריה.

 

צעירים, לרוב, לא מעניין אותם כל המסביב ורק רוצים את הלהגיע מא' לב' במינימום עלות וזו למה ה"המלצה" הגורפת היא לרכבים קטנים, אבל זו רק המלצה וכמו כל המלצה, צריך להתייחס אליה ככזאת.

 

אז זהו, שזה לא בהכרח נכון. 

הפרשי העלויות בין רכב סופר מיני/משפחתי לבין קטגוריה גבוהה יותר כמו רכבי מנהלים, בסך הכל מסתכם בכמה מאות שקלים בשנה. 

בדקתי עלויות של ביטוח חובה+מקיף לאיביזה ואז בדקתי לטויוטה קאמרי למשל (כמובן שלא מאותה שנה). הבדל של בערך 400-500 ש״ח. 

ומאחר ומדובר ברכב היברידי אז צריכת הדלק שלו נמוכה בהשוואה לרכב מנהלים בעל מנוע אטמוספרי. 

 

אז כן, רכב מנהלים או משפחתי יהיה קצת יותר יקר מסופר-מיני, אבל אני חושב שזה שווה את האקסטרה כסף (שהוא כאמור, לא משמעותי). 

Mazda 3 2.0L, 2016 

פורסם

תזכור גם שבשביל אותו רכב מנהלים, יש סיכוי שאתה הולך כמה שנים אחורה בשנתון.

כלומר, לעיתים, יש סיכוי שתקבל רכב פחות מאובזר ועם פחות אביזרי בטיחות ו\או מערכות בטיחות.

  • רעיון טוב! 1

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited Mitsubishi Space Star Supreme

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Hyundai Kona EV LR

פורסם

לא בדיוק הבנתי. "הולך כמה שנים אחורה בשנתון. כלומר, לעיתים, יש סיכוי שתקבל רכב פחות מאובזר" ואנחנו דנים ברכב יוקרה, נכון?

בענתיקה שלי (השחורה בסמלון, בת 12) יש את כל האיבזור הקיים במיני/משפחתית חדשה.

 

לטעמי, אביזרי בטיחות ו\או מערכות בטיחות שנדחפות לכל רכב מודרני עקב תקנים שונים ומשונים לא שוות את מחירן. אני, כנהג, לא מוצא תוחלת בבקרה אוטומטית על אור דרך/גבוה (מעניין אם נהג עירוני ישתמש אי פעם באור גבוהה למעט איתות), זיהוי תמרורים (ד"א, מה זה עושה), זיהויי תנועה חוצה מאחור ושאר ירקות.

  • אהבתי 3
  • רעיון טוב! 1
פורסם
לפני כשעה, vadim6385 כתב:

לא, כי אלה דברים שאתה רוצה, אבל לא באמת חייב.

 

אז אלה לא צרכים רציונליים. בית לא חייב להיות יפה, אוכל לא חייב להיות טעים.

 

אם אתה חושב שאסתטיקה היא לא חשובה, אתה טועה. נכון, אתה לא תמות אם תחיה בסביבה לא אסתטית, אבל הבריאות הנפשית שלך תינזק. מי יותר ומי פחות, אבל זה לגמרי צורך בסיסי.

לפני 33 דקות, doesnotmatter כתב:

 

אז זהו, שזה לא בהכרח נכון. 

הפרשי העלויות בין רכב סופר מיני/משפחתי לבין קטגוריה גבוהה יותר כמו רכבי מנהלים, בסך הכל מסתכם בכמה מאות שקלים בשנה. 

 

 

עד שמשהו מתקלקל.

  • רעיון טוב! 2

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם

נכון, ואז "בסך הכל מסתכם בכמה מאות שקלים בשנה." -> "בסך הכל מסתכם בכמה אלפי שקלים בשנה."

השאלה היחידה היא אם הרוכש יכול/רוצה/מוכן לזה ותו לא.

פורסם (נערך)
לפני 46 דקות, doesnotmatter כתב:

 

אז זהו, שזה לא בהכרח נכון. 

הפרשי העלויות בין רכב סופר מיני/משפחתי לבין קטגוריה גבוהה יותר כמו רכבי מנהלים, בסך הכל מסתכם בכמה מאות שקלים בשנה. 

בדקתי עלויות של ביטוח חובה+מקיף לאיביזה ואז בדקתי לטויוטה קאמרי למשל (כמובן שלא מאותה שנה). הבדל של בערך 400-500 ש״ח. 

ומאחר ומדובר ברכב היברידי אז צריכת הדלק שלו נמוכה בהשוואה לרכב מנהלים בעל מנוע אטמוספרי. 

 

אז כן, רכב מנהלים או משפחתי יהיה קצת יותר יקר מסופר-מיני, אבל אני חושב שזה שווה את האקסטרה כסף (שהוא כאמור, לא משמעותי). 


אתה מנסה בכח לרבע את המעגל. קודם כל בדקת רק עלות ביטוח, מה עם רישוי? בד"כ אלה יהיו קבוצות רישוי שונות.

דבר שני, תשווה מחירון של קאמרי היברידית מול איביזה או 208. כמה תעלה לך איביזה בת שלוש, נניח, לעומת קאמרי בת שלוש? או לחילופין, מה אתה מקבל תמורת 40K ש"ח, נניח, בגזרת האיביזה לעומת קאמרי?

כמובן, אם יש רצון וכסף אז למה לא, מותר גם לקנות לנדקרוזר בתור רכב ראשון. מבחינה כלכלית נטו זה לא בהכרח צעד נבון.

עריכה אחרונה על ידי קורן בן אשר

חזיר דיזל

פורסם
לפני כשעה, Haim_gds כתב:

לא בדיוק הבנתי. "הולך כמה שנים אחורה בשנתון. כלומר, לעיתים, יש סיכוי שתקבל רכב פחות מאובזר" ואנחנו דנים ברכב יוקרה, נכון?

בענתיקה שלי (השחורה בסמלון, בת 12) יש את כל האיבזור הקיים במיני/משפחתית חדשה.

 

"הענתיקה שלך" היא לא איזו אוונסיס או קאמרי. זו מרצדס כלשהי, לא מזהה את הדגם בתמונה.

יש לך הכול? תיקון סטייה מנתיב? בקרת שיוט אדפטיבית? התחמקות ממכשול? זיהוי רכב בשטח מת ותנועה צולבת?

 

אתה יכול להגיד מה שאתה רוצה על מערכות הבטיחות, בעיניי חלקן נועדו להפחית עומס בנהיגה (כמו בקרת שיוט אדפטיבית) או סתם לעזור (ניטור רכב בשטח מת, תנועה חוצה וצולבת) וחלקן אמורות להתערב במקרה שעשית משהו לא בסדר (תיקון סטייה מנתיב או בלימה אוטונומית).

כן, בעולם אידיאלי כולם מתעסקים רק בנהיגה ומרוכזים רק בנהיגה, אף אחד בעולם לא מתעסק בטלפון בזמן נהיגה וכו', אבל שנינו יודעים שזה לא המצב. 

 

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited Mitsubishi Space Star Supreme

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Hyundai Kona EV LR

פורסם
לפני שעה, dorsht כתב:

יש לך הכול? תיקון סטייה מנתיב? בקרת שיוט אדפטיבית? התחמקות ממכשול? זיהוי רכב בשטח מת ותנועה צולבת?

כתבתי במפורש שאני לא צריך את זה, הכוונה הייתה ל Accessories ברכב. 

 

ושוב, אני לא צריך (אע"פ שבקרת שיוט אדפטיבית זה Nice to have). אני אי אלו שנים על הכביש ולא זכור שהייתה פעם בה אחת מהמערכות האלה הייתה חייונית לי.

-זיהוי רכב בשטח מת ותנועה צולבת. לא ממש עוקב אחריך, המראות מכסות בדרך כלל את רוב השטח הנדרש ואם אופנוען מחליט לעקוף על השול מימין בדיוק לפני פנייה שלי ימינה (עם איתות, תמיד עם איתות) ובגשם אז אני לא אגיד את מה שאני חושב.

-התחמקות ממכשול. פעם פגעתי בצבי שקפץ מבין העצים בצד הדרך, לרכב שלום. אני לא יודע איך פועלות המערכות האלה אך בהתאם לדרך  שנסעתי בה אני מניח שהצבי לא היה נפגע ואני הייתי עף לתעלות שנמצאות בצדי הכביש.

-תיקון סטייה מנתיב. את מספר הפעמים שסטיתי מנתיב בנסיעה מנהלתית אפשר לספור על אצבעות יד אחת ותמיד ישרתי בזמן.

-בלימה אוטונומית. מעולם לא דפקתי/שרטתי פגוש קדמי. נקודה.

 

ותאמין לי, אני נוסע לא מעט ק"מ/זמן.

 

מה שאתה כנראה צודק בו הוא שמערכות כאלה יכולות (אולי) היום לסייע לנהג צעיר. השאלה היא האם מבחינת בטיחות כוללת לנהג (שים לב, אני לא מדבר תאונות קלות) שווה לרכוש רכב חכם (בעל מנגנוני בטיחות אקטיבית) קטן וחדש או רכב גדול ומפנק בעל בטיחות פסיבית מספקת.

 

וזה מתפקידו של הרוכש להחליט.

 

פעם חשבתי שכשהענתיקה שלי (אכן מרצדס, E350 2008 אוונגארד) תעלה למגרש החנייה הגדול בשמיים ארכוש E מתקדמת יותר, אולם אחרי מה ש(כמעט)קרה לי עם מנגנון תיקון סטייה מנתיב בדגם החדש החלטתי שהרכב הבא שלי יהיה גם מהשנתון שעד 09. 

  • אהבתי 1
×
×
  • תוכן חדש...