Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 2005 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם (נערך)
לפני 15 שעות, vadim6385 כתב:

 

גם אני ככה, אף פעם לא היה לי רכב יותר קטן ממשפחתית, וגם לא רוצה כזה, לא משנה מה יגידו.

 

מעדיף לנהוג על סיוויק בת 20, מאשר מיני/סופרמיני חדשה.

 

 

סבל זה יחסי.

 

מישהו אחד סובל בסוזוקי אלטו כי היא לא נוחה ולא זזה, מישהו אחר נהנה מכל רגע עם אותה אלטו, כי זה עדיין עדיף מלנסוע בתח"צ/טרמפים/נבלה שהייתה לו קודם, מישהו שלישי יסבול מעצם הנהיגה לא משנה באיזה רכב, כי הוא שונא לנהוג בכללי (תתפלא, יש גם אנשים כאלה).

יותר מזה, עד כמה שאני שם לב אפשר לומר שרוב האנשים הם כאלה

הכוונה שלי בזה היא- אם היפוטתית אתה מקבל אפשרות שלא להחזיק רכב, אבל כל נושא ההתניידות ממקום למקום נפתר עבורך, האם עדין היית מחזיק רכב?

דוגמא ממשית לרעיון הזה היא אובר, או אלטרנטיבה עתידית של רכב אוטונומי שמגיע כאשר אתה צריך להתנייד ממקום למקום, וחוסך לך את הצורך להחזיק רכב.

עריכה אחרונה על ידי ik3

2015-2018:  Mazda 3 1.6 auto 07', 2018-2021: Peugeot 208 1.2 manual 15' , 2021-2023: Volkswagen polo GTI 1.8 manual 16'

2023- today: Honda Civic TYPE R manual 17', 2024-today: Citroen C1 1.0 manual 16'

פורסם

 

גם היום אתה יכול בלחיצת כפתור להזמין מונית (גטקסי, ינגו) שתקח אותך לאן שרק תרצה.

כלכלי ביחס לאחזקת רכב? כנראה שלא.

האם רכב אוטונומי יהפוך את זה לכלכלי יותר? עדיין לא.

אם אין לך צורך ברכב על בסיס יומי, אזי פתרון כמו מונית מספיק טוב ולעתים יותר כלכלי.

פורסם

זה נכון להיום בארץ,

במצב תקין זה אמור להיות הרבה יותר זול מאחזקת רכב עצמאית במיוחד אם מדובר ברכב אוטונומי חשמלי- כך שמבחינת עלויות זה יהיה במדינה תקינה שווה או יותר סביר זול בהרבה.

 

https://www.rockethq.com/learn/personal-finances/how-expensive-is-uber#:~:text=According to the same AAA,year%2C making Uber slightly cheaper.

זה דוגמא לגבי אובר- שוב זה לא יהיה נכון עבור 100% מהמקרים אבל ההבדלים הם קרובים מאוד ועם יתרון קל לאובר,

תוריד את הגורם האנושי מהסיפור(הנהג) וזה מוזיל לך את העלויות בצורה מאוד קיצונית

2015-2018:  Mazda 3 1.6 auto 07', 2018-2021: Peugeot 208 1.2 manual 15' , 2021-2023: Volkswagen polo GTI 1.8 manual 16'

2023- today: Honda Civic TYPE R manual 17', 2024-today: Citroen C1 1.0 manual 16'

פורסם (נערך)
לפני 29 דקות, ik3 כתב:

זה נכון להיום בארץ,

במצב תקין זה אמור להיות הרבה יותר זול מאחזקת רכב עצמאית במיוחד אם מדובר ברכב אוטונומי חשמלי- כך שמבחינת עלויות זה יהיה במדינה תקינה שווה או יותר סביר זול בהרבה.

 

https://www.rockethq.com/learn/personal-finances/how-expensive-is-uber#:~:text=According to the same AAA,year%2C making Uber slightly cheaper.

זה דוגמא לגבי אובר- שוב זה לא יהיה נכון עבור 100% מהמקרים אבל ההבדלים הם קרובים מאוד ועם יתרון קל לאובר,

תוריד את הגורם האנושי מהסיפור(הנהג) וזה מוזיל לך את העלויות בצורה מאוד קיצונית

 

נתחיל בזה שאובר לא חוקי בארץ, אז כרגע הם בכלל לא אופציה.

ואם כבר קפצת לרכב חשמלי, תשווה מול אחזקת רכב חשמלי באופן פרטי.

בכל מקרה, בקישור ששלחת, ההפרש שלהם יצא 2000$ לשנה בתנאים מסויימים שלהערכתי לא נכונים במיוחד, לפחות לא בישראל.

נקח אותי כדוגמה:

מקום העבודה שלי נמצא בערך 30 ק"מ מהבית.

עלות הזמנת אובר: 2.2$ (~7 ש"ח)

עלות כל מייל 1.29$ (~ 2.5 ש"ח לק"מ)

* המחירים הנ"ל מתייחסים לגרסת הבסיס (אין לי מושג מה הייתרונות של דרגות המחיר הבכירות יותר)

זאת אומרת שהעלות היומית שלי באובר היא בערך 165 ש"ח וזה בתנאי שאין חריגה בתעריפים (הם מציינים שבשעות העומס ייתכנו עליות מחירים "Prices may change due to increased rider demand, discounts, or traffic conditions")
ובארצינו הקטנה תמיד יש פקקים,  תמיד יש ביקוש, או בקיצור להערכתי אפשר להוסיף 20-30% למחיר הממוצע היומי, משמע לפחות 200 ש"ח ליום.

200 ש"ח כפול 22 ימי עבודה = 4,400₪ בחודש.

במחיר הזה ניתן להחזיק רכב בעלות של 150-200 אש"ח (כולל ירידת הערך, טיפולים, ביטוחים, דלק וכיוצ"ב) ולהישאר עם עודף.

לדוגמה, עלות אחזקת סיאט לאון (בדגם הבכיר):

ירידת ערך חודשית ממוצעת (לרכב חדש) 1700 ש"ח בחודש, דלק לפי כמות הנסועה הנ"ל נניח 800 ש"ח, ביטוח (לחודש) 600 ש"ח, טיפולים ואגרות (לחודש) 400 ש"ח => סה"כ 3500₪

עריכה אחרונה על ידי BeBest
  • רעיון טוב! 2
פורסם

מחקו לי הודעה. מכל מקום, אובר לא חוקי בארץ ומצוי במעמד בעייתי בלא מעט מקומות בעולם. זה נכון לעוד שירותי "כלכלת חלטורה". 

 

המאמר שצוטט מתאים לארה"ב, לא לישראל. אצלנו החוקים שונים, המיסוי שונה  מחירי הרכב, אחזקתו ותפעולו שונים, התנאים להפעלת רכב ציבורי שונים, וכל אלה צריכים להלקח בחשבון בחישובים אלה .

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

ספריאל,לא כל מה שלא נמצא עמוק בכיס של ההסתדרות הוא כלכלת חלטורה.

המון אנשים עובדים כפרילאנסרים-מהנדסים על פרויקטים,עורכי וידאו וסאונד וגם שליחים של מסעדות ונהגים.

 

אין בזה שום דבר רע או פסול,רק בשבילך זה נראה כך.

  • מעניין 1

Ford Fiesta 2014- Manual 1.25

פורסם
Just now, Potato כתב:

המון אנשים עובדים כפרילאנסרים-מהנדסים על פרויקטים,עורכי וידאו וסאונד וגם שליחים של מסעדות ונהגים.

גם כתבי רכב :) 

  • מצחיק 2

הצטרפו לקהילת הרכב של ישראל בפייסבוק ובאינסטגרם

אוהבים את מה שאנחנו עושים? רוצים לתמוך בנו ולקבל הטבות בו זמנית? עשו מנוי לאתר.

פורסם (נערך)

@Potatoלא ידעתי שההסתדרות פעילה בלונדון וניו יורק. בתי המשפט במדינות שאינן ישראל קבעו כי תנאי ההעסקה של נהגים באובר פוגעניים, שמעמדם צריך להיות מעמד של שכירים ולא של עצמאיים. טענה נוספת היא שנהגי מוניות "חוקיות" משלמים הון תמורת הזכות להפעיל מונית בעוד שאצל אובר כל אחד יכול להפעיל את השירות. אצלנו נכנס גם עניין רשיון המהיגה והביטוח הנדרש להסעת נוסעים, איני יודע מה הדרישות במדינות אחרות.

 

גם לגבי שרות "כלכלת חלטורה" פופולרי נוסף - airbnb - יש טענות דומות, שקשורות לאי עמידה בתנאים הנדרשים ממלונות - מרישוי על מנת למנוע הפרעה לשכנים, דרך דרישות בטיחות ועד תשלום מס על ההכנסות.

 

אז תפסיק עם ה"הסתדרות", השרותים האלה מנצלים פרצות בחוק או פשוט מתעלמים ממנו, זה גם על חשבונך.

עריכה אחרונה על ידי sperial
  • רעיון גרוע 1
  • רעיון טוב! 2
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם (נערך)

  

לפני 27 דקות, BeBest כתב:

 

נתחיל בזה שאובר לא חוקי בארץ, אז כרגע הם בכלל לא אופציה.

ואם כבר קפצת לרכב חשמלי, תשווה מול אחזקת רכב חשמלי באופן פרטי.

בכל מקרה, בקישור ששלחת, ההפרש שלהם יצא 2000$ לשנה בתנאים מסויימים שלהערכתי לא נכונים במיוחד, לפחות לא בישראל.

נקח אותי כדוגמה:

מקום העבודה שלי נמצא בערך 30 ק"מ מהבית.

עלות הזמנת אובר: 2.2$ (~7 ש"ח)

עלות כל מייל 1.29$ (~ 2.5 ש"ח לק"מ)

זאת אומרת שהעלות היומית שלי באובר היא בערך 165 ש"ח וזה בתנאי שאין חריגה בתעריפים (הם מציינים שבשעות העומס ייתכנו עליות מחירים "Prices may change due to increased rider demand, discounts, or traffic conditions")
ובארצינו הקטנה תמיד יש פקקים,  תמיד יש ביקוש, או בקיצור להערכתי אפשר להוסיף 20-30% למחיר הממוצע היומי, משמע לפחות 200 ש"ח ליום.

200 ש"ח כפול 22 ימי עבודה = 4,400₪ בחודש.

במחיר הזה ניתן להחזיק רכב בעלות של 150-200 אש"ח (כולל ירידת הערך, טיפולים, ביטוחים, דלק וכיוצ"ב) ולהישאר עם עודף.

לדוגמה, עלות אחזקת סיאט לאון (בדגם הבכיר):

ירידת ערך חודשית ממוצעת (לרכב חדש) 1700 ש"ח בחודש, דלק לפי כמות הנסועה הנ"ל נניח 800 ש"ח, ביטוח (לחודש) 600 ש"ח, טיפולים ואגרות (לחודש) 400 ש"ח => סה"כ 3500₪

 

לפני 17 דקות, sperial כתב:

מחקו לי הודעה. מכל מקום, אובר לא חוקי בארץ ומצוי במעמד בעייתי בלא מעט מקומות בעולם. זה נכון לעוד שירותי "כלכלת חלטורה". 

 

המאמר שצוטט מתאים לארה"ב, לא לישראל. אצלנו החוקים שונים, המיסוי שונה  מחירי הרכב, אחזקתו ותפעולו שונים, התנאים להפעלת רכב ציבורי שונים, וכל אלה צריכים להלקח בחשבון בחישובים אלה .

 

 

 

אציין שוב אם לא הייתי מספיק ברור בהודעה הקודמת- אני לא מתכוון לישראל כיום.

אלא אני מתאר מצב היפוטתי נכון לעכשיו אך אפשרי בעתיד הלא רחוק.

אני כן מאמין שגרסה כזו או אחרת של הכיוון הזה יתחיל בעשורים הקרובים במקמות שונים בעולם שבהם יחליטו שכדאי לצמצם את הנהגים(ישראל כמובן לא תרוץ ותתמוך בכיוון, כי לשמור על הציבור מאחורי ההגה יותר משתלם)

עריכה אחרונה על ידי ik3

2015-2018:  Mazda 3 1.6 auto 07', 2018-2021: Peugeot 208 1.2 manual 15' , 2021-2023: Volkswagen polo GTI 1.8 manual 16'

2023- today: Honda Civic TYPE R manual 17', 2024-today: Citroen C1 1.0 manual 16'

פורסם
לפני 2 דקות, sperial כתב:

@Potatoלא ידעתי שההסתדרות פעילה בלונדון וניו יורק. בתי המשפט במדינות שאינן ישראל קבעו כי תנאי ההעסקה של נהגים באובר פוגעניים, שמעמדם צריך להיות מעמד של שכירים ולא של עצמאיים. טענה נוספת היא שנהגי מוניות "חוקיות" משלמים הון תמורת הזכות להפעיל מונית בעוד שאצל אובר כל אחד יכול להפעיל את השירות. אצלנו נכנס גם עניין רשיון המהיגה והביטוח הנדרש להסעת נוסעים, איני יודע מה הדרישות במדינות אחרות.

 

גם לגבי שרות "כלכלת חלטורה" פופולרי נוסף - airbnb - יש טענות דומות, שקשורות לאי עמידה בתנאים הנדרשים ממלונות - מרישוי על מנת למנוע הפרעה לשכנים, דרך דרישות בטיחות ועד תשלום מס על ההכנסות.

 

אז תפסיק עם ה"הסתדרות", השרותים האלה מנצלים פרצות בחוק או פשוט מתעלמים ממנו, זה גם על חשבונך.

כמו שכבר נכתב על דפי הפורום בערך 38 אלף טריליון פעם - עצם קיום הדרישות מנהגי מוניות/מלונות לא הופכת אותן ללגיטימיות, או לא לגמרי לגיטימיות. עניין של נקודת מבט. בכל אופן, זה לא נושא השרשור. נא לחזור לנושא המקורי.

  • רעיון טוב! 1

הצטרפו לקהילת הרכב של ישראל בפייסבוק ובאינסטגרם

אוהבים את מה שאנחנו עושים? רוצים לתמוך בנו ולקבל הטבות בו זמנית? עשו מנוי לאתר.

פורסם (נערך)

הרכב האוטונומי הוא חלום באספמיא. מתברר כי שילובו בתנועה הקיימת הרבה יותר מורכב מכפי שנחזה לפני מספר שנים, התחזיות לשילובו לא אופטימיות בטווח הנראה לעין. לטווח היותר ארוך נצטרך להמתין לפריצת הדרך.

 

שירותים כמו אובר יאלצו להתיישר עם החוק. זה אומר להתחרות, נניח, במוניות התנאים שווים, מה שיהפוך אותה להרבה פחות אטרקטיבית. זה יכול להיות עם הוספת דרישות לאובר או הפחתת דרישות מהמוניות, קרוב לודאי משהו באמצע. אבל בתנאים הנוכחיים מדובר התחרות לא הוגנת במידה קיצונית.

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם (נערך)

נכון ששילוב תחבורה אוטונומית הוא מאתגר, כאשר מדובר על השארה של המצב הקיים-  אבל זה קצת  כמו שילוב של מכוניות למציאות שבה יש כרכרות וסוסים(גם זה מורכב למדי), כלומר השינויים הם יצטרכו להיות מהבסיס, ולא רק לשים פלסטר על המצב הקיים ולהתפלא למה זה לא עובד כמו שציפינו.

לגבי התיישרות של אובר עם החוק- מצד אחד כן, מהצד השני צריך גם התיישרות של החוק עם התקופה שאנו חיים בה(או נחייה בה)

אגב לדעתי אובר זה לגמרי דוגמא לפלסטר- יש מצב מעוות של התנהלות המוניות, וזה נסיון לתפור פתרון ביניים.

לגבי המוניות- אני דיי בטוח שהם יהיו אחד השירותים הראשונים להיעלם עם הכניסה המשמעותית של הAI לשוק הכולל, וזו לגמרי תהיה ברכה לציבור,  זה מסוג המקצועות שנראה שזמנם אמור היה להסתיים, אך משום מה הם עדיין כאן(כמו שירותים רבים שאין צורך בזה שמבצע השרות יהיה בן אדם).

דעתי היא שהרעיון של מוניות ישאר אמנם, אבל הקונספט של נהג מונית- יצטרך להיעלם.

עריכה אחרונה על ידי ik3

2015-2018:  Mazda 3 1.6 auto 07', 2018-2021: Peugeot 208 1.2 manual 15' , 2021-2023: Volkswagen polo GTI 1.8 manual 16'

2023- today: Honda Civic TYPE R manual 17', 2024-today: Citroen C1 1.0 manual 16'

פורסם
לפני כשעה, sperial כתב:

@Potatoלא ידעתי שההסתדרות פעילה בלונדון וניו יורק. בתי המשפט במדינות שאינן ישראל קבעו כי תנאי ההעסקה של נהגים באובר פוגעניים, שמעמדם צריך להיות מעמד של שכירים ולא של עצמאיים. טענה נוספת היא שנהגי מוניות "חוקיות" משלמים הון תמורת הזכות להפעיל מונית בעוד שאצל אובר כל אחד יכול להפעיל את השירות. אצלנו נכנס גם עניין רשיון המהיגה והביטוח הנדרש להסעת נוסעים, איני יודע מה הדרישות במדינות אחרות.

לא ברור לי למה בית משפט צריך להתערב לי בצורת ההעסקה.

אגב,היחידים שנפגעים מכל המלחמות האלה,שהנהגים לא מנהלים ואפילו נגדן הם בסופו של דבר הנהגים.

אותו דבר קרה כשהסרטן התחיל להתפשט בתן-ביס.

 

ציטוט

 

גם לגבי שרות "כלכלת חלטורה" פופולרי נוסף - airbnb - יש טענות דומות, שקשורות לאי עמידה בתנאים הנדרשים ממלונות - מרישוי על מנת למנוע הפרעה לשכנים, דרך דרישות בטיחות ועד תשלום מס על ההכנסות.

 

אז תפסיק עם ה"הסתדרות", השרותים האלה מנצלים פרצות בחוק או פשוט מתעלמים ממנו, זה גם על חשבונך.

השירותים האלה הם המאה ה21.

אני מבין שאתה עדיין הולך פיזית לסוכן הנסיעות שלך אבל חוץ ממך רובנו התקדמנו.

 

AIR BNB וUBER אלה פלטפורמות מאוד נוחות ולמעט סיפורי קצה פה ושם הכל עובד כמו שצריך.

אל תבלבל לי את המוח על דרישות בטיחות,מה בטוח יותר בדאצ'יה סנדרו של נהג המונית מאשר במאזדה 3 שלי?

מה יותר בטוח במלון מסריח שלא שופץ עשורים בהשוואה לבניין מגורים מודרני שמושכרת בו דירה לכמה ימים או שבועות?

Ford Fiesta 2014- Manual 1.25

פורסם
לפני 22 שעות, doesnotmatter כתב:

אהלן

רציתי לשאול מה הסיבה שבדרכ לא ממליצים לבחור צעיר להחזיק רכב גדול כמו איזה ג׳יפון או רכב מנהלים ודווקא אומרים לו לקחת רכב מיני או מקסימום רכב משפחתי? 

 

מה רע בזה שאותו בחור צעיר אוהב גיפונים ורוצה לקנות לעצמו נניח אאוטלנדר/ספורטאז משומשת ב60,000 ש״ח ואז אנשים ממליצים לו לקנות איזה איביזה קטנה או במקסימום מאזדה 3? הרי יש לו תקציב שחסך לרכב גדול אז איפה הבעיה? אני מבין שזה נראה קצת תמוה לראות בחור בן 24 מחזיק גיפון אבל בואו תסבירו לי למה זה טעות?

אם אחזור לשאלה המקורית,

בדרך כלל, כשממליצים על רכב ממליצים על התאמה של הרכב לצרכים. לדוגמא - אם אתה רווק, רכב סופר מיני יספיק לצרכים שלך. אם אתה נשוי עם חמישה ילדים, רכב סופר מיני לא יתאים לצרכים שלך.

כאן בא 'אבל' גדול מאוד - אם אדם רוצה רכב אחר, רק כי הוא רוצה, או כי נראה לו שאם ינהג ברכב כזה יעשה אותו למאושר יותר, או ישדר לסביבה משהו שהוא מעוניין בו - אז קונים מה שבא, ללא קשר לצרכים. 

ולכן, אם חשקה נפשך בספורטאז' או באאוטלנדר על-אף שאתה רווק ללא ילדים, כי זה מה שבא לך- מי אנחנו שנגיד לך לא? 

כן, יהיו גולשים שמבחינתם זה צלם בהיכל, לומדים לסנן ולהתעלם. 

תעשה מה שעושה לך טוב, ושכל אחד יחיה את החיים שלו בהתאם להבנות ולסדרי העדיפויות שלו.  

 

  • אהבתי 2

www.car-pad.co.il - טיפים, חדשות, השקות, מבחנים, ועוד. על מכוניות. רק על מכוניות. 

כתב רכב וצרכנות רכב - אתר ומגזין 'אוטו'

 

לשעבר:

עורך פודקאסט הרכב 'דרייב' . מגיש יחד עם בועז קורפל וקינן כהן.

כתב הרכב של ביזפורטל, אתר הפיננסים. 

×
×
  • תוכן חדש...