Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 2006 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
לפני 17 שעות, Potato כתב:

למה לא?

מה רע בעוד סיוע למקרה ו...?

אתה טוען שמעולם לא נהגת עייף/עצבני/מוטרד וכו'?

להחזיק לך את המרפק כשאתה עולה במדרגות? מה רע בעוד סיוע למקרה ו...? כל טיעוני ה"אולי" ו"יכול להיות" מכסים את הכל תיאורטית אבל לא מחזיקים מים.

 

מה שאתה חושב זה דבר אחד.

מי שיגרר למשפט וייכנס לסרט הוא אתה-סרט שלא היית נכנס אליו אם לא היית מזלזל במערכות האלה וביכולות שלהן.

מעדיף להכנס בגדר הפרדה ולגמור את הרכב מלפגוע בבן אדם,עם כמה שאני צודק והוא טיפש.

 

עד שיום אחד תתעסק בלהביט ברכב שנוסע בצורה מוזרה ולא תשים לב שמישהו החליט לעלות מהשוליים.

יש לך כולה 2 עיניים ויכולת ריכוז מאוד מוגבלת.

 

היום לא,מחר כן.

למה לא להשתמש במערכת שתמנע את האולי הזה?

יכולות לסייע לכל נהג.נקודה.

"אולי" התסריטים שהעלת "יכולים להיות" אך לטעמי החשיבות אותה אתה מעניק למערכות הבטיחות האלה יחד יחד עם החשש המוגזם מפגיעה לא ממש מחוברים למציאות.

זה שאתה שחצן/יהיר/בטוח בעצמך יותר מידי זו בעיה שלך.

מוזר, אישתי גם אומרת לי את זה... לא מבין היכן הוצאת את ההנפצה הזו אך אני לא ילד שהוציא אתמול רישיון ומתלהב מהאוטו הראשון שלו, יש לי לא מעט שעות כביש, נסועה לא מועטה ואני לא ממש אידיוט. אם הייתי נתקל בכל מה שתיארת אז ניחא, לא הייתי מתווכח. אלא שלא, זה לא קרה לי והסבירות לזה לא נראית כ"כ גבוה כדי לשנות את דעתי. 

נכון ככה צריך! ככה צריך? בכביש ריק, נכנסתי (מבחירה) לקו הפנייה האידאלי בסיבוב במהירות מכובדת ורציתי לבדוק איפה/כמה ניתן להאיץ ביציאה. אתה רוצה לנחש איך הרגשתי שבאמצע הסיבוב ההגה החל להסתובב מעצמו והצמיגים התחילו לג'עג'ע? אני מתנחם שלפחות המערכת לא הרגה אותי.

מערכת שאני לא יודע להשתמש בה==מערכת מיותרת.

אתה בטח גם מרתיח מים בסיר על הגז ומנתק את הכבל של האינטרנט כשאתה צריך להתקשר למישהו כי WIFI זה השטן.

 

למה חפרתי לך?

כדי שאף אחד לא יחשוב שהוא טוב במשהו,כולנו בני אדם וכמה שיותר רכבים עם מערכות בטיחות כאלה יותר טוב לכולם.

גם לך,למקרה שמחר מישהי תהיה בטלפון ותשרוט את הפגוש של הרכב שלך(או שלא תשרוט אם יש לה בלימה במהירות עירונית).

עזוב.

אולי אקלע מתיישהו למצב יוצא דופן בו כנראה אחת מהמערכות תמנע או תקטין את הנזק כתוצאה מתאונה. נשמע כמו אחת מהטלפניות שמנסות למכור לי ביטוח תאונות אישיות... תראה, בהתאם לגישה הזו אני רואה מספר פתרונות. אני יכול פשוט להשבית את את הענתיקה שלי ולקנות "בימבה" מודרנית קטנה עם אוסף של מערכות בטיחות ומצלמות בכל חור. או שפשוט שפשוט שאחליף אותה במרצדס שתי דלתות אמינה (Mercedes-Benz LAK 1113 B Allrad 4x4) עם בטיחות פסיבית מדהימה. אין הפרש כזה גדול במחיר, אני סבור כי ראיתי כזו למכירה לפני מספר חודשים אפילו שהצבע לא ממש מוצא חן בעיניי.

דילמה, דילמה....

  • רעיון טוב! 1
פורסם
לפני שעה, Haim_gds כתב:

עזוב.

אולי אקלע מתיישהו למצב יוצא דופן בו כנראה אחת מהמערכות תמנע או תקטין את הנזק כתוצאה מתאונה.

נכון!!!!

אף אחד לא אומר להסתמך עליהן בעיניים עצומות ולהפסיק לנהוג.

אני משוכנע ב100% שהנהגת שלא "שמה לב" שהתחלף האור לאדום ונכנסה בקרוב משפחה שלי ב60 קמ"ש לא תכננה את זה ולא היה לה בראש להכניס בן אדם לשנה וחצי של פיזיותרפיה וכאבים.

אם היה לה רכב חדש שהיה אפילו מנסה לבלום או מצפצף מהירות הפגיעה הייתה קטנה יותר והנזק היה קטן יותר.

כנראה אתה מספיק יהיר,או שלא אכפת לך מאנשים אחרים ואתה מוכן לקחת את הסיכון.

 

הרכבים האלה הם כמו חיסון לקורונה,כמה שיש יותר מהם אנשים בטוחים יותר.

יכול לסוע מאחוריך מישהו שהוא גם בטוח שהוא נהג תותח על ולא לשים לב.

היית רוצה שיהיו לו מערכות בלימה או שאתה חיי בשלום עם פריצות דיסק כי מישהו בדיוק כמוך עולה על ההגה עם עודף בטחון עצמי?

 

ציטוט

נשמע כמו אחת מהטלפניות שמנסות למכור לי ביטוח תאונות אישיות...

רק שפה מדובר על החיים שלך וחיים של אחרים באופן ישיר וכל זה בתמורה לויתור מטורף מצידך-להוריד את האגו ולהשלים עם העובדה שגם אתה יכול לעשות טעויות.

יותר מזה,כנראה שעשית טעויות,ולא פעם אחת.

רק שעד עכשו אף אחת מהן לא עלתה לך במכות פח/גוף-עניין של מזל לא יותר מזה.

ציטוט

תראה, בהתאם לגישה הזו אני רואה מספר פתרונות. אני יכול פשוט להשבית את את הענתיקה שלי ולקנות "בימבה" מודרנית קטנה עם אוסף של מערכות בטיחות ומצלמות בכל חור.

אתה נוסע ברכב ישן וזו בחירה שלך.

אבל דע שהרכב שלך הוא מיושן במונחי בטיחות ולא יעזור כלום.

 

ציטוט

או שפשוט שפשוט שאחליף אותה במרצדס שתי דלתות אמינה (Mercedes-Benz LAK 1113 B Allrad 4x4) עם בטיחות פסיבית מדהימה. אין הפרש כזה גדול במחיר, אני סבור כי ראיתי כזו למכירה לפני מספר חודשים אפילו שהצבע לא ממש מוצא חן בעיניי.

דילמה, דילמה....


כן צחוקים איתך.

  • אהבתי 2
  • רעיון טוב! 1

Ford Fiesta 2014- Manual 1.25

פורסם

 

להחזיק לך את המרפק כשאתה עולה במדרגות? מה רע בעוד סיוע למקרה ו...? כל טיעוני ה"אולי" ו"יכול להיות" מכסים את הכל תיאורטית אבל לא מחזיקים מים.

 

לא,אבל בתקופה שהיו באים אלינו אורחים(טרום קורונה) והיו מסתובבים במדרגות בבית הייתי אומר למבוגרים ולילדים להזהר.

למה?ככה,אני מפגר לך תבין....

 

 

"אולי" התסריטים שהעלת "יכולים להיות" אך לטעמי החשיבות אותה אתה מעניק למערכות הבטיחות האלה יחד יחד עם החשש המוגזם מפגיעה לא ממש מחוברים למציאות.

ממש לא מחוברים למציאות,אני כנראה חצי ממך בגיל וראיתי כמות יפה של תאונות חזית אחור בלייב.

אבל אולי אני מחפש אותן בכוח-לא יודע

זה שאתה שחצן/יהיר/בטוח בעצמך יותר מידי זו בעיה שלך.

מוזר, אישתי גם אומרת לי את זה...

הגיע הזמן להקשיב לה :)

לא מבין היכן הוצאת את ההנפצה הזו אך אני לא ילד שהוציא אתמול רישיון ומתלהב מהאוטו הראשון שלו, יש לי לא מעט שעות כביש, נסועה לא מועטה ואני לא ממש אידיוט.

מעולם לא טענתי שאתה אידיוט,ואפילו לא במרומז.

הטענה היחידה שהעליתי היא שאתה בן אדם,ובני אדם עושים טעויות ואף אחד לא חף מהם.

גם לא נהג ש30 שנה על הכביש.

 

אם הייתי נתקל בכל מה שתיארת אז ניחא, לא הייתי מתווכח. אלא שלא, זה לא קרה לי והסבירות לזה לא נראית כ"כ גבוה כדי לשנות את דעתי. 

מקווה שימשיך כך.

 

נכון ככה צריך! ככה צריך? בכביש ריק, נכנסתי (מבחירה) לקו הפנייה האידאלי בסיבוב במהירות מכובדת ורציתי לבדוק איפה/כמה ניתן להאיץ ביציאה. אתה רוצה לנחש איך הרגשתי שבאמצע הסיבוב ההגה החל להסתובב מעצמו והצמיגים התחילו לג'עג'ע? אני מתנחם שלפחות המערכת לא הרגה אותי.

אז למה מבחירה אתה לא נוהג בתוך הנתיב?

אלה המערכות,לא אכפת להן אם אתה שומאכר ומחפש קווי מירוץ או ילדה בת 17 שבדיוק קיבלה הודעה מהחבר הראשון שלה וממש ממש חייבת לפתוח.

 

Ford Fiesta 2014- Manual 1.25

פורסם
לפני 4 שעות, Haim_gds כתב:

הטלפניות שמנסות למכור לי ביטוח תאונות אישיות

אל תזלזל, שבוע אחרי שיחה כזו פרצתי 2 דיסקים

פורסם

אני נשוי מספיק זמן כדי לפתח את החרשות הסלקטיבית ולא להאזין לה....

 

תרשה לי לנסות להעביר לך מספר נקודות.

 

נכון ככה צריך! ככה צריך? בכביש ריק, נכנסתי (מבחירה) לקו הפנייה האידאלי בסיבוב במהירות מכובדת ורציתי לבדוק איפה/כמה ניתן להאיץ ביציאה. אתה רוצה לנחש איך הרגשתי שבאמצע הסיבוב ההגה החל להסתובב מעצמו והצמיגים התחילו לג'עג'ע? אני מתנחם שלפחות המערכת לא הרגה אותי.

אז למה מבחירה אתה לא נוהג בתוך הנתיב?

אלה המערכות,לא אכפת להן אם אתה שומאכר ומחפש קווי מירוץ או ילדה בת 17 שבדיוק קיבלה הודעה מהחבר הראשון שלה וממש ממש חייבת לפתוח.

אני אכן לא שומאכר ומחפש קווי מירוץ אבל, ושים לב שזה אבל גדול, כשיוצאים בסופ"ש לההנות עם הרכב ואחרי שמצאנו את הכביש הריק והמתאים, מתחילים לבדוק את היכולות (של הנהג והרכב) אז ההתנהגות הזו של הרכב פשוט לא מקובלת עלי. כמו ABS שפועל בשטח. אתה מבין למה מבחירה אני לא נוהג בתוך הנתיב? אחזור על זה בפעם העשירית, הנהיגה המנהלתית שלי רגועה (או אולי אפילו נושקת ל"סבתאית") כך שאני לא מגיע לכל התסריטים הקיצוניים שאתה מתייחס אליהם.

 

אני כנראה חצי ממך בגיל וראיתי כמות יפה של תאונות חזית אחור בלייב. ואני כפול בגילי ממך ראיתי תאונת חזית/אחור בודדת. מה המשמעות? מי יותר "נכון", אני או אתה? אני לא בטוח כי שמת לב אולם דווקא בתאונת חזית/אחור אני הייתי מעדיף להפגע כאשר אני יושב בענתיקה (הגדולה, מרובת כריות, כבדה וארוכה) שלי מאשר במכונית מיני.

 

לפני שעתיים, Potato כתב:

אתה נוסע ברכב ישן וזו בחירה שלך.

אבל דע שהרכב שלך הוא מיושן במונחי בטיחות ולא יעזור כלום.

איזה סוג של בטיחות? מבחינת בטיחות פסיבית לא חושב שהייתה התקדמות רבה בעשר שנים האחרונות ובטיחות אקטיבית היא משהו שאני מחשיב חיוני לי.

 

לפני שעתיים, Potato כתב:

כן צחוקים איתך.

אתה התחלת. חוצמזה, אם כבר אז אולי כדאי לי לחפש את הדגם עם המנוע היותר גדול.

 

לפני שעתיים, Potato כתב:
ציטוט

נשמע כמו אחת מהטלפניות שמנסות למכור לי ביטוח תאונות אישיות...

רק שפה מדובר על החיים שלך וחיים של אחרים באופן ישיר וכל זה בתמורה לויתור מטורף מצידך-להוריד את האגו ולהשלים עם העובדה שגם אתה יכול לעשות טעויות.

יותר מזה,כנראה שעשית טעויות,ולא פעם אחת.

רק שעד עכשו אף אחת מהן לא עלתה לך במכות פח/גוף-עניין של מזל לא יותר מזה.

לא יודע אם יצא לך להתקל בטרדניות האלה אך הטיעון "מדובר על החיים שלך" עולה שם מפעם לפעם. 

 

 

תבין, הוויכוח שלנו הוא לא אם המערכות האלו יכולות לתקן טעויות, כן או לא (והן כן, רוב הזמן) אלא מה התוחלת בהן. לדעתי האישית, בטיחות פאסיבית של רכב (המתבטאת בגודל איזורי הקריסה, מספר וסוג הכריות, מסה וכו') חשובה יותר לחיים מאשר בטיחות "אקטיבית" (שגם זו לא הגדרה ברורה, זימזום חגורה ומצלמה אחורית נחשבים בו...)

 

 

פורסם
לפני 5 שעות, Haim_gds כתב:

שאחליף אותה במרצדס שתי דלתות אמינה (Mercedes-Benz LAK 1113 B Allrad 4x4) עם בטיחות פסיבית מדהימה

 

כן, זה מסוג המכוניות, שהאוטו נשאר שלם, הנהג מת, אז מחליפים את הנהג וממשיכים הלאה.

 

מסוג ה"מכוניות משנות ה50 היו בטוחות כי יש להם פח עבה, לא כמו הפלסטיקים של עכשיו".

  • אהבתי 1

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

  • חברי המעגל הראשון
פורסם

תראה, בתאונות קטנות במהירות נמוכה זה אחלה. הרכב המודרני הבטיחותי נמעך ומושבת  ולרכב הישן יש שריטה שאפשר לתקן עם ספריי צבע. בתאונות אמיתיות זה כבר בעיה. לא נראה לי שתצא בחיים מהמרצדס הזאת בתאונה חזיתית מעל 50 קמ"ש מול רכב מודרני במשקל דומה. 

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

פורסם (נערך)
לפני 10 דקות, Haim_gds כתב:

וואדים, אתה מתחיל איתי?☺️ רוצה שנעשה "צ'יקן" אחד על אחד? (ואני במרצדס שתי דלתות שלי) 

 

זה שבהונדה שנת 2002 אהיה מת אני יודע.

 

תעשה צ'יקן אתה ועוד אחד כזה, תראה מה יקרה. לא ממליץ להיות ברכב בזמן הזה.

 

אם כי בהונדה יש לי כריות אוויר חדשות באדיבות טקאטה, אז אולי יש לי סיכוי.

עריכה אחרונה על ידי vadim6385

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

פורסם
לפני 16 דקות, SlowRide כתב:

תראה, בתאונות קטנות במהירות נמוכה זה אחלה. הרכב המודרני הבטיחותי נמעך ומושבת  ולרכב הישן יש שריטה שאפשר לתקן עם ספריי צבע. בתאונות אמיתיות זה כבר בעיה. לא נראה לי שתצא בחיים מהמרצדס הזאת בתאונה חזיתית מעל 50 קמ"ש מול רכב מודרני במשקל דומה. 

במקרה של חזיתית גם ב 40 בכלל לא בטוח.

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

פורסם
לפני כשעה, Haim_gds כתב:

כן צחוקים איתך.

בחייאת, מרצדס שתי דלתות, למה ציפיתם, פגודה? 😂

הייתי צריך להוסיף סימלון כבר בהתחלה...

 

לפני 4 דקות, Night Driver כתב:

לא נראה לי שתצא בחיים מהמרצדס הזאת בתאונה חזיתית מעל 50 קמ"ש מול רכב מודרני במשקל דומה

בכל מקרה אני סבור כי כל עוד אין הבדלים תהומיים בטכנולוגייה הבטיחות (כמו הוולוו הענתיקה מול איזהשהו רכב מיני מודרני ב"טופ גיר") הרכב בעל המסה ונפח/יכולת ספיגת אנרגיה גודלים יותר יהיה עדיף בתאונת חרטום לחרטום.

פורסם

הרכב בעל המאסה הגדולה יותר יצטרך לספוג פחות אנרגיה כי האנגיה תתחלק לפי המאסה. עכשיו השאלה היא מה ההבדלים במאסות וכמה אנרגיה כל רכב מסוגל לספוג לפני שהוא פוגע בנוסעים.

 

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

פורסם

עדיף לרכב, לא לנהג.

 

רכבים מודרניים בנויים ככה שהרכב יושבת, אבל הנהג והנוסעים ייצאו עם כמה שפחות פגיעות. במרצדס 2 דלתות הזאת, ישטפו את הנהג מתוך הקבינה עם צינור, וישמישו את הרכב הלאה.

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

  • חברי המעגל הראשון
פורסם

תחשוב שאתה יושב בכיסא, עם חגורת בטיחות למותניים בלבד (זה כנראה מה שיש במשאית הזו) נוסע 80 קמ"ש ופתאום בום. גם אם הרכב עשוי מיהלום ולא יקרה לו שום דבר, כל הכח של המכה עובר אליך. 

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

פורסם

טוב, הבנו. אנחנו נעים כאן במעגלים, כאשר הצעירים טוענים שמערכות הסיוע החדשות לנהג הם חשובות מאוד מאוד לבטיחות, ואילו הזקנים כמוני טוענים שרכב יותר גדול וחזק יתרום יותר לבטיחות מאשר המערכות הללו.

 

אני מבין שהמערכות האלה מועילות, אבל אני חושב שמפריזים בחשיבותן. 

נראה לי שנותנים להם כל כך הרבה חשיבות, מאחר והם מאפשרות להציל יותר נהגים שמרשים לעצמם במודע להסיח את הדעת במולטימדיה, בטלפון או בכל דבר אחר שלא קשור לנהיגה. התופעה עוד מוכרת מתחילת ימי הABS, כאשר נהגים הרשו לעצמם לנסוע יותר מהר במצבי קיצון ממה שהם היו נוסעים ללא המערכת ברכב.

 

בשנות ה90 הייתה תקופה שחל שיפור עצום בבטיחות כלי הרכב תוך כמה שנים, כאשר איזורי הקריסה, ניסויי הריסוק וכריות האויר קנו להם אחיזה בכל קבוצות כלי הרכב. היה ניתן לראות איך כל דור חדש של רכב שיוצא, משיג שיפור גדול במבחני הeuroncap. באותו זמן לא הייתי קונה רכב בלי לבדוק את ציוני הריסוק שלו והמלצתי לאנשים להגדיל את תקציב הקנייה על מנת לרכוש רכב חדיש יותר.

ואז, יום בהיר אחד, euroncap הודיעו שהרנו לגונה והמרצדס c-class יכולות לקבל 5 כוכבים אם תהיה בהם צפצפה שמתריעה כשלא חגרת חגורת בטיחות. באותו יום אמרתי שהם ירדו מהפסים. מי שלא מבין למה צריך לחגור - עדיף שלא ינהג בכלל. מאז הפסקתי להסתכל בניקודים של euroncap. היום כשהניקוד מבוסס על המצאות מערכות עזר לנהג, הוא איבד את הרלוונטיות שלו בעיני.

 

אני רוצה לקחת את הדיון למקום אחר. אנחנו מדברים על נהג שהוא ככל הנראה חדש או עם מעט ניסיון. 

והשאלה היא: האם בכלל רצוי שהרכב הראשון שאדם נוהג בו יהיה עם מערכות עזר כאלה? עם חיישני נסיעה לאחור? לרוב המכוניות בעולם עדיין אין את המערכות האלה. ומה יקרה כשאותו נהג שהתרגל לקיומן, יקלע לרכב אחר, ישן יותר, או בארץ אחרת, שבהם המערכות האלה לא קיימות? האם יהיה לו יותר קשה?

על אותו משקל שעדיין חלק מהאנשים לומדים נהיגה ומתחילים עם רכב ידני, למרות שהם יודעים שבהמשך ינהגו ברכב אוטומטי.

 

 

עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

×
×
  • תוכן חדש...