Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם
לפני 12 דקות, yd b-4 כתב:

פיספסת את הנקודה ההיגיון פשוט מאוד. רובם צעירים שעוברים את זה בלי שום בעיה חודש אחד כזה וכולם מחוסנים בחיסון עדר , וחוזרים לשגרה. להחזיר אלפי בחורים לבית זה טמטום מוחלט. מי שבסיכון גם כך לא בישיבה והמעטים שיצטרכו אשפוז הרע במיעוטו. בני נוער בגילאים האלו לא יושבים בבית משועממים  ותורמים נמרצות להדבקה היכן שהם נמצאים (כן גם בני נוער חילונים בשכונה שלי לא עצרו את החיים) . זה שאלפי בחורים סגורים בישיבות זה דווקא חכם. לא מסכנים אף אחד. (הכותב הינו חרדי כידוע)

סבבה, אז שיסגרו אותם בישיבות ולא יצאו מהם גם במידה ויהיו חולים קשה.

 

שמע, באמת, לא אישי נגדך, אבל ניהלנו את השיחה הזו כבר כמה פעמים. המציאות היא מאוד פשוטה. בישראל יש חוק. יש קבוצות שהחוק מחייב אותן. ויש כאלו שצריכות מתווך, שכנוע, הסכמה פרטנית. את כל ההסברים אני מכיר. זה מעולה. אבל בחייאת: תלכו עם האמת שלכם עד הסוף. למה אתם צריכים אותנו? יהיה לכם יוםר טוב במדינת בני ברק - ירושלים - בית שמש. לא רוצים מדינה נפרדת כי היא לא תשרוד כלכלית גם יום? סבבה. אני לא רוצה לשלם אגורת מס כדי שמישהו מבחורי הישיבות הטובים יוכל להתאשפז בבית חולים ציבורי, באמת. הצביעות הזו חורגת ממה שאני יכול להכיל. שהרב קנייבסקי יוציא הנחיה שמי שחולה קשה גם לא יוצא מהישיבה. 

תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
פורסם

אני דווקא מסכים שיגישו להם טיפול רפואי,  אבל שיעשו את זה מסודר.

אנחנו צריכים ניסוי גדול להבין איך המחלה מדבקת? כמה יש שמחוסנים מראש ולא נדבקים?

כמה אחוזים לא מפתחים נוגדנים כלל?

האם סגירה של ישיבה עם 2000 תלמידים בני 12-18 לחודש מביאה להדבקה של כולם?

אלו מלא שאלות שאין לאף אחד בעולם תשובות עליהם.

התשובות יכולות להיות שוות מילארדים, אז סוף סוף יש קבוצה גדולה באוכלוסייה שרוצה ומוכנה להיות בסגר של חודש וחודש וחצי.

אז אני אומר שצריך להיות הסכם:

1) הם מסכימים לא לצאת מהישיבה בחודש וחצי הקרוב.

2) אנחנו מסכימים לא לבלבל להם את המח על זה שהם לומדים בבתי המדרש ומתפללים ביחד כל החגים.

3) הם מסכימים לבצע בדיקות סקר במהלך כל התקופה ובסוף התקופה בדיקות נוגדנים

4) אנחנו מסכימים שאם יהיו חולים קשים שמצריכים אישפוז אז נפנה אותם , אבל שאר החברים שלהם יוכלו להישאר בישיבה ולא נסגור אותם ונפזר אותם לבידוד בבית. 

 

כיום יש השערות בעולם ש..

30-40 אחוז מהאוכלוסייה מחוסנת טבעי ולא נדבקת כלל ואפילו לא מפתחת נוגדנים.

20 אחוז נדבקים , נשאים ומדבקים אחרים , אבל לא יפתחו נוגדנים ולא יהיו חיוביים בבדיקות סרולוגיות 

השאר - יהיו חולים ויפתחו חסינות עם נוגדנים  .. אבל לא ברור כמה זמן הנוגדנים יהיו אפקטיבים. 

 

 

 

פורסם

אנשים שמים פס על הבידוד, זה חלק נכבד מהבעיה.

 

לגבי עומס בבתי החולים  - מי שמבקר מהצד לא בהכרח מרגיש אותו. זה מתחיל בביטול פעולות אלקטיביות, נניח דחיה של תיקון בקע או צנתור לב ואפילו ניתוח סרטן לא דחופים. זה סגירת מחלקות, אתה לא יכול לראות עומס במחלקה שאינה קיימת. זה אלפי אנשי צוות בבידוד, שמעמיסים על הנותרים.

  • אהבתי 1
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם
לפני 1 שעה, יבגניפ כתב:

סבבה, אז שיסגרו אותם בישיבות ולא יצאו מהם גם במידה ויהיו חולים קשה.

 

שמע, באמת, לא אישי נגדך, אבל ניהלנו את השיחה הזו כבר כמה פעמים. המציאות היא מאוד פשוטה. בישראל יש חוק. יש קבוצות שהחוק מחייב אותן. ויש כאלו שצריכות מתווך, שכנוע, הסכמה פרטנית. את כל ההסברים אני מכיר. זה מעולה. אבל בחייאת: תלכו עם האמת שלכם עד הסוף. למה אתם צריכים אותנו? יהיה לכם יוםר טוב במדינת בני ברק - ירושלים - בית שמש. לא רוצים מדינה נפרדת כי היא לא תשרוד כלכלית גם יום? סבבה. אני לא רוצה לשלם אגורת מס כדי שמישהו מבחורי הישיבות הטובים יוכל להתאשפז בבית חולים ציבורי, באמת. הצביעות הזו חורגת ממה שאני יכול להכיל. שהרב קנייבסקי יוציא הנחיה שמי שחולה קשה גם לא יוצא מהישיבה. 

 

נתחיל מהחלק השני אתה צודק בעובדה גם אם אתה לא מרוצה מכך, החברה החרדית מתנהלת כחברה בפני עצמה. מה הסיבות לכך והאם זה טוב להשקפת עולמך זה דיון אחר. את דעתך אני יודע :) 

 

 

ועכשיו תתעלם לרגע מ"המשילות החרדית הנפרדת" ההחלטה עצמה נבונה מאוד!  ולא רק לצורך דילול חרדים  או ניסוי מדעי בבנ"א מתנדבים .

 

בני נוער הם כמעט נטולי סיכון מחד. ומפיצי נגיף מאידך. 

 

במגזר החרדי ניתן לבודד אותם מרצון ובאפקטיביות מרובה (הקפסולות הרמטיות במקומות שבדקתי). במקסימום הם יבדקו (ואגב אז עוברים לקפסולת חולים) במקרה קיצון כמה יצטרכו אשפוז.

 

מה החלופה הראויה לדעתך לו אתה  מחליט?. לסגור את הישיבות ולהתמודד עם הדבקה אקטיבית של כלל האוכלוסיה על ידי אלפי נערים ?  מבטיח לך שכמות החולים קשה אז תהיה  גבוהה הרבה יותר.

 

ועוד לא הכנסנו לכאן שיקולים שלא תבין כמו ביטול תורה.

 

פורסם
לפני 14 דקות, yd b-4 כתב:

ועוד לא הכנסנו לכאן שיקולים שלא תבין כמו ביטול תורה.

 

תתייחס לזה כמו אל ביטוח, כמה ביטול תורה פוטנציאלי יש על המאזניים אם אותו צעיר ידביק את אבא שלו שיושבת לשבועות ארוכים, או את סבא שלו שיושבת לגמרי?

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

פורסם (נערך)

yd b-4, הילדים האלו מלכתחילה נדבקים בישיבות, וכשלא בישיבות, אז בבתים הצפופים שלהם. התחלואה, הרי, גבוהה יותר במגזר החרדי גם ללא הישיבות. ומימלא המפתח הוא במשפט האחרון שכתבת. 

אבל עזוב, זה דיון סרק שאנחנו מנהלים בעברית אבל בתכלס בשפות שונות. תמיד יהיה איזה הסבר, וכשלא יהיה אז יהיה אפשר להגיד שאחרים אנטישמים או משהו על חשיבות התורה. אמרתי מה החלופה: כנות. רוצים למות למען התורה? בהצלחה. רק תשאירו אותנו מחוץ לזה.

 

עריכה: והנה מגיע הסגר. כמה מהר יגיעו ההאשמות באנטישמיות?

 

 

 

 

עריכה אחרונה על ידי יבגניפ
תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
פורסם
לפני 1 שעה, יבגניפ כתב:

yd b-4, הילדים האלו מלכתחילה נדבקים בישיבות, וכשלא בישיבות, אז בבתים הצפופים שלהם. התחלואה, הרי, גבוהה יותר במגזר החרדי גם ללא הישיבות. ומימלא המפתח הוא במשפט האחרון שכתבת. 

אבל עזוב, זה דיון סרק שאנחנו מנהלים בעברית אבל בתכלס בשפות שונות. תמיד יהיה איזה הסבר, וכשלא יהיה אז יהיה אפשר להגיד שאחרים אנטישמים או משהו על חשיבות התורה. אמרתי מה החלופה: כנות. רוצים למות למען התורה? בהצלחה. רק תשאירו אותנו מחוץ לזה.

 

עריכה: והנה מגיע הסגר. כמה מהר יגיעו ההאשמות באנטישמיות?

 

 

 

 

 

סגר על הערים האדומות ביום שני בבוקר.. תרשו לי לצחוק.

נתחיל בזה שעד יום שני יש לנו עוד 3 ימים, יש מצב שעד יום שני בבוקר כבר נהיה עם 4,000 מאובחנים ביום. 

 

דבר שני, אפילו הנציג שלנו מהמגדלים בצפון תל אביב הכריז, שאין לו בעיה שיטילו סגר על תל אביב אם יהיה צורך בכך, 

אין לו בעיה כי יש לו את ההורים בהרצליה לעבור לגור אצלהם עד שיעבור הסגר. 

מה אתם חושבים? רוב תושבי האיזורים האדומים כבר מתחילים לארוז , ביום ראשון תתחיל נדידת ההמונים.

הבריחה מאיזורי הסגר לאיזורים הירוקים , כי מי רוצה להיות באיזור אדום? 

 

כל מה שנותר רק לחכות לראות את התוצאות של הסגר הזה..

 

 

פורסם

מקווה שעד נובמבר כבר תיהיה חסינות עדר, ואפשר יהיה לבקר בארץ. אין לנו כח לשבועיים בידוד מצד אחד, אבל מצד שני לא ראינו את המשפחות כבר שנה. וסקייפ זה נחמד אבל זה לא זה...

  • חברי המעגל הראשון
פורסם

 

לא ברור מאיפה החוצפה הזאת. שמים ז' ענק על כל ההנחיות, עורכים חתונות עם מליון משתתפים. אחרי זה מגלים אצלם את ריכוז הנדבקים הכי גדול בארץ והם מאשימים את המשטרה, את משרד הבריאות, את התקשורת. 

 

  • רעיון טוב! 1

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

פורסם

אף אחד לא רואה את משחקי האקסל פה?

לא ברור לי למה , אבל למישהו במשרד הבריאות היה אינטרס להראות מעל 3000 חיוביים ביום אחד.

הם "אגרו" חיוביים במשך כמה ימים בצורה מלאכותית, ואז שהגיעו למספר הנכון שפכו את כל החיוביים באותו יום על מנת לעבור את ה-3000 ולייצר כותרות. 

 

הנתונים של אתמול והיום לא מסתדרים פשוט. אתמול היו המון בדיקות באופן חריג, אם זה היה טבעי אז אחוז החיוביים היה נמוך יותר.

היום פתאום אחוז החיוביים נמוך ביחס לימים האחרונים,  גם מספר החיוביים נמוך.. כאילו אתמול "גנבו" חיוביים מהיום.

וכבר כתבתי שיומיים לפני עצרו את הספירה על מספר ידוע מראש.. משהו שלא הגיוני שיקרה.

  • רעיון טוב! 1
פורסם

בשלושת הימים הקרובים תהיה ירידה לסביבות 1500 מאובחנים ביום. המבערים יפתחו ביום שני-שלישי. זה הסדר הקבוע של סופ"ש.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

 

אני לא מדבר על שישי שבת ראשון.

אני מדבר על חמישי, שבוע שעבר יום חמישי היה השיא השבועי. 

ולכן זאת הפתעה שהפעם חמישי נמוך משמעותית. 

בנוסף הירידה הקבועה במספר המאובחנים תמיד מגיעה ביחד עם ירידה משמעותית במספר הבדיקות היומי ועלייה באחוז החיוביים,

שזה הגיוני , כי בסוף שבוע בודקים רק את הדחופים.

 

×
×
  • תוכן חדש...