Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

רשמית: טסלה בישראל


PriceDevil

פוסטים מומלצים

בעצם זה די הגיוני, מטען של 50kW מאפשר טעינה של 20-80 אחוז בזמן של כשעה, אם הסוללה הנוכחית של טסלה (ליתיום-יון) היא 5000mAh אז זה מסתדר עם טעינה בזרם של 3.5A. 

 

מאז האייפון 5 הסוללות השתפרו וממשיכות להשתפר כל הזמן. לקירור האקטיבי השפעה מכרעת על הנושא הזה, במיוחד בטעינה, ואני לא אתקשה להאמין שניהול הסוללה הרבה יותר מושקע ומתקדם ברכב חשמלי. יצרני הסלולרי משקיעים מאוד בנצילות הסוללה בכדי לקבל זממן מסך ארוך, אבל פחות באורך החיים שלה. 

 

סתם לדוגמה, פשוט אלו סוללות שאני משתמש בהן ושים לב לזרם הטעינה האכזרי של 6A. 

 

Screen Shot 2021-09-26 at 11.16.05.jpg

עריכה אחרונה על ידי ch2856
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 6.2 אלף
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

לפני 31 דקות, hwgeek כתב:

יש 8 שנות אחריות הרי - אז בשביל מה הדאגה?

בסדר, רק צריך להיות מודע שאחרי 8 שנים האוטו הזה כבר לא שווה כלום.

שאלה אחרת: מי יהיה מוכן לקנות אותו אחרי 4 שנים בתור משומש בידיעה שכנראה נשאר לו רק 4 שנים של שימוש עד הגריטה, ובאיזה מחיר?

כמה שוות מכוניות בנזין בנות 15 שנים במצב מצויין? 5-6 אלף שקל? אז זה יהיה מחיר שוק של טסלה משומשת בת 4-5 שנים אחרי שההייפ יעבור, גם בארה"ב.

עריכה אחרונה על ידי EvGriga
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 8 דקות, EvGriga כתב:

בסדר, רק צריך להיות מודע שאחרי 8 שנים האוטו הזה כבר לא שווה כלום.

שאלה אחרת: מי יהיה מוכן לקנות אותו אחרי 4 שנים בתור משומש בידיעה שנשאר לו רק 4 שנים של שימוש עד הגריטה, ובאיזה מחיר?

1. יש רכבים שעברו כבר מיליון מייל

2. מה זה שונה מרכב רגיל, אחרי 300 אלף לא יהיה שיפוץ מנוע או גיר?

3. מחליפים רק את התאים הפגומים ולא את כל הסוללה והמחיר יורד מידי שנה.

 

הדור החדש של הסוללות של טסלה כבר יעמדו במיליון מייל ללא בעיה.

 

 

 

 

 

 

עריכה אחרונה על ידי Opel Astra GSI

עד מתי ספטמבר 08.:(

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, tinoki כתב:

מה, רישוי וכאלה?

מתי נפתחת ההרשמה?

 

כן - רישוי וכאלה מס' רישוי 697-90-902 לבנה 5 מקומות.

 

להבנתי אפשר להזמין.

 

מחיר 290000 ש"ח

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 16 דקות, EvGriga כתב:

בסדר, רק צריך להיות מודע שאחרי 8 שנים האוטו הזה כבר לא שווה כלום.

שאלה אחרת: מי יהיה מוכן לקנות אותו אחרי 4 שנים בתור משומש בידיעה שכנראה נשאר לו רק 4 שנים של שימוש עד הגריטה, ובאיזה מחיר?

מתוך Autotrader usa, מודל S עד 2013:

image.thumb.png.61143b4a326ac3036b29c6564955ac7a.png

 

להשוואה - רכבים אחרים מאותן שנים (12-13). בלי שום סינון למעט "סדאן".

image.thumb.png.bf4a1ad517dfa61a403ecfffb4c1dc59.png

 

 

אבל בואו לא ניתן לעובדות להפריע לנו.

 

  • אהבתי 6
  • מצחיק 1
  • רעיון טוב! 2

הצטרפו לקהילת הרכב של ישראל בפייסבוק ובאינסטגרם

אוהבים את מה שאנחנו עושים? רוצים לתמוך בנו ולקבל הטבות בו זמנית? עשו מנוי לאתר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 41 דקות, Opel Astra GSI כתב:

1. יש רכבים שעברו כבר מיליון מייל

2. מה זה שונה מרכב רגיל, אחרי 300 אלף לא יהיה שיפוץ מנוע או גיר?

3. מחליפים רק את התאים הפגומים ולא את כל הסוללה והמחיר יורד מידי שנה.

 

הדור החדש של הסוללות של טסלה כבר יעמדו במיליון מייל ללא בעיה.

 

 

 

 

 

 

1. לא עם אותה הסוללה המקורית, אולי אחרי החלפות סוללה, מנועים וכו'. יש מכוניות בודדות.

2. בהצלחה לפתוח את הסוללה של טסלה, זה לא סוללה של טויוטה היברידית (שגם שם זה לא עובד טוב), אפשר רק להחליף מודולים בדגמים הישנים, בחדשים גם את זה אי אפשר.

3. שים לב שאני לא מדבר על מיילים, אלא על משך הזמן שסוללה יכולה להחזיק ועל האחריות. ללא אחריות זה הימור נטו. האמת גם עם אחריות זה הימור.

לפני 24 דקות, פבל כתב:

אבל בואו לא ניתן לעובדות להפריע לנו.

אלה ערכי מחירון שתלושים מהמציאות.

העובדה היחידה פה שיש אנשים שחושבים שהאוטו שלהם שווה יותר ממה שהוא שווה באמת, אבל לא חסר כאלה גם בארץ.

תחכה עד שההייפ יעבור, בינתיים יש עוד מספיק חולמים שלא התפקחו, זה לא ייקח עוד הרבה זמן, להערכתי עד שהאחריות של טסלה מודל 3 הראשונות תתחיל להסתיים.

אז גם אלפי מכוניות שטסלה מוכרים היום בארץ יהיו במצב של "מוכרים בלבד".

עריכה אחרונה על ידי EvGriga
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 52 דקות, EvGriga כתב:

 

הכל יפה, טאורטית, אבל מעשית, לפי הנסיון שלי עם סוללות של טלפונים, הסוללות מחזיקות מעמד יותר גרוע ממה שמצופה.

טענתי את הטלפון (iphone 5s מ-2014) תמיד 40% - 80% ולא חשפתי אותו לטמפרטורה גבוה אף פעם - תנאים כמאט אופטימליים.

הסוללות במכוניות חשמליות לא שונות מהותית ואפשר לצפות לאותן תופעות גם עם יש קירור אקטיבי.

 

בלי לפגוע, אתה מתבצר בטיעון ומתעלם מהנתונים, הגרף הזה הוא לא תיאורטי, הוא תוצאה של ניסוי, והבאתי אותו מהאתר שאתה מצטט ממנו נתונים...

וברצינות - את כל התורה שסוללות של רכבים חשמליים לא שוות כלום אתה מבסס על האייפון שלך מ 2014 ? אנשים עושים על זה דוקטורטים, יצרני הרכב משקיעים מליארדים אבל האייפון שלך.. (ד"א הייתי שמח לדעת איך טענת אותו עד 80% ולא 100% כי זה פיצ'ר שמעולם לא נתמך באייפון)

 

קצת שוב לטכנולוגיה, למי שזה מעניין אותו - סוללות של רכב כן שונות מאד מסוללות של טלפון. להגיד "ליתיום-יון" זה כמו להגיד "מסך שטוח", זה תיאור מאד כללי. סוללה של טלפון מוכוונת לצפיפות אנרגיה, מחיר נמוך ואורך החיים לא מאד חשוב (יש שיגידו שעדיף שתמות אחרי שנתיים). ברכב השיקולים אחרים. בטלפון הן עובדות בזרמי טעינה גבוהים מאד ביחס לרכב, וגם זרמי פריקה גבוהים. בנוסף, יש להן מבנה פריזמטי (כי צריך שיהיו דקות) ככה שהמבנה הפנימי כולל קיפולים של 180 מעלות שמביא לסטרס מכני יותר גבוה (אין את זה ברכב, שם הסוללות גליליות).

 

בסוף זו אמנם סוללה, אבל אחרת ועם משטר עבודה אחר, אז לה הייתי מסיק יותר מדי מסקנות מאיך שאייפון שורד לאורך זמן לאיך שטסלה תסחוב 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 16 דקות, פבל כתב:

מתוך Autotrader usa, מודל S עד 2013:

image.thumb.png.61143b4a326ac3036b29c6564955ac7a.png

 

להשוואה - רכבים אחרים מאותן שנים (12-13). בלי שום סינון למעט "סדאן".

image.thumb.png.bf4a1ad517dfa61a403ecfffb4c1dc59.png

 

 

אבל בואו לא ניתן לעובדות להפריע לנו.

 

 בלי קשר לשאלת ההישרדות של טסלות, גם אני בדעה שלא מדובר באמת בכיוון אחד לגריטה, מענינת ההשוואה כאן למעלה בין מכוניות בנזין עם קילומטראז' גבוה יחסית לטסלות שנראה כאילו נשמרו בנפתלין ורק יצאו לגיחות קצרות פה ושם. אז כמובן שלא מדובר במדגם מייצג ובהחלט הגיוני להניח שיש לנו כאן פשוט צרוף מקרים, אבל אם ניתן להלך רוח ספקולטיבי להשתלט לנו על הראש, אפשר להסיק שחרדת הטווח מכתיבה שימוש מאוד מדוד במכוניות חשמליות, דבר שבהחלט מתיישב עם האפשרות שבעוד מכונית חשמלית מכניסה את בעליה למוד של חישובי טווחים, מיקום מטענים וזמנים, בעלי מכוניות בנזין בכלל לא יודעים מה זו המילה הזו טווח.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, EvGriga כתב:

בסדר, רק צריך להיות מודע שאחרי 8 שנים האוטו הזה כבר לא שווה כלום.

שאלה אחרת: מי יהיה מוכן לקנות אותו אחרי 4 שנים בתור משומש בידיעה שכנראה נשאר לו רק 4 שנים של שימוש עד הגריטה, ובאיזה מחיר?

ברצינות, לא נמאס מהטיעון הזה? נותנים אחריות ל 8 שנים ואתה אומר שאחרי 8 שנים הרכב הולך לגריטה? באיזה מוצר זה קורה?

 

לטויטה ומאזדה בנזין (שני רכבים מצויינים שבמקרה יש לי מעל 8 שנים) יש אחריות ל 2-3 שנים (תלוי קילומטרים). לפי הגישה הזו כבר הייתי צריך למכור אותם למתכות

 

לפני 46 דקות, EvGriga כתב:

אלה ערכי מחירון שתלושים מהמציאות.

תחכה עד שההייפ יעבור, בינתיים יש עוד מספיק חולמים שלא התפקחו, זה לא ייקח עוד הרבה זמן, להערכתי עד שהאחריות של טסלה מודל 3 הראשונות תתחיל להסתיים.

אתה אפילו לא מסתכל מה פבל פרסם בפוסט - אלו מחירים של מודל S שנתונים 12-13 בארה"ב (שנמכרת בהרבה יותר מ BMW ומרצדס בשנתונים דומים).

אין שם הייפ, נגמר מזמן.. רק ממשיכים למכור טסלות בערמות

 

 

 

עריכה אחרונה על ידי OF
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כמה ימים יצא לי לראות על גרר טסלה רודסטר (המקורית, מ2010). מישהו יודע מה הסיפור של הרכב הזה, ומה הוא עושה בארץ?

 

אני חושב שזאת טסלה יחידה מהדגם הזה בארץ.

עריכה אחרונה על ידי vadim6385

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, פבל כתב:

מתוך Autotrader usa, מודל S עד 2013:

 

הדגמים האלה היו שווים ב 2017 כ-$40K ($28K trade-in, בנות 4 שנים עם אחריות יצרן על סוללה)

 

לדוגמה, פורסמה ב2017 ב 42K$, נמכרה בסוף ב $33,250 כי טסלה עצמה הציפה את השוק עם דגמי טריין-אין שלה במחירים מתחת ל 40K$

https://www.greencarreports.com/news/1111433_life-with-tesla-model-s-the-challenges-of-selling-her-at-last

 

עכשיו, הזקנות בנות 9, ללא אחריות היצרן בכלל שוות כולן יותר מ $30K ?  :)

אולי אצל CARVANA שלא נותנים אפילו לבדוק אותן לפני הקניה ויש להם בעיה של מלאי חסרים והם קונים כל מה שבא.

 

עריכה אחרונה על ידי EvGriga
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, PriceDevil כתב:

 

כן - רישוי וכאלה מס' רישוי 697-90-902 לבנה 5 מקומות.

 

להבנתי אפשר להזמין.

 

מחיר 290000 ש"ח

מאיפה מחיר? הארכה או יש משהו רשמי כי באתר טסלה ישראל אין שום מידע. אגב הבדל בין מודל 3 LR למודל LR Y הוא 4000$ איך זה הפך ל-54אל"ש ?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, Opel Astra GSI כתב:

1. יש רכבים שעברו כבר מיליון מייל

2. מה זה שונה מרכב רגיל, אחרי 300 אלף לא יהיה שיפוץ מנוע או גיר?

3. מחליפים רק את התאים הפגומים ולא את כל הסוללה והמחיר יורד מידי שנה.

 

הדור החדש של הסוללות של טסלה כבר יעמדו במיליון מייל ללא בעיה.

 

 

 

 

 

 

סעיף 3 לא ממש רלוונטי, לפחות לא בשלב זה. היה אפשר עוד להחליף תאים בודדים בסוללות מהדור הראשון של מודל S אבל כיום זה כבר לא ניתן בכלל וחייבים להחליף את כל הסוללה. עכשיו בוא, זה עדיין סיפור בעלויות של 5000-6000 דולר לתיקון כזה וכמובן שלא מובטח שמחר לא יתקלקל תא אחר וכו' לכן מי שכבר צריך להחליף מעדיף לרכוש אחת חדשה וזהו, גם מוצמדת לזה אחריות מסוימת. 

 

כרגע הדרישה לסוללות כל כך גבוהה שאני מאמין שהמחירים לא ממש ירדו בעשור הקרוב שהוא העשור העיקרי למעבר מבעירה פנימית לחשמלית. צריך בסופו של דבר להחזיר הלוואות ענק על פתיחת מפעלים לייצור סוללות, על פיתוחים, על טכנולוגיה שמשתנה בקצב מהיר... 

 

טויוטה רומזת שהיא תעניק אחריות ל-10 שנים ועד ל-90% מהקיבולת ברכב החשמלי הראשון שלה, אם אלו אכן יהיו הנתונים לא הייתי דואג בתחום זה. 

לפני 4 דקות, Johnik כתב:

מאיפה מחיר? הארכה או יש משהו רשמי כי באתר טסלה ישראל אין שום מידע. אגב הבדל בין מודל 3 LR למודל LR Y הוא 4000$ איך זה הפך ל-54אל"ש ?

זה המחיר שמופיע באתר משרד התחבורה, רק שקשה לדעת אם יש איזו תוספת מיוחדת שיכולה להקפיץ את המחיר, כמו FSD, או שזה אכן המחיר. אני לא אתפלא ממש אם זה המחיר, אם המחיר של מודל 3 LR בסיסית עומד על 237 אלף שקל, אז תוספת של 50 אלף שקל לרכב כזה זה לא משהו מופרך במיוחד. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, OF כתב:

שנמכרת בהרבה יותר מ BMW ומרצדס בשנתונים דומים

באמת "נמכרת" או רק "מפורסמת"?

יש הבדל בכל זאת.

כל מכוניות הבנזין האלה היו שוות כחדשות גם חצי מחיר טסלה מודל S

ב-מ-וו 535 חדשה הייתה שווה כ 55K$, מול $100K טסלה.

אני לא מדבר בכלל על יונדאי ששווה אולי רבע מחיר טסלה מודל S כחדשה.

מחירי מכוניות ב-מ-וו, מרצדס ויונדאי נשחטות בארה"ב, אלה דווקה לא דוגמאות טובות.

תשווה לטויוטה - חדשה שווה רבע מחיר טסלה, משומשת חצי מחיר טסלה.

אבל טויוטה במצב טוב אפשר למכור מיד, בלי להוריד מחיר. טסלה? אולי, עם תוריד מחיר בחצי :)

אבל גם באותו מחיר רוב האנשים שיעדיפו טויוטה משומשת, מאשר טסלה מודל S משומשת ללא אחריות.

כל תיקון של מודל S זה אלפי דולרים רק אצל טסלה, ואל תזכיר את מחיר הסוללה לקונה - אם הוא ישמע - יברח מיד.

 

עריכה אחרונה על ידי EvGriga
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 57 דקות, EvGriga כתב:

עכשיו, הזקנות בנות 9, ללא אחריות היצרן בכלל שוות כולן יותר מ $30K ?  :)

 

 

לא יודע כמה הן שוות באמת, אבל באותו אתר, בנזין אותן שנתונים עם קילומטרז' דומה מבקשים חצי...

 

המחיר בעוד 8-10 שנים יקבע ע"י הביקוש וההיצע אז, בנוסף להשפעה של רגולציה, התפתחות טכנולוגית ועוד. כמו בכל שוק סחורות כזה אין לי (ובכל הכבוד לדעתי גם לכל הכותבים פה) צילו של מושג איך ייראו המחירים.

 

אני יכול לטעון שבעוד 10 שנים מצב זיהום האוויר יהיה כה גרוע שיאסרו בכלל על מכירת רכבי בנזין יד שניה מתחת לשנתון 2025, וכל הרכבים של היום יהיו שווים את המתכת שלהם. או שתהיה בעוד כמה שנים טכנולוגית סוללות חדשה (זו תאוריה מאד פופולארית אצל המפחידים...)  וכל הרכבים החשמליים של היום לא יהיו שווים כלום.

 

אבל הדיון הזה עקר. האמת שאין לי באמת מושג מה יהיה, 10 שנים זה המון זמן, הכל יכול לקרות, עדיף לי להנות מרכב חשמלי היום ממה שלדאוג מה יקרה או לא בעתיד הרחוק  

עריכה אחרונה על ידי OF
  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...