Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

רשמית: טסלה בישראל


PriceDevil
 שיתוף

פוסטים מומלצים

לפני 3 שעות, EvGriga כתב:

אני כבר הסברתי כמה פעמים מה הבעיה עם ייצור חשמל מאנרגיית שמש ורוח.

זה דורש הקמת תחנות גיבוי הפועלות על גז בהספק זהה להספק של תחנות ה"ירוקות", בגלל אופן הייצור לא קבוע ולא נשלט.

תחנות גיבוי כאלה יותר יקרות מתחנות רגילות.

זה כמובן מבטל לגמרי את כל הרעיון של ייצור חשמל "ירוק".

אין פתרונות אגירה אפקטיביים שמתקבלים על הדעת מבחינה כלכלית.

מכוון שתחנות גיבוי כאלה עולות הרבה כסף, הקמתן תמיד מתארכת. בעיות הספקת החשמל כבר עלו בכמה מדינות באירופה וארה"ב.

למזלם של אירופאים, יש להם צרפת שמייצרת 80% מהחשמל שלה בתחנות גרעיניות או נורווגיה (הידרו) שיכולים למכור חשמל בשעות סי הצריכה ולייצב את המערכת. מערכת ייצור החשמל בארץ זה "אי" ואין לנו על מי לסמוך לגיבוי חוץ מעצמנו.

נוצר מצב שבשעות סי של צריכה (מ 7 עד 11 בערב לדוגמה, אין שמש) יש מחסור בהספקת החשמל ובשעות סי הספקה ( 12 בצהריים, לדוגמה) יש עודף חשמל שדורש השבתה, יקרה ובעייתית מבחינה תפעולית, של התחנות.

כל זה יכול להוביל לקריסות חוזרות של מערכת הספקת החשמל ונזקים עצומים למשק.

לפי הנסיון של אחרים, בעיות רציניות מתחילות כאשר ייצור חשמל "ירוק" לא קבוע ולא נשלט מגיע עד 7% מכוח ייצור כללי.

לכן אני עניתי בקצרה הפעם לשאלה על התוכנית להגיע ל 30% מייצור החשמל מאנרגיית שמש ש"מה שלא יכול לעבוד - לא יעבוד"

 

 

אתה טועה כאן בגדול.

יש פתרונות מצוינים לאגירת אנרגיה סולארית במחיר זול בהרבה מתחנות גז ואפילו בארץ כבר משתמשים בפתרונות במספר אתרים.

תקרא כאן על הקמת המערכת הראשונה (מאז הוקמו עוד מערכות): https://www.calcalist.co.il/local/articles/0,7340,L-3894136,00.html

 

עריכה אחרונה על ידי Gopher
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 4.7 אלף
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

לפני שעתיים, פבל כתב:

אני יכול להמשיך לצטט ולהפריך את הדברים שאתה כות

 

אז אני מוכן קצת להשקיע, כדי שתוכל להפריך

בוא נשווה פליטות של CO2 מייצור חשמל מגז טבעי לרכב חשמלי מול פליטות CO2 מרכב היברידי.

זה יכול להיות גם מדד טוב ליעילות אנרגטית כאשר לטענת רבים רכב חשמלי המקבל את החשמל שלו מתחנות כוח יעיל פי כמה ממנוע בעירה פנימית.

 

הנתון של טיוטה פריוס אקטיב, דגם שנמכר בארץ - 94 גר' לק"מ

טויוטה פריוס קומפורט - 104 גר' לק"מ

לפי המחקר הזה ייצור של kWh חשמל מגז טבעי, שזה המקור הדומיננטי בארץ, מפיק 572 גר' של CO2

https://www.wingas.com/fileadmin/Wingas/WINGAS-Studien/Energieversorgung_und_Energiewende_en.pdf

 

אבל בדרך לסוללה של רכב חמשלי יש בזבוז של כ-3% במערכת הובלת החשמל ועוד כ 5% בטרספורמאטורים וגם כ-15% תוך כדי טעינת הסוללה של רכב חשמלי.

לפי נתונים טסלה מודל 3 SR+ צורך 0.150 kWh/km

עכשיו אפשר לעשות חשבון:

572 / 0.97 / 0.95 / 0.85 = 730 גר' של CO2 כדי להטעין 1 kWh לתוך הסוללה

730 *  0.15 = 109 גר' של CO2 כדי להסיע רכב חשמלי הכי יעיל בעולם למרחק של 1 ק"מ בתנאים אידיאליים.

 

סליחה, איך למכונית חשמלית יהיה פחות פליטות CO2 לאורך זמן כאשר:

- היא דורשת פי 2 פליטות בייצור בהשווה למכונית היברידית.

- דורשת בערך אותם פליטות מייצור והספקה של החשמל בהשווה למכונית היברידית.

 

נכון, אני לא משווה ללנד קרוזר מצד אחד אבל מצד שני אני גם לא מדבר על ייצור חשמל מפחם, ששם הפליטות של CO2 כפולות מאשר מגז טבעי.

 

 

 

 

עריכה אחרונה על ידי EvGriga

טויוטה פריוס, לקסוס IS300h

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

@EvGriga אתה לא נותן לעובדות לבלבל אותך. להזכירך - השרשור הזה נועד לדון על טסלה, לא על ה"קונספירציה" שבקידום כלי רכב חשמליים (ככל שיש כזאת)

אתה מוזמן לפתוח שרשור נפרד בנושא אם רצונך בכך.

 

בשרשור הזה נמשיך לדון בעיקר בטסלה, ולעיתים נסטה קלות מהנושא (אבל רק קלות) 

 

אם יש לך מה לכתוב בעניין טסלה - אתה מוזמן להמשיך לכתוב בשרשור הזה. אם לא האופציה לפתוח שרשור בנושא רכבים חשמליים ותרומתם / אי תרומתם לאיכות הסביבה - פתוחה.

  • אהבתי 1

סקודה יטי 2.0 TDI 4x4

וולוו XC40 T3 Momentum

וולוו V40 T4 Kinetic Plus (נמכרה)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 38 דקות, EvGriga כתב:

טויוטה פריוס קומפורט - 104 גר' לק"מ

תיקון קטן, צריך להוסיף לנתון הזה 30% כדי להכיל פליטות CO2 בייצור והובלת דלק.

אבל המספרים עדיין דומים ואין הבדל של פי 2-3 ביעילות בין רכב בנזין היברידי ורכב חשמלי

עריכה אחרונה על ידי EvGriga

טויוטה פריוס, לקסוס IS300h

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש עוד עלויות להכניס לחישוב כמו הפליטה של משאית הובלת הדלק לתחנת הדלק.

 

בכל מקרה, זה רעיון מעולה. אני אפתח שרשור כזה. כולם מוזמנים לשתף ולהתנגח בעובדות ביחד -

לפני 33 דקות, zvit כתב:

@EvGriga אתה לא נותן לעובדות לבלבל אותך. להזכירך - השרשור הזה נועד לדון על טסלה, לא על ה"קונספירציה" שבקידום כלי רכב חשמליים (ככל שיש כזאת)

אתה מוזמן לפתוח שרשור נפרד בנושא אם רצונך בכך.

 

בשרשור הזה נמשיך לדון בעיקר בטסלה, ולעיתים נסטה קלות מהנושא (אבל רק קלות) 

 

אם יש לך מה לכתוב בעניין טסלה - אתה מוזמן להמשיך לכתוב בשרשור הזה. אם לא האופציה לפתוח שרשור בנושא רכבים חשמליים ותרומתם / אי תרומתם לאיכות הסביבה - פתוחה.

 

עריכה אחרונה על ידי eitanuch
  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה לא ממש צריך להתאמץ, משרד האנרגיה האמריקאי הפיק כלי חביב המציג את הנתון לפי הרכב ייצור החשמל בכל מדינה. כמובן שונה מישראל אבל נתונים מעניינים. 

 

https://afdc.energy.gov/vehicles/electric_emissions.html

 

  • מעניין 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 35 דקות, ch2856 כתב:

אתה לא ממש צריך להתאמץ, משרד האנרגיה האמריקאי הפיק כלי חביב המציג את הנתון לפי הרכב ייצור החשמל בכל מדינה. כמובן שונה מישראל אבל נתונים מעניינים. 

 

https://afdc.energy.gov/vehicles/electric_emissions.html

 

 

אפשר לראות שגם במדינות בהן מקור החשמל הדומיננטי הוא גז טבעי רכב חשמלי עדיף על רכב היברידי מבחינת זיהום.

image.thumb.png.0dc3e6e7fa56d202c66dcc831d28c626.png

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 9 שעות, hwgeek כתב:

גדול!!! מוריד את הכובע 👏

יש מצב שאם זה היה באנגלית- אילון מאסק היה מצייץ את זה :-).

 

נ.ב: הייתי מוסיף כסעיף עשירי "שאני נפגש עם החברה בחוץ, אני שם את הבירות בקרח בFrunk - האם זה אפשרי גם ברכבים רגילים?"

לגמרי קיים באנגלית, להלן מקבוצת פייסבוק Jaguar I-Pace Owners. דומה באופן מרים גבה או שתיים - שלא לומר שלוש - לפוסט הארצישראלי...

 

image.thumb.png.d36dc7b4be75220a0b1f7e8423026ff5.png

  • מצחיק 4

The older you get, the better you used to be

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, X9500 כתב:

לגמרי קיים באנגלית, להלן מקבוצת פייסבוק Jaguar I-Pace Owners. דומה באופן מרים גבה או שתיים - שלא לומר שלוש - לפוסט הארצישראלי...

 

image.thumb.png.d36dc7b4be75220a0b1f7e8423026ff5.png

 

אכן זה דומה מאוד ויכול להיות המקור של המקור שלי שהוא סרטון דובר פולנית מהיוטיוב, תרגום חופשי

 

עריכה אחרונה על ידי nurusz
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 27.9.2021 בשעה 02:49, אליהו שבת כתב:

ככל שמשתמש EvGriga היקר לא מקבל התראה בגין שנאת האחר ודעות שלא משקפות כנראה את בעלי האתר אני פורש מהאתר לצמיתות.

 

נמאס כבר העניין הזה, בשביל דעות שמכבדות את האחר יש אופ טופיק ודעות שלא מכבדות את האחר לא כאן.

בשביל זה יש את כפתור הדיווח בפינה של כל הודעה. אל תבנה על זה שמנהלים עוברים על כל הודעה והודעה שנכתבת בפורום. 

image.thumb.png.aee95aabe53d808087404871c152f72c.png

הצטרפו לקהילת הרכב של ישראל בפייסבוק ובאינסטגרם

אוהבים את מה שאנחנו עושים? רוצים לתמוך בנו ולקבל הטבות בו זמנית? עשו מנוי לאתר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 27.9.2021 בשעה 15:06, Gopher כתב:

ש פתרונות מצוינים לאגירת אנרגיה סולארית במחיר זול

 

לפי המאמר הם מייצרים לפי תעריף של 45 אג' לקווט"ש, שזה מחיר כפול ממחיר יצור חשמל מגז טבעי ע"י חברת החשמל ופי 3-4 ממחיר של יצור מפחם.

דרשו מהם מערכת גיבוי לעוד כמה שעות ( כמה? לא כתוב) וללא מערכת גיבוי לא היה ניתן להקים את האתר הפוטו-וולטאני.

אז עשו חשבון והגיעו למסקנה ששווה להם להוסיף מערכת גיבוי כדי לקבל 45 אג' לקווט"ש מובטח ע"י המדינה.

האם זאת בדיחה? המערכת מסובסדת דרך תעריפי החשמל של כל הצרכנים.

 

יש מלא חברות כאלה לרוצות להתפרנס מתעריף יצור חשמל מסובסד.

 

נופר אנרגיה, שהנפיקה את מניותיה בבורסה בת"א בדצמבר 2020, פועלת בתחום פיתוח, רישוי, הקמה ותפעול של מערכות פוטו-וולטאיות, בעיקר על מאגרים וגגות.

ויש להוסיף - בתעריפים מסובסדים! ולא כתוב שהיא מפתחת של מערכות גיבוי!

 

גם אני יכול לקנות לי UPS על בסיס סוללות עופרת (בהספק של שעת גיבוי למחשב האישי), לחבר אותו לפאנל פוטו-וולטאני שאני קונה מסין בזול ולהגיד שבניתי מערכת ייצור חשמל "ירוקה" עם גיבוי.

עריכה אחרונה על ידי EvGriga
  • רעיון גרוע 1

טויוטה פריוס, לקסוס IS300h

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 40 דקות, EvGriga כתב:

גם אני יכול לקנות לי UPS על בסיס סוללות עופרת

תיקון טעות: מערכת גיבוי הזאת היא על בסיס סוללות של CATL (כנראה ליטיום איון), ככה שהיא בטח לא זולה.

מערכת גיבוי אחרת שלהם היא של טסלה, עוד יותר לא זולה. 

טויוטה פריוס, לקסוס IS300h

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, EvGriga כתב:

 

לפי המאמר הם מייצרים לפי תעריף של 45 אג' לקווט"ש, שזה מחיר כפול ממחיר יצור חשמל מגז טבעי ע"י חברת החשמל ופי 3-4 ממחיר של יצור מפחם.

דרשו מהם מערכת גיבוי לעוד כמה שעות ( כמה? לא כתוב) וללא מערכת גיבוי לא היה ניתן להקים את האתר הפוטו-וולטאני.

אז עשו חשבון והגיעו למסקנה ששווה להם להוסיף מערכת גיבוי כדי לקבל 45 אג' לקווט"ש מובטח ע"י המדינה.

האם זאת בדיחה? המערכת מסובסדת דרך תעריפי החשמל של כל הצרכנים.

 

יש מלא חברות כאלה לרוצות להתפרנס מתעריף יצור חשמל מסובסד.

 

נופר אנרגיה, שהנפיקה את מניותיה בבורסה בת"א בדצמבר 2020, פועלת בתחום פיתוח, רישוי, הקמה ותפעול של מערכות פוטו-וולטאיות, בעיקר על מאגרים וגגות.

ויש להוסיף - בתעריפים מסובסדים! ולא כתוב שהיא מפתחת של מערכות גיבוי!

 

גם אני יכול לקנות לי UPS על בסיס סוללות עופרת (בהספק של שעת גיבוי למחשב האישי), לחבר אותו לפאנל פוטו-וולטאני שאני קונה מסין בזול ולהגיד שבניתי מערכת ייצור חשמל "ירוקה" עם גיבוי.

 

 

אתה ממשיך עם הדיסאינפורמציה שלך. נראה לי שכבר המנהלים הזהירו אותך לגבי זה.

 

"המשרד להגנת הסביבה חישב כי עלות קוט"ש מתחנה גזית פיקרית הפועלת בשעות השיא היא כ-64 אגורות, לרבות העלויות החיצוניות הנובעות מזיהום אוויר ומפליטות גזי חממה. עלות קוט"ש מתחנה גזית המייצרת במחזור משולב את תפוקת הבסיס היא כ-51 אגורות, לרבות העלויות החיצוניות. כלומר, ייצור חשמל מגז מזהם יקר פי 3-2.5 מייצור חשמל נקי מאנרגיית השמש, כולל אגירה. מיד נראה שהפערים גדולים בהרבה."

מקור: לייצר חשמל מגז עולה לנו פי שלושה - אז למה לא להפסיק? - אנרגיה - TheMarker

 

עריכה אחרונה על ידי Gopher
  • רעיון גרוע 1
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מישהו יכול לשפוך אור על מודל Y 7 מקומות?

יכולה להחליף אאוטלנדר ודומיה מבחינת שינוע משפחה?

מאמין שאוטוטו תהיה כאן למכירה ובמחיר מתחת ל300K, לא רואה סיבה להעדיף סורנטו פלאג אין עליה לדוגמא, נכין אני טועה או שפשוט לא טועה...

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עד שלא יפתח המפעל בברלין. אם יגיעו מודל y לארץ זה יהיה מסין. נכון להיום מודל y מסין לא משווק בגרסת 7 מקומות. 

בכל מקרה מודל y עם  7 מקומות הוא בשום מצב לא תחרות לסורנטו. השני מושבים הנוספים הם מאוווד צפופים. דומה יותר לניסן אקס טרייל מבחינת מרווח.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף


×
×
  • תוכן חדש...