Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

רשמית: טסלה בישראל


PriceDevil

פוסטים מומלצים

לפני 48 דקות, ch2856 כתב:

כבר יש מודל 2, פשוט קוראים לה פולקסווגן ID3 וקופרה בורן. 

בגדול אתה צודק 😊 ההבדל כרגיל בטסלה הוא ביעילות. טסלה טוענת שבגלל שימוש בסוללות חדשות היא תוכל להשתמש בסוללות קטנות יותר מה שיוביל למכונית מהירה יותר, במחיר נמוך ב 20% מהמחירים של ה id3 והבורן. ל vw גם יש טכנולוגית סוללות חדשה בקנה. סביר להניח שאחרי טסלה הם גם  ישפרו את ה id3/בורן.

לפני שעה, EvGriga כתב:

 

יש מספיק רכבים חשמליים סיניים זולים כבר היום כדי שלא נצטרך להחזיק את הידיים בציפייה

הבעיה שרוב הסינים מעדיפים להישאר בסין. יש מספיק דרישה ופחות רגולציה. היחידה שיש סיכוי לראות ממנה משהו זאת mg . היא הכריזה לפני שנה שהיא מתכוונת לשדרג את ה zs , גם בטווח בלי לפגוע יותר מידי במחיר.

עריכה אחרונה על ידי Uri-G
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 6.3 אלף
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

אם טסלה באמת תצליח להציג בזמן הקרוב (כשנה) משפחתית חשמלית במחיר של כ-5,000 אירו פחות מזה של ID3 בסיסית באירופה, זה באמת יהיה משנה חוקי משחק. נוטה להאמין שהיא יכולה אבל כל שוק החשמליות די בטרוף כרגע, מצד אחד יש שיפור מתמשך בסוללות, שהן עדיין הרכיב היקר ביותר ברכב, אך עלות חומרי הגלם זינקה השנה - אלו בדרך כלל דברים שמשפיעים על חוזי אספקה עתידיים ולא על אלו שכבר נחתמו. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

השיפור של הסוללות מאוד אטי ב-20 השנים האחרונות, גם לירידות מחיר נוספות אין מה לצפות, זה כבר מוצה.

סוללות LFP (ליטיום-ברזל-פוספטים) זה לא דבר חדש, זאת טכנולוגיה ישנה ופחות יעילה, אך זולה ובטיחותית יותר.

היא עלתה רק עכשיו בגלל בעיות הספקה של ניקל וקובלט.

עריכה אחרונה על ידי EvGriga

לקסוס IS300h, אורה 03 Pro300

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טסלה מודל 2 אמורה להשתמש בסוללת 4680 המתעקבת.

ו vw הכריזה על טכנולוגית  סוללות מצב מוצק חדשות, שיהיו מוכנות ליצור תוך 3-4 שנים.

 

יש לזכור שטסלה השקיעה במכרות מתכות לייצור סוללות כחלק מאסטרטגית האינטגרציה האנכית שלה.

ובג'יגה פקטורי בפרמונט וברלין אמורים לקום מפעלים למיחזור סוללות עם טענה של למעלה מ 90% מיחזור מתכות סוללה

עריכה אחרונה על ידי Uri-G
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איזה מודל 2 בראש שלכם? יש לטסלה רשימה שלמה של רכבים שכבר "הכריזו" עליהם ותאריכי הייצור נדחים כול הזמן.

 

SlowRide כתב:
עם השאלה הזו אתה צריך לפנות לפורום מתאבדים, הבעיה ששם לא תקבל עצות מאנשים עם ניסיון.
Pika007 כתב:
זה כל כך תמים שאני על סף לעניין אותך באופציות למסחר בפורקס.
לפני 1 דקה, יבגניפ כתב:

אני לא פסיכולוג, אבל קראתי את כל הספרים של ג'ורדן פיטרסון חוץ מהאחרון שיצא.

  

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אחת הבעיות בתחום היא שמרבית הרוכשים לא מוכנים עדיין לרכב חשמלי עם טווח (מציאותי) של 200 ק"מ שכידוע, מספיק למרבית הצרכנים לשימוש יום יומי וקצת יותר. את המחסום הזה, שבחלקו פסיכולוגי ובחלקו ממשי, כנראה שרק פריסה משמעותית של עמדות טעינה וכמובן טעינה מהירה יוכלו לפתור. 

 

יחד עם זאת, ישנה גם הסתמכות גדולה מידי של היצרנים על כל התמריצים, דבר שמנוע מהם מאמץ נוסף בתחום התמחור. אותם אני מבין, הם מנצלים את מה שנותנים להם, המחוקק הוא זה שצריך לעשות חושבים מחדש. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 36 דקות, Uri-G כתב:

טסלה מודל 2 אמורה להשתמש בסוללת 4680 המתעקבת.

ו vw הכריזה על טכנולוגית  סוללות מצב מוצק חדשות, שיהיו מוכנות ליצור תוך 3-4 שנים.

פולקסווגן לא מפתחת שום דבר. היא משקיעה בחברות אחרות שמפתחות. במקרה הזה אני מאמין שהחברה המושקעת תצליח. בכל מקרה, אני בטוח שהפיתוח לא נחוץ כדי שרכב חשמלי יתפוס. לרוב המשתמשים הטכנולוגיה הקיימת מספיקה. 

עריכה אחרונה על ידי eitanuch
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 56 דקות, David32 כתב:

איזה מודל 2 בראש שלכם? יש לטסלה רשימה שלמה של רכבים שכבר "הכריזו" עליהם ותאריכי הייצור נדחים כול הזמן.

 

הפרוייקטים סובלים מעיקוב סוללת ה 4680 עליהם הם מתבססים. טסלה עד היום כמעט תמיד עמדו ביעדים שלהם ונכשלו בלוחות זמנים שהציבו.

 

השקט היחסי לגבי הטסלה 2 נובע בעיקר מהעובדה שזה פרוייקט מלא של החטיבה הסינית של החברה (משלב התכנון עד הייצור).  היעד לטסלה 2 הוא 2023 בהינתן והסוללות יהיו מוכנות. אבל אי אפשר לדעת אם אכן הסינים יעמדו בלוחות זמנים(או הסוללות).

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המחסור בצ'יפים ממש לא עוזר בעניין, יצרנים משביתים קווי ייצור לרכבים כי אין מספיק צ'יפים- אז לשחרר עוד 2~3 דגמים במקביל ממש לא היה אפשרי מבחינתם אפילו אם היו מוכנים לשיווק כניראה.

 

מה יהיה עם זה? איך קרה מצב כזה שפיתאום יש מחסור בהכל? רק ביגלל שכולם בפאניקה ומזמינים אקסטרה?

עריכה אחרונה על ידי hwgeek

מוכר מארז נייר טואלט איכותי בייבוא אישי מחו"ל של Kirkland, מוכן להחלפה על רכב ספורטיבי יד ראשונה, לרציניים בלבד!.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האשמה היא על יצרניות הרכב. הן נשענות על ארכיטקטורות שמובססות על טכנולוגיות ייצור בנות עשור לפחות. כשהגיעה הקורונה, היה צפי הזמנות רכבים מאוד נמוך ולכן הזמינו כמות מצומצמת של ציפים מהיצרניות (סמסונג וtsmc למשל). בינתיים, חברות אחרות (כמו קוואלקום) תפסו את קווי הייצור של הפאבים הענקיים הללו כך שכל קווי הייצור שלהם הופנו לטכנולוגיות מאוד חדישות (8nm). ליצרניות הרכב אין תוכניות לרכיבים שמשתמשים בטכנולוגיה הזו, ואין יכולת לפתח ארכיטקטורות כאלה בזמן קצר. קווי הייצור של הטכנולוגיות הישנות בינתיים מושבתים ולוקח זמן להחזיר אותם לפעולה. בסופו של דבר, יצרניות הרכב ניסו לחסוך בפיתוח ומעבר לטכנולוגיה חדישה, אבל פגעו בעצמן ובצרכנים.

עריכה אחרונה על ידי eitanuch
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 18 שעות, ch2856 כתב:

כבר יש מודל 2, פשוט קוראים לה פולקסווגן ID3 וקופרה בורן. 

 

אני לא חושב ש VW בכלל בכיוון. למי שמתעניין אני מציע לקרוא את הפרסומים האחרונים של ה טוויטר @alex_avoigt:

לטובת מי שאין לו כוח תקציר הדברים:

המנכ"ל והצ'יירמן של קבוצת VW כינסו לפני כמה ימים את ההנהלה הבכירה של הקונצרן לפגישת "חרום", אחרי שהם מבינים שהבעיה במכירות היורדות היא לא בעיה של אספקה (צ'יפים), אלה דרישה שיורדת. ציטוטים נבחרים: 

 

If everything remains as it is, Diess insists, VW will no longer be competitive

 

'It is urgently necessary that a new course is set in Wolfsburg. Future competition with Tesla's new Gigafactory will be brutal. The electric car pioneer sets new standards in car production

 

ולפני שיקפצו פה ויגידו "אבל המזגן.. באוגוסט!" - זה מהפה של מנכ"ל קונצרן פולקסוואגן דופק בראש  למנהלים שלו...

יש עוד הרבה פנינים בפיד . הם בגדול אומרים שפרוייקט ה ID די נכשל, ושמים את יהבם על פרוייקט Trinity שמכוון ל 2026.

 

אני חושב שיש פה הערכת חסר לרמת ה Disruption שטסלה ואחרים יצרו. תעשיית הרכב המסורתית נלחצת כרגע בין טסלה ועוד כמה "סטרט אפס" שאולי ישרדו (ריויאן, לוסיד וכאלה) מלמעלה, לאוסף גדול של סיניות חשמליות זולות ומשתפרות מלמטה. נכון לכרגע, היצרניות המסורתיות לא מצליחות להגיב, ולא בטוח שיש להם את מה שצריך בשביל להתאושש.

אני לא גיליתי פה כלום, שוק ההון כבר מתמחר את זה יותר משנה. אולי הם יצליחו להתאושש אבל ההסטוריה מראה שבמהלכים כאלה, חלק גדול מהשחקנים המסורתיים המובילים בד"כ נמחק 

 

 

 

עריכה אחרונה על ידי OF
  • אהבתי 2
  • מעניין 1
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 13 שעות, eitanuch כתב:

האשמה היא על יצרניות הרכב. הן נשענות על ארכיטקטורות שמובססות על טכנולוגיות ייצור בנות עשור לפחות. כשהגיעה הקורונה, היה צפי הזמנות רכבים מאוד נמוך ולכן הזמינו כמות מצומצמת של ציפים מהיצרניות (סמסונג וtsmc למשל). בינתיים, חברות אחרות (כמו קוואלקום) תפסו את קווי הייצור של הפאבים הענקיים הללו כך שכל קווי הייצור שלהם הופנו לטכנולוגיות מאוד חדישות (8nm). ליצרניות הרכב אין תוכניות לרכיבים שמשתמשים בטכנולוגיה הזו, ואין יכולת לפתח ארכיטקטורות כאלה בזמן קצר. קווי הייצור של הטכנולוגיות הישנות בינתיים מושבתים ולוקח זמן להחזיר אותם לפעולה. בסופו של דבר, יצרניות הרכב ניסו לחסוך בפיתוח ומעבר לטכנולוגיה חדישה, אבל פגעו בעצמן ובצרכנים.

 

זה ההסבר הרשמי, אבל הוא לא נשמע אמין בקטע של "יצרני מכוניות הזמינו פחות רכיבים לפני שנה וזאת הסיבה המרכזית למשבר".

זה נכון, אבל לא מסביר את העומק ומשך הזמן של המשבר.

קודם כל - אי אפשר להסב קווי ייצור ישנים שיצרו לתעשיות אוטומוטיב בטכנולוגיות ישנות יותר לטכנולוגיות החדשות של 5nm ו 7nm. הם דורשים ציוד אחר לגמרי.

הקווים שהיו מייצרים צ'יפים למכוניות נשארו, אבל יצרני מוליכים למחצה לא בנו קושר ייצור נוסף במשך שנה ויכול להיות שחלק מהקווים מולאו בהזמנות אחרות.

שנית, כבר עבר הרבה זמן מאז תחילת משבר הצ'יפים אבל עדיין יש קשיים בהספקה. מאז כבר היו צריכים למלא הזמנות חדשות על ציוד הקיים.

יש הרגשה שחלק מקווי הייצור הישנים פורקו או מועברים למקומות אחרים בעולם, מסיבות שלא קשורות לתעשיית הרכבים.

לדוגמה, התוכנית של ארה"ב להעביר תעשיות מוליכים למחצה לשטחה בגלל חשש מפלישה של סין לטייוון ומלחמה בין סין לארה"ב.

נראה שקושר ייצור של תעשיית מוליכים למחצה עכשיו נמוך יותר מקושר ייצור לפני הקורונה.

יש דחיית הזמנות ועליית מחירים לכל הלקוחות, כולל תעשיית אלקטרוניקה ומחשבים, ולא רק לתעשיית הרכבים.

 

עריכה אחרונה על ידי EvGriga

לקסוס IS300h, אורה 03 Pro300

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, OF כתב:

תעשיית הרכב המסורתית נלחצת כרגע

האירופיים דחפו את עצמם לפינה עם דרישות לא מציאותיות להורדת פליטות גזי החממה ואיסורים למכירת רכבים עם מנועי בעירה פנימית משנת 2030.

הם בישלו את הדייסה הזאת ועכשיו הם צריכים לאכול אותה בצורה של עיבוד מקומות העבודה וקריסת תעשיות מקומיות.

וטסלה צוחקים עליהם, כאשר יצרני מכוניות אירופיים מחויבים ע"י הממשלות שלהם, למעשה, לשלם סכומים שרירותיים למתחרה שלהם על כל מכונית בנזין שהם מייצרים.

אין פה שום מעבר טכנולוגי, זה לא היה מחויב המציאות, הכל מעשה ידיים של הממשלות הטיפשות והעקשניות.

ללא הדרישות של הממשלות להורדת פליטות גזי החממה, הקנסות על ייצור מכוניות עם מנועי בעירה פנימית וסובסידיות לרכבים חשמליים, האחרונים היו נחשפים כ"המלך העירום" במצב הטכנולוגי הקיים ואחוז החדירה שלהם בשוק לא היה עולה על 2%.

עריכה אחרונה על ידי EvGriga
  • אהבתי 1

לקסוס IS300h, אורה 03 Pro300

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קצת סדר. באירופה, דגמי ID מצליחים ולמעשה פולקסווגן מוכרת יותר חשמליות מטסלה (פולקסווגן, לא הקבוצה שמוכרת הרבה יותר). בסין וארה"ב, הדגמים האלו לא פחות מצליחים אבל בארה"ב פולקסווגן מעולם לא הצליחה יותר מידי עם הדגמים האירופאים שלה וסין? שם כנראה שפולקסווגן צריכה מותג אחר, משהו חדש ושונה. 

 

אותו מנכ"ל אמר שהם לא מייצרים מספיק מהר את דגמי ID החשמליים, כך שיש דרישה. אבל כן, פלטפורמת MEB היא לא הפלטפורמה המתקדמת ביותר בכל הקשור לאינטגרציה של מערכות ויכולת השליטה מרחוק. אבל כשלב ביניים? היא עושה את העבודה בשוק האירופי. 

 

קבוצת פולקסווגן עלתה השנה (נכון לספטמבר 2021) ב-15% כך שלא ברור לי על איזה ירידה במכירות מדובר.

 

 

 

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 29 דקות, ch2856 כתב:

קצת סדר. באירופה, דגמי ID מצליחים ולמעשה פולקסווגן מוכרת יותר חשמליות מטסלה (פולקסווגן, לא הקבוצה שמוכרת הרבה יותר). בסין וארה"ב, הדגמים האלו לא פחות מצליחים אבל בארה"ב פולקסווגן מעולם לא הצליחה יותר מידי עם הדגמים האירופאים שלה וסין? שם כנראה שפולקסווגן צריכה מותג אחר, משהו חדש ושונה. 

 

אותו מנכ"ל אמר שהם לא מייצרים מספיק מהר את דגמי ID החשמליים, כך שיש דרישה. אבל כן, פלטפורמת MEB היא לא הפלטפורמה המתקדמת ביותר בכל הקשור לאינטגרציה של מערכות ויכולת השליטה מרחוק. אבל כשלב ביניים? היא עושה את העבודה בשוק האירופי. 

 

קבוצת פולקסווגן עלתה השנה (נכון לספטמבר 2021) ב-15% כך שלא ברור לי על איזה ירידה במכירות מדובר.

 

 

 

 

תסתכל על הנתונים בלינק טוויטר שצירפתי, המכירות שלהם בנורווגיה לפחות יורדות בעקביות מרבעון לרבעון. והוא אמר שהם מייצרים בפי 3 זמן מטסלה לא כאינדיקציה לזה שהם לא עונים על הביקוש אלה כאינדיקציה לזה שככה אין להם סיכוי להיות תחרותיים.

אתה כמובן חופשי לחשוב מה שאתה רוצה, ושסה"כ העסק עובד לא רע. אבל שוב, עזוב מה שאני אומר, תקרא את מה שהוא אומר על הביצועים שלהם ועל טסלה ועל. קשה להאשים אותו בזה שהוא טסלה פאן.. הם מסתכלים על השנה האחרונה עם ה 15% עליה ודי נכנסים להיסטריה, אז יש להם כנראה סיבה 

עריכה אחרונה על ידי OF
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...