Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

רשמית: טסלה בישראל


PriceDevil

פוסטים מומלצים

משעשע, אבל בענין של בנזין דליק שומע לפעמים על סוללות של אופניים וקורקינטים חשמליים שעושות שמות בבתים ולעיתים בבני אדם וכהדיוט גמור שבאמת לא מבין כלום בחשמל הזה של המכוניות, לא יכול להתחמק מהשאלה איך מכוניות חשמליות מוגנות מפני קטסטרופה דומה. אשמח ללמוד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 6.2 אלף
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

  • חברי המעגל הראשון
לפני 11 שעות, EvGriga כתב:

לפני שאפשר להזמין תחנה כזאת צריך להצטרף לסוכנות בינלאומית לאנרגיה אטומית ולפתוח "מפעל טקסטיל" בדימונה לביקורת שלה.

אני לא חושב שיסכימו לזה, או שאפילו כדאי להסכים לזה

בירוקרטיה ואובר רגולציה יכולות לדחות את הקדמה אבל לא למנוע אותה.

מבחינת צימצום הזיהום יש גבול כמה ניתן לסחוט את הלימון של מכונית פרטית מונעת בדלק.

עריכה אחרונה על ידי SlowRide

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 4 שעות, Gopher כתב:

ממש תגובה לעניין

אני כבר הסברתי כמה פעמים מה הבעיה עם ייצור חשמל מאנרגיית שמש ורוח.

זה דורש הקמת תחנות גיבוי הפועלות על גז בהספק זהה להספק של תחנות ה"ירוקות", בגלל אופן הייצור לא קבוע ולא נשלט.

תחנות גיבוי כאלה יותר יקרות מתחנות רגילות.

זה כמובן מבטל לגמרי את כל הרעיון של ייצור חשמל "ירוק".

אין פתרונות אגירה אפקטיביים שמתקבלים על הדעת מבחינה כלכלית.

מכוון שתחנות גיבוי כאלה עולות הרבה כסף, הקמתן תמיד מתארכת. בעיות הספקת החשמל כבר עלו בכמה מדינות באירופה וארה"ב.

למזלם של אירופאים, יש להם צרפת שמייצרת 80% מהחשמל שלה בתחנות גרעיניות או נורווגיה (הידרו) שיכולים למכור חשמל בשעות סי הצריכה ולייצב את המערכת. מערכת ייצור החשמל בארץ זה "אי" ואין לנו על מי לסמוך לגיבוי חוץ מעצמנו.

נוצר מצב שבשעות סי של צריכה (מ 7 עד 11 בערב לדוגמה, אין שמש) יש מחסור בהספקת החשמל ובשעות סי הספקה ( 12 בצהריים, לדוגמה) יש עודף חשמל שדורש השבתה, יקרה ובעייתית מבחינה תפעולית, של התחנות.

כל זה יכול להוביל לקריסות חוזרות של מערכת הספקת החשמל ונזקים עצומים למשק.

לפי הנסיון של אחרים, בעיות רציניות מתחילות כאשר ייצור חשמל "ירוק" לא קבוע ולא נשלט מגיע עד 7% מכוח ייצור כללי.

לכן אני עניתי בקצרה הפעם לשאלה על התוכנית להגיע ל 30% מייצור החשמל מאנרגיית שמש ש"מה שלא יכול לעבוד - לא יעבוד"

 

עריכה אחרונה על ידי EvGriga
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 29 דקות, EvGriga כתב:

לא נסחפת קצת?

מאיפה הבאת שנאת אחר?

 

ברגע שאין מה להגיד אז עוברים לדמגוגיה

ועוד "לאיים" בעזיבת הפורום..

 

בגדול אני בעד מכוניות חשמליות ומאמין שלשם התעשייה תלך, אבל באמת מרגיש שחלק(אמרתי חלק, לא כולם, אל תיקחו את זה אישית, בפורומים באנגלית זה יותר מורגש) מרוכשי טסלה הם חלק מכת וכל ביקורת נגד החברה היא בגדר חילול השם.

והדיון הזה פשוט זולג לעניינים אישיים והעלבות כל כמה אי הודעות מה שלא קורה ברוב הנושאים בפורום(מזכיר מאוד את מלחמות אנדרואידVSאייפון)

אני מניח שזה ידעך בעתיד הקרוב-רחוק שיהיה יותר מגוון של רכבים חשמליים וזה יהיה יותר מיינסטרים.

מעולם לא נסעתי בטסלה, אז לחוות דעה אני לא יכול. 

אבל כן אני מייחל ליום שבו רחוב סואן לא יגרום לכל כך הרבה רעש, לכל כך הרבה לכלוך וזיהום.

כל ייצור אמצעי תחבורה מלווה בזיהום, ההבדל שבבעירה פנימית הזיהום ממשיך גם בזמן השימוש.

נטו מבחינת מורכבות ויעילות - טסלה עשתה פה מהפך. רכב כמעט ללא טיפולים, מספר מזערי של חלקים נעים, רכב שקט, עידכונים OTA שזה 180 מעלות מהרכב המסורתי. את תא הנוסעים צריך עוד לעכל ולאנשים עדיין קשה להתשחרר מהדשבורד המסורתי, אבל גם זה שלב בהתפתחות התחבורה

 

 

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 6 דקות, EvGriga כתב:

נוצר מצב שבשעות סי של צריכה (מ 7 עד 11 בערב לדוגמה, אין שמש) יש מחסור בהספקת החשמל ובשעות סי הספקה ( 12 בצהריים, לדוגמה) יש עודף חשמל שדורש השבתה יקרה ובעייתית מבחינה תפעולית של תחנות.

ואיך זה עובד בנורווגיה, לדוגמא?

עריכה אחרונה על ידי tinoki

אם אתה מאמין שיכולים לקלקל, תאמין שיכולים לתקן.

- רבי נחמן מברסלב

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 18 דקות, aviaviavi כתב:

בגדול אני בעד מכוניות חשמליות ומאמין שלשם התעשייה תלך, אבל באמת מרגיש שחלק

לפני 18 דקות, aviaviavi כתב:

מעולם לא נסעתי בטסלה, אז לחוות דעה אני לא יכול. 

מרוכשי טסלה הם חלק מכת וכל ביקורת נגד החברה היא בגדר חילול השם.

הייתי פעם בניחום אבלים אצל ידיד שאיבד ילד, לא עלינו. ישב שם רב כריזמטי שהסביר שבעולם הבא נקבל תשובות. בעצם, לא נקבל תשובות, אלא לא יהיו בכלל שאלות. כל חשבונות שמים יהיו פרוסים לפניך וכל הפאזל יהיה ברור.

בקיצור, תשב בטסלה, תן גז עד הסוף. מבטיח לך שבאותו הרגע כל השאלות והספקות ייעלמו.

0-100 in. טווח out

עריכה אחרונה על ידי tinoki
  • אהבתי 1

אם אתה מאמין שיכולים לקלקל, תאמין שיכולים לתקן.

- רבי נחמן מברסלב

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, EvGriga כתב:

לא נסחפת קצת?

מאיפה הבאת שנאת אחר?

 

נו נו את דעותיך בקשר לחרדים, רוסים או ערבים תשמור לעצמך, כאן זה פורום רכב ודעותיך הגזעניות (לדעתי) והמכלילות גם אם נכתבו בדרך אגב  לא מעניינות את אף אחד.

 

 

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

@אליהו שבת ו- @EvGriga נא להרגע ולהצמד לנושא השרשור תודה :)

 

@EvGriga הטיעונים שלך מוכרים היטב, ולא מחזיקים מים ראה בסרטון הבא:

 

 

 

סקודה יטי 2.0 TDI 4x4 (נמכרה)

וולוו XC40 T3 Momentum

טויוטה יאריס קרוס הברידית

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 26.9.2021 בשעה 11:47, EvGriga כתב:

אלה ערכי מחירון שתלושים מהמציאות.

איזה ערכי מחירון? אלה מודעות שאנשים פרסמו. גם אם תוריד מזה 30%, המחירים שלהן עדיין מאוד רחוקים ממחירי גריטה ובכל מקרה, דומים (אופילו גבוהים יותר) למכוניות אחרות מאותן שנים.

 

בתאריך 26.9.2021 בשעה 11:47, EvGriga כתב:

תחכה עד שההייפ יעבור, בינתיים יש עוד מספיק חולמים שלא התפקחו,

אלה מכוניות בנות 8, בנאדם. נראה לי שההייפ כבר הספיק קצת לשכוח סביבן.

 

לפני 23 שעות, רועי5 כתב:

מענינת ההשוואה כאן למעלה בין מכוניות בנזין עם קילומטראז' גבוה יחסית לטסלות שנראה כאילו נשמרו בנפתלין ורק יצאו לגיחות קצרות פה ושם.

דווקא ממה שאני רואה, חוץ מהיונדאיות הקמ"ז'ים די דומים.

 

לפני 20 שעות, EvGriga כתב:

CARVANA מוכנים למכור,כנראה לפי השיטה שהצגתי קודם, ללא בדיקה מוקדמת כמובן, אבל יש להם CARFAX.

להציג מודעה הזויה (או לקשר לסיפור מכירה אינדיבידואלי) זה לא קשה, בדיוק קפצה לי בפייסבוק מודעה של מיאטה 2008 ב-108,000 ש"ח, אז הכל יכול להיות. 

אבל הנה, סינון לפי מוכרים פרטיים בלבד:

screencapture-autotrader-cars-for-sale-all-cars-tesla-model-s-beverly-hills-ca-90210-2021-09-27-11_55_10.thumb.png.e4efc2c55a18d3069611b6c5806dd82a.png

  

לפני 18 שעות, EvGriga כתב:

לדעתי רכב חשמלי זה אופנה חולפת שמחזיקה מעמד רק בזכות הרגולטור הממשלתי, בעיקר אירופאי, בגלל משבר מקורות האנרגיה באירופה ותלותם בהספקת גז טבעי מרוסיה שמציקה להם מבחינה פוליטית.

במקומות שרגולטור לא מתערב בשוק (שזה, אחרי פרישת סין מסובסידיות חשמליות, כל העולם חוץ מאירופה, קליפורניה וישראל) - רכבים חשמליים לא מצליחים להתחרות במכוניות בנזין עקב מחירן הגבוה ומגבלות שימוש קשות.

אין לרכב חשמלי מלא יתרון מול מכונית בנזין/היברידי מודרני ,במצב הטכנולוגי הקיים, גם מבחינת איכות הסביבה.

כריה עודפת של חומרים כמו ליטיום, קובלט, ניקל, נחושת ומתכות נדירות לא מוסיף לאיכות הסביבה על כדור הארץ.

ובנוסף, אין כרגע דרך למחזר את הסוללות בצורה שעולה על הדעת והשלכתן לפסולת תרעיל את העולם עוד יותר.

 

בעצם, אני כן נגד טסלה, כי הם התחילו את ההונאה הזאת במסווה של שמירה על איכות הסביבה.

חוץ מהקטע של "אופנה חולפת", אני מסכים - בגדול - עם הכל. ואין בעיה עם נקודת המבט הזו (התגובות השליליות שהתגובה הזו קיבלה, אגב, נמחקו. לא לזה נועדה מערכת התגובות.

אבל להגיד שלרכב חשמלי "אין יתרון" זה פשוט לא נכון. הביצועים טובים יותר, הגמישות של הפלטפורמה טובה יותר ומאפשרת מרווח/אחסון טוב יותר על אותו footprint. ומבחינת זיהום היתרון הוא לא בהפחתת הזיהום הכללי שהמין האנושי מפיק, אלא הזזה שלו ממרכזי הערים איפה שאנשים נושמים אותו, למקומות יותר מרוחקים איפה שנפגעת רק מערכת וויסות הטמפרטורה של הפלנטה. 

וטסלה לא התחילה שום דבר, היא אולי הקפיצה את הקונספט למיינסטרים והפכה את המכוניות החשמליות למגניבות, אבל מכוניות חשמליות נסעו על הכבישים לפחות 20 שנה לפני שהטסלה הראשונה עלתה לכביש. 

 

לפני 15 שעות, EvGriga כתב:

קמות האנרגיה בסוללה הכי מתקדמת ששוקלת 300 ק"ג ועולה 20 אלף דולר שווה לגאלון דלק אחד. עצוב, אבל זה המצב.

טוב זה כבר ממש לא נכון. ומזל שבאינטרנט אפשר למצוא נתונים שאשכרה מאפשרים לבדוק דברים כאלה.

בסוללת ליתיום-יון (לא ליתיום-אוויר, לא גרפין, לא סוללות Solid state ולא הסוללות מתכת נוזלית החדשות האלה) ששוקלת 300 ק"ג, יש בין 30 ל-73 קוט"ש. בגאלון אחד של דלק יש 36. אבל זה עדיין רק חלק אחד שלא לוקח בחשבון את העובדה שמערכת הנעה חשמלית יעילה בערך פי 2.5-3 ממערכת הנעה בנזינית. 

 

לפני 15 שעות, EvGriga כתב:

מה שהם לא עשו ב20 שנים אחרונות?

אני במקרה מכיר את התחום הזה מקרוב, אין שם הרבה התקדמות, רק רעש וצלצולים.

אז הייתי מציע לך להתעדכן עוד קצת, כי ב-5 השנים האחרונות היו התפתחויות מאוד משמעותית בתחום דחיסות האנרגיה, וב-5-10 שנים הקרובות היא תגדל עוד יותר. 

הייתי מחפש את המשקל והקיבולת של הטסלה רודסטר הראשונות, או של המגאנים של בטר פלייס, אבל אין לי כוח, כי זה כנראה גם לא יעזור. אני רק אפנה אותך לחשוב על Power banks, ולנסות לחשוב על כמה גדלו הנפחים שלהם בשנים האחרונות. 

 

אני יכול להמשיך לצטט ולהפריך את הדברים שאתה כותב, אבל זה מרגיש לי כמו השקעה גדולה מדי בשביל ערב חג. אז בוא פשוט תפסיק לכתוב דברים מנותקים מהמציאות, או שאאלץ להפעיל כלים ניהוליים (פחות או יותר כל מה שציטטתי נכנס תחת "ייעוץ לא מבוסס" ויכול להיות עילה לחסימה). 

  • אהבתי 5
  • רעיון טוב! 1

הצטרפו לקהילת הרכב של ישראל בפייסבוק ובאינסטגרם

אוהבים את מה שאנחנו עושים? רוצים לתמוך בנו ולקבל הטבות בו זמנית? עשו מנוי לאתר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, רועי5 כתב:

משעשע, אבל בענין של בנזין דליק שומע לפעמים על סוללות של אופניים וקורקינטים חשמליים שעושות שמות בבתים ולעיתים בבני אדם וכהדיוט גמור שבאמת לא מבין כלום בחשמל הזה של המכוניות, לא יכול להתחמק מהשאלה איך מכוניות חשמליות מוגנות מפני קטסטרופה דומה. אשמח ללמוד.

 

שריפות רכבים חשמליים הן נדירות מאוד, טסלה טוענים שיש בערך פי 10 פחות שריפות ברכבים שלהם מרכבי ICE רגילים. 

חוץ מזה הרכבים הכי נמכרים בארץ היברידיים ומשום מה אף אחד לא מפחד משריפות באיוניקים/נירו פלאג אין וכו

לגבי שריפות אופניים וקורקינטים, רוב השריפות האלה קורות בגלל אופניים/קורקינטים שהם זבל עם תאי סוללה באיכות נמוכה, בקרי סוללה זבל (מאפשרים חימום יתר וטעינת יתר) ומטענים זבל. מעולם לא שמעתי על שריפת סוללה באופני הרים חשמליים של חברות רציניות כמו ספשלייזד/טרק/מרידה....

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 16 שעות, EvGriga כתב:

הסבסוד הזה עולה למדינה כל כך הרבה כסף שזה לא יחזיק מעמד הרבה זמן.

אתה יודע, צריך לממן בתי חולים,בתי ספר, צבא, חרדים, יש גרעון ממשלתי וכו'

זה יופסק בהדרגה בעוד שנתיים ואז לא רבים יהיו מוכנים לקנות מכונית חשמלית במחיר התחלתי של 300-350 אלף שקל.

לדעתי רק לטובה.

מה שהם לא עשו ב20 שנים אחרונות?

אני במקרה מכיר את התחום הזה מקרוב, אין שם הרבה התקדמות, רק רעש וצלצולים.

גרפין, מצב מוצק, סיליקון - ובתעשיה יש בערך אותו דבר שהיה לפני 20 שנה.

הסוללות הראשונות של סוני מלפני 30 שנה היו אפילו יותר עמידות ממה שיש לנו היום בטלפונים, אבל עם פחות צפיפות אנרגיה.

הצורך בסוללות טובות קיים כבר הרבה זמן, עוד לפני טסלה.

גם היום אתה יכול לנסוע 1000 ק"מ על סוללות, רק שאלה של מחיר.

רמז, זה לא יהיה יותר זול בעוד 3 שנים.

 

לגבי הסבסוד, אני מסכים, אם היו נותנים לדוגמה לכל מי שיש לו רכב משנת 2000 ומטה 75 אלף שקל לרכישת רכב חדש, צמצום הזיהום כנראה היה יותר משמעותי יותר מלתת את ההטבה הזו לרכב חשמלי. אני מחזיק בדעה שאם משהו יקר מידי שלא משתלם למכור אותו, אז כנראה שהטכנולוגיה לא בשלה מספיק. 

 

אבל, יש בהחלט עתיד בשימוש בסוללות וכן יש שיפורים שונים בתחום כל הזמן. נכון שעוד לא הגענו לאיזה משהו שהוא Game Changer אבל יש למעשה יש עוד לא מעט שאפשר לעשות ולשפר עם הטכנולוגיה הנוכחית בכל הקשור לנצילות המערכת וטעינה מהירה. זה לא יהיה זול וכרגע זה מוצג בעיקר בתחום רכבי הספורט/מרוץ, אך כמו הרבה דברים בתחום הרכב, זה מתחיל שם ובסוף מגיע לשאר הרכבים. 

 

גם סוללות הליתיום-גרפן של GAC הן מוצר מעניין. נכון שעוד חסר מידע של ממש על הסוללות האלו והמחיר כמובן עדיין גבוה יחסית, אבל כאמור, עוד מספר שנים המחיר כבר יהיה משתלם יותר. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...