Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

רשמית: טסלה בישראל


PriceDevil

פוסטים מומלצים

לפני 13 שעות, Gopher כתב:

כ-64 אגורות, לרבות העלויות החיצוניות הנובעות מזיהום אוויר ומפליטות גזי חממה.

החישוב הזה הוא הדיסאינפורמציה האמתית.

נותנים ערכים שרירותיים ל"עלויות החיצוניות", מוסיפים אותם לעלויות הכלכליות האמתיות ומקבלים איזה עלות כוללת שרוצים.

איזה עלויות יש ל"פליטת גזי חממה", לדוגמה? ואיך העריכו אתם? האם חברת החשמל משלמת קנסות על הפליטות האלה, ולמי? לאיחוד האירופאי?

על סמך העלויות השרירותיות שקיבלו מצדיקים סבסוד של יצרני חשמל "הירוקים".

עריכה אחרונה על ידי EvGriga
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 6.2 אלף
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

בתאריך 26.9.2021 בשעה 21:11, EvGriga כתב:

יש לחשמל המון יתרונות אבל חסרון אחד מרכזי עדיין קיים - אי אפשר, למעשה, לאגור כמות משמעותית של חשמל וחייבים לייצר את כל מה שצריכים ברגע זה

קמות האנרגיה בסוללה הכי מתקדמת ששוקלת 300 ק"ג ועולה 20 אלף דולר שווה לגאלון דלק אחד. עצוב, אבל זה המצב.

בגלון דלק אגורה אנרגייה של כ 33 kWh. סוללה של מודל 3 פרפומנס זה 75 kWh, אז על איזו סוללה "הכי מתקדמת" אתה מדבר בדיוק?

אה, עוד פרט שולי ששכחת לציין, מנוע בעירה פנימית יודע לנצל עד 30% מהאנרגייה הזאת, כאשר הנצילות של מנוע חשמלי הוא מעל 90%.

אתה מביך את עצמך ובמיוחד כשאתה אומר שיש לך קשר לתחום.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 18 דקות, Lauri Törni כתב:

בגלון דלק אגורה אנרגייה של כ 33 kWh. סוללה של מודל 3 פרפומנס זה 75 kWh

אני עוקב אחרי השרשור הזה, אך לא רציתי להתערב בוויכוחים.

בכל אופן, לא משווים גלון דלק, שזה 3.78 ליטר, לסוללה שלמה של רכב חשמלי שזה שווה ערך למיכל שלם של עשרות ליטרים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, Lauri Törni כתב:

בגלון דלק אגורה אנרגייה של כ 33 kWh. סוללה של מודל 3 פרפומנס זה 75 kWh, אז על איזו סוללה "הכי מתקדמת" אתה מדבר בדיוק?

אה, עוד פרט שולי ששכחת לציין, מנוע בעירה פנימית יודע לנצל עד 30% מהאנרגייה הזאת, כאשר הנצילות של מנוע חשמלי הוא מעל 90%.

אתה מביך את עצמך ובמיוחד כשאתה אומר שיש לך קשר לתחום.

 

קודם כל, סוללת טסלה מודל 3 פרפורמנס שוקלת 480 ק"ג, ז"א צפיפות אנרגיה של כ-150 Wh/kg

צפיפות אנרגיה של בנזין כ-12,500 Wh/kg. או פי 85 מאשר של הסוללה. חישבתי לבד, אתה מוזמן לבדוק אותי.

גם 30% מאנרגיה הזאת זה עדיין פי 25 לק"ג מהסוללה,

למרות שלמנוע בנזין מודרני יש נצילות של כ-39% ולא 30%, אבל אני אלך איתך פה.

הרי תפסת אותי על זה שבתוך סוללה מתקדמת ששוקלת 300 ק"ג יש כ- 45 קווט"ש ולא 33.7 קווט"ש כמו בגלון בנזין.

שנית, מעולם לא אמרתי שמכונית בנזין נוסעת על גלון דלק אותו מרחק כמו מכונית חשמלית על סוללה במשקל של 300 ק"ג.

לפחות בזה אני לא אשם.

 

דרך הגב, סוללה של טסלה מודל 3 SR+ Made in China שנמכרת בארץ שוקלת כ-450 ק"ג ויש בה כ-54 קווט"ש, או 125 Wh/kg

עריכה אחרונה על ידי EvGriga
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 13 דקות, yossiaviel כתב:

אני עוקב אחרי השרשור הזה, אך לא רציתי להתערב בוויכוחים.

בכל אופן, לא משווים גלון דלק, שזה 3.78 ליטר, לסוללה שלמה של רכב חשמלי שזה שווה ערך למיכל שלם של עשרות ליטרים.

סוללה של רכב חשמלי ממש לא שוות ערך למיכל דלק מבחינת האנרגייה האגורה (ואנחנו משווים פה אנרגייה).

בסופו של דבר הטווח נסיעה יהיה דומה בין סוללה למיכל רק בגלל הנצילות של מנוע חשמלי. 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 33 דקות, Lauri Törni כתב:

בסופו של דבר הטווח נסיעה יהיה דומה בין סוללה למיכל רק בגלל הנצילות של מנוע חשמלי.

איזה מיכל דלק, חצי ריק?

טווח נסיע של כל רכב בנזין מודרני עם מכל דלק מלא של כ-50 ליטר הוא לפחות כ-750 ק"מ (15 ק"מ\ל)

עריכה אחרונה על ידי EvGriga
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 52 דקות, EvGriga כתב:

 

קודם כל, סוללת טסלה מודל 3 פרפורמנס שוקלת 480 ק"ג, ז"א צפיפות אנרגיה של כ-150 Wh/kg

צפיפות אנרגיה של בנזין כ-12,500 Wh/kg. או פי 85 מאשר של הסוללה. חישבתי לבד, אתה מוזמן לבדוק אותי.

גם 30% מאנרגיה הזאת זה עדיין פי 25 לק"ג מהסוללה,

למרות שלמנוע בנזין מודרני יש נצילות של כ-39% ולא 30%, אבל אני אלך איתך פה.

הרי תפסת אותי על זה שבתוך סוללה מתקדמת ששוקלת 300 ק"ג יש כ- 45 קווט"ש ולא 33.7 קווט"ש כמו בגלון בנזין.

שנית, מעולם לא אמרתי שמכונית בנזין נוסעת על גלון דלק אותו מרחק כמו מכונית חשמלית על סוללה במשקל של 300 ק"ג.

לפחות בזה אני לא אשם.

 

דרך הגב, סוללה של טסלה מודל 3 SR+ Made in China שנמכרת בארץ שוקלת כ-450 ק"ג ויש בה כ-54 קווט"ש, או 125 Wh/kg

 

לפני 11 דקות, EvGriga כתב:

איזה מיכל דלק, חצי ריק?

טווח נסיע של כל רכב בנזין מודרני עם מכל דלק מלא של כ-50 ליטר הוא לפחות כ-750 ק"מ (15 ק"מ\ל)

אוקיי,

כאן כבר כל הנתונים בסדר,

ואז שמים 480 ק"ג של סוללה בטסלה ו- 38 ק"ג דלק ברכב בנזין, משתמשים קצת ביכולות הרקופרצייה ומגיעים לטווח נסיעה דומה. 

ככלל אצבע היצרנים מנסים להגיע למספר של 500 קילומטר על מיכל אחד.

יש לי רכב בנזין מודרני שעושה 10 ק"מ לליטר.

אני לא מתווכח איתך על כמויות אנרגייה, אני רק אומר שאתה מנסה להציג את הדברים בצורה שיצדיקו את האמירה שלך: "סוללות של היום לא בנויות לשמש מקור אנרגייה לרכב". וזה ממש לא נכון.

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם להציג את הנתון של 400KG לסוללה לעומת בנזין לא לא ממש מדוייק כי אריזת הסוללה גם משמשת לחיזוק השלדה אז חלק מהמשקל שלו מנוצל גם לזה, בדורות הבאים בטסלה הוא ביכלל יהיה חלק מהתמיכה לשילדה ויחסוך משקל נוסף.

 

לכן המצב אפילו היום לא כזה גרוע לעומת הICE.

עריכה אחרונה על ידי hwgeek

מוכר מארז נייר טואלט איכותי בייבוא אישי מחו"ל של Kirkland, מוכן להחלפה על רכב ספורטיבי יד ראשונה, לרציניים בלבד!.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 20 שעות, Gopher כתב:

 

 

אתה ממשיך עם הדיסאינפורמציה שלך. נראה לי שכבר המנהלים הזהירו אותך לגבי זה.

 

"המשרד להגנת הסביבה חישב כי עלות קוט"ש מתחנה גזית פיקרית הפועלת בשעות השיא היא כ-64 אגורות, לרבות העלויות החיצוניות הנובעות מזיהום אוויר ומפליטות גזי חממה. עלות קוט"ש מתחנה גזית המייצרת במחזור משולב את תפוקת הבסיס היא כ-51 אגורות, לרבות העלויות החיצוניות. כלומר, ייצור חשמל מגז מזהם יקר פי 3-2.5 מייצור חשמל נקי מאנרגיית השמש, כולל אגירה. מיד נראה שהפערים גדולים בהרבה."

מקור: לייצר חשמל מגז עולה לנו פי שלושה - אז למה לא להפסיק? - אנרגיה - TheMarker

 

הלינק מפנה לכתבה חלקית (המסתיימת בפאנצ'ליין " לייצר חשמל מגז עולה לנו פי שלושה - אז למה לא להפסיק?"...) ותו לא. קצת קשה לבדוק ולוודא את הפאנצ'ליין הזה ללא הנתונים....

לפני 7 שעות, EvGriga כתב:

נותנים ערכים שרירותיים ל"עלויות החיצוניות", מוסיפים אותם לעלויות הכלכליות האמתיות ומקבלים איזה עלות כוללת שרוצים.

+1

עריכה אחרונה על ידי Haim_gds
תוספת
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 20 שעות, EvGriga כתב:

החישוב הזה הוא הדיסאינפורמציה האמתית.

נותנים ערכים שרירותיים ל"עלויות החיצוניות", מוסיפים אותם לעלויות הכלכליות האמתיות ומקבלים איזה עלות כוללת שרוצים.

איזה עלויות יש ל"פליטת גזי חממה", לדוגמה? ואיך העריכו אתם? האם חברת החשמל משלמת קנסות על הפליטות האלה, ולמי? לאיחוד האירופאי?

על סמך העלויות השרירותיות שקיבלו מצדיקים סבסוד של יצרני חשמל "הירוקים".

 

החישוב בוצע ע"י המשרד להגנת הסביבה שהוא מוסמך ובעל הידע להעריך את הנזקים הסביבתיים ולא ע"י גוף פרטי, כך שזה עונה לכל מה ששאלת.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טסלה הבטיחה סמי.

זאת משאית קצת שונה, ויש יחסית לא מעט קונספטים כאלה או אחרים למשאיות בסגנון.

 

אם כבר ריביאן התחילה לייצר את הטנדרים שלהם, והסייברטראק אפילו לא באופק.

SlowRide כתב:
עם השאלה הזו אתה צריך לפנות לפורום מתאבדים, הבעיה ששם לא תקבל עצות מאנשים עם ניסיון.
Pika007 כתב:
זה כל כך תמים שאני על סף לעניין אותך באופציות למסחר בפורקס.
לפני 1 דקה, יבגניפ כתב:

אני לא פסיכולוג, אבל קראתי את כל הספרים של ג'ורדן פיטרסון חוץ מהאחרון שיצא.

  

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 4 שעות, Daniel.K כתב:

מה שטסלה עוד לא הצליחה (משאיות) האח של כנראה שכן .

https://www.calcalist.co.il/local_news/car/article/hywnhcb4t?ref=ynet

משאיות עם טווח של 250 ק"מ בלי שום סחורה זה קל, זה פשוט לדחוף בטרייה ומנוע חשמלי למשאית קיימת, זהו. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אבל היא ממש לא משאית עם סתם סוללה. משאיות 7.5 טון הן עמוד השדרה לחלוקה עירונית, כלומר אלו המשאיות שאנחנו הכי רוצים להפחית את הזיהום מהן. השילוב של חשמל ומימן כמאריך טווח מאפשר מצד אחד להפחית משמעותית את משקל המשאית בהשוואה למשאית 7.5 טון 100% סוללות עם טווח של 500 ק"מ ומצד שני לקבל טווח ויכולת תדלוק מהירה המאפשרים שימוש כמעט בלתי מוגבל במשאית. 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם כבר, אז גם אד צ׳יינה בנה משהו דומה בסדנה שלו:

 

 

לדעתי הסוף של הTEVVA הזה יהיה במקרה הטוב להימכר ליצרנית גדולה כלשהי בשביל פטנטים (אם יש כאלה). לא נראה לי שנראה משאיות שלהם בייצור סדרתי (שגם נראות כאילו מבוססות על משהו סיני).

 

אגב, עוד לפני טסלה (בעצם במקביל לטסלה) היה סטארטאפ אמריקאי שבנה רכבים חשמליים על בסיס אוטו סיני כלשהו. הם בנו משהו כמו 100 מכוניות והתפגרו.

 

 

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...