Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

רשמית: טסלה בישראל


PriceDevil

פוסטים מומלצים

מה קרה? נוכחתם בעובדה שהמוצר כל כך טוב וקשה להודות בכך אז עברתם לדסקס על המניות? ושווי של חברות?

 

לא זוכר מתי פעם אחרונה בדקתי מה השווי של תנובה לפני שקניתי קוטג'.

 

אז הנה, תהנו:

1744789398_.png.860b68bf6120cb8161d05e46088fa11a.png

עריכה אחרונה על ידי eitanuch
  • לא הבנתי... 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 6.3 אלף
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

לפני 7 שעות, OF כתב:

 

אני לא חושב ש VW בכלל בכיוון. למי שמתעניין אני מציע לקרוא את הפרסומים האחרונים של ה טוויטר @alex_avoigt:

לטובת מי שאין לו כוח תקציר הדברים:

המנכ"ל והצ'יירמן של קבוצת VW כינסו לפני כמה ימים את ההנהלה הבכירה של הקונצרן לפגישת "חרום", אחרי שהם מבינים שהבעיה במכירות היורדות היא לא בעיה של אספקה (צ'יפים), אלה דרישה שיורדת. ציטוטים נבחרים: 

 

If everything remains as it is, Diess insists, VW will no longer be competitive

 

'It is urgently necessary that a new course is set in Wolfsburg. Future competition with Tesla's new Gigafactory will be brutal. The electric car pioneer sets new standards in car production

 

ולפני שיקפצו פה ויגידו "אבל המזגן.. באוגוסט!" - זה מהפה של מנכ"ל קונצרן פולקסוואגן דופק בראש  למנהלים שלו...

יש עוד הרבה פנינים בפיד . הם בגדול אומרים שפרוייקט ה ID די נכשל, ושמים את יהבם על פרוייקט Trinity שמכוון ל 2026.

 

אני חושב שיש פה הערכת חסר לרמת ה Disruption שטסלה ואחרים יצרו. תעשיית הרכב המסורתית נלחצת כרגע בין טסלה ועוד כמה "סטרט אפס" שאולי ישרדו (ריויאן, לוסיד וכאלה) מלמעלה, לאוסף גדול של סיניות חשמליות זולות ומשתפרות מלמטה. נכון לכרגע, היצרניות המסורתיות לא מצליחות להגיב, ולא בטוח שיש להם את מה שצריך בשביל להתאושש.

אני לא גיליתי פה כלום, שוק ההון כבר מתמחר את זה יותר משנה. אולי הם יצליחו להתאושש אבל ההסטוריה מראה שבמהלכים כאלה, חלק גדול מהשחקנים המסורתיים המובילים בד"כ נמחק 

 

 

 

קראתי את הטוויטים של אלכס ואני חייב לציין שאני לא מבין מאיפה הם באו ואת הקונטקסט שלהם(צריכים גם להבדיל בין קבוצת  vag לחברת vw). מבחינה צרכנית גרידא, אכן יש ל vw יש בעיה בתחום העליון בגלל טסלה, יונדאי, קיה שהציגו מתחרות ראויות יותר מה id.4 , אבל ל vag יש את האניאק שעושה חיל (יש ביקורת פנימית ב vag נגד סקודה, שלמרות שהייתה צריכה להיות מותג הלואו קוסט בסופו של דבר מוציאה רכבים שמתחרים ב vw וגורמים לקניבליזציה). אבל דווקא ל id.3 אין היום הרבה תחרות (חוץ מהבורן ששייכת גם למותג). קבוצת סטלניס מוכרת רכבים עם טווח פחות שימושי ביותר כסף, קבוצת רנו עדיין עם הזואי והליף המתיישנות, ויונדאי/קיה מוכרות את הנירו/סול/קונה שבכלל לא תוכננו במקור לחשמל. אמנם עם סוללות 64kw אבל המחיר יקר יותר. כך שבטווח הקרוב אין ל vw דאגה.

אם ה id.3 הייתה מגיעה לארץ ומתומחרת באחוזי רווח דומים לטסלה או האיוניק 5 היא הייתה צריכה לעלות בין 140-150 אלף, עם טווח של מעל 400 קמ (wltp), במחיר כזה היא הייתה להיט. ה id.4 היא בעייתית כי היא נופלת בביצועים ובמהירויות הטעינה של המתחרות שלה ומספקת תמורה נמוכה בסה"כ .

 

עריכה אחרונה על ידי Uri-G
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 29 דקות, Uri-G כתב:

קראתי את הטוויטים של אלכס ואני חייב לציין שאני לא מבין מאיפה הם באו ואת הקונטקסט שלהם

 

אם ה id.3 הייתה מגיעה לארץ ומתומחרת באחוזי רווח דומים לטסלה או האיוניק 5 היא הייתה צריכה לעלות בין 140-150 אלף, עם טווח של מעל 400 קמ (wltp), במחיר כזה היא הייתה להיט.

 

 

אין לי מושג מה גרם לו להגיד את זה, ואני לא ממש מכיר את הרכבים שלהם. הנקודה שלי היתה אחרת - הוא אמר את זה, והוא כינס את כל המנהלים הבכירים  שלו לכינוס חירום כדי להעביר את המסר הזה - שטסלה בורחת להם. אז אני לא הייתי מתעלם מהעובדה הפשוטה שזה ארוע קרה. הוא יודע יותר טוב מכולנו על איך הם מוכרים, כמה עולה להם לייצר וכו'

 

ד"א, אם ID3 עם 400 ק"מ היתה נמכרת בארץ ב 140 אלף כנראה שגם הייתי קונה בתור רכב שני. קשה לי להאמין כי הגולף היום קצת יותר יקרות מזה אבל בוא ונראה אותם,

עריכה אחרונה על ידי OF
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, eitanuch כתב:

נוכחתם בעובדה שהמוצר כל כך טוב וקשה להודות בכך אז עברתם לדסקס על המניות? ושווי של חברות?

קודם כל, הקטע של מניית טסלה וערך החברה התחיל הרבה לפני שהמוצר היה נפוץ.

ואולי עכשיו כולם כבר מכירים את המוצר,לכל אחד יש כבר דעה שלא תשתנה, אז זה פשוט לא מעניין יותר.

הרי אתה לא מדסקס את איכויות הקוטג' בפורומים של תזונה.

עריכה אחרונה על ידי EvGriga

לקסוס IS300h, אורה 03 Pro300

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 6 שעות, EvGriga כתב:

למי שלא יודע,

סך הסובסידיות שטסלה מקבלת מיצרני מכוניות מסורתיים, באדיבות הממשלות הטיפשות ובדמות מכירת זכויות על פליטות גזי החממה, יותר גדולים מהרווחים שלה.

ללא הסובסידיות האלה טסלה הייתה בהפסדים תמידיים וקורסת מזמן.

בטח לא הייתה מקבלת מימון נוסף להרחבת הפעילות כאשר היא מפסידה על כל מכונית שהיא מוכרת.

מה שנקרא: "מפסידה כסף על כל מכירה, אבל מפצה בנפח".

שליש מההון שהושקע בטסלה מהקמתה ועד היום כבר נמחק (זה קשור לתזרים מזומנים השלילי שלה במשך שנים, לא למחיר המניה), ורווחים אמתיים מייצור מכוניות עדיין אין.

 

טסלה כבר ממזמן ברווח, ואם היא עושה את זה על חשבון חברות הרכב המסורתיות ששנים נמנעו מפיתוח רכבים חשמליים ובמקום זה העדיפו להרעיל את מרכזי הערים עם דיזל מזהם ולרמות במבחני הזיהום אפילו עוד יותר טוב ואפילו מבורך.

 

ומכירת זכויות של פליטות גזי חממה הוא לא משהו ייחודי לתעשיית הרכב, הוא נכון לכל התעשיות במטרה לעצור את ההתחממות הגלובלית. 

  • אהבתי 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 15 דקות, Uri-G כתב:

העדיפו להרעיל את מרכזי הערים

אולי ייצור רכב חשמלי פשוט לא היה כדאי אז?

לא רבים היו קונה רכב חשמלי ב כ-150 אלף דולר שהסוללה עלתה מאה אלף דולר.

לא היצרנים הרעילו את הערים אלא תושבי הערים עצמם, בלי קשר לרמאים כאלה או אחרים.

כמו רבים שחושבים רק על הרווח האישי שלהם ואם מוצר מסויים משתלם להם אישית או לא.

לא היו קונים רכב חשמלי כי זה לא היה משתלם להם.

 

עריכה אחרונה על ידי EvGriga

לקסוס IS300h, אורה 03 Pro300

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 22 דקות, EvGriga כתב:

אולי ייצור רכב חשמלי פשוט לא היה משתלם אז?

לא רבים היו קונה רכב חשמלי ב כ-150 אלף דולר שהסוללה עלתה מאה אלף דולר.

לא היצרנים הרעילו את הערים אלא תושבי הערים עצמם,

כמו רבים שחושבים רק על הרווח האישי שלהם ואם מוצר מסויים משתלם להם אישית או לא.

 

או שפשוט היו יותר מידי בעלי אינטרסים ששמו רגליים לפיתוח רכב חשמלי, כולל הקמת אירגונים הזויים שכל מטרתם זה להפיל חברות כמו טסלה? ע"ע TSLAQ. כל כך הזוי שב2019 טסלה הייתה החברה עם ה short interest הגבוה ביותר בארהב. 

 

אין סיבה אמיתית שדווקא עכשיו יש רכבים חשמליים. גם לפני 20 שנה יכלו להיות. 

עריכה אחרונה על ידי eitanuch
  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה יודע, מאסק הוא לא חסיד אומות עולם, הוא איש עסקים. אדם שהבין איך לשווק רכב חשמלי יקר וגם ידע היטב איך לנצל את כל ההטבות העצומות שממשלות הציעו. רכבים חשמליים היו לפני טסלה, רק שטסלה, לזכותה כמובן, ידעה לשווק אותם הרבה יותר נכון. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 38 דקות, EvGriga כתב:

אולי ייצור רכב חשמלי פשוט לא היה משתלם אז?

לא רבים היו קונה רכב חשמלי ב כ-150 אלף דולר שהסוללה עלתה מאה אלף דולר?

תקנות הזיהום נקבעות שנים מראש וכמו שטסלה ידעה לקרוא את המפה ולהבין שהתקנות יובילו לסיבסוד רכבים חשמליים, כך גם הם. אבל האסטרטגיה שלהם היתה לצעוק את זעקת הקוזאק שנגזל ולהגיד שדברים לא יכולים להתבצע ולרמות בבדיקות זיהום במקום. עד שהגיע טסלה ושמטה את הרצפה מתחת לרגליים שלהם, עד שהם התחילו לפתח רכבים חשמליים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 16 דקות, ch2856 כתב:

אתה יודע, מאסק הוא לא חסיד אומות עולם, הוא איש עסקים. אדם שהבין איך לשווק רכב חשמלי יקר וגם ידע היטב איך לנצל את כל ההטבות העצומות שממשלות הציעו. רכבים חשמליים היו לפני טסלה, רק שטסלה, לזכותה כמובן, ידעה לשווק אותם הרבה יותר נכון. 

נכון. כמו כל חברה, מטרתה להרוויח ולא משנה איך. אותי דווקא מעודדת העובדה שהיא מרוויחה על חשבון ניהול כושל וסקנדלים של שאר החברות, בזמן שפלוצווגן מזייפים בדיקות כדי לגרוף רווחים. כנראה שכבר לא כל כך כלכלי לפתח מנועי דיזל... 

עריכה אחרונה על ידי eitanuch
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נשאל שאלה קטנה, היית רוצה שמחר יאסרו כליל מכירה של רכבי ICE? מה המשמעות הגלובלית של זה אתה מבין? הוא צועקים כי פתאום מטילים עליך קנסות עתק על מה שאפשרו לך למכור עד עכשיו. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 4 דקות, eitanuch כתב:

בזמן שפלוצווגן מזייפים בדיקות כדי לגרוף רווחים. כנראה שכבר לא כל כך כלכלי לפתח מנועי דיזל... 

כולם מזייפים. (ואם אתה עוקב אתה יודע שלא מזמן מצאו עוד דרך שבה זייפו קצת)

כשאפשר "לנצל" "באגים" מול להשקיע מיליארדים בפיתוח.... ברור לך מה יעשו.

SlowRide כתב:
עם השאלה הזו אתה צריך לפנות לפורום מתאבדים, הבעיה ששם לא תקבל עצות מאנשים עם ניסיון.
Pika007 כתב:
זה כל כך תמים שאני על סף לעניין אותך באופציות למסחר בפורקס.
לפני 1 דקה, יבגניפ כתב:

אני לא פסיכולוג, אבל קראתי את כל הספרים של ג'ורדן פיטרסון חוץ מהאחרון שיצא.

  

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 25 דקות, ch2856 כתב:

נשאל שאלה קטנה, היית רוצה שמחר יאסרו כליל מכירה של רכבי ICE? מה המשמעות הגלובלית של זה אתה מבין? הוא צועקים כי פתאום מטילים עליך קנסות עתק על מה שאפשרו לך למכור עד עכשיו. 

לאסור כליל כרגע ודאי שלא. אף אחד לא ביקש דבר כזה.

 

הבעיה היא שהחברות הן באמת ראש קטן. איזה שדרוג יש לך בין מודל למודל כל שנה? ( רמז-אין. אולי מתיחת פנים. מבחינתם, הנעה בכפתור זה טכנולוגיה מהחלל שעליה תשלם תוספת של אלף דולר). שוק הרכב קפוא טכנולוגית 30 שנה וליצרנים אין אינטרס להשקיע בטכנולוגיה כי הצרכנים פראיירים. רוצה טורבו חסכוני? נעשה לך, ואתה גם תשלם על התיקונים. וגם בזה מדובר בטכנולוגיה בת 50 שנה. ופתאום, באה חברה עם חידוש טכנולוגי שהפיל להם את מגדל הקלפים שבנו כמה עשורים. 

 

ממזמן יכלו לפתח רכב חשמלי. אבל כשאתה מושקע כל כך עמוק בice, כמו כל החברות הגרמניות, אתה תעשה הכל כדי להכשיל את זה. 

לפני 27 דקות, David32 כתב:

כולם מזייפים. (ואם אתה עוקב אתה יודע שלא מזמן מצאו עוד דרך שבה זייפו קצת)

כשאפשר "לנצל" "באגים" מול להשקיע מיליארדים בפיתוח.... ברור לך מה יעשו.

מעודד

עריכה אחרונה על ידי eitanuch
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא חושב שמישהו לא רצה לייצר רכב חשמלי, הרי לפני טסלה היו המון גישושים בתחום. קח את רנו-ניסאן לדוגמה, המנכ"ל שלהם מראש רצה רכבים חשמליים ואת כל מה שיכל השקיע בתחום הזה, אבל מה שהוא שיווק נשאר נישה. טסלה נולדה בזמן הנכון ובעיקר עם המוצר הנכון. אני בהחלט מסכים כי היצרנים הוותיקים ובמיוחד אלו הגרמנים לא טובים כל כך בשינויים מהירים ובעיקר בשבירת פרדיגמות: יש גולף, תהיה אחת עם 90 כ"ס אחת עם 130 כ"ס ואחת עם 150 כ"ס, תהיה רמת גימור X,Y,Z,T ואפשרות להוסיף את זה ואת זה ואת זה ואת זה... באה טסלה ואמרה אני נותנת הכל, זה גם נוח לי יותר מבחינת הייצור והפיתוח, ורק מה שבאמת עולה לי יותר, כמו סוללה גדולה יותר ומנועים, על זה אני אחייב אותך. 

 

אם היה אפשר לעשות את זה לפני 20 שנה? לא יודע, הצרכן לא היה במקום הזה ובטח שלא הרגולטור. תראה הרי מה גרם לאנשים להתלהב מרכב חשמלי, 0-100 ופלוצים, אני מגזים כמובן אבל זה באמת העיקר. 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 18 דקות, eitanuch כתב:

שוק הרכב קפוא טכנולוגית 30 שנה

????

 

לפני 18 דקות, eitanuch כתב:

ופתאום, באה חברה עם חידוש טכנולוגי

סתם ההנעה החשמלית? כי זה כבר היה.

OTA? אוקיי.

המסך זה לא חידוש, לא רק שזה לא חידוש, השיט שטסלה עשו עם המסך לא יעבור בחיים בשום חברת רכב נורמלית. לא כי "דינוזאורים" או משהו. כי מה שהם עשו הוא לא בסדר (לקח מסך באיכות שלא מתאימה לתחום הרכב ולדחוף אותו לרכב). לא עושים שיט כזה.

אבל אילון אמר ש "לפטופים שורדים בחוץ - אז בוא נקח מסך של לפטופ".

SlowRide כתב:
עם השאלה הזו אתה צריך לפנות לפורום מתאבדים, הבעיה ששם לא תקבל עצות מאנשים עם ניסיון.
Pika007 כתב:
זה כל כך תמים שאני על סף לעניין אותך באופציות למסחר בפורקס.
לפני 1 דקה, יבגניפ כתב:

אני לא פסיכולוג, אבל קראתי את כל הספרים של ג'ורדן פיטרסון חוץ מהאחרון שיצא.

  

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...