Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

רשמית: טסלה בישראל


PriceDevil

פוסטים מומלצים

לפני 7 דקות, EvGriga כתב:

משרד האוצר לא רוצה שהמחירים ירדו.

ככול שהמחירים עולים - סכומי המע"מ בתוך המחיר גם עולים.

ככול שיבואן מרוויח יותר הוא משלם יותר מס חברות, מס על דיבידנד של הבעלים, מס הכנסה על הבונוסים של מנהלים וכו'

 

זה כנראה נכון, וזה בולט עוד יותר במחירי הנדל"ן. מבלבלים לנו את המוח עם כל מיני תוכניות, לא חושב שלמישהו (חוץ מזוגות צעירים) יש רצון שהמחירים יירדו  

עריכה אחרונה על ידי OF
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 6.3 אלף
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

אם מחירי הדירות יירדו- אנשים יקחו משכנתא קטנה יותר לפחות זמן- הבנקים ירוויחו פחות-> לכן המחירים לא יכולית לרדת בצורה מורגשת.

 

 

עריכה אחרונה על ידי hwgeek

מוכר מארז נייר טואלט איכותי בייבוא אישי מחו"ל של Kirkland, מוכן להחלפה על רכב ספורטיבי יד ראשונה, לרציניים בלבד!.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 13 דקות, hwgeek כתב:

אם מחירי הדירות יירדו- אנשים יקחו משכנתא קטנה יותר לפחות זמן- הבנקים ירוויחו פחות-> לכן המחירים לא ירדו בצורה מורגשת.

 

זה הרבה יותר רחב מזה - המדינה מרוויחה ממיסוי ישיר (של מחזור!), ממכירת/החכרה של קרקע בסכומים דמיוניים, וממיסוי כל העוסקים במלאכה, התוצר גדל... כמובן בנקים, חברות בניה, קבלנים הלוביסטים שלהם וכו'. מעבר לזה בישראל יש אחוז גבוה מאד של בעלי דירות/בתים. אז גם רוב האוכלוסיה מגדילה את השווי שלה ו"תחושת העושר שלה" כשהמחירים עולים. היחידים שבבעיה אמיתית הם רוכשי דירות ראשונות (ואולי הוריהם), וזו אוכלוסיה יחסית מצומצמת, למרות שהיא גדלה עם הזמן.. אז אולי יהיה איזה משבר.

 

בכל מקרה זה לא נראה לי שייך פה אז אני אפסיק

עריכה אחרונה על ידי OF
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש לי נושא, איך המודל 2/1 צריכים להיראות מבחינת תכנון/גודל בשביל להוריד משמעותית את העלות?

מכיוון שעלות הסוללה גם מרכיב מרכזי- איזה טווח היה מומלץ בשביל רכב חשמלי זול?

 

ראינו עד כמה טסלה הפשיטה(מסך במקום כפתורים וכו') את פנים הרכב להוזלת עלויות, מה השלב הבא בתיכנון/עיצוב?

עריכה אחרונה על ידי hwgeek

מוכר מארז נייר טואלט איכותי בייבוא אישי מחו"ל של Kirkland, מוכן להחלפה על רכב ספורטיבי יד ראשונה, לרציניים בלבד!.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 49 דקות, hwgeek כתב:

יש לי נושא, איך המודל 2/1 צריכים להיראות מבחינת תכנון/גודל בשביל להוריד משמעותית את העלות?

מכיוון שעלות הסוללה גם מרכיב מרכזי- איזה טווח היה מומלץ בשביל רכב חשמלי זול?

 

 

אין לי מושג (וגם אין לי מושג מה אילוצי התכנון והעלויות שלהם), ואם יש לך רעיון יצרני הרכב ישמחו לשלם לך כי נראה שגם להם אין כרגע מושג. הרכבים הקומפקטיים החשמליים היום או יקרים מדי (208 למשל) או שיש להם טווח קטן מדי (MG לדוגמא, גם ה 208 לא מצטיינת).

אם ב 190 אלף אתה מקבל כבר סדאן/משפחתיות, רכב קומפקטי עירוני צריך לעלות לא יותר מ 120-30 אלף. 

 

מנסיון טסלה עם טווח WLTP של 580 ק"מ, אני לא אקנה שום דבר עם פחות מ 400 ק"מ, גם כרכב שהוא בעיקרו עירוני. זה נראה לי הלימיט, מתחת זה אתה בחישובים, לחצים וכו' לגבי הטווח. 

 

אני חושב שבטכנולוגיה/עלות של היום, בעיקר בכל הקשור לסוללות, היעד הזה הוא לא בר השגה

עריכה אחרונה על ידי OF
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

400 wltp הוא מינימום לרכב ראשון במשפחה, לרכב שני אפשר גם הרבה פחות. אפילו הפיאט 500e הבסיסית הייתה יכולה להיות להיט כרכב שני.

 

וזה (במידה ולובינסקי לא יעשו שטויות עם התמחור) יכול להיות הלהיט הבא:

https://www.cartube.co.il/חדשות-רכב/מתיחת-פנים-mg-zs-ev-החשמלי-החדש-2022

  • אהבתי 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אכן הmg zs ev המחודש נראה מעניין.

אך לפי מה ששמעתי מ״נציג בכיר״ לפני כמה חודשים, צפוייה עליית מחירים של 10-20k לדגם, אני משאר שהוא התכוון למתחית פנים... מקווה שהוא רק ניסה לגרום לי לקנות את הרכב 😂

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 3.10.2021 בשעה 17:55, EvGriga כתב:

השיפור של הסוללות מאוד אטי ב-20 השנים האחרונות, גם לירידות מחיר נוספות אין מה לצפות, זה כבר מוצה.

סוללות LFP (ליטיום-ברזל-פוספטים) זה לא דבר חדש, זאת טכנולוגיה ישנה ופחות יעילה, אך זולה ובטיחותית יותר.

היא עלתה רק עכשיו בגלל בעיות הספקה של ניקל וקובלט.

שכחת שני יתרונות גדולים של LFP:

1. אפשר לעבוד עם הסלולה כל יום בין 100% ועד לריקון מלא של 0%. זה נותן בפועל ל SR+ טווח מעט גדול יותר מאשר לדגם ה LR היקר (מכיוון שעם ה- LR ביומיום מוגבלים בין 80 ל 20 אחוז).

2. לסוללה אורך חיים ארוך מאוד. לפי קצב נסועה ממוצע של 20 אלף ק"מ בשנה (הממוצע הישראלי) היא תחזיק בסביבות 30 שנים. זה אומר שה- SR+ יכול להיות הרכב האחרון שתצטרך לרכוש בימי חייך...

 

אילון מאסק בכלל עף על ה LFP ואמר שהוא רואה בה את טכנולוגית העתיד של רכבי טסלה (בין היתר גם בגלל זמינות החומרים הגבוהה).

עריכה אחרונה על ידי noam23
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה לגבי הSodium-ion Batteries? עוד יותר יוזיל ויקח בהשגת חומרי הגלם, טסלה כבר לקוחות שלהם לא?

https://www.catl.com/en/news/665.html

עריכה אחרונה על ידי hwgeek

מוכר מארז נייר טואלט איכותי בייבוא אישי מחו"ל של Kirkland, מוכן להחלפה על רכב ספורטיבי יד ראשונה, לרציניים בלבד!.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 14 שעות, noam23 כתב:

לסוללה אורך חיים ארוך מאוד. לפי קצב נסועה ממוצע של 20 אלף ק"מ בשנה (הממוצע הישראלי) היא תחזיק בסביבות 30 שנים.

שום סוללה לא תחזיק 30 שנה, לא משנה כמה אתה נוסע ואיך מטעין אותה. 

יש תהליכים כימיים פנימיים שמתחילים לעבוד מרגע שיצרו אותה וגורמים להתפרקות החומרים. 

זה מקסימום 10-15 שנים, אבל כן, ל LFP יש גם כמה יתרונות, חבל רק שהיא מוסיפה כ-120 ק"ג ל SR+ עם אותה קיבולת הסוללה.

במקום כ-300 ק"ג, הסוללה שוקלת כ-420 ק"ג.

לפני 13 שעות, hwgeek כתב:

מה לגבי הSodium-ion Batteries? עוד יותר יוזיל ויקח בהשגת חומרי הגלם, טסלה כבר לקוחות שלהם לא?

https://www.catl.com/en/news/665.html

הסוג הזה של סוללות בינתיים לא יותר זול מ-LFP ויש לו יעילות עוד יותר נמוכה ממנו.

The energy density of CATL’s sodium-ion battery cell can achieve up to 160Wh/kg

אבל יש להם פוטנציאל באפליקציות נייחות בעתיד, או להחליף מצברים רגילים של עופרת-חומצא במכוניות אולי.

עריכה אחרונה על ידי EvGriga

לקסוס IS300h, אורה 03 Pro300

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 18 שעות, EvGriga כתב:

החלוקה יכולה להיות גם שונה: 118 יצרן(טסלה ארה"ב), ו-25 יבואן(טסלה ישראל), לדוגמה, כדי להקטין מסים, כי מס קניה ומכס מוטלים על עלות ליבואן בלבד.

 

מה ימנע מטסלה לתמחר את הרכב שלה ב-$ ל״טסלה ישראל״ כדי להמשיך להציג מחיר תחרותי לא משנה מה?

HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יצרניות מכוניות חשמליות הבטיחו בעבר כי מחיר הסוללה, הרכיב היקר ביותר ברכב, יצנח באופן דרמטי תוך עשור. משרד האנרגיה האמריקאי בדק את המספרים ואכן - ב-13 השנים האחרונות ירד המחיר באופן ניכר

הלל פוסק | פורסם:אתמול | 16:38

הסוללה, הרכיב הבודד היקר ביותר ברכב חשמלי, זולה היום באופן ניכר מזו בה נעשה שימוש לפני יותר מעשור שנים, בעת שדגמים נטולי זיהום עשדו צעדים ראשונים על כביש ציבורי. זו אינה חדשה מסעירה אמנם, שכן התפתחות זו הייתה צפויה ונסקרה באריכות לאורך השנים. אבל כעת מתגלים גם המספרים. ולפי חוקרי משרד האנרגיה האמריקאי, הסיבות לצניחה התלולה במחיר - שעומדת לדבריהם על 87% מאז 2008 - היא שילוב בין שיפור טכנולוגיית הסוללה ומרכיביה וכמובן ייצור בכמות גדולה פי כמה.

"חטיבת טכנולוגיית הרכב במשרד האנרגיה האמריקאי מעריכה שמחיר ערכת סוללות ליתיום-יון ברכב חשמלי תצנח עד סוף השנה הנוכחית ב-87% לעומת מחירה ב-2008. חישוב זה מבוסס על מחיר ממוצע של 157 דולרים לכל קילוואט-שעה של סוללה בייצור סדרתי של כ-100 אלף יחידות בשנה, לעומת 1,237 דולרים לפני 13 שנים", כך מבהירים במשרד האנרגיה.

יש להזכיר כי משרד האנרגיה האמריקאי, בו פועלת מחלקת מחקר האחראית בין היתר לדו"חות איכות סביבה רבי השפעה, מפרסם מחירים משוערים בלבד שכן אינו יכול להסתמך על נתוני מכירה פרטניים של יצרניות סוללה לחברות רכב. עם זאת, בתעשיית הרכב רווחת ההנחה כי תוך כשנתיים-שלוש לכל היותר יהיו מחירי מכוניות חשמליות ובנזין בקטגוריות דומות - למשל סדאן-משפחתיות - כמעט זהים. אולי אפילו עם יתרון קל לרכב חשמלי.

הנחה זו נשענת בין היתר על הירידה הדרסטית הצפויה להמשך במחירי סוללות והעובדה כי מספר המכלולים המכאניים היקרים במכוניות בנזין ודיזל אינם קיימים כלל ברכב חשמלי, דוגמת ממנוע ותיבת הילוכים. גם הגדלת הייצור של רכב חשמלי ולא במעט התחרות הגואה ממדינות בהן עלות הייצור נמוכה יותר (סין למשל), צפויות לדחוק את מחיר הרכב החשמלי מטה.

https://www.ynet.co.il/wheels/news/article/rke11ibh4k

  • אהבתי 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מחירי הסוללות אכן ירדו, אבל בשנתיים שלוש האחרונות המחירים די התקבעו. הבעיה כרגע היא העלייה הגדולה בחומרי הגלם לייצור סוללות ולכן כל יצרני הרכב נמצאים במרוץ לחתימה על חוזים עם מכרות לאספקה במחיר קבוע של חומרי גלם. במילים אחרות, מחירי הסוללות תלויים כרגע יותר בפיתוחים טכנולוגיים, בעיקר בתחום הקתודה של הסוללה שזה החלק היקר ביותר.  

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, nurusz כתב:

בוקר טוב לכולם

איך אני מברר אם בטסלה שלי מודל 3 ס.ר מותקן רדאר ואם כן האם הוא פעיל ?

במדריך בעברית אכן קיים.

המסירה  היתה ביוני 2021

 

בנתיים בכל מכוניות טסלה שנמכרות מחוץ לארה"ב מותקן רדאר.

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...