Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

המגיפה ממשיכה להפיל קורבנות (או: התחדשתי בקקטוס)


אורי מ.
שימו לב! השרשור הזה בן 261 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

ואם היה לנדקרוזר ב100 אש"ח הוא גם לא היה עם הדאסטר... משפט דבילי למדי, לטעמי.

 

Sent from my SM-N920C using Tapatalk

 

רק שדאסטר דיזל מתחיל מ110K, שזה די קרוב לקקטוס. (10% הפרש)

לנד קרוזר מתחיל מ308K, שזה מחיר של שלושה קקטוסים וביטוח לשנה לשניים מהם.

 

יש הבדל קטן בפערים

היום: ג'ילי גיאומטרי C

בעבר: סיוויק 2002, פיקנטו 2011, בורה 2001, פאביה 2011, ייטי 2013, ג'ימני 2000, גטס 2008, ג'ימני 2008, סנדרו 2016

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רק שדאסטר דיזל מתחיל מ110K, שזה די קרוב לקקטוס. (10% הפרש)

לנד קרוזר מתחיל מ308K, שזה מחיר של שלושה קקטוסים וביטוח לשנה לשניים מהם.

 

יש הבדל קטן בפערים

ופערי האבזור גדולים.

לכן להגיד שהקקטוס והדאסטר על אותה משבצת של תחבורה בסיסית, זה שטויות, גם אם מישהו יכול להתלבט בין השניים.

 

אין ביניהם הקבלה, לא בפונקציונאליות ולא ברמת המחיר/אבזור.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בגדול אתה צודק, כי דאסטר דיזל 2x4 אין ברמת האבזור הגבוהה, אם רוצים להשוות למה שיש בקקטוסולר אז צריך לעלות ל4x4 פרסטיז' שעולה 130.

(או לקחת 2x4 בנזין פרסטיז' ב104)

 

בכל אופן זה לא הזמן ולא השרשור לדון בזה, הבחור בסה"כ רצה לספר לנו שהוא קנה קקטוס, על לא עוול בכפו השרשור הדרדר לסוג של cactus-bashing.

היום: ג'ילי גיאומטרי C

בעבר: סיוויק 2002, פיקנטו 2011, בורה 2001, פאביה 2011, ייטי 2013, ג'ימני 2000, גטס 2008, ג'ימני 2008, סנדרו 2016

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לדוגמא מישהו ששקל מאוד ברצינות דאסטר דיזל. ברמה של לברר זמני אספקה.

אבל הדאסטר באמת מרגיש דרגה מתחת לקקטוס, הוא גם משמעותית פחות חסכוני בדלק.

בתור משפחה שיוצאת לטיולים, ה-4*4 מציעה חבילה מאוד יחודית (זה הדגם שחשבתי עליו) אבל אז צריכת הדלק נפגעת עוד יותר, המחיר כבר גבוה יותר משמעותית ותא המטען מצטמק וכבר לא גדול משמעותית מזה של הקקטוס.

 

בסופו של דבר ויתרנו על אופצית השטח והקקטוס התברר כטוב מספיק לצרכים שלנו. יכולתי להרשות לעצמי את הדאסטר או אפילו רכב יקר יותר, אבל לא מצאתי צידוק לכך בהנתן סט הדרישות הספציפי שלנו.

 

Sent from my GT-I9295 using Tapatalk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 3 שבועות מאוחר יותר ...

עדכון

 

כמעט חודש עבר מאז שקיבלתי את הרכב. מכיוון שחופש גדול כמות הנסיעות הייתה מצומצמת, גם בגלל חופשה משפחתית (הולנד, היה אחלה, תודה ששאלתם) וסתם ימים שנמצאים בבית עם הילדים.

הרכב עבר עד כה כ-1000 ק"מ ואיתם הצטברו כמה תובנות, רובן דקויות קטנות:

ראשית, זוגתי מוכנה לנסוע בו, הרבה יותר ממה שהייתה מוכנה עם ה-206. אמנם זה משהו שקורה לעיתים רחוקות אבל במקרה בחודש הזה יצא שהרכב שלה נכנס למוסך יום אחד עקב נורה לא ברורה שנדלקה לרגע ואז נעלמה וגם כי הרכב שלה נזקק להחלפת צמיגים (2 בלילה, כל המשפחה עייפה, חניון טווח ארוך בנתב"ג, צמיג אחד ללא אויר ולפיקאסו דיזל אין גלגל רזרבי), תהליך שלקח כמה ימים (יום להתאושש מהנסיעה, יום להזמין יומיים אח"כ להחליף).

 

פתחי המיזוג. אין לי בעיה עם העדר הפתח הימני. החסרון הוא המיקום הנמוך מאוד שלהם, שמקשה על כיוון זרם האויר לחלק הגוף העליון. בנוסף, כנראה כחלק מתהליך החסכון שסיטרואן עשו בתכנון הרכב, אין מתג יעודי לסגירה של פתחי המיזוג, כפי שיש בדגמים אחרים שלהם. הפניה של המחיצה, שקובעת את כיוון יציאת האויר עד הסוף שמאלה סוגרת את זרימת האויר לגמרי. זה לא נוח כי בנסיון לכוון את זרימת האויר בפתחים השונים קורה שיציאת האויר נסגרת לגמרי. זה קורה למשל כשמנסים להפנות את הפתח השמאלי לכיוון הנוסע שמאחורי הנהג.

 

מנוע תלת גלילי. במקומות שונים נתקלתי בהערות על כך שהמנוע הזה רועד מעט, בעיקר בעמידה. בקקטוס זה לא קיים. אני לא הצלחתי להבחין בשום סימן לרעידות כלשהן. מה שכן יש למנוע הזה זה מעט רעש דיזלי, ממש בקטנה.

 

נוחות נסיעה. אולי קנה המידה שלי לקוי, אבל מפתיע אותי כל פעם מחדש כמה המכונית הזאת נוחה.

 

צריכת דלק. עד עכשיו עומדת על כ-1:13. החלוקה היא בערך 50:50 עירוני ובין-עירוני וכולם עם מזגן פועל.

 

 

 

זהו בינתיים. אם יהיו עוד תובנות אעדכן.

ולקינוח כמה תמונות.

 

IMAG0279.jpgIMAG0280.jpgIMAG0281.jpg

לא כל רכב צריך להיות שיא הריגוש, אבל שיהיה משהו. מנוע. אם לא מנוע, עיצוב. אם לא עיצוב, נוחות. אם לא נוחות, לפחות שהגיר יהיה ידני.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מי רוצה להגיע למיפגש?



אנחנו מתכננים מיפגש ליום שישי 2/9/16 אחר הצהריים, 16:00, בחניון יס-פלאנט בראשל״צ, ליד הסופרלנד.

יש חניה בשפע, אגם יפה, טיילת על האגם, מסעדות ובארים.

זו הזדמנות להכיר את הקקטוסים, מכוניות ואנשים, להחליף חוויות, מידע ולהציץ האחד מתחת למכסה המנוע של השני...

אם יש כאן מי שלעת עתה בגדר מתעניינים בקקטוס, זו הזדמנות עבורכם ללמוד על האוטו, החוויות והכיף שהוא מעניק לנו.

BMW Car Club Israel

Official BMW Club

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עדכון

 

צריכת דלק. עד עכשיו עומדת על כ-1:13. החלוקה היא בערך 50:50 עירוני ובין-עירוני וכולם עם מזגן פועל.

 

 

 

 

 

1:13 עבור דגם הדיזל, מעט מפתיע לרעה, לא?

.We apologise for the inconvenience

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כנראה לא ממש קראת את הפוסט מהתחלה.

בשורה הראשונה כתוב שהרכב הוא טורבו בנזין.

לא כל רכב צריך להיות שיא הריגוש, אבל שיהיה משהו. מנוע. אם לא מנוע, עיצוב. אם לא עיצוב, נוחות. אם לא נוחות, לפחות שהגיר יהיה ידני.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אצלי טורבו בנזין, צריכה ממוצעת ל 1600 ק״מ, במהירות ממוצעת 30 קמ״ש, עירונית ופרברית עם מזגן ומערכת סטרט/סטופ - 13.1 ק״מ לליטר. להערכתי זה יפה מאד.

BMW Car Club Israel

Official BMW Club

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בעניין צריכת הדלק.

ראשית. המספרים של מחשב הרכב ובתחנת הדלק דומים עד כדי הבדלים זניחים (גם בפיקאסו של זוגתי המצב דומה).

שנית. כפי שכתבתי, חלק מהנסיעות בוצעו ע"י זוגתי, שסגנון הנהיגה שלה, באופן תמוה, מגדיל את צריכת הדלק בכ-15% לעומת סגנון הנהיגה שלי. אני רואה את ההבדלים האלו גם ברכבים אחרים בהם היא נוהגת.

דבר שלישי. הנסיעות מבוצעות, ברובן, באזור ירושלים (גר במבשרת ועובד בירושלים) מה שאומר שתוואי הדרך הררי. מי שרוב הנסיעות שלו באזור השפלה ישיג תוצאה טובה בהרבה.

לא כל רכב צריך להיות שיא הריגוש, אבל שיהיה משהו. מנוע. אם לא מנוע, עיצוב. אם לא עיצוב, נוחות. אם לא נוחות, לפחות שהגיר יהיה ידני.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 10 חודשים מאוחר יותר...

יומולדת שנה





במהלך השנה הרכב עבר 19,000 ק"מ. נרשמו שני ביקורים במוסך. אחד לטיפול 15,000 והשני לקריאת שירות יזומה ע"י היצרן. צריכת הדלק הממוצעת במהלך כל אותם קילומטרים עומדת על כ-1:14, לפי משאבות הדלק וכ-6% טוב יותר ע"פ מחשב הדרך (תבחרו למי להאמין). אגב, במהלך נסיעה לצפון, לפני מס' שבועות, הצריכה עמדה על 1:21 לאחר כ-250 ק"מ. כמובן שמדובר על נסיעה רגועה, בין עירונית טהורה. מיכל הדלק, שמולא טרם אותה נסיעה, הסתיים בצריכה של 1:16.6, במשאבה.



המזגן. נושא שעולה לא מעט בהקשר של הקקטוס, בגלל החוסר בפתח מיזוג ימני. בחודש האחרון (שאופיין בחמסין ברובו) הייתי צריך לצאת מידי יום בשעה 14:00. היו ימים שפנים הרכב היה חם כל כך שההגה כמעט היה חם מידי לאחיזה (למרות מגן שמש שמצל על פנים הרכב). למרות זאת המזגן עבד ביעילות רבה וקרר את הרכב בזמן קצר. עוד אציין, שעל הפתח השמאלי מבין שני המרכזיים מותקן אצלי מנשא לטלפון הסלולרי של ברודיט ולמרות שהמתקן חוסם את רוב פתח המיזוג עדיין אין למזגן בעיה לקרר את הרכב ביעילות.

דבר אחד שבכל זאת מפריע לי בעניין המיזוג זה המיקום הנמוך של שני הפתחים המרכזיים. הייתי שמח לו הסידור היה כמו ב-C3 החדשה, שבה הפתחים למעלה ומסך הפיקוד למטה.



נוחות נסיעה. ברוב הזמן הרכב נוח אבל הוא מאוד לא אוהב שיבושים, שהייתי מאפיין ככאלו בעלי אורך גל קצר, כדוגמת חריצים לרוחב הכביש או פסי האטה שהגישה אליהם מאופיינת בזווית חדה. במקרים כאלו הרכב "מתרסק" על השיבוש ואם זה קורה בהלך עיקול אז הקקטוס מבצע "פסיעה" קלה הצידה. בכל שאר המקרים הקקטוס נוח מאוד. המושבים ותנוחת נהיגה נוחים מאוד ולמרות שהמושבים עם תמיכה צידית פחות טובה ממה שהיה ברכב הקודם שלי (206XS) אני יוצא מרוב הנסיעות מבלי שהגב מודיע על קיומו (אני סובל מפריצת דיסק).



תופעה ששמתי אליה לב. הנסיעה שלי בכל בוקר היא ברחוב שכיוונו צפון דרום, כשאני נוסע בכיוון דרום. שמתי לב לרעשי התפשטות (squeaking noise) מכיוון צד הרכב שפונה מזרחה (הכיוון של השמש). להבנתי הרעשים נובעים מהבדלים בין ההתפשטות של הבמפים לעומת זאת של פח הרכב עצמו, כשהשמש מחממת אותם.אני תוהה האם בעלי קקטוסים אחרים שמו לב למשהו דומה. אני חושד שהעובדה שהרכב שלי כהה תורמת לתופעה.



חסרונות? לא משהו משמעותי. מלבד מיקום פתחי המיזוג, שכבר ציינתי, הייתי שמח לרמקולים מאחור. על פי זה שבמערכת השמע אין שום חיווי להעברת השמע לרמקולים מאחור אני מניח שהיצרן לא התכוון שיתקינו שם כאלו.



בינתיים אני מאוד מרוצה מהרכב.

לא כל רכב צריך להיות שיא הריגוש, אבל שיהיה משהו. מנוע. אם לא מנוע, עיצוב. אם לא עיצוב, נוחות. אם לא נוחות, לפחות שהגיר יהיה ידני.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רמקולים מאחור זו אופציה להתקנה. ברכב של אח שלי הורכבו ויש עליהם שליטה

 

אלעד

צביעות היא נגע רע! היזהרו מאלו שיחייכו אליכם היום ומחר יתקעו לכם סכין בגב

 

מחפש 308 1.2, סביבות 100,000 ק"מ, רק עם מנוע גמור, לא סטיישן ולא בצבע אדום

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לאורי-

1. תופעת התקתוקים של הבאמפים בחשיפה לקרינת שמש מוכרת. היא נובעת מכך שמקדמי התפשטות שונים בין החומרים מהם עשוי הבאמפ, התופסנים והפח. דרך אגב, עכשיו בשמש כשכל האוטו לוהט לא שומעים דבר.

2. בחו״ל קיימת אופציה למערכת שמע ברמה גבוהה יותר הכוללת רמקולים מאחור וגם סאב בתא המטען. מה שמגיע לישראל זו רמת הביניים עם ארבעה רמקולים קדמיים, מהם שני טוויטרים. המתקין בבונדד יכול להתקין רמקולים אחוריים, אבל זה דורש השחלת חיווט מהדלתות אל מערכת השמע והתחברות עם מחשב דיאגנוסטיקה לצורך פתיחת אפשרות הפיידר בין הרמקולים הקדמיים לאחוריים.

BMW Car Club Israel

Official BMW Club

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

primekart.

לגבי הרעשים מהבמפים, מה שכתבת זה בדיוק מה שאני כתבתי.

בעניין הרמקולים מאחור. אני מבין ממה שאתה כותב שהתקנה שלהם דורשת פירוק של דיפונים ע"מ להשחיל את הכבלים. חבל שסיטרואן לא עשו לפחות הכנה (השחלת כבלים). ממש לא מתחשק לי שאיזה מתקין יפרק לי את הרכב ואחר כך יצוצו קירקושי פלסטיק בגלל זה. מהסיבה הזאת בדיוק נמנעתי מכל התקנה מקומית ברכב.

לא כל רכב צריך להיות שיא הריגוש, אבל שיהיה משהו. מנוע. אם לא מנוע, עיצוב. אם לא עיצוב, נוחות. אם לא נוחות, לפחות שהגיר יהיה ידני.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 261 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...