Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

רשמית: טסלה בישראל


PriceDevil

פוסטים מומלצים

לפני 34 דקות, eitanuch כתב:

פשוט כי סיפרו לאנשים כמה לידאר זה מדהים אבל שכחו לספר שזה לא באמת עובד. 

 

עקרונית נכון, אבל זה טיפה יותר מסובך

 

גוגל התחילה את Waymo, פרוייקט הנהיגה האוטונומית שלה לפני יותר מעשור. זה היה מבוסס על LiDAR מכני (יקר...) + מצלמות, ומי שהיה ב Bay area בעשור הקודם ראה רכבים כאלה נוסעים ואוספים מידע. זה פרוייקט מחקרי שלא הגיע (עדיין?) לשלב של מסחור. יש עוד חברות שעשו (ועושות) אותו דבר, על בסיס על האינטואיציה, הנכונה לשעתה, שנדרש מכ"ם מסוג כלשהו. עיבוד תמונה רב מימדי כמו שעושים היום היה אז מדע בדיוני.

 

טסלה התחילה את דרכה בתחום יותר מאוחר, בפרוייקט מסחרי (פשוט הכניסו את זה לרכבים), לא מחקרי. עיבוד תמונה כבר נראה חלום רחוק פחות, ולא היה בנמצא LiDAR שבאמת אפשר להכניס לרכב, אז הם התחילו עם מצלמות + ראדאר רכב רגיל (גלים מילימטריים). 

 

הנושא של AI וזיהוי תמונות/ווידאו עשה קפיצה אקספוננציאלית בעשור האחרון. קודם אלגוריתמיקה ושיטות, בחצי השני גם התחלה של מעבדים יעודיים ל AI שאפשרו מימושים פרקטיים (וכאלה מעבדים, מפיתוח של טסלה, יש היום בכל רכב שהם מוציאים).

אז היום, כשאפשר לעשות קלאסיפקציות של ווידאו רב מימדי בזמן אמת, יש אנשים שנראה להם קצת מוזר לעשות קלאסיפיקציה על מידע שמביא LiDAR או סתם ראדאר שאינהרנטית מביאים פחות מידע ממצלמה. וזה נכון שצריך עיבוד של כמה פריימים כדי להגיע לכיוון ומרחק שנותן מכ"ם בפולס אחד, אבל אז מה? הטכנולוגיה של היום עושה את זה בזמן אמת, ונותנת אבחנה וזהוי טובה משמעותית מכל מכ"ם

 

לסנסורים שהם לא מצלמות יש ייתרון בחושך (אבל בשביל זה יש פנסים), ולפעמים במזג אוויר (למרות שערפל למשל בעייתי לכולם). יש להם ייתרון אמיתי בטווח, אבל לרכב פרטי זה פחות חשוב. 

 

מעבר לכל הסיפורים, עוד אין בנמצא LiDAR מסחרי במחיר ראוי. 

 

ושוב, טסלה קיבלה פה החלטה על בסיס מידע שנאסף מהמוני מכוניות, לא על בסיס איזו תחושת בטן.

עריכה אחרונה על ידי OF
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 6.2 אלף
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

לפני 6 דקות, OF כתב:

זה פרוייקט מחקרי שלא הגיע (עדיין?) לשלב של מסחור.

ל waymo יש רכבים שאשכרה נוסעים בלי נהג. (אם כי יש מאחורי זה מערך תמיכה, אבל זה חובה ככה או ככה).

 

טסלה אפילו לא קרובה לזה.

על מה אתה מדבר?

והטענה היא לא לא "או רדאר או ליידר או מצלמות"

 

 

 

SlowRide כתב:
עם השאלה הזו אתה צריך לפנות לפורום מתאבדים, הבעיה ששם לא תקבל עצות מאנשים עם ניסיון.
Pika007 כתב:
זה כל כך תמים שאני על סף לעניין אותך באופציות למסחר בפורקס.
לפני 1 דקה, יבגניפ כתב:

אני לא פסיכולוג, אבל קראתי את כל הספרים של ג'ורדן פיטרסון חוץ מהאחרון שיצא.

  

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 56 דקות, OF כתב:

 

עקרונית נכון, אבל זה טיפה יותר מסובך

 

גוגל התחילה את Waymo, פרוייקט הנהיגה האוטונומית שלה לפני יותר מעשור. זה היה מבוסס על LiDAR מכני (יקר...) + מצלמות, ומי שהיה ב Bay area בעשור הקודם ראה רכבים כאלה נוסעים ואוספים מידע. זה פרוייקט מחקרי שלא הגיע (עדיין?) לשלב של מסחור. יש עוד חברות שעשו (ועושות) אותו דבר, על בסיס על האינטואיציה, הנכונה לשעתה, שנדרש מכ"ם מסוג כלשהו. עיבוד תמונה רב מימדי כמו שעושים היום היה אז מדע בדיוני.

 

לפני 48 דקות, David32 כתב:

ל waymo יש רכבים שאשכרה נוסעים בלי נהג. (אם כי יש מאחורי זה מערך תמיכה, אבל זה חובה ככה או ככה).

 

נכון, אבל הפרוייקט של waymo מוגבל מאוד לאיזור מצומצם עם תשתיות ברמה מאוד גבוהה (וגם שם הוא לא פועל כמו שצריך). לשם השוואה, ל-FSD יש יותר קילומטראז' בתנאים הרבה יותר מגוונים.

 

לפני 56 דקות, OF כתב:

לסנסורים שהם לא מצלמות יש ייתרון בחושך (אבל בשביל זה יש פנסים), ולפעמים במזג אוויר (למרות שערפל למשל בעייתי לכולם). יש להם ייתרון אמיתי בטווח, אבל לרכב פרטי זה פחות חשוב.

ההחלטות שהמכונה מבצעת אף פעם לא מסתמכות על תמונה בלבד. המערכת מבצעת localization על סמך הוידאו שמתקבל ממספר מצלמות כך שהמחשב יודע בכל רגע נתון למקם את עצמו במרחב. זה מתבצע על סמך פריימים קודמים + פריימים חדשים + יכולת חיזוי. כשאתה מבצע היתוך של כל המידע הזה, שהוא בעצמו כולל המון זוויות צילום וסוגי חיישנים (כלומר מצלמות לתחומים שונים וחשיפות שונות), אתה מקבל תיאור מאוד מדוייק של הסביבה בכל רגע נתון וכמובן איפה הרכב נמצא ביחס אליה. זו טכנולוגיה שכל אחד יכול להיווכח ביכולותיה בעצמו אם יש ברשותו מחשב מספיק חזק, לדוגמא ע"י תמונות מ-street view:

 

וזה מתמונות באיכות סבבה מהאינטרנט עם אלגוריתמים בני עשור. כנראה שהמצלמות על הרכב קצת יותר מתקדמות מהציוד שהיה על הרכבים של גוגל ב-2012, כך שהתוצאות כיום אפילו יותר אמינות. למעשה, גם מי שמשתמש בליידר כדי לעשות localization מסתמך על "פריימים" קודמים בשביל לעשות localization (כולם עושים את זה).
 

  

לפני כשעה, David32 כתב:

מה לא עובד? לא מתקבלים נתונים (לא יודע איך קוראים ל point cloud  בעברית)?

ומה לא עובד ברדאר? לא מקבלים מהירות ומרחק מעצמים?

צריך לעשות מלא עיבוד לכמה פריימים כדי לקבל את המידע שמקבלים מרדאר. 

 

מה לא עובד?

אתה יודע מה בטוח לא עובד - הסתמכות על סוג חיישן אחד בלבד. זה בטוח לא עובד.

אתה יודע מה כן עובד? מספר סוגי חיישנים שכול אחד מפצה על החסרונות של השני.

איכשהו, באופן מפתיע, בכול רכב אוטונומי רציני אמיתי (לא טסלה עם FSD), יש מספר סוגי חיישנים. מעניין למה.

 

 


מתקבלים נתונים, אבל אתה יודע... לא משהו שאפשר להשתמש הלאה. אם יצא לך אי פעם לראות תוצאות ממצלמות עומק או ליידאר, כנראה שראית מפות עם המון חורים. בדר"כ מבצעים המון עיבוד מקדים למפות שמתקבלות אבל גם זה בדרך כלל נכשל. כשיצא לי לראות אפליקציות של חיישנים כאלה על רובוטים, ראיתי שמרכיבים חיישנים שפולטים RGB-D אבל בפועל לא משתמשים ב-D (depth). למה? לא אמין מספיק ומכשיל את האלגוריתם. ואני עוד מדבר על דוגמאות למערכות שדורשות טווח ראייה יחסית קצר. ברכבים אתה מצפה לטווח הרבה יותר רחוק.

 

בפרסומים מספרים שיש להם ליידאר אבל מה הם עושים איתו בפועל? את זה לא יספרו כי יש משקיעים שצריך לרצות וכו'.

עריכה אחרונה על ידי eitanuch
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 45 דקות, David32 כתב:

ל waymo יש רכבים שאשכרה נוסעים בלי נהג. (אם כי יש מאחורי זה מערך תמיכה, אבל זה חובה ככה או ככה).

על מה אתה מדבר?

 

 

קטונתי מלבקר את גוגל (באמת, בלי ציניות). לא ניסיתי חלילה להגיד שהם לא יודעים מה הם עושים. הם התחילו מוקדם, לקחו כיוון, ממשיכים להשקיע בו, אולי יצליחו ואולי לא. האמירה היחידה שלי היתה שהפרוייקט עוד לא מסחרי - אחרי 12 שנה אני לא יכול לקנות רכב עם היכולות האלה.

 

 

לפני 48 דקות, David32 כתב:

והטענה היא לא לא "או רדאר או ליידר או מצלמות"

 

 

אז מה הטענה? להבנתי אתה טענת בתוקף שחייבים שילוב

 

כמובן צריך לזכור שלהרבה בעיות יש יותר מפתרון אחד. אני לא בטוח שיש פה מישהו שצודק ומישהו שטועה. כן יש הרבה פעמים מי שמנצח פרקטית בשוק, וזה ממש לא חייב להיות זה ש"צודק" טכנית. 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 8 דקות, eitanuch כתב:

 

נכון, אבל הפרוייקט של waymo מוגבל מאוד לאיזור מצומצם עם תשתיות ברמה מאוד גבוהה (וגם שם הוא לא פועל כמו שצריך). לשם השוואה, ל-FSD יש יותר קילומטראז' בתנאים הרבה יותר מגוונים.

רק מוכיח כמה אנחנו רחוקים מנהיגה אוטונומית אמיתית. וwaymo מתפקד הרבה יותר טוב מ FSD, והוא רמה 4. אבל כן - הוא עובד באיזור סרוק מראש עם מזג אוויר טוב.

 

לפני 10 דקות, eitanuch כתב:

מתקבלים נתונים, אבל אתה יודע... לא משהו שאפשר להשתמש הלאה. אם יצא לך אי פעם לראות תוצאות ממצלמות עומק או ליידאר, כנראה שראית מפות עם המון חורים. בדר"כ מבצעים המון עיבוד מקדים למפות שמתקבלות אבל גם זה בדרך כלל נכשל.

(איתן, לפחות איתך סבבה לי להתדיין 😉)

כן ולא.

כאילו כן, כול המחקרים והיישומים שמסתמכים רק על ליידר או (סתם כי ראיתי וזה נחמד תיאורתית) FMCW זה כזה נחמד אקדמית ומגניב, אבל אי אפשר (בינתיים)  להסתמך רק על זה.

לכן אני אומר - מספר חיישנים. רק מצלמות זה גם בעייתי.

זה אולי סביר עכשיו, כשמוכרים לך FSD שהוא לא full ולא self ואתה חייב לשבת מאחורי ההגה ולהיות מוכן למקרה שמשהו טיפה לא בסדר - אבל זה לא סבבה בלי אף אחד מאחורי ההגה.

 

באוטונומי שלי שים לי בבקשה כמה מצלמות, מלא רדארים ואיזה ליידר או שניים. 

אני לא מבין איך בן אדם שמבין איך רדאר עובד יכול להגיד לי שלא צריך רדאר ברכב. באמת.

2 צ'ירפים ואני יודע מרחק ומהירות בדיוק טוב, קצת יותר ועם מערך שונה וגם כיוון, כול זה תוך כמה מילישניות (או פחות)...

SlowRide כתב:
עם השאלה הזו אתה צריך לפנות לפורום מתאבדים, הבעיה ששם לא תקבל עצות מאנשים עם ניסיון.
Pika007 כתב:
זה כל כך תמים שאני על סף לעניין אותך באופציות למסחר בפורקס.
לפני 1 דקה, יבגניפ כתב:

אני לא פסיכולוג, אבל קראתי את כל הספרים של ג'ורדן פיטרסון חוץ מהאחרון שיצא.

  

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ערב פתיחה חגיגי בטסלה ברלין, מי שרוצה יש סרטוני סיור בממפעל:

 

עכשיו גם החלק הקידמי ביציקה אחת והבנתי שהסוללות יגיעו במארז החדש שמנצל אותם לחיזוק השלדה.image.thumb.png.a362dfccf73a2b92e36bdec1a879da21.png
 

image.thumb.png.1295a5e0cd772a11d4a58461feede4fa.png

 

אני שוב תוהה איך מתקנים את היציקות לאחר תאונה 🤔

 

עריכה אחרונה על ידי hwgeek
  • אהבתי 2
  • מצחיק 1

מוכר מארז נייר טואלט איכותי בייבוא אישי מחו"ל של Kirkland, מוכן להחלפה על רכב ספורטיבי יד ראשונה, לרציניים בלבד!.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה לא שונה מהותית מרכב רגיל בתחום הזה. היציקה היא רק השלד ועל זה מלבישים את הפח החיצוני. יש מרווח פגיעה בעצמה נמוכה כמו תאונה עירונית בה זה רק תיקון פח. מעבר לכך לא יהיה כנראה ניתן לבצע החזרה לכביש כמו ברכב בשיטת ייצור אחרת כי לא יהיה משתלם לתקן ולא יהיה את מה למתוח כי זו יחידה אחת. מניח שבארצות מסוימות עם כוח עבודה זול גם לזה ימצאו פתרון, אבל למדינה מערבית זה לא רלוונטי. 

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

צודק, לקצה שילדה יש איזורי קריסה מפח רגיל שאפשר להחליף בקלות, מעבר לזה כבר בעיה, נקווה שזה ימנע את החזרה של רכבי טוטל לוס חזרה לכביש.

FBQlTZGXoAAlnTK?format=jpg&name=medium

עוד שינוי מעניין, מכיוון שבדגם החדש הרצפה זה בעצם מארז הסוללות- כעת הם יתקינו את הכיסאות ישירות עליו והמרכב יולבש עליו מלמעלה, ככה שלא צריך עוד רובוטים שפותחים דלתות ומתקינים את הכיסאות וכ' בצורה מסובכת.


FBQz6xFXsAM3BLX?format=jpg&name=large

 

מצאתי אצלו הרבה צילומים טובים:
https://twitter.com/Captn_Hype
Image

Image

Image
 

תיראו עד כמה הם מפשטים את תהליך הייצור, יציקה קידמית ואחורית והחלקי פח הללו וגוף הרכב מורכב.

עריכה אחרונה על ידי hwgeek
  • מעניין 1

מוכר מארז נייר טואלט איכותי בייבוא אישי מחו"ל של Kirkland, מוכן להחלפה על רכב ספורטיבי יד ראשונה, לרציניים בלבד!.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, hwgeek כתב:

אני שוב תוהה איך מתקנים את היציקות לאחר תאונה 

אני בטוח שמוסטפא, עלי ומוחמד מטול כרם עוברים קורס מזורז ממש ברגעים אלה.

 

בלי קשר, נראה לי בסוף טסלה יהיה הרכב החדש היחיד שלא יהיה צריך לחכות לקבל אותו.

עריכה אחרונה על ידי vadim6385

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 13 דקות, vadim6385 כתב:

אני בטוח שמוסטפא, עלי ומוחמד מטול כרם עוברים קורס מזורז ממש ברגעים אלה.

מקווה שהם לא יוותרו כשהם יגלו שהם צריכים לרתך אלומיניום. 

  • מצחיק 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 30 דקות, hwgeek כתב:

עוד שינוי מעניין, מכיוון שבדגם החדש הרצפה זה בעצם מארז הסוללות- כעת הם יתקינו את הכיסאות ישירות עליו והמרכב יולבש עליו מלמעלה

מעניין כמה זה מסבך שיפוץ/החלפת סוללה במקרה הצורך

יום טוב גם לך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

השאלה כמה זמן הסוללות החדשות יחזיקו.

כניראה יאלצו לפרק ולנתק חלקים בתוך הקבינה בשבילה שיוכלו להוריד את כל הסוללה עם הכיסאות מלמטה.

עוד עבודה זה בטוח, אבל אולי כי כעת הוא מתוכנן לאורך חיים ארוך יותר?

 

ולגבי איכות הסביבה ומחזור- מאסק אומר שטסלה כבר ממחזרים והמחזור מהסוללה עדיף מאשר כל הכרייה וכו' של החומרים מהתחלה, הוא טוען שבעתיד יקומו עוד ועוד חברות למיחזור כי זה עסק משתלם, נחכה וניראה.

 

לגבי הסוללות החדשות- האם זה פלטות קירור נוזל בין כל שורת סוללות וזה פתח הכניסה לנוזל?

image.thumb.png.1d864ae8ef259a9c89feefe534897333.png

עריכה אחרונה על ידי hwgeek

מוכר מארז נייר טואלט איכותי בייבוא אישי מחו"ל של Kirkland, מוכן להחלפה על רכב ספורטיבי יד ראשונה, לרציניים בלבד!.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 47 דקות, hwgeek כתב:

צודק, לקצה שילדה יש איזורי קריסה מפח רגיל שאפשר להחליף בקלות, מעבר לזה כבר בעיה, נקווה שזה ימנע את החזרה של רכבי טוטל לוס חזרה לכביש.

FBQlTZGXoAAlnTK?format=jpg&name=medium

עוד שינוי מעניין, מכיוון שבדגם החדש הרצפה זה בעצם מארז הסוללות- כעת הם יתקינו את הכיסאות ישירות עליו והמרכב יולבש עליו מלמעלה, ככה שלא צריך עוד רובוטים שפותחים דלתות ומתקינים את הכיסאות וכ' בצורה מסובכת.



 

תיראו עד כמה הם מפשטים את תהליך הייצור, יציקה קידמית ואחורית והחלקי פח הללו וגוף הרכב מורכב.

בהחלט שיטת ייצור מאוד מאוד מעניינת, פחות רובוטים, ריתוכים והדבקות. נדמה לי כי בטסלה הגיעו להחלטה שהחלפה סוללה היא מאורע נדיר ולכן הסוללה היא כעת חלק בלתי נפרד מהרכב, אלא אם הם יצרו איזה משהו שעדיין יאפשר שחרור מהיר יחסית של הסוללה. 

 

כן, אלו פתחים לנוזל הקירור, דומה למה שיש כיום במודל 3 לדוגמה  - צלעות הקירור שרואים בין הסוללות. 

 

לגבי מחזור, אני זוכר שרנו הצהירה שהיא מקימה חברת בת שזו תהיה ההתמחות שלה והם בהחלט רואים בה יחידה עצמאית של רווח והפסד ולא רק איזה משהו יפה עם כותרת של אנחנו ממחזרים. 

 

maxresdefault.jpg

עריכה אחרונה על ידי ch2856
  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 13 שעות, EvGriga כתב:

תיאורטית כן, מעשית זה לא, כי גנרטור כזה צריך להיות די חזק וזה יותר מדי יקר ותופס יותר מדי שטח.

גם לא בכל מקום מותר לשים גנרטור, כמו שלא בכל מקום מותר לבנות תחנת דלק או תחנת חשמל.

 

מה שכן קיים מעשית זה סוללות גדולות בעמדות טעינה. הסוללות מאפשרות להסיט את הצריכה משעות העומס לשעות השפל, עוזרות למנוע עומסים רגעיים ונותנות גיבוי במקרה שרשת החשמל נופלת. למעשה, יש גם לטסלה סופרצ'רג'ר נייד, שזה נגרר שעליו סוללת ענק ומספר עמדות טעינה שניזונות ממנה.

TEsla-Mobile-Supercharger-e1575024891429

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 12 שעות, eladts כתב:

מה שכן קיים מעשית זה סוללות גדולות בעמדות טעינה. הסוללות מאפשרות להסיט את הצריכה משעות העומס לשעות השפל, עוזרות למנוע עומסים רגעיים ונותנות גיבוי במקרה שרשת החשמל נופלת. למעשה, יש גם לטסלה סופרצ'רג'ר נייד, שזה נגרר שעליו סוללת ענק ומספר עמדות טעינה שניזונות ממנה.

 

האמת רעיון מעולה, ככה גם הם יכולים להרוויח מתערפי חשמל מוזלים (איפה שיש כאלו).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...