Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

רשמית: טסלה בישראל


PriceDevil

פוסטים מומלצים

לפני 6 דקות, David32 כתב:

המסך זה לא חידוש, לא רק שזה לא חידוש, השיט שטסלה עשו עם המסך לא יעבור בחיים בשום חברת רכב נורמלית. לא כי "דינוזאורים" או משהו. כי מה שהם עשו הוא לא בסדר (לקח מסך באיכות שלא מתאימה לתחום הרכב ולדחוף אותו לרכב). לא עושים שיט כזה.

נכון, כי לא דיברתי על המסך. זו בדיוק הבעיה. אנחנו רגילים לחידושים בנאליים כמו הנעה בכפתור, דיבורית bt, ועל כל שטות כזו היצרן גובה אלפים.

 

אני מדבר על חידוש מהבחינה שמדובר בפלטפורמה שהיא חשמלית ושונה לגמרי לעומת כל מוצר אחר בתחום. לא דיברתי על המסך (למרות שזה גם עניין סובייקטיבי, ורוב הצרכנים דווקא מודים שאין לו בעיות של נוחות)

עריכה אחרונה על ידי eitanuch
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 6.3 אלף
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

סליחה אבל בקטע הזה יש חידוש, למרצדס יש פלטפורמה שלמה שמייצרים עליה דגמים חשמליים, גם לוואג יש.

 

מה החידוש אז של טסלה? כי "פלטפורמה שהיא חשמלית ושונה לגמרי לעומת כל מוצר אחר בתחום." 

לא אומר הרבה.

זה שהם הורידו כפתורים?

כי סתם לייצר מודל S זה לא "פלטפורמה". זאת אומרת, עקרונית כן, אבל זה דווקא חשיבה ישנה כי זה לא מודולרי. אחרת אם יש יכולת ייצור אפשר להעיף מלא דגמים על פלטפורמה אחת (ע"ע VAG)

SlowRide כתב:
עם השאלה הזו אתה צריך לפנות לפורום מתאבדים, הבעיה ששם לא תקבל עצות מאנשים עם ניסיון.
Pika007 כתב:
זה כל כך תמים שאני על סף לעניין אותך באופציות למסחר בפורקס.
לפני 1 דקה, יבגניפ כתב:

אני לא פסיכולוג, אבל קראתי את כל הספרים של ג'ורדן פיטרסון חוץ מהאחרון שיצא.

  

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 1 דקה, David32 כתב:

סליחה אבל בקטע הזה יש חידוש, למרצדס יש פלטפורמה שלמה שמייצרים עליה דגמים חשמליים, גם לוואג יש.

 

מה החידוש אז של טסלה? כי "פלטפורמה שהיא חשמלית ושונה לגמרי לעומת כל מוצר אחר בתחום." 

לא אומר הרבה.

זה שהם הורידו כפתורים?

כי סתם לייצר מודל S זה לא "פלטפורמה". זאת אומרת, עקרונית כן, אבל זה דווקא חשיבה ישנה כי זה לא מודולרי. אחרת אם יש יכולת ייצור אפשר להעיף מלא דגמים על פלטפורמה אחת (ע"ע VAG)

הפלטפורמה meb של vw היא די חדשה כך שלא סתרת כלל את מה שטענתי. הפלטפורמה החשמלית של טסלה חדשנית יחסית לתקופה, נניח עד 2018. זה אומר שטסלה היו בfore עליהם ב6 שנים עד אז, וכנראה שזה עדיין המצב. שוב, לא דיברתי על הכפתורים והמסך, אלא על הרכב עצמו. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, David32 כתב:

השיט שטסלה עשו עם המסך לא יעבור בחיים בשום חברת רכב נורמלית. לא כי "דינוזאורים" או משהו. כי מה שהם עשו הוא לא בסדר (לקח מסך באיכות שלא מתאימה לתחום הרכב ולדחוף אותו לרכב). לא עושים שיט כזה.

אבל אילון אמר ש "לפטופים שורדים בחוץ - אז בוא נקח מסך של לפטופ".

 

מה הבעיה עם המסך?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דחפו מסך בgrade לא מתאים ל automotive כדי להיות מגניבים. זה עוד לפני הרבה זמן ב S...

לא יודע מה קורה עם זה עכשיו, מתאר לעצמי שהתקדמו ל automotive grade components, כי יש סיבות לדרישות האלה.

SlowRide כתב:
עם השאלה הזו אתה צריך לפנות לפורום מתאבדים, הבעיה ששם לא תקבל עצות מאנשים עם ניסיון.
Pika007 כתב:
זה כל כך תמים שאני על סף לעניין אותך באופציות למסחר בפורקס.
לפני 1 דקה, יבגניפ כתב:

אני לא פסיכולוג, אבל קראתי את כל הספרים של ג'ורדן פיטרסון חוץ מהאחרון שיצא.

  

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כאשר יצרן אומר פלטפורמה, זה ממש לא רק החלק המכני, זה כל התכנון של צמות החשמל, מחשבי ניהול, בלוק מנוע (נקודות עיגון) ועוד ועוד. 

 

כאן טסלה הכניסה חידושים בתחום שאני מניח שהם פחות עניין של לספק חוויית לקוח אלא ההבנה שהעתיד הוא בתפעול צי רכב אוטונומי ושרותי תחבורה וזה דורש שליטה מלאה על כל מערכות הרכב. טסלה בהחלט הכניסה חידושים לתחום הרכב, חידושים שהיצרנים הוותיקים היו מודעים להם אבל כנראה שלא פשוט לנווט ספינת ענק וצריך מנהלים שמסוגלים לעצור הכל ולשנות כיוון. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הוא צודק, היצרנים הוותיקים נמצאים מאחורה באמת. לא רק מטסלה, תראו ביקורות לrivian ולlucid שרק יצאו, ביצועים וטווח שהיצרנים הותיקים לא מבטיחים אפילו בקונספטים שלהם. זה לא רק נתונים גם, הביקורות אומרות גם שהרכבים נוחים, שקטים ויוקרתיים. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לרכבים חשמליים היו מגבלות טווח וזמן טעינה, שהן מגבלות שימוש, קשות מאוד לפני 20 שנה.

והמגבלות האלה עדיין קיימות היום, אך בצורה פחותה, גם עם סוללות ששוקלות 450 ק"ג.

הסוללות גם גוזלות נפח יקר מתא הנוסעים, במיוחד במרכב סדאן.

לא סתם אנשים יושבים מקופפים, עם ברכיים למעלה, במושב האחרי של טסלה מודל 3 -  המושב האחורי חייב להיות נמוך.

זאת פשרה תכנונית בגלל הסוללות מתחת לרצפת הרככ. גם גג הזכוכית נועד לחסוך גובה התקרה מאותה סיבה.

לפני 20 שנה רכבים מוגבהים עוד לא היו פופולריים כמו היום.

לנסיעות עירוניות רכבים חשמליים אולי היו מתאימים גם אז, אבל פחות למרחקים שיש בארה"ב וקנדה, לדוגמה.

יצרן שעשה חישוב כלכלי לפני 20 שנה לא היה מתחיל לבנות פלטפורמה, מערך ייצור והספקה נפרדים ומאוד יקרים לרכב חשמלי עם טווח נסיעה של כ-200 ק"מ שלא יהיה לו ביקוש מתאים.

כמה יצרנים עשו נסיונות וזה לא עבד להם, לא בגלל קונספירציות.

חשוב להבין שרכב חשמלי זה לא מוצר אידאלי, יש לו יתרונות אבל יש לו גם חסרונות רבים.

יש אנשים שזה מתאים להם היום, אבל הרוב מעדיפים מכוניות עם מנוע בעירה פנימית.

עריכה אחרונה על ידי EvGriga

לקסוס IS300h, אורה 03 Pro300

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 13 שעות, David32 כתב:

סליחה אבל בקטע הזה יש חידוש, למרצדס יש פלטפורמה שלמה שמייצרים עליה דגמים חשמליים, גם לוואג יש.

 

מה החידוש אז של טסלה? כי "פלטפורמה שהיא חשמלית ושונה לגמרי לעומת כל מוצר אחר בתחום." 

לא אומר הרבה.

זה שהם הורידו כפתורים?

כי סתם לייצר מודל S זה לא "פלטפורמה". זאת אומרת, עקרונית כן, אבל זה דווקא חשיבה ישנה כי זה לא מודולרי. אחרת אם יש יכולת ייצור אפשר להעיף מלא דגמים על פלטפורמה אחת (ע"ע VAG)

 

הרעיון המרכזי שהיה בבסיס המחשבה של חברת טסלה הוא, לא לקחת שום דבר שעשתה תעשיית הרכב עד היום, כמובן מאליו.

וכן, חלק מזה היה להוריד כפתורים.  אחרי שימוש של מספר שבועות, אתה בכלל לא מבין למה הייתה צריך את כל הבלאגן הזה ברכב (וזה נכון לרוב בעלי טסלה שאני מכיר לפי הרשתות). אפילו את hud שהייתי בטוח שאני יתקין התגלה לי כמיותר. זה גם כולל אפשרות שליטה על כל פעולות הרכב בעזרת פקודות קוליות, כמו שחלק גדול מהאנשים כבר רגיל מהבית, ולא רק על המולטימדיה כמו ברכבים אחרים.

 

אבל האמת זה הרבה יותר.

זה חידושים בתהליכי ייצור. 

https://www.foundrymag.com/molds-cores/media-gallery/21932049/tesla-is-turning-to-diecasting-in-a-big-way

 

בתהליכי מיחזור 

https://www.evm.co.il/tesla-battery-recycling-process-zero-waste/

והשקעות נרחבות בחברות לכריית מתכות כדי לספק את הצרכים של הסוללות

 

פריסת מערך טעינה נרחב מתוך הבנה שחלק מהתפיסה החשמלית , שצריך לספק פתרונות טעינה לרכבים חשמליים.

 

והחלק אולי הכי חשוב הוא התפיסה הבסיסית והכל כך ברורה, שרכבים מודרניים הם לא רק חומרה, אלא שילוב של מחשבים עם תוכנה מצד איד, וחומרה שהיא הרכב מן הצד השני. מה שמוביל אותה לפתח צ'יפים שיתאימו במיוחד לדרישות רכבים מצד אחד, ומן הצד השני לתת את האפשרות לבעלי רכב לשדרג את התוכנה של הרכב בהתאם ליכולות החומרה של הרכב שלהם. בגללה בעלי טסלות לא צריכים להתקין מצלמות רכב מאלי אקספרס , כי טסלה שיפרה את התוכנה שתגרום למצלמת הרכב,שגם כך משמשת את מערכות הבטיחות, לשמש גם כמצלמת דרך ( או אפילו כמצלמת אבטחה לרכב החונה. עדיין לא בארץ מטעמי רגולציה, אבל מחכים שיסדרו גם לנו). שימוש במחשב הרכב כקודן להתנעה במקום לחרב את הרכב בהתקנות ועוד. כל הזמן הרכב שלך יכול לתעדכן וזאת בניגוד לתפיסת התעשיה הקיימת שמכריחה אותך להחליף את הרכב בגלל פיצ'רים חדשים.

לפני 12 שעות, David32 כתב:

דחפו מסך בgrade לא מתאים ל automotive כדי להיות מגניבים. זה עוד לפני הרבה זמן ב S...

לא יודע מה קורה עם זה עכשיו, מתאר לעצמי שהתקדמו ל automotive grade components, כי יש סיבות לדרישות האלה.

יש לך את זה ביותר לא ברור, ואם אפשר עם יותר מילים באנגלית כדי שנדע שאתה גם צודק 😄

לפני שעה, EvGriga כתב:

יש אנשים שזה מתאים להם היום, אבל הרוב מעדיפים מכוניות עם מנוע בעירה פנימית

וחלק גדול מעדיפים חשמלי ונאלצים להשתמש ברכב בעירה פנימית, כי את פיתוח הרכב החשמלי ופריסת עמדות טעינה היה אפשר להתחיל קודם אם תעשיית הרכב הייתה מתחילה להשקיע ברצינות בפיתוח רכב חשמלי. רק זה לא עניין אותם, עד שטסלה השאירו אותם הרחק מאחור.

עריכה אחרונה על ידי Uri-G
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 4 דקות, Uri-G כתב:

 

אבל האמת זה הרבה יותר.

זה חידושים בתהליכי ייצור. 

https://www.foundrymag.com/molds-cores/media-gallery/21932049/tesla-is-turning-to-diecasting-in-a-big-way

זה לא מה שאיתן דיבר עליו, זה לא "ופתאום, באה חברה עם חידוש טכנולוגי שהפיל להם את מגדל הקלפים שבנו כמה עשורים. "

איך שלא תסובב את זה לטסלה יש עוד הרבה ללמוד על ייצור, בטח ובטח שהיה להם פער גדול ב 2019.

 

לפני 7 דקות, Uri-G כתב:

שימוש במחשב הרכב כקודן להתנעה במקום לחרב את הרכב בהתקנות ועוד.

זה רק בישראל........ 

 

לפני 8 דקות, Uri-G כתב:

יש לך את זה ביותר לא ברור, ואם אפשר עם יותר מילים באנגלית כדי שנדע שאתה גם צודק 😄

3 מילים באנגלית. 3. זה מה שהופך אותי לצודק?

אני לא יודע איך זה X-grade component בעברית. הם שמו חלקים שלא מיועדים וולא עומדים בדרישות לשוק הרכב - בתוך רכב. יותר מובן?

 

 

SlowRide כתב:
עם השאלה הזו אתה צריך לפנות לפורום מתאבדים, הבעיה ששם לא תקבל עצות מאנשים עם ניסיון.
Pika007 כתב:
זה כל כך תמים שאני על סף לעניין אותך באופציות למסחר בפורקס.
לפני 1 דקה, יבגניפ כתב:

אני לא פסיכולוג, אבל קראתי את כל הספרים של ג'ורדן פיטרסון חוץ מהאחרון שיצא.

  

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 2 דקות, David32 כתב:

אני לא יודע איך זה X-grade component בעברית. הם שמו חלקים שלא מיועדים וולא עומדים בדרישות לשוק הרכב - בתוך רכב. יותר מובן?

לא. יותר מובן זה להגיד מה לא בסדר במסך. לא לזרוק סיסמאות חסרות כיסוי

עריכה אחרונה על ידי Uri-G
  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איזה רכב חשמלי יהיה פופולרי בבנקוק וברחבי הודו? 

למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) ושום דבר לא השתנה סביבי , עדיין רואה נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת בכל נסיעה . עכשיו גם הכל מתועד מלפנים ומאחור ואפשר לשחזר ולהתעצבן שוב ושוב :twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 2 דקות, zaf כתב:

איזה רכב חשמלי יהיה פופולרי בבנקוק וברחבי הודו? 

סביר להניח שאין רגולציה מחמירה. אז סביר להניח משהו מיצור סיני (יש המון, כך שקשה לדעת והכל תלוי במוטיבצית שיווק מקומית) או משהו חשמלי של טאטא (מנחש שיש להם משהו)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ורשת החשמל ההודית, פרושה לעילה בכל מקום?

למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) ושום דבר לא השתנה סביבי , עדיין רואה נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת בכל נסיעה . עכשיו גם הכל מתועד מלפנים ומאחור ואפשר לשחזר ולהתעצבן שוב ושוב :twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הודו גדולה, כך שקשה לדעת וסביר להניח שלא. אם זה למטרות טיול, אישית, לא הייתי יוצא לטיול ברכב חשמלי בהודו. גם באירופה/ארה"ב הייתי עושה את זה רק עם טסלה בגלל פריסת עמדות עדיפה בהרבה על שאר החברות כולל תכנון מצויין של עצירות טעינה בילט אין בטסלה 

עריכה אחרונה על ידי Uri-G
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...