Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

רשמית: טסלה בישראל


PriceDevil

פוסטים מומלצים

לפני שעתיים, EvGriga כתב:

אני לא נגד טסלה ספציפית, אני מזלזל בכל הרכבים החשמליים בצורה שווה.

 

חזרת על הדעה שלך (הבלתי מבוססת, יש לומר, בעדינות) עשרות פעמים לאורך השרשור

 

הבנו, שחרר

 

אתה הופך לטרול

ציטוט

יבגניפ כתב:

 

אוף. למה אני מגיב פה? 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 6.3 אלף
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

יש לחשמל המון יתרונות אבל חסרון אחד מרכזי עדיין קיים - אי אפשר, למעשה, לאגור כמות משמעותית של חשמל וחייבים לייצר את כל מה שצריכים ברגע זה

קמות האנרגיה בסוללה הכי מתקדמת ששוקלת 300 ק"ג ועולה 20 אלף דולר שווה לגאלון דלק אחד. עצוב, אבל זה המצב.

טכנולוגיית סוללות הקיימת לא מתאימה לתחבורה.

לייצור חשמל יש תרומה יותר גדולה מתחבורה לזיהום האוויר ופליטת גזי החממה.

כריית הפחם והפקת גז משמשים לייצור החשמל בתחנות כוח עם יעילות אנרגטית לרוב דומה למנוע בעירה פנימית מודרני (כ %35 - 40%) ועם יותר זיהום אוויר (אין לתחנות כוח קטליזטורים או פילטרים יקרים כמו שיש למכוניות בנזין).

הפתרון הטוב והבטוח ביותר לייצור החשמל כרגע, מבחינת שמירה על איכות הסביבה, זה תחנת כוח גרעינית. 

אבל יש התנגדות לפתרון הזה בקרב הציבור האירופאי בגלל אסונות העבר, למרות שהלקחים של צ'רנובל ופוקוסימה נלמדו ובכורים הקיימים והחדשים מומשו אמצעי הגנה הנדרשים.

ייצור חשמל מאנרגיית רוח ושמש סובל מתופעה של ייצור לא קבוע (אם אין רוח או שמש - אין חשמל) מה שיכול לגרום לקריסה של כל מערכת הספקת החשמל ברגע. פתרונות אגירה אפקטיביים לא קיימים.

זה דורש להקים תחנות כוח הפועלות על גז בגודל זהה לכוח הייצור של אנרגיה "ירוקה" בשביל גיבוי, מה שמבטל לגמרי את  כל כדאיות כלכלית שלו.

לכן בזמן הקרוב אנחנו נמשיך לייצר חשמל מגז, פחם ואטום ,לנסוע עם מכוניות בנזין, לטוס על דלק סילוני ולשוט באוניות דיזל. 

בהצלחה לכולם וחג שמח.

עריכה אחרונה על ידי EvGriga
  • רעיון גרוע 2

לקסוס IS300h, אורה 03 Pro300

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 6 דקות, EvGriga כתב:

לייצור חשמל יש תרומה יותר גדולה מתחבורה לזיהום האוויר ופליטת גזי החממה.

 

 

אני חושב שאתה טועה, אבל זה לא ממש משנה. המעבר לרכב חשמלי נדחף בעולם המערבי ע"י רגולציה של איכות הסביבה ובסין בעיקר ע"י הבנה ממשלתית שזה יאפשר להם לסגור את הפער מתעשיית הרכב המסורתית. 

 

אבל מעבר לכל המילים הגדולות והשיקולים הגלובלים, רכב חשמלי בכלל וטסלה בפרט מציעה חווית נהיגה, ביצועים, עלות תחזוקה ובטיחות ללא השוואה לרכבי בנזין בעלויות דומות. זה, מבחינתי, השיקול היחיד אם לקנות או לא. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 30 דקות, avargel כתב:

 

חזרת על הדעה שלך (הבלתי מבוססת, יש לומר, בעדינות) עשרות פעמים לאורך השרשור

 

הבנו, שחרר

 

אתה הופך לטרול

אתה אולי הבנתה, אבל יש אחרים שעוד לא הבינו.

אם לא מעניין אותך - אתה לא חייב לקרוא.

  • רעיון גרוע 1

לקסוס IS300h, אורה 03 Pro300

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יפה מאוד. בוא נמשיך כך ונראה מה עוד 3 שנים של מחקר ופיתוח של סוללות יעשו לתחום. כבר היום אפשר לנסוע בכיף 400 ק"מ שזה מספיק כמעט לכל הצרכנים הפרטיים. כשנגיע ל800 ק"מ בעזרת סוללות מצב מוצק, לאף אחד כבר לא תהיה סיבה ליילל. 

עריכה אחרונה על ידי eitanuch
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 45 דקות, OF כתב:

עלות תחזוקה ובטיחות ללא השוואה לרכבי בנזין בעלויות דומות. זה, מבחינתי, השיקול היחיד אם לקנות או לא. 

הסבסוד הזה עולה למדינה כל כך הרבה כסף שזה לא יחזיק מעמד הרבה זמן.

אתה יודע, צריך לממן בתי חולים,בתי ספר, צבא, חרדים, יש גרעון ממשלתי וכו'

זה יופסק בהדרגה בעוד שנתיים ואז לא רבים יהיו מוכנים לקנות מכונית חשמלית במחיר התחלתי של 300-350 אלף שקל.

לדעתי רק לטובה.

לפני 31 דקות, eitanuch כתב:

נראה מה עוד 3 שנים של מחקר ופיתוח של סוללות יעשו לתחום

מה שהם לא עשו ב20 שנים אחרונות?

אני במקרה מכיר את התחום הזה מקרוב, אין שם הרבה התקדמות, רק רעש וצלצולים.

גרפין, מצב מוצק, סיליקון - ובתעשיה יש בערך אותו דבר שהיה לפני 20 שנה.

הסוללות הראשונות של סוני מלפני 30 שנה היו אפילו יותר עמידות ממה שיש לנו היום בטלפונים, אבל עם פחות צפיפות אנרגיה.

הצורך בסוללות טובות קיים כבר הרבה זמן, עוד לפני טסלה.

גם היום אתה יכול לנסוע 1000 ק"מ על סוללות, רק שאלה של מחיר.

רמז, זה לא יהיה יותר זול בעוד 3 שנים.

עריכה אחרונה על ידי EvGriga

לקסוס IS300h, אורה 03 Pro300

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 24 דקות, EvGriga כתב:

הסבסוד הזה עולה למדינה כל כך הרבה כסף שזה לא יחזיק מעמד הרבה זמן.

זה יופסק בהדרגה בעוד שנתיים ואז לא רבים יהיו מוכנים לקנות מכונית חשמלית במחיר התחלתי של 300-350 אלף שקל.

לדעתי רק לטובה.

מה שהם לא עשו ב20 שנים אחרונות?

הצורך בסוללות טובות קיים כבר הרבה זמן, עוד לפני טסלה.

שוב, הסוללות שיש כיום כן מספקות לרוב המשתמשים הפרטיים. נסועה ממוצעת של 50 ק"מ (עיגלתי כלפי מעלה) ביום זה הנתון שמספק משרד התחבורה, או יותר נכון, הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. סוללה עם טווח של 400 ק"מ תספיק לרובנו 8 ימים בממוצע. 

 

עם התפתחות יכולות החישוב והסימלוציות, מתפתחות גם יכולות המחקר. רואים את זה בתחומים רבים כמו פריצות דרך בתחום קיפול החלבונים. היו פריצות דרך בתחום הסוללות ב20 שנה האחרונות, אבל לוקח המון זמן לעבור ממחקר למוצר,במיוחד בתחום כזה. בנוסף, זה שסוללות לא היו מוצלחות עד עכשיו לא אומר שמישהו אחר לא יבוא עם נוסחא מהפכנית. 

 

https://www.nature.com/subjects/batteries

עריכה אחרונה על ידי eitanuch
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

צודק, יכולה להיות גם פריצת דרך בשליטה על אנרגיית אטומיק פיוז'ן.

תאורטית זה אפשרי, מעשית זה בעוד 20 שנה ב-60 שנים אחרונות.

לא הייתי בונה על זה בעוד 3 שנים.

גם סוללות שונות חוקרים לא פחות זמן, היו גם פריצות דרך כמו NiMH, ו Li-Ion

הכפלנו צפיפות האנרגיה לק"ג פי 3 עד 5 ביחס לסוללות אופרת, אבל לא הצלחנו להוריד מחיר האגירה בכלום.

עריכה אחרונה על ידי EvGriga

לקסוס IS300h, אורה 03 Pro300

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז כמו שאתה בטח יודע, סוללות מצב מוצק בעלות יכולת אגירת אנרגיה של בערך פי 4 מnimh. חברות בתחום מצהירות שיתחילו בייצור מסחרי שלא יאוחר מ2025 (בסקייל של רכבים. לשימושים אחרים הן קיימות ממזמן). 

 

ושוב, אני חוזר ואומר שלרובנו הסוללות שיש כיום מספיקות. 

עריכה אחרונה על ידי eitanuch
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

החל מהשנה הבאה לא ימכרו מכוניות מזהמות בנורווגיה!

הנה הכתבה: https://www.ynet.co.il/wheels/news/article/h1euk11aqk

 

הגיע הזמן שגם ישראל תלך באותה הדרך. הרכב החשמלי מתאים בדיוק לישראל - מדינה קטנה ומאוד טכנולוגית.

מאמין ששנה הבאה נראה עליה משמעותית מאוד ברכישת מכוניות חשמליות מכיוון שיגיעו לארץ מגוון רחב של דגמים מעולים - כולם כבר מבינים שזה העתיד.

 

עריכה אחרונה על ידי Gopher
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, eitanuch כתב:

הסוללות שיש כיום כן מספקות לרוב המשתמשים הפרטיים. נסועה ממוצעת של 50 ק"מ

רכב חשמלי היה מתקבל על הדעת לתנוע עירונית עם סוללה קטנה לתווך של כ-150 ק"מ ועם מחיר של מכונית מיני.

ניסן ליף הראשונה היית כזאת ונכשלה במכירות כי הרוב רוצים מכונית יוקרה שמאיצה ב 5 שניות ונוסעת עד אילת ללא עצירה.

מה לעשות, סוללה של 50-60 קוו"ש עולה לייצר כמו מכונית משפחתית בנזין שלמה וזה לא ישתנה בקרוב.

עריכה אחרונה על ידי EvGriga

לקסוס IS300h, אורה 03 Pro300

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יפה שאתה מצטט משפט וחצי.

 

מה שאמרתי זה שנסועה ממוצעת היא גג 50 ק"מ ולכן סוללה עם טווח של 400 ק"מ (לא מספר דמיוני כפי שאנחנו רואים) תספיק בממוצע ל8 ימים. זה בהנחה שאתה ממש חסר מזל ולא ניתקלת באפשרות להשאיר את הרכב סתם ככה ליד תחנת טעינה. 

עריכה אחרונה על ידי eitanuch
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 16 דקות, EvGriga כתב:

רכב חשמלי היה מתקבל על הדעת לתנוע עירונית עם סוללה קטנה לתווך של כ-150 ק"מ ועם מחיר של מכונית מיני.

ניסן ליף הראשונה היית כזאת ונכשלה במכירות כי הרוב רוצים מכונית יוקרה שמאיצה ב 5 שניות ונוסעת עד אילת ללא עצירה.

מה לעשות, סוללה של 50-60 קוו"ש עולה הרבה כסף וזה לא ישתנה מהר.

 

כל המדינות המערביות ויצרני הרכב עוברים לרכבים חשמליים ובקצב שרק מתגבר.

רכב מזהם זה משהו שבקרוב יהיה שייך להיסטוריה כמו וידאו עם קלטות או ווקמן.

הגיע הזמן לנשום אוויר נקי!

 

עריכה אחרונה על ידי Gopher
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 14 דקות, EvGriga כתב:

מארובות של תחנות כוח לייצור חשמל?

לא. הכוונה היא להוציא את הזיהום של המכוניות מחוץ לעיר, למקום שפחות משפיע על מה שאנחנו נושמים.

 

איזה קטע, בדיוק נכנסתי לאתר שמנתר את איכות האוויר בארץ. ואיזה פלא! איכות האוויר בת"א ובקריות היא כמעט אותו הדבר. מדוע זה? הרי בת"א כמעט ואין מפעלים. או שפשוט איילון זה מעשנה?

עריכה אחרונה על ידי eitanuch
  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...