Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

רשמית: טסלה בישראל


PriceDevil

פוסטים מומלצים

  • תגובות 6.3 אלף
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

בתאריך 11.9.2021 בשעה 01:08, MorH כתב:

מקימים 6 עמדות חדשות במתחם הום סנטר במודיעין

IMG_20210910_104324.jpg

 

מה לעזאזל קורה בין רמת הגולן לחיפה? אני בטוח שיש טסלות מקופחות ע"י החברה שיצרה אותם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כל המלל סביב נסיעה לאילת.....

מזכיר לי בגיל 18, כל רכב שרכשתי היה נוסע למבחן דרכים עד מירון (הגרסא החרדית לנסיעה לאילת, להבדיל).

זה לא היום יום ואין הצדקה לשלם יותר מכמה אלפי שח על ה lr למי שלא משתמש בזה יותר מפעמיים - שלוש בשנה.

אם אתה מאמין שיכולים לקלקל, תאמין שיכולים לתקן.

- רבי נחמן מברסלב

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סיבה טובה להוספה על הLR תיהיה קיבולת הסוללה לאחר X שנים למי שרוצה את הרכב ליותר מ3 שנים.

אולי זה גם ישפיע על המחירון לאחר תקופה שכזו כי הטווח בפועל יהיה גורם שיעזור במכירה?

עריכה אחרונה על ידי hwgeek

מוכר מארז נייר טואלט איכותי בייבוא אישי מחו"ל של Kirkland, מוכן להחלפה על רכב ספורטיבי יד ראשונה, לרציניים בלבד!.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סוללת ה- lfp שבדגם ה- sr הרבה יותר עמידה מסוללת הליתיום יון שב- lr וה- p.

 

סוללת ה- lfp בנויה להחזיק 10,000 מחזורי טעינה לעומת 3,000 מחזורי טעינה בליתיום יון (אלו המספרים שאני זוכר אולי אני לא מדייק).

 

גם מספר מחזורי הטעינה בחיי היום יום דומה בין הדגמים הנ"ל למרות שלכאורה הוא אמור להיות קטן יותר ב- lr לאור טווח תיאורטי גדול יותר של כל מחזור טעינה ואולם בפועל מחזור הטעינה ב- lfp הוא מ- 0 אחוז עד 100 אחוז כלומר מנצל את כל טווח הנסיעה התיאורטי של 445 ק"מ ואילו ב- lr מחזור טעינה מומלץ יומיומי הוא בין 10 אחוז ל- 90 אחוז, כלומר מנצל 20 אחוז פחות מהטווח התיאורטי של 580 ק"מ, ונותן בפועל טווח של כ- 460 ק"מ (ואפילו פחות למקפידים שמטעינים בין 20 אחוז ל- 80 אחוז).

 

גם המחיר של סוללת ה- lfp נמוך בהרבה מסוללת הליתיום יון גם בגלל טכנולוגיית הסוללה שמשתמשת בחומרים זולים יותר וגם בגלל שהסוללה קטנה יותר.

 

טסלה פרסמו רק לאחרונה שקיבולת סוללות הליתיום יון בדגמי ה- s וה- x ירדה ב- 10 אחוז ב- 320 אלף ק"מ כאשר רוב הירידה הייתה ב- 160 אלף הק"מ הראשונים.

 

בסוללת ה- lfp כנראה שלא תהיה שום ירידה בטווח הזמן הזה.

 

בקיצור אם מדברים על ביקוש/ שמירת מחיר של הדגמים עקב עמידות הסוללה וירידת הקיבולת שלה אז ה- sr מובילה בענק על ה- lr וה- p.

עריכה אחרונה על ידי evc
  • אהבתי 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם היה לי הכסף- בכיף הייתי מחזיק ברכבי טסלה אפילו ל8 שנים, גם ככה הוא רק משתפר עם הזמן בעדכוני OTA, לדעתי בתקופה כזו החיסכון יהיה משמעותי לעומת אחזקת רכבי טורבו בנזין עם קלאץ' כפול אפילו בלי להחשיב את הדלק.

 

מכיוון שהרכב לא ממש ניראה שונה כל שנה-אז מי ששומר על האוטו שלו נקי ויפה -ימשיך להיראות כאילו יש לו טסלה חדשה :-).

עריכה אחרונה על ידי hwgeek
  • רעיון טוב! 1

מוכר מארז נייר טואלט איכותי בייבוא אישי מחו"ל של Kirkland, מוכן להחלפה על רכב ספורטיבי יד ראשונה, לרציניים בלבד!.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, tinoki כתב:

כל המלל סביב נסיעה לאילת.....

מזכיר לי בגיל 18, כל רכב שרכשתי היה נוסע למבחן דרכים עד מירון (הגרסא החרדית לנסיעה לאילת, להבדיל).

זה לא היום יום ואין הצדקה לשלם יותר מכמה אלפי שח על ה lr למי שלא משתמש בזה יותר מפעמיים - שלוש בשנה.

אני מסכים שמי שגר בגוש דן, כנראה אין לו צורך ב LR (מבחינת עניין הטווח). הוא יכול לעשות הלוך-חזור ללא הטענה לכל עיר חשובה בישראל (עד באר שבע בדרום, חיפה בצפון וירושלים במזרח), ועוד ישאר לו ספייר. לעומת זאת, מי שגר בירושלים/באר שבע/חיפה או רחוק יותר מגוש דן, ה SR יהיה הרבה פחות פרקטי. אם בנסיעה פשוטה של ירושלים-חיפה הלוך-חזור אתה מחוייב להטעין באמצע הדרך, זו חתיכת עז, ולא מה שהיית מעוניין בו אחרי השקעה של 200 אלף ש"ח ברכב (במיוחד כשיש לך חשש שתבלה בתחנה הטעינה שעה שלימה או יותר של המתנה+מילוי. גם אם זה לא יתממש, מספיק החשש הזה כבר בשביל להלחיץ).

לפני 58 דקות, evc כתב:

סוללת ה- lfp שבדגם ה- sr הרבה יותר עמידה מסוללת הליתיום יון שב- lr וה- p.

 

סוללת ה- lfp בנויה להחזיק 10,000 מחזורי טעינה לעומת 3,000 מחזורי טעינה בליתיום יון (אלו המספרים שאני זוכר אולי אני לא מדייק).

 

גם מספר מחזורי הטעינה בחיי היום יום דומה בין הדגמים הנ"ל למרות שלכאורה הוא אמור להיות קטן יותר ב- lr לאור טווח תיאורטי גדול יותר של כל מחזור טעינה ואולם בפועל מחזור הטעינה ב- lfp הוא מ- 0 אחוז עד 100 אחוז כלומר מנצל את כל טווח הנסיעה התיאורטי של 445 ק"מ ואילו ב- lr מחזור טעינה מומלץ יומיומי הוא בין 10 אחוז ל- 90 אחוז, כלומר מנצל 20 אחוז פחות מהטווח התיאורטי של 580 ק"מ, ונותן בפועל טווח של כ- 460 ק"מ (ואפילו פחות למקפידים שמטעינים בין 20 אחוז ל- 80 אחוז).

 

גם המחיר של סוללת ה- lfp נמוך בהרבה מסוללת הליתיום יון גם בגלל טכנולוגיית הסוללה שמשתמשת בחומרים זולים יותר וגם בגלל שהסוללה קטנה יותר.

 

טסלה פרסמו רק לאחרונה שקיבולת סוללות הליתיום יון בדגמי ה- s וה- x ירדה ב- 10 אחוז ב- 320 אלף ק"מ כאשר רוב הירידה הייתה ב- 160 אלף הק"מ הראשונים.

 

בסוללת ה- lfp כנראה שלא תהיה שום ירידה בטווח הזמן הזה.

 

בקיצור אם מדברים על ביקוש/ שמירת מחיר של הדגמים עקב עמידות הסוללה וירידת הקיבולת שלה אז ה- sr מובילה בענק על ה- lr וה- p.

אתה צודק, וזה מה שמעצבן אותי בדגם ה LR. אתה מצפה שאם כבר בחרת להשכיב סכום רציני, לפחות פתרת את נושא הדאגות והחישובים, אבל אז אתה מקבל חישוב חדש: האם יש סיכוי שמחר תהיה לי נסיעה ארוכה? אם כן, צריך לזכור לשנות את הגדרות הטעינה ל 100%, ואם לא, אז להשאיר על 80%. ואם נפלה עלי נסיעה ארוכה פתאומית? ואם יש לי נסיעה ארוכה וזכרתי למלא עד 100% בלילה שלפני, אז כמו שאני מכיר את עצמי, במהלך הנסיעה כשאתחיל לרדת מ 20%, יתחילו לי נקיפות מצפון שאולי עדיף לעצור בתחנה ולמלא במקום לשחוק את הבטריה. 

 

כשאתה מוציא רבע מליון ש"ח אתה לא אמור לחיות בדאגות כאלו. כעת, בארה"ב, ה LR עולה 40 אלף ש"ח פחות מאשר מחיר ה SR בישראל (בלתי נתפש), וזה עוד לפני ה Rebates שמציעות חלק מהמדינות שמוזילות עוד יותר את הדגם. במחיר כמו של ארה"ב, הפשרות של ה LR סבירות. במחיר של ישראל? מרגיש מאוד לא טוב.

עריכה אחרונה על ידי noam23
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה יהיה עם העליות המטורפות בחומרי הגלם? איך זה ישפיע על המחירים של המכוניות החשמליות?

https://asia.nikkei.com/Business/Technology/Tech-industry-braces-for-skyrocketing-rare-earth-prices

https%253A%252F%252Fs3-ap-northeast-1.amazonaws.com%252Fpsh-ex-ftnikkei-3937bb4%252Fimages%252F_aliases%252Farticleimage%252F8%252F3%252F5%252F6%252F36356538-1-eng-GB%252F20210913-Rare-earths-prices-Table.png?source=nar-cms

עריכה אחרונה על ידי hwgeek

מוכר מארז נייר טואלט איכותי בייבוא אישי מחו"ל של Kirkland, מוכן להחלפה על רכב ספורטיבי יד ראשונה, לרציניים בלבד!.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא הכל יתרונות. לסוללות LFP משקל גבוה יותר לאותה קיבולת, זה גורר צריכת אנרגיה גבוהה יותר וכמובן גם משפיע על התחום הדינמי, הן נדרשות לפעול בזרמים גבוהים יותר בשל המתח הנמוך יותר ולכן גם מתחממות יותר ודורשות פעולה אגרסיבית יותר של מערכת הקירור ובקור הן מתפקדות פחות טוב. לנהג נינוח זה פחות משנה, למי שכן מנצל את הביצועים אז זה מורגש יותר. 

לפני 4 דקות, hwgeek כתב:

מה יהיה עם העליות המטורפות בחומרי הגלם? איך זה ישפיע על המחירים של המכוניות החשמליות?

https://asia.nikkei.com/Business/Technology/Tech-industry-braces-for-skyrocketing-rare-earth-prices

https%253A%252F%252Fs3-ap-northeast-1.amazonaws.com%252Fpsh-ex-ftnikkei-3937bb4%252Fimages%252F_aliases%252Farticleimage%252F8%252F3%252F5%252F6%252F36356538-1-eng-GB%252F20210913-Rare-earths-prices-Table.png?source=nar-cms

המשמעות של זה היא שהיצרנים יתקשו להשיק דגמים במחיר מקביל לרכבי ICE בשנים הקרובות. פולקסווגן לדוגמה חשבה לשווק את ה- ID2 כבר בשנת 2023 במחיר שהיה אמור להיות מקביל לרכב ICE, הם דחו את זה לשנת 2025 רק מהסיבה הזו של חוסר יכולת לעמוד ביעד התמחור. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 46 דקות, ch2856 כתב:

לא הכל יתרונות. לסוללות LFP משקל גבוה יותר לאותה קיבולת, זה גורר צריכת אנרגיה גבוהה יותר וכמובן גם משפיע על התחום הדינמי, הן נדרשות לפעול בזרמים גבוהים יותר בשל המתח הנמוך יותר ולכן גם מתחממות יותר ודורשות פעולה אגרסיבית יותר של מערכת הקירור ובקור הן מתפקדות פחות טוב. לנהג נינוח זה פחות משנה, למי שכן מנצל את הביצועים אז זה מורגש יותר. 

המשמעות של זה היא שהיצרנים יתקשו להשיק דגמים במחיר מקביל לרכבי ICE בשנים הקרובות. פולקסווגן לדוגמה חשבה לשווק את ה- ID2 כבר בשנת 2023 במחיר שהיה אמור להיות מקביל לרכב ICE, הם דחו את זה לשנת 2025 רק מהסיבה הזו של חוסר יכולת לעמוד ביעד התמחור. 

מכל הביקורות שראיתי של sr+ הסינית מול האמריקאית מודל 2021, שיש להן בטריות שונות, ביצועי הטווח היו כמעט זהים (עבור קוט"ש בטריה זהה), אולי הבדל של 10 מייל. ממש לא כמו שעלול להשתמע מדבריך. מבקרים רציניים כמו Bjorn Nyland שהתנסה בשתיהן אומר שעבור ה SR+ ה LFP עדיפה ללא ספק בכלל. היכולת לעבוד רוטינית מ 100 עד 0 אחוז היא game changer, בעוד הבדלי ניצולת זניחים בהשוואה. 

עריכה אחרונה על ידי noam23
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה הכל תלוי בניצול הביצועים כפי שכתבתי. בנהיגה רגילה ההפרש לא משמעותי אבל למי שכן מנצל את הביצועים ההפרש יהיה גדול יותר. בכלל, מספיק להסיק מסקנות נחרצות מאיש אחד או נתון אחד. זה כמו שמציגים איזה מודל S ישן ומציגים 10% ירידה בסוללה וזהו, קובעים שזה תקף לכל הרכבים למרות שיש גם מעט בעלי מודל S ישנות שנאלצו להחליף את כל הסוללה בסכומים גבוהים. אז אצלם הירידה היא 100%. 

עריכה אחרונה על ידי ch2856
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, evc כתב:

 

טסלה פרסמו רק לאחרונה שקיבולת סוללות הליתיום יון בדגמי ה- s וה- x ירדה ב- 10 אחוז ב- 320 אלף ק"מ כאשר רוב הירידה הייתה ב- 160 אלף הק"מ הראשונים.

 

בסוללת ה- lfp כנראה שלא תהיה שום ירידה בטווח הזמן הזה

פסיכי!

בקיצור, כל הקטע הזה של ירידת טווח הוא כמעט על גדר התיאורטי - מכוניות פרטיות ממוצעות עוברות גריטה/פירוק הרבה הרבה לפני 300,000 ק"מ, לרוב בעקבות תקלה שעלותה גבוהה מערך הרכב. 

עריכה אחרונה על ידי hans
  • אהבתי 1

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  

לפני 7 דקות, noam23 כתב:

מכל הביקורות שראיתי של sr+ הסינית מול האמריקאית מודל 2021, שיש להן בטריות שונות, ביצועי הטווח היו כמעט זהים, אולי הבדל של 10 מייל. ממש לא כמו שעלול להשתמע מדבריך. מבקרים רציניים כמו Bjorn Nyland שהתנסה בשתיהן אומר שעבור ה SR+ ה LFP עדיפה ללא ספק בכלל. היכולת לעבוד רוטינית מ 100 עד 0 אחוז היא game changer, בעוד הבדלי ניצולת זניחים בהשוואה. 

 

 

זה כמובן מאוד תלוי במשתמש. בתור אחד שמודד 40 ק"מ ביום יום ומסוגל לטעון בבית/עבודה - פחות חשובה לי היכולת לטעון מ-0 ל-100. מי שנוסע מעל 100 ק"מ ביום, כנראה שזה כן game changer עבורו.

עריכה אחרונה על ידי eitanuch
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...