Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

רשמית: טסלה בישראל


PriceDevil

פוסטים מומלצים

לפני 43 דקות, פבל כתב:

אני יכול לספר לך שלושה סיפורים מהניסיון שלי (לא עם טסלות אלא חשמליות אחרות, אבל זה לא באמת משנה כי הרעיון פה כללי ולא מי/מה אשם בתקלה).

 

האחד - הגעתי לעמדת טעינה עם 6% סוללה (כ-20 ק"מ). הטעינה המהירה לא עבדה לא משנה מה ניסיתי. חיברתי לטעינה האיטית, והלכתי לשבת בבית קפה. 45 דקות אח"כ חזרתי רק כדי לגלות שהרכב לא נטען אפילו בעוד ס"מ נוסף. למה? ככה. זה היה בערך ב-11 בלילה ולמזלי זאת הייתה עמדה שנמצאת בערך 5 ק"מ מהבית שלי. בבוקר למחרת חזרתי כדי לנסות שוב, הטעינה המהירה שוב לא עבדה. דרך היבואן, מישהו מהחברה שבונה את העמדות הוקפץ כדי לתת תמיכה (כמובן שביצים שלי שזה היה קורה עבור לקוח מהשורה ולא כתב). גם הוא לא הצליח להפעיל את העמדה המהירה, אז התחברנו לאיטית (ווידאנו שהיא עובדת) והלכנו לאכול חומוס. אחרי כ-40 דקות היה לי מספיק חשמל כדי להחזיר את הרכב ליבואן.

 

השני - הגעתי לעמדת טעינה שנמצאת באחד הקניונים בארץ, שאלתי את השומרת בכניסה איפה היא נמצאת והיא אמרה לי ש"היא בקומה שסגורה עכשיו בגלל הקורונה". הסתובבתי ונסעתי לאחת אחרת. אחרי סיבוב קצר הייתי צריך להטעין שוב אז הגעתי לעמדה המהירה באם הדרך, שלא עבדה. טלפון ליבואן, מהם טלפון למפעילת העמדה (לא זוכר מי זו), חיבור כל השיחות, הפעלת העמדה ע"י החברה, מרחוק (ביצים שלי שזה היה קורה עבור לקוח מהשורה ולא כתב #2), וטעינה - שוב, מספיק כדי להחזיר את הרכב.

 

השלישי - הגעתי לעמדת טעינה בכניסה לאילת. האפליקציה של החברה לא מכירה בכלל שיש עמדה כזו. העמדה כמובן לא עובדת, לא מקבלת את הנתונים שאני מזין (מהחשבון שלי באפליקציה של החברה) ולא סורקת את ה-QR או מה שזה לא יהיה אז. לא משנה מה ניסיתי, זה פשוט לא עבד. בסוף, בגלל שזה היה רכב פלאג-אין ולא חשמלי פשוט וויתרתי והמשכתי על בנזין. 

 

אני מתחלחל מהמחשבה על מה היה קורה אילו דבר כזה היה קורה ללקוח של איזו יבואנית שמעיפה 20K מכוניות בשנה והחליטה להשתעשע עם רכבים חשמליים. 

הסרטון של MKHB מדגיש בצורה פנטסטית את הבעייתיות ברשת עמדות טעינה מבוזרת מבלי שיש גוף אחד שמרכז מידע בזמן אמת, ומבלי שהחברות שמתפעלות את העמדות - או אלו שעמדות כאלה עומדות בשטחן - יעדכנו את המידע הזה. התחום הזה סובל מאוד מ"מנטליות תחנות דלק" של שגר ושכח וזה פשוט לא עובד ככה. אי אפשר להתייחס לעמדות טעינה כמו אל תחנות דלק כי אתה לא "מקסימום תחכה 5-10 דקות שייתפנה" אלא אתה עלול במקרה הטוב להתקע שם שעה במקרה הפחות טוב לחכות 4 שעות לגרר ולבזבז חצי יום למחרת בנסיעה להחזיר את הרכב. 

חברות (קניונים/מלונות) שעמדות טעינה נמצאות בשטחן חייבות לעדכן את המפעילות על הגבלת גישה לעמדות, החברות המפעילות חייבות לעדכן על מצב העמדות בזמן אמת וחייב להיות גוף שמרכז את המידע הזה ומזין אותו למשתמשים.

דומה לניסיון שלי, גם לי מתוך 7 עמדות שעצרתי בהן בצפון ,2 לא היו פעילות. של גינרגי ואחת אפקון. מאחר שהתכנון שלי תמיד בנוי שאני עוצר בעמדה הלפני אחרונה לפני שאני חייב לעצור(או אפילו יותר תלוי ברמת הרעב או העייפות 😀), פשוט המשכתי בלי לנסות לפנות בכלל לשירות לקוחות להפעיל את העמדה.

 

אבל לא מדובר על תורים. יש גם לזכור שבטסלה יש מידע על עמדות תקולות/תפוסות אם מתכננים על סופרצ'רג'רים, כך שהתורים בעמדות של טסלה זה נטו אנשים שראו שתפוס אבל בחרו לא לעצור במקום אחר. 

 

מעבר לכך, מקרה אחד לא היה קורה בטסלה, כי יש אפליקציה לבדוק טעינה, כולל התראה אם הטעינה מפסיקה לפני הזמן.

 

מסכים לחלוטין על הצורך באיזה גוף מרכז של עמדות טעינה. כולל שירות לקוחות ראוי. הבנתי מאנשים שלאפקון יש שירות לקוחות טוב לתפעול עמדות טעינה סוררות שלהם.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 6.2 אלף
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

לפני 3 שעות, אליהו שבת כתב:

ואז אתה יוצא לטיול ארוך עם כל המשפחה, וההוא עם הסיטרואן  דיזל צוחק עליך

אם מישהו עם סיטרואן דיזל צוחק עליך, סימן שהיו לך כמה החלטות שגויות בעליל בחיים.

  • מצחיק 7

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 12.9.2021 בשעה 15:56, Michaelr כתב:

 

לא מסכים, האם בעלי צימרים צריכים לגבות יותר כסף מלקוחות שנשארים בצימר כל היום בג'קוזי המחומם עם מזגנים דלוקים לעומת הלקוחות שמטיילים כל היום ומדליקים את המזגן רק בלילה או בכלל לא? כי מדובר בצריכת חשמל בסדר גודל דומה.

טעינת טסלה LR מ0 ל100 (מה שלא תעשה משקע ביתי כי זה לוקח המון זמן) עולה סה"כ 40-50 ש"ח, סכום לא משמעותי לעומת המחירים המופרזים של בתי המלון והצימרים.

התכוונתי ללקוחות שגם יושבים בג'קוזי וגם מטעינים את הרכב וגם מפעילים מזגן

אם אתה מאמין שיכולים לקלקל, תאמין שיכולים לתקן.

- רבי נחמן מברסלב

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בעל הדיזל זה אני...😀

היטבתי להגדיר בדיוק, ראו את פבל, כל השאר משכנעים את עצמם, ההוא שקנה טסלה במקום מזראטי והמתין כמו ילד טוב בעמדת טעינה לא מעט, זה כנראה עולה לו על העצבים, אבל הי, יש לו חשמלית.

לי לא מתאים להמתין מעבר למספר דקות על מנת לתדלק את הרכב בכל צורה שהיא.

 

מאמין שעוד שנים ספורות ממש העניין השתנה לטובה.

פחות מ450 ק"מ בתנאי נהיגה אמיתיים ומאומצים לא מתאים לי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

השאלה שנשאלת כמה פעמים בשנה אתה צריך לנסוע 450 קמ רצופים?

 

כי בינתיים מה שאתה מעדיף הוא כל שבוע לחפש תחנת דלק לעצור ל 5 דקות ,לעמוד/לשבת ליד/באוטו(כי אי אפשר לעזוב) ,לשאוף בנזן ולהמשיך בדרכך. במקום לחזור הביתה לחבר את הרכב לחשמל ובפעמיים שלוש טיולים בשנה, שבצימר או המלון שבחרת אין עמדה. לעצור בעמדה בזמן מנוחה/קפה/מסעדה. נראה לי שמי שמנסה לשכנע את עצמו זה אתה...הרי אתה כותב בנושא(שירשור על רכב חשמלי) שלא אמור לעניין אותך לכאורה...

בתאריך 12.9.2021 בשעה 15:56, Michaelr כתב:

 

לא מסכים, האם בעלי צימרים צריכים לגבות יותר כסף מלקוחות שנשארים בצימר כל היום בג'קוזי המחומם עם מזגנים דלוקים לעומת הלקוחות שמטיילים כל היום ומדליקים את המזגן רק בלילה או בכלל לא? כי מדובר בצריכת חשמל בסדר גודל דומה.

טעינת טסלה LR מ0 ל100 (מה שלא תעשה משקע ביתי כי זה לוקח המון זמן) עולה סה"כ 40-50 ש"ח, סכום לא משמעותי לעומת המחירים המופרזים של בתי המלון והצימרים.

אני לא מסכים עם הטענה. לא משנה  אם התמחור שערורייתי, זה התמחור שהסכמת לו. עד שרכב חשמלי יהפוך למשהו נפוץ, הטענת רכב חשמלי הוא לא משהו שבעל הצימר הסכים לקבל. ראוי להודיע ולקבל רשות מבעל הצימר אם רוצים להטעין, למיטב ידיעתי כמעט אף פעם לא מסרבים אם ניתן (לא בכל הצימרים שקעי הכח נגישים. משקעים רגילים לא הייתי מטעין)

עריכה אחרונה על ידי Uri-G
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 54 דקות, Uri-G כתב:

השאלה שנשאלת כמה פעמים בשנה אתה צריך לנסוע 450 קמ רצופים?

 

כי בינתיים מה שאתה מעדיף הוא כל שבוע לחפש תחנת דלק לעצור ל 5 דקות ,לעמוד/לשבת ליד/באוטו(כי אי אפשר לעזוב) ,לשאוף בנזן ולהמשיך בדרכך. במקום לחזור הביתה לחבר את הרכב לחשמל ובפעמיים שלוש טיולים בשנה, שבצימר או המלון שבחרת אין עמדה. לעצור בעמדה בזמן מנוחה/קפה/מסעדה. נראה לי שמי שמנסה לשכנע את עצמו זה אתה...הרי אתה כותב בנושא(שירשור על רכב חשמלי) שלא אמור לעניין אותך לכאורה...

אני לא מסכים עם הטענה. לא משנה  אם התמחור שערורייתי, זה התמחור שהסכמת לו. עד שרכב חשמלי יהפוך למשהו נפוץ, הטענת רכב חשמלי הוא לא משהו שבעל הצימר הסכים לקבל. ראוי להודיע ולקבל רשות מבעל הצימר אם רוצים להטעין, למיטב ידיעתי כמעט אף פעם לא מסרבים אם ניתן (לא בכל הצימרים שקעי הכח נגישים. משקעים רגילים לא הייתי מטעין)

כמה טסלה עושה באמת בנהיגה מאומצת?

בפועל כל טיול משפחתי תידרש טעינה, מה אני עושה במצב הזה?

ככל שאין פתרון ויש לי רכב משפחתי יחד בחניה אין לי מענה.

 

לבעלי שני רכבים זה מושלם

 

נ.ב. אני שם עין על פיאט 500E לעירוני שאמור לתת מענה לנהיגה יומיומית לנוסע יחיד ואפילו בשיק.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מנסיון שלי. נסיעה דרך כביש 6 במהירויות 110-130, 3 מבוגרים 2 ילדים על ציודם (תאי מטען מלאים, קידמי ואחורי), באוגוסט עם מזגן (יש לי כיסוי נגד שמש לגג),נסיעה רגועה כמו שהייתי נוהג עם בנזין, עם שימוש בכח רק לצורך עקיפות/השתלבויות (בלי להתלהב, בכל זאת עם משפחה) הניב 260-270 קמ. אותה נסיעה רגועה יותר מהירות 100-120 דרך כביש 2 280-290 קמ(הנתונים אמורים להשתפר משמעותית בעונות נוחות יותר). מה שאומר, טיולים הלוך חזור לגליל מערבי/תחתון, נגב צפוני, ירושלים, אפשר לעשות בלי עצירה בכלל. נסיעות לגליל עליון, גולן/כנרת, ים המלח דורש טעינה אחת רק במידה ואין עמדת טעינה במלון שאתה ישן בו. טיולים לאילת נדרשת עצירה גם בהלוך וגם בחזור. זה ב sr , וכל זה כמובן בעצירות שגם ככה הייתה עושה למתרות אוכל,/נוחיות/קניות.

 

אני ב 2 טיולים של שבוע וחצי בגליל, הטענתי 5 פעמים. 2 בכלל לא נדרשו נעשו רק כי במקרה גיליתי עמדות טעינה במסעדות שעצרתי וגם את השאר היה אפשר להוריד על ידי טעינה בצימר (באחד לא היה ובשני היה אבל לא נדרש בגלל שכבר כך הטענתי במסעדה או בחינם אצל מאסק).

 

בהחלט מתאים לשימוש כרכב ראשי, כל עוד אתה אדם שלא עושה טיולים ארוכים כל שבוע-שבועיים. אבל אם אתה כזה מאוד יתכן שהחסכון בדלק מצדיק קניה של lr

עריכה אחרונה על ידי Uri-G
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 9 שעות, אליהו שבת כתב:

כמה טסלה עושה באמת בנהיגה מאומצת?

 

מה זה נהיגה מאומצת? מנסיון לא מאד ארוך של 2000 ק"מ עם ממוצע של 175Wh/Km (זה טסלה LR):

 

אצלי הצריכה הגבוהה ביותר זה בפקקים לעבודה וחזרה (שאצלי זה ממוצע של 20 קמ"ש שעה וחצי ביום)- הרכב בעיקר עומד, המזגן בקיץ עובד חזק והאנרגיה מתבזבזת, זה הכי מאומצת שאני הגעתי 

 

בנסיעות בין עירוניות אני יורד ל 145Wh/Km ואשתי בנהיגה רגילה שלה בסביבות 130Wh/Km. גילוי נאות - לא נסעתי יותר מ 200 ק"מ רצוף בלי טעינות.

 

בחישוב קל: אני בנהיגה בין עירונית טווח מלא 517 ק"מ ואם ניקח 80-90% טווח אפקטיבי (אתה לא רוצה להגיע ל 0) נגיע ל 415-465 ק"מ בשבילי, 460-520 ק"מ בשבילה.

 

אז לנסיעות ארוכות אני חושב ש 400-450 ק"מ הוא טווח לגמרי אפקטיבי לדגם LR, רק צריך לטעון אותו ל 100% קודם. טווח עירוני משמעותית יותר נמוך אבל זה זה לא רלוונטי אם יש לך טעינה בבית (ואם אין, לא הייתי קונה חשמלית) 

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 6 דקות, OF כתב:

 

מה זה נהיגה מאומצת? מנסיון לא מאד ארוך של 2000 ק"מ עם ממוצע של 175Wh/Km (זה טסלה LR):

 

אצלי הצריכה הגבוהה ביותר זה בפקקים לעבודה וחזרה (שאצלי זה ממוצע של 20 קמ"ש שעה וחצי ביום)- הרכב בעיקר עומד, המזגן בקיץ עובד חזק והאנרגיה מתבזבזת, זה הכי מאומצת שאני הגעתי 

 

בנסיעות בין עירוניות אני יורד ל 145Wh/Km ואשתי בנהיגה רגילה שלה בסביבות 130Wh/Km. גילוי נאות - לא נסעתי יותר מ 200 ק"מ רצוף בלי טעינות.

 

בחישוב קל: אני בנהיגה בין עירונית טווח מלא 517 ק"מ ואם ניקח 80-90% טווח אפקטיבי (אתה לא רוצה להגיע ל 0) נגיע ל 415-465 ק"מ בשבילי, 460-520 ק"מ בשבילה.

 

אז לנסיעות ארוכות אני חושב ש 400-450 ק"מ הוא טווח לגמרי אפקטיבי לדגם LR, רק צריך לטעון אותו ל 100% קודם. טווח עירוני משמעותית יותר נמוך אבל זה זה לא רלוונטי אם יש לך טעינה בבית (ואם אין, לא הייתי קונה חשמלית) 

הבחור מעליך עם אותו גרסת רכב טוען שמקסימום כ-300 ק"מ הרכב נותן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

ממה שהבנתי מחבר עם טסלה, דווקא היא חסכונית יותר בפקקים. יצא עם סוללה מלאה, נסע מהמרכז לצפון פעם אחת בלי פקקים בלילה ופעם שניה עם פקקים, בנסיעה של הפקקים נשארה לו יותר סוללה כשהגיע.

עריכה אחרונה על ידי SlowRide

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 57 דקות, אליהו שבת כתב:

הבחור מעליך עם אותו גרסת רכב טוען שמקסימום כ-300 ק"מ הרכב נותן.

שים לב שהבחור מעליו עם טסלה SR (גרסאת בסיס) והוא עם טסלה LR (לונג ריינג׳).

'06 Daihatsu Sirion > '72 1302 VW Beetle > '94 Renault Twingo > '02 Fiat Punto HGT > '14 Suzuki Alto > '74 1300 VW Beetle + '15 Citroen C4 Cactus

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, Fluffy כתב:

שים לב שהבחור מעליו עם טסלה SR (גרסאת בסיס) והוא עם טסלה LR (לונג ריינג׳).

שים לב? בשרשור של טסלה? :D

 

רוב הקוראים\נותני ביקורת פה לא תורכים לקרוא יותר מדי לפני שהם כותבים משהו או מבצעים השוואות למינהם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בנסיעה לאילת להמתין לסיום טעינה של 8-9 מכוניות טסלה
בעמדות הטעינה של טלסה (לא כל העמדות היו תקינות) במצפה רמון,
זה בהחלט לא תענוג גדול.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אבל גם לא חובה. את מצב העמדות אתה יודע עוד לפני. אתה יכול לעצור בבאר שבע או בשדה בוקר או לנסוע מכביש הערבה שם יש 3 עמדות בדרך . אבל כן, זה אומר שתצטרך לשלם על הטעינה שלך, מה שרוב בעלי טסלה לא אוהבים לעשות 😆. מבלי להזכיר ש lr ו p יכולות להגיע לאילת בנסיעה שפויה (רוב הנסיעות הארוכות עם המשפחה).

מה גם שבגלל שהטעינה בחינם רוב התור נגרם בגלל שאנשים טוענים הרבה מעבר למה שנדרש לצורך הגעה ליעד. מנחש שזה יעבור ברגע שטסלה תתחיל לגבות כסף.

עריכה אחרונה על ידי Uri-G
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 43 דקות, Uri-G כתב:

אבל גם לא חובה. את מצב העמדות אתה יודע עוד לפני. אתה יכול לעצור בבאר שבע או בשדה בוקר או לנסוע מכביש הערבה שם יש 3 עמדות בדרך . אבל כן, זה אומר שתצטרך לשלם על הטעינה שלך, מה שרוב בעלי טסלה לא אוהבים לעשות 😆. מבלי להזכיר ש lr ו p יכולות להגיע לאילת בנסיעה שפויה (רוב הנסיעות הארוכות עם המשפחה).

מה גם שבגלל שהטעינה בחינם רוב התור נגרם בגלל שאנשים טוענים הרבה מעבר למה שנדרש לצורך הגעה ליעד. מנחש שזה יעבור ברגע שטסלה תתחיל לגבות כסף.

הגיע הזמן להפסיק עם הפיקציה שרוכשי טסלה צובאים על תחנות הסופרצ'אג'ר בשל החשמל בחינם. אתם לא מדברים כאן על בעלי פיאט פנדה או קאיה פיקנטו, אלא על אנשים שהשכיבו קרוב לרבע מיליון ש"ח על רכב חדש, רובם הגדול אנשים מבוססים מאוד (ועוד כמה משוגעים בודדים שמוכנים להקריב את העתיד הכלכלי שלהם עבור חוויה מוטורית).  אז פעם ב... כשהם נוסעים לאילת, ממש לא ישגעו את המשפחה עם עצירה ארוכה במצפה רמון רק כדי לחסוך כמה גרושים. אם הם עוצרים שם וממתינים כמו כלבים בשמש 3 שעות, כנראה שלא היתה ברירה.

עריכה אחרונה על ידי noam23
  • מצחיק 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...