Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

טויוטה קורולה ספייס פלוס


green
שימו לב! השרשור הזה בן 826 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לפני 8 שעות, green כתב:

את ההבדל עושה כמובן המנוע החשמלי שמצטרף למנוע הבנזין וסה״כ נתון מומנט משולב גדול מאד של מנוע הבנזין והמנוע החשמלי של סביב 30 קג״מ (טויוטה לא מפרסמים נתון מומנט משולב של מנוע הבנזין והמנוע החשמלי ביחידה ההיברידית, אלא נתון מומנט נפרד של 14.5 קג״מ למנוע הבנזין ונתון מומנט משולב של 16.6 קג״מ למנוע החשמלי).

 

 

 

מנסיון של אלפי קילומטרים על טויוטה כזאת, אני חושב שאתה אופטימי מדי עם ה-30 קג"מ.

היא לא מרגישה קרוב לזה ובטח שלא עם הגיר הרציף שלא מעביר תחושה של דחף וצבירת מהירות כמו גירים אחרים.

(סקירה לאחר קניה) Alfa Romeo Giulietta 170 2014 Manual

Honda Civic 2006 Manual - Sold

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 181
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

בקיה נירו וביונדאי איוניק יש 27 קג״מ מוצהרים ובקורולה יש כנראה נתון דומה (סכום נתוני המומנט של מנוע החשמל ומנוע הבנזין המוצהרים בטויטה מגיע כאמור לכ- 30 קג״מ).

 

בפועל נתון המומנט המרשים, מוגבל בנתון הספק נמוך, כיול מערכת חסכוני במצב רגיל של הגיר, תחושה פחות חדה עקה הגיר ״הרציף״, ותלוי במצב הסוללה.

 

לכן אם נזקק עוד יותר את נושא הביצועים, אז הביצועים החזקים יותר של היחידה ההיברידית, לפחות יותר מהביצועים של חלק מהרכבים עם מנועים אטמוספריים בעלי נתונים טובים יותר על הנייר, כפי שמעיד הסרטון, באים לידי ביטוי לפחות לפי ההתרשמות האישית שלי, במהירויות עירוניות וקצת יותר מכך (וכאמור במצב ספורט וכאשר הסוללה מעל המינימום).

 

במהירות גבוהה יותר הביצועים אכן ממוצעים, לכל היותר.

 

למרות שבמבחן השוואתי בין הקורולה היבירידית לאוקטביה 1 ליטר הקורולה הייתה מהירה יותר בכל מצב,  ללא תלות במצב הסוללה או למהירויות גבוהות (שזה גם לי מרגיש מוזר אבל זה מה שכתבו) :

 

״במבחני העבר, אוקטביה תמיד העניקה תחושה זריזה יותר בפועל, מאשר חשפו הנתונים הרשמיים. ובהתחשב ביתרון שכבר קיים לה על הנייר, ציפינו ליתרון גדול עוד יותר מול קורולה ההיברידית. בפועל זה לא קרה. בכל מבחני התאוצה, מעמידה ומגלגול, מצב רגיל או ספורט, קורולה יצאה מהר יותר ושמרה על יתרון של כ-5 מטרים מול אוקטביה. הסיבה היא תיבת ההילוכים באוקטביה שמשתהה מאוד ובאופן גס ולא נעים, כשסוחטים את הדוושה מעט יותר מהליטוף הרגיל. בנוסף התיבה מעט סרבנית בהורדת הילוכים - בכל מהירות עירונית או בינעירונית - ונראה שתמיד נמצאת שני הילוכים או יותר מעל המצופה, דבר שגורם למנוע להפיק צליל של "נחנק", למרות שהוא לא. מצב 'ספורט' בתיבה פותר בעיה זו ואת הסרבנות. לא את ההססנות ביציאה מהמקום.״

 

https://cars.walla.co.il/item/3229407

 

עריכה אחרונה על ידי green
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שמתי לב שכאשר לחצי האוויר בצמיגים נמוכים יותר בכ- 2 psi מלחצי האוויר המומלצים על ידי היצרן, נוחות הנסיעה פשוט פנטסטית, לא פחות מכך, הרכב מגהץ כל מפגע בכביש כאילו לא היה, ספיגה רכה ונעימה במיוחד.

 

בלחצי האוויר המומלצים הנוחות פחות טובה באופן מהותי ומדובר כאמור על הבדל קטן מאד בלחצי האוויר, כ- 5 אחוז הבדל בלבד, לעומת נתוני היצרן (שהם 36  מקדימה, 35 מאחורה).

 

כשאני מדבר על לחצי אוויר מומלצים על ידי היצרן, אני מבצע התאמה שלהם בהתאם לטמפרטורת הסביבה (לפי מפתח של 1.5 psi שינוי לכל 10 מעלות הבדל לעומת טמפרטורת סביבה של 20 מעלות, שזאת הטמפרטורה שקראתי שאליה מתייחסים נתוני לחץ האוויר המומלצים של יצרני הרכב. כלומר בטמפרטורה של 10 מעלות לחץ האוויר המומלץ של היצרן עובר התאמה ללחץ גבוה יותר ב- 1.5 psi ובטמפרטורה של 30 מעלות לחץ האוויר המומלץ עובר התאמה ללחץ נמוך יותר ב- 1.5 psi. (בהבדלי טמפרטורה קטנים יותר מ- 10 מעלות יש כמובן לבצע התאמה יחסית).

 

כמובן שלחצי האוויר המומלצים מתייחסים לצמיגים קרים שעברו נסיעה קצרה ואיטית.

 

 

עריכה אחרונה על ידי green
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בעניין הביצועים, הרכב הקודם שלי היה וולוו v40 T4  עם 190 כ"ס מנוע 2.0 טורבו.

למרות זאת, לא מרגיש הבדל משמעותי בביצועים עירוניים +, מול קורולה אקסייט .

טויוטה הרבה יותר כיף להאיץ, בעיקר מעמידה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חודש מאוחר יותר...

חלפה כשנה מאז רכישת הרכב, הזמן עובר מהר כשנהנים :) ואני באמת נהנה, מאד אוהב את הרכב.

 

כבר כתבתי עליו הכל, אבל בגדול לדעתי מדובר ברכב איכותי מעודן ונעים מאד ומעניק חבילה יפה מאד לנהג הרגוע הממוצע, בחיי היום יום. לרכב יתרונות שחלקם נסתרים מתחת לפני השטח ולא מדובר בדברים בולטים ונוצצים כמו בג'יפון של השכנה. ישנם גם חסרונות אבל הם מהווים מכה קטנה בכנף (לא תרתי משמע חס ושלום :().

 

עשיתי לרכב טיפול שנתי במוסך מורשה כמובן, העלות היא 648 ₪ לאחר 10 אחוז הנחה של חבר במועדון טויוטה. הטיפול כלל ניקוי של המסנן ההיברידי, בדיקת הסוללה, החלפת מסנן שמן, אטם פקק ריקון ושמן סינטטי מלא פז 5w30.

 

https://wheel.co.il/יבוא-מקביל-טויוטה-קורולה-היברידית-עם-ג/

 

דרך אגב בכתבה הנ"ל רשום שיש לרכב מומנט של 27 קג"מ נתון שלא ראיתי שפורסם בשום מקום, מענין מאיפה הם הקריצו אותו.

 

(כאמור טויוטה מפרסמים נתוני מומנט נפרדים למנוע הבנזין ולמנוע החשמל ולא נתון משולב. חיבור 2 נתוני המומנט מגיע לכ- 31 קג"מ).

 

 

 

עריכה אחרונה על ידי green
  • אהבתי 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מעניין למה המוסך המורשה משתמש בשמן 5w-30 אם בספר רכב כתוב במפורש שהבחירה הכי טובה היא 0w-20

שמן_טויוטה.jpg

 

  

לפני 14 שעות, green כתב:

כאמור טויוטה מפרסמים נתוני מומנט נפרדים למנוע הבנזין ולמנוע החשמל ולא נתון משולב. חיבור 2 נתוני המומנט מגיע לכ- 31 קג"מ

 

עקומות המומנט במנוע הרגיל ובמנוע החשמלי הן שונות, השיא לא מושג בדיוק באותו זמן ולכן לחבר את 2 הנתונים בצורה יבשה זה לא נכון.

עריכה אחרונה על ידי MMi

(סקירה לאחר קניה) Alfa Romeo Giulietta 170 2014 Manual

Honda Civic 2006 Manual - Sold

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על המידע, ראיתי כי אחת האפשרויות שרשומות בספר הרכב שהבאת היא גם השמן שמולא לי  5w-30.

 

בסך הכל המספר 5 המעיד על היכולת לבצע הנעות קרות הוא נמוך ונראה מתאים למדינה חמה כמו שלנו והמספר 30 המעיד על יכולת עבודה בעומס הוא מספר גבוה.

 

שמן פז נשמע פחות סקסי משמן ממותג בינלאומי אבל כל המוסכים משתמשים בו.

 

אני נוסע רגוע ולא מעמיס על המנוע אז נראה שהוא ישרוד :)

 

לגבי עקומות המומנט הנפרדות ושלא ניתן לחברן  אני יודע, רשמתי את החיבור מתוך ההערכה שזה סדר הגודל של המומנט המשולב, אבל לא ידעתי שיש גם פרסום של נתון המומנט המשולב של 27 קג"מ.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דרך אגב, אחרי שנה הגיע הזמן לשחק לעומק יותר בהגדרות הרכב.

 

בעבר לא הצלחתי בכך אבל עכשיו הצלחתי להגדיר כי מד המהירות יהיה דיגיטלי ולא אנלוגי שזה הרבה יותר נוח ואינטיאוטיבי לי ועל הדרך שיניתי את השפה בתפריטים בלוח המחוונים לעברית.

 

הגדרה של נעילה אוטומטית של הדלתות לא מצאתי ואני שוב מבין שהיא לא קיימת וחבל.

 

הוספתי תמונה איך נראה הלוח הדיגטלי כעת (מציג את הספרה אפס כי הרכב עמד במקום) ואיך נראה האנלוגי:

 

Screenshot_20200507-225649_Gallery.jpg

Screenshot_20200507-230546_Gallery.jpg

Screenshot_20200507-225729_Gallery.jpg

 

מד האוץ מראה רק 13 אלף ק"מ לאחר שהקורונה גרעה כ- 2,000 ק"מ מהקילומטרז השנתי.

עריכה אחרונה על ידי green
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הלוח ממש יפה, לעומת הדגם הפשוט ביותר, קורולה שמגיעה ביבוא מקביל

 

מצרף תמונה - אגב, של נסיעה מהרצליה - לירוחם:

יציאה:

 

F31DA5E2-FFDF-4A25-B953-52B127D81CF0.thumb.jpeg.2fc5d838f30213e0d350de75700e38da.jpeg

 

מד הסל״ד על 0 בכביש 6 -

 

32DE3071-E197-44E4-85DA-7A99D4B2F444.thumb.jpeg.5afe7d19f0eb2ea703baa37973518c7c.jpeg

 

סוף הנסיעה:

 

7C1A77BD-8CC9-4980-8BF0-57136BD83516.thumb.jpeg.2512aa8880e4737868bccd8355a62da2.jpeg

 

151 ק״מ.

מהירות ממוצעת של 120 קמ״ש.

כביש 6, בסה״כ 10 עצירות מוחלטות (רמזורים, פניות).

 

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 3 שבועות מאוחר יותר ...

פירסמתי שרשור נפרד על "פתיחת" מערכת המולטימדיה בקורולה שלי (ובעוד רכבים) דבר שמאפשר להוריד אפילקציות באופן חופשי. 

 

כמו כן הסברתי שם כיצד ניתן לחבר את מערכת המולטימדיה ברכב לנקודת גישה אישית בטלפון הסלולרי שלך, דבר שמייתר את הצורך לעשות חבילת גלישה בתשלום.

 

 

עריכה אחרונה על ידי green
  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 3 שבועות מאוחר יותר ...

קריאת הדיון עשתה לי תיאבון להחליף את הקורולה סדאן 2017 בספייס+ (רכישה פרטית,לא ליסינג).

קראתי את רוב הדיון (אולי מוטב שאקרא את כולו אבל בעמוד ה8 אפסו כוחותיי :) )

 

אם אפשר, כמה שאלות-

 

1.האם משענת היד המרכזית מצופה בד או דמוי עור (האם זה תלוי צבע או כל טריק אחר ?)

 

2.היום ראיתי באתר הרשמי שיש "אנדרואיד אוטו" ברכב - האם המערכת עדיין ניתנת לפריצה או שעצם התקנת אנדרואיד אוטו מעידה שהמערכת פרוצה ?

אם וכאשר הרכב יירכש אין לי כוונה לשחק באמצע הנהיגה אך ישנן אפליקציות מועילות כמו ה"טורק" שאפשר להתקין ולבדוק קודי תקלות במחשב הדרך .

 

 

3.לא כ"כ הבנתי מה ההבדל (מבחינת האבזור) שהיבואן הרשמי מציע לעומת הייבוא המקביל ?

 

חבל שברכב כזה מרשים שרואים שהיצרן השקיע בו מחשבה , הייבואן מוותר על אבזור נוחות כמו מושב נהג חשמלי או פתיחת תא מטען חשמלית או נעילת דלתות אוטומטית שזהאמור להיות  משהו טריוויאלי ברכב מודרני 

אבל כנראה שהמהנדסים בטויוטה לא ממהרים להתעדכן , עובדה שלקח להם כמה שנים טובות עד שהם ציידו את הרכב ב"אנדרואיד אוטו "

 

לגבי אופן פעולת הקילס בכניסה לרכב , אציין שגם בדגם הסדאן שלי לפעמים ישנם ימים שהפתיחה האוטומטית מסרבת לעבוד ואז צריך להוציא את המפתח מהתיק.

ב- 3 שנים התופעה חזרה על עצמה כ-5 פעמים אז לדעתי זה משהו זניח .

 

תתייחס לאחר כפי שהיית רוצה שהאחר יתייחס אליך :wink:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ייתכן שקריאה עד עמוד 8 לא מספיקה למרבה הצער 😅 מאחר חלק מהתובנות בסקירה שלי הלכו ונבנו והשתנו עם חלוף הזמן והניסיון עם הרכב...

 

לגופו של ענין:

 

משענת היד מרופדת בד. בחו"ל בגרסאות הבכירות יותר היא מרופדת עור סינטטי כמו בגירסת האקסייט פלוס שנמכרה כאן עד לא מזמן.

 

מבחינת נוחות אני חושב שבד עדיף על עור, אין בו הבדלי טמפרטורה כמו בעור. לעומת זאת בד רגיש יותר ללכלוך והבד הספיציפי גם נראה פשוט.

 

אבל אין בעיה לצפות את המשענת בעור אצל בעל מקצוע או להזמין משענת כזאת מהיבואן או כנראה מאתרי אינטרנט מחו"ל.

 

אפשר גם לרכוש באינטרנט כרית מעור סינטטי שמתלבשת על המשענת ומגביהה אותה, דבר שנדרש אם רוצים לסגל תנוחת ישיבה גבוהה יותר שמאפשרת עדיין את הנחת יד ימין על המשענת. אני מצאתי פתרון מצויין של הכנסת גליל נייר תועלת מתחת המשענת.

 

לגבי אנדרואיד אוטו, בקטלוג pdf  שמפורסם באתר טויוטה בארץ רשום עדיין שהאפשרות לא זמינה בישראל, איפה ראית מידע אחר, באתר טויוטה הבילאומי?

 

אני לא מכיר את מערכת אנדרואיד אוטו מניסיון אישי, ולא יודע אם בפועל השימוש בה, שמצריך בין היתר, חיבור בכבל, עדיף על השימוש הנוכחי באמצעות חיבור הטלפון בבלוטוס למולטימדיה לצורך שיחות ושמיעת מוסיקה ביוטיוב ושימוש באפליקציות דרך מערכת הקונקטד (באמצעות כרטיס סים או באמצעות נקודת גישה אישית של הטלפון).

 

אני לא יודע אם האנדרואיד אוטו מאפשרת שימוש באפליקציות שבטלפון או רק שימוש במערכת ההפעלה מצומצמת שמותאמת לרכב.

 

בכל אופן אני חושב שעדיף לוותר על התקנה מקומית של גיל קאר אם השימוש באנדרואיד אוטו מספיק טוב.

 

לגבי תוספות האבזור שציינת, הן מוצעות בחו"ל (מלבד ייתכן פתיחה וסגירת דלתות אוטמטית) אבל ציודן ברכב בישראל, היה מביא כנראה את הרכב למחיר גבוה מדי, לאחר גם כך הוא כבר התייקר עקב שינוי המיסוי האחרון.

 

אחד מהשינויים בתובנות שלי לגבי הרכב שלא פירסמתי אותם עדיין, הוא לגבי הקילס: גיליתי שהוא עובד מצויין, מלבד מקרים שבהם המפתח מוטמן עמוק בתוך תיק ומוסתר בדברים.

 

תובנה נוספת שגיליתי (מקריאת הודעה בשרשור אחר בפורום) היא ששינוי המצב בגיר למצב חסכוני, בנסיעה בינעירונית, כאשר בקרת השיוט האדפטיבית עובדת, מבטל את התאוצות האגריסיביות יחסית שלה אחרי שרכב לפניך האט ואתה פונה למסלול ריק כדי לעקוף אותו. התאוצה כעת נעימה ומקובלת כמו שנהג ממוצע היה עושה בעצמו במצב כזה.

 

תובנה נוספת: גיליתי שישיבה בזוית זקופה ו"נכונה" ב- 100 אחוז גרמה לי לחוסר נוחות מסוים ולחץ באזור הבטן העליונה. אז הטתי לאחרונה את משענת מושב הנהג טיפה אחורה והבעיה נפטרה ונוח כעת מאד. עדיין, מאחר וכיוון המשענת מבוצע במוט ולא בגלגלת שינויי הכיוון פחות עדינים. ייתכן שבגלגלת הייתי מוצא זוית ביניים בין המצב הקודם למצב הנוכחי שהיא אופטימלית יותר. למרות שתפעול המוט נוח יותר במוט מאשר בגלגלת.

עריכה אחרונה על ידי green
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מבאס מאוד שאין תמיכה לגב התחתון (משהו שגם בקורולה סדאן 2017 חסר לי) 

על התמיכה קראתי בדיון שפתחתי בו אני מחפש מחליפה לקורולה סדאן שלי. 

ציינו שם שיש תמיכה באנדרואיד אוטו. 

עכשיו נכנסתי למפרט הטכני ואכן לגבי אנדרואיד אוטו ישנה הסתייגות, כתוב שאין תמיכה. 

מחר אברר את הנושא בסוכנות קורולה ברמלה ואעדכן כאן. 

אם מישהו מעוניין שאעלה תמונות של הרכב שישנו כרגע בסוכנות, אצלם ואעלה כאן. 

עריכה אחרונה על ידי Uri-V

תתייחס לאחר כפי שהיית רוצה שהאחר יתייחס אליך :wink:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הספייס פלוס לא נמכר בייבוא מקביל, הוא מיוצר רק באנגליה ונמכר למיטב ידיעתי רק באירופה ובישראל להבדיל מהקורולה סדאן שמיוצרת ברחבי העולם ונמכרת ברחבי העולם ולכן יש יותר מקורות ייבוא ליבואנים המקבילים.

עריכה אחרונה על ידי green
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 826 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...