Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

שאלת תם: איך כ"כ הרבה אנשים קונים רכב חדש?


me5000
שימו לב! השרשור הזה בן 1930 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אוקיי, אם תאורתית אני רוצה לקנות רכב ב90k כשחסכתי רק 10k וכל השאר במימון/הלוואה. כמה הרכב יעלה בטוטאל כולל כל העמלות והריביות של ההלוואה /מימון?

מאוד ממליץ לא לעשות את זה, כי:

בצד החסרונות יש התחייבות ל 5 שנים. אתה יכול מחר לאבד עבודה, להביא שלישייה לעולם, להיפצע או כל דבר אחר ואתה עדיין עם ההתחייבות הכלכלית.

אנשים הרבה פעמים מעריכים את הסיכון הזה בחסר עד כדי לא קיים בכלל. מי שמחושב על כל שקל במצב הנוכחי, עלול להידרדר למקומות לא נעימים על כל שינוי, אפילו קל. לא תמיד צריך לקפוץ מהגג, גם עם כולם קופצים מהגג.

 

החופש הכלכלי בלא להיות חייב כלום לאף אחד (והיכולת הנגזרת לעשות מה שאתה רוצה מחר בבוקר) לעומת העול בחובות לכל העולם הוא לטעמי חלק מהותי מאיכות החיים, לפעמים הרבה יותר משנת הייצור של הרכב שלך (או הבעלות בטאבו על הדירה בה אתה גר).

For I am a bear of very little brain, and long words bother me

 

לפני 25 דקות, m3x7r3m3 כתב:

אני מסכים איתך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 238
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

אז איך אנשים קונים בית? גם אפשר לאבד עבודה.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה פתח לדיון ארוך שלא קשור לשרשור הזה; בקצרה, קנייה לעומת שכירות היא דילמה כלכלית שונה מאשר קנייה של חדש לעומת יד2, ויש לה השלכות כלכליות אחרות. היא גם לרוב מתרחשת בזמן אחר בחיים, ולרוב כזה שיש לך גם ככה התחייבויות אחרות.

 

ועדיין, חלק לא מבוטל מרוכשי הדירות הם זוגות צעירים שנכנסים אופטימיים ורעננים לתהליך ויוצאים שחוקים וגמורים אחרי 30 שנה של עבודה רצופה במקומות שפחות מתאימים להם רק כי צריך לשלם משכנתא / לשים את הילדים בחוגים.

 

בהסתכלות על צעיר לא מבוסס נטול התחייבויות, לדעתי השיפור באיכות החיים מבעלות על רכב חדש לא תמיד מפצה על הירידה באיכות החיים בגלל ההתחייבות הנוספת; זה לא שפיקנטו חדשה שונה מהותית מפיקנטו ישנה. אבל כל אחד עושה את השיקולים שלו.

For I am a bear of very little brain, and long words bother me

 

לפני 25 דקות, m3x7r3m3 כתב:

אני מסכים איתך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם כל החלטה שהיינו עושים בחיים היתה כלכלית - העולם הזה היה מקום עצוב, חסר סיפוק וריק מכל ריגוש או תוכן.

 

אני הייטקיסט כבר 12 שנים - נוסע רק על רכבים יד שניה, הרכב הכי חדש שהיה לי היה 4 שנים על הכביש וגם אותו רכשתי אחרי שעבר תאונה והשטלת מנוע (מקורי מהחברה מהניילונים).

 

אני לא קונה רכב חדש כי זה טיפשי בעיניי לאבד כל כך הרבה ערך בזמן שרוב המכונות שאנחנו קונים היום הן אמינות מאוד.

כשאני קונה רכב מה שחשוב לי זה שיהיה קל להשיג לו חלפים ושהם יהיו זמינים בעבורי בדרך כזו או אחרת - והיום גם חשוב לי שהרכב יענה על הדרישות שלי להנות ממנו בין אם זה מנתון של מהירות, יכולת עבירות או פשוט נוחות בסבבה של סבא.

 

הייטקיסט הוא בד"כ אדם שהשכר שלו מאפשר לו להרים את הראש ולחיות בכבוד - בזה אין ספק.

 

אבל אני גם יכול לאמר שכאחראי פורום כאן - יצא לי להפגש עם המון אנשים מאוד מעניינים - דרך תחום התחביב - ורבים מהם מרוויחים פי כמה וכמה ממני - חלק מהאנשים שיצא לי להכיר בעקבות האהבה לאודיו הם אנשים שמגיעים לרמות של מנהל כספים של תאגיד ענק, מלבין שיקים מאוד מאוד חריף, בעלי עסקים ומפעלים - אתה לא תאמין כמה בן אדם שיש לו מפעל לייצור בוחשנים (המקלות האלה שאתה מערבב איתן את הקפה) מרוויח - אתה פשוט לא תאמין...

 

והדבר הכי מצחיק הוא שעד היום דווקא בכל פעם שעשיתי החלטה שהיא לא כלכלית - שם היה הרווח הכי גדול!

 

האנשים הכי חכמים שהכרתי - לא סיימו בית ספר יסודי בכלל

רוב האנשים הכי משכילים שיצא לי להכיר - מרוויחים אולי חצי ממה שאני מרוויח וחלקם גם רחוקים מלהיות חכמים.

 

ואפילו פעם אחת במשך שלוש ומשהו שנים מהחיים שלי שילמתי על רכב ליסינג - לא סבלתי ולפחות באותה תקופה זה עוד היה איכשהו משתלם.

 

אבל היום אם אתה תשאל אותי אם אני אקנה רכב חדש אי פעם? - WINDS OF CHANGE - אני מתחיל לחשוב שכן - לקנות רכב אחד שיהיה שלי לאיזה 10-15 שנה? אז כן - אני רוצה אותו חדש מהניילונים ולטפל בו מרגע 0 ללא קשר לכמה ערך הוא יאבד כי עד שהוא יהיה בן 15 כבר מזמן סיימתי לשלם עליו וכבר מזמן אין לו ערך אבל אני יודע בדיוק כל פיפס ובורג וכל דבר שעבר על הרכב.

 

האמת היא שאת הסובארו שלי רכשתי ישירות מאבא שלי - זה רכב שאני יודע מרגע 0 מה עבר עליו ואני לא מתכוון למכור אותו לפני שהוא מינימום בן 15 - עוד 7 שנים עד שאגיע לשם - בזמן הזה אני יכול לרכוש רכב חדש בנוחות אני מתאר לעצמי כי הSUV הישן שאני נוהג עליו עכשיו שהוא כבר בן 10 - לא ממש חושב שיהיו לי איתו 3 שנים שקטות במיוחד עד שאחליף - אבל כמו אמרתי לפחות אני יכול להשיג לו חלפים די בקלות.

 

הטעות שאתה עושה?

 

אתה מתמקד על מיקרו-קוסמוס - אתה מביט על תמונה מאוד צרה וקטנה -> "רכב חדש, למה? זה יקר"

 

תנסה להכניס לתוך זה שיקולים שרואים גם 15 שנה קדימה, תנסה לדמיין איפה אתה תהיה בעוד 10 שנים מהיום ולא רק כמה כסף אתה תפסיד עכשיו.

 

אני חוסך מה שאני יכול אבל אני לא באמת מאמין בלחסוך, אני מאמין בלהרוויח.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

מה שאתה רואה שיש לזרים רנדומליים ברחוב לא משקף בכלום את המצב האמיתי שלהם.

זרים רנדומליים ברחוב לא צריכים להכתיב לך סטנדרטים לחיות בהם, רק אומר.

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כמו שכבר ענו פה - תנאי המימון הסופר נוחים ומשתלמים בתוספת השקט הנפשי והסיפוק של קריעת הניילונים כולם יחדיו מביאים אדם שאין באפשרותו באמת לרכוש רכב, לרכוש רכב.

אבל - כמו שכבר נאמר כאן, לא חייב משכורת ממוצעת וגם לא משכורת מפוצצת, הדוגמא הכי טובה לכך אצלי היא ההורים שלי, הם עלו מברית המועצות בשנות התשעים ומאז עובדים בשכר מינימום, בגלל התנהלות כלכלית נכונה, יש להם דירה בלי משכנתה, רכב מוחלף בממוצע כל 5 שנים, הם תמיד קונים חדש ולא לוקחים שקל הלוואה, כי הם יודעים לחסוך, ואפילו מצליחים לטוס לחו"ל 1-3 פעמים בשנה, ושוב, כל זה בהרבה עבודה קשה ומחושבת - לא מתאים לכל אחד ובצדק.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מהנדס עובד הייטק נוסע בקיה בת 11.

כל אחד עושה מה שטוב לו.

אפשר להגיד אותו דבר על חופשות, הרבה מאוד אנשים נוסעים כמה פעמים לחו"ל בשנה עם משכורת של 6K-7K.

בינינו, היום זאת לא כזאת בעיה, בייחוד בתקופה כמו החורף. אתה יכול למצוא דילים במחירים מצחיקים,

או שאתה סוגר טיסות לואוקוסט מראש, ואז יוצא שסגרת מלון וטיסות בכמה מאות שקלים.

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Mitsubishi Space Star Supreme

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לאנוס, פנית אלי? לא הצלחתי להבין שום דבר ממה שכתבת.

 

לא טענתי שהשיקול הכלכלי צריך להיות היחידי, רק שצריך להבין מה אתה (אתה גנרי, כן? לא אתה אתה) הולך לעשות כלכלית. אחרי שהבנת, תעשה מה שמתאים לך. באופן אישי, אף פעם לא קניתי את הרכב הכי כלכלי, אבל כן בניתי לעצמי מסגרת מסויימת של עלויות צפויות.

 

בנימה אישית, לפני שנה קניתי פוקוס אקובוסט שאז היתה כבר לקראת חמש שנים על הכביש, במחיר שהיום אפשר לקנות מיקרה חדשה. אני חושב שברור שזו לא הקניה הכי כלכלית בעולם, ומצד שני שזו קניה שאפשר להפיק ממנה לא מעט כיף במחיר סביר לגמרי.

 

אני גם ממש לא נגד קניה של רכב חדש כשיש לך את הכסף. יש לא מעט קסם ברכב חדש, אם אתה לא נכנס להתחייבות משמעותית עבורו ומעדיף להשקיע בזה את הכסף שלך מאשר בדברים אחרים, אני הכי בעד בעולם.

 

אני חושב שכשאין לך את הכסף, אתה לפחות צריך להבין מה ההשלכות השליליות האפשריות של רכישה של רכב חדש במימון גבוה, ושלהרבה מהרוכשים ההשלכות האלו בכלל לא נלקחות בחשבון. אני גם חושב שהרבה מאוד אנשים לא מכניסים בכלל את שיקול החופש הכלכלי למשוואת איכות החיים שלהם - ושזו טעות ענקית.

 

ואחרי הכל, רכב חדש נותן לך שני יתרונות עיקריים - אמינות ואסתטיקה. אמינות, בשורה התחתונה, עולה לך בכסף וזמן, ואפשר לשקלל את העלות ולהבין (כל אחד לעצמו) אם זה משתלם לו. אסתטיקה כבר אי אפשר לשקלל, אבל אני אישית מעדיף רכב עם פלסטיקה טיפה מתקלפת, סווירלים ומדבקת מחזיק לטלפון שלא הצלחתי להוריד בתמורה לאלפי שקלים בשנה.

 

ואם יש משהו שאני יודע די בוודאות לגבי 15 שנה מהיום - אני כנראה לא אחזיק באותו רכב, וגם לא בזה שיבוא אחריו. וזה נראה לי יתרון, לא חיסרון.

For I am a bear of very little brain, and long words bother me

 

לפני 25 דקות, m3x7r3m3 כתב:

אני מסכים איתך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש לך תגובה די אוטומטית ושלילית כלפי רוכשי רכבים יקרים.

חשבת אולי על אופציה שאותם אנשים מרשים לעצמם תחביב יקר?

דורשים תכונות ספציפיות מרכב בלי לנסות להוציא לכולם את העיניים?

מה ההבדל בין זה לבין טיולים ארוכים (ולא זולים) כמו שאתה מקפיד לעשות?

מישהו עיקם על זה פרצוף מתישהו?

זה תחביב וזה תחביב. הכל לגיטימי.

 

מחירי טיסות לחו"ל בעשור האחרון ירדו פלאים בגלל רפורמות שונות ותחרות שנכנסה לשוק.

מה שיש היום ומה שהיה בדור ההורים שלנו שונה לחלוטין ורק הסטיגמה נשארה.

 

היום עם משכורת לא גבוהה ובשווי של חודש אחד אתה יכול לטוס לחו"ל לשבוע+בית מלון.

אם אין לך בעיה להיות עם כל עם ישראל באותו מלון, דרך גרופון תוכל להשיג חבילות אפילו בחצי משכורת.

 

עברו הימים שטיסה לחו"ל נחשבה לפריווילגיה לעשירים, אם כבר ההפך, חופשה בארץ יקרה הרבה יותר.

מי שהולך לחופשות בארץ זה בעיקר זה נוער, אנשים שיש להם צו יציאה מהארץ בעקבות פשיטות רגל למיניהן, מגזרים מסויימים שחוסכים כל השנה כדי לעשות חגים ביחד עם המשפחה המורחבת מבלי לשטוף כלים אחרי זה, מגזרים אחרים שפשוט לא רוצים לעבור דרך הבידוק בנתב"ג, ווועדי עובדים שהולכים בתקופות שאין ביקוש במחירי כלום ושום דבר כי הם הרבה ויש להם כח.

 

דווקא את תגובותיו של זה שהגבת לו אני מאוד מעריך ודואג לקרוא בקפידה לא פעם יצאתי נשכר מהן, לא חושב שיש לו אג'נדה אישית נגד בעלי רכבי יוקרה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איך הם קונים?

הסבירו לך.

 

למה הם קונים?

זה אני כבר לא מבין.

גיל הרכב הממוצע בישראל די נמוך. 6.5 שנים לעומת 11 ב-OECD.

(נתון OECD מכאן - https://www.acea.be/statistics/tag/category/average-vehicle-age)

יש פה אופנת החלפת רכבים לא ברורה.

רכב בן 11 בארץ הוא בדרך לגריטה.

רכב בן 6 גם נחשב ישן.

וזו הנקודה. נמצא לא מעט באירופה, לא מכיר עוד מקום שלפחות על פי ההתרשמות הלא מחייבת שלי, מרבית כלי הרכב שרואים בו על הכביש הם חדשים או מאוד קרוב לכך, כמו בארץ. גם לא מכיר את הסטטיסטיקות בענין אבל נדמה לי שהתפלגות מצבת כלי הרכב לפי גיל עברה שינוי מסיבי בשנים האחרונות, לטובת הצעירים יותר, מה שמצביע מצידו על איזו אמת שאי אפשר לברוח ממנה שקיים שיפור מרשים ברמת החיים של הפרט. אחרי הכל ובניגוד למשתמע מהשאלה פותחת, לא כולם טמבלים ועם תלוש משכורת מינימום קונים איזו משפחתית דנדשה בהסדרי מימון למיניהם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

התשובה פשוטה: מימון. עם ישראל חי על מימון. אין רכב כמעט שלא משועבד.

חברות המימון והבנקים נותנים מימון לכל מי שמבקש, אני מכיר דוגמה שעכשיו שמעתי עליה על בנאדם רווק שלא מרוויח הרבה שהבנק בלי לדבר יותר מדי אישר לו 75000 שקל הלוואה.

ככה מסבכים את האנשים ואז אנשים מוכרים ביד 2 מכוניות במחיר שחיטה (כמו שמדי פעם רואים כאלו בפורום ייעוץ רכישת רכב).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

הלפרין - צרכים משתנים עם השנים. וגם סדרי עדיפות.

 

לא מכיר צורך שעונה עליו CX5 ב179 אלף שקורולה ב125 לא עונה עליו.

 

זה נכון שצרכים משתנים,אבל כמות הצעירים שמשתעבדים לרכבים יקרים היא גדולה מאוד.

גישת ה"תן לי לחיות כשאני צעיר" תבוא בהפוכה עוד עשור.

Ford Fiesta 2014- Manual 1.25

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הרכב הראשון שלי היה מיצובישי לנסר 93 עם 144000 ק"מ שקניתי מזקנה אחת שטיפלה במוסך מורשה יבואן.

נכון, היא לא בטיחותית.

נכון, אין לה מערכת מולטימדיה, ABS, ESP ועוד.

אבל וואלה קניתי אותה ב 2009 כרכב ראשון ששירת אותי נאמנה. 7000 זוזים עלתה המיצובישי ונמכרה אחרי שנתיים ב 4500.

 

אחלה אוטו שבעולם!.

אז היום ב 7000 שקל אפשר להביא גטס שהרבה יותר בטיחותית מהמיצובישי, אז סבבה אתה לא רוצה לקנות ב 7000 ורוצה משהו נורמאלי? אפשר גם 25K למצוא משהו נורמאלי.

אבל הדור הוא דור מפונק ולא מוכן לנסוע בסוויפט שעולה 25K כי הוא רוצה פיקנטו חדשה מהחברה עם הריח של הניילונים....

 

8012123.jpg

 

9030266.jpg

עריכה אחרונה על ידי itamarg
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לאנוס, פנית אלי? לא הצלחתי להבין שום דבר ממה שכתבת.

 

 

לא, לא פניתי אליך כלל - והיכולת שלך להבין אותי או לא - מה זה אומר? את מי זה אמור להטריד?

 

הכל הבל הבלים אומרים :-P

 

בין התנהלות כלכלית נכונה ולמה שנכנס לתוך המסגרת הזו - כל אחד ושלו אני מניח.

 

מבחינה כלכלית יש תקופת גיל בו הפער בין אבדן הערך של הרכב לבין הסבירות שלו להתקלקל מתאזנים - זה גם תלוי משכורת ממוצעת ויציבות הכלכלה של אותה המדינה ומחיר הרכב כמובן.

 

אבל זה לא העניין - יש הרבה מאוד סיבות לרכישת רכב חדש - משום מה, נראה לי שמה שמציק יותר לפותח השרשור זה הסטטוס הכלכלי שלו והדימוי העצמי שלו.

 

מישהו פעם אמר לי "אנחנו חיים בעולם הדימיון" - כמה פעמים יצא לי בחיים שלי לראות בחניה של בנייני רכבת איזה קאמרו חונה לה - אני מניח שבעל הדירה או השוכר בה החליט להשקיע את מירב כספו בחלום מוטורי או שאולי קנה אותה משומשת והיא נראית חדשה? לך תדע - הדמיון שלי לא באמת יודע מה המציאות שלו.

 

יצא לי פעם בצבא לשבת על כוס קפה עם אפסנאי מילואימניק שנראה כמו מישהו שהחיים עשו ממנו סמרטוט - כמה שעות מאוחר יותר אני עומד כחייל בסדיר בתחנת האוטובוס ופתאום עוצרת לי מרצדס S CLASS מדוגמת ונוצצת החלון נפתח ואני מזהה את האפסנאי, מפה לשם מתברר לי שאחד מהקבלנים הכי גדולים בארץ אוסף אותי לטרמפ והוא והנהג האישי שלו מורידים אותי ליד הבית. בחיים לא הייתי מנחש.

 

בסופו של דבר ממה שאני למד - אם לא תלמד לקחת - לא יהיה לך.

אם תשב ותבכה על זה שאין לך - כל מה שישאר לך זה דמעות.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כמו שכבר ענו פה - תנאי המימון הסופר נוחים ומשתלמים בתוספת השקט הנפשי והסיפוק של קריעת הניילונים כולם יחדיו מביאים אדם שאין באפשרותו באמת לרכוש רכב, לרכוש רכב.

אבל - כמו שכבר נאמר כאן, לא חייב משכורת ממוצעת וגם לא משכורת מפוצצת, הדוגמא הכי טובה לכך אצלי היא ההורים שלי, הם עלו מברית המועצות בשנות התשעים ומאז עובדים בשכר מינימום, בגלל התנהלות כלכלית נכונה, יש להם דירה בלי משכנתה, רכב מוחלף בממוצע כל 5 שנים, הם תמיד קונים חדש ולא לוקחים שקל הלוואה, כי הם יודעים לחסוך, ואפילו מצליחים לטוס לחו"ל 1-3 פעמים בשנה, ושוב, כל זה בהרבה עבודה קשה ומחושבת - לא מתאים לכל אחד ובצדק.

 

בתקופה של ההורים שלך היה הרבה יותר קל להגיע לדירה, בוא נראה אותם עולים היום ומגיעים עם משכורת מינימום לדירה, רכב ללא הלוואות/מימון כל 5 שנים וטיסות לחו״ל.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1930 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

Guest
הנושא הזה נעול לתגובות.

×
×
  • תוכן חדש...