Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3062 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

הי חברים יקרים,

תחילה מעט רקע:

אני פרוד, גר בדירה לבדי ואב לילד מקסים בן 4. בהסכם ביני ובין פרודתי (לא נכנס עכשיו לנושא פרודה/גרושה) אנו מתחלקים במשמורת משותפת לגמרי, הילד נמצא איתי בימים קבועים חצי מהשבוע וכל סופש שני, ואותו הדבר אצלה.

עקב היותי בן אדם מחושב יתר על המידה (פסיכי), לעיתים קרובות עוברת בראשי המחשבה מה יהיה עם הילד אם בזמן שהוא אצלי, משהו יקרה לי, אתעלף, אאבד הכרה, אמות ח"ו. יכולות לעבור שעות עד שמישהו בכלל יחשוב על לבדוק, סביר שהאדם היחיד שיצור קשר עם פרודתי היא הגננת של הילד, במקרה שלא הגיע לגן וגם במצב הזה, עד שיגיעו להחלטה להגיע אלי יהיה כבר לפחות 10 בבוקר. מה גם, שהדלת נעולה מבפנים ויצטרכו להזמין פורץ.. (מצטער שאני over thinking it, פסיכי כבר אמרתי).

אתן פרטים נוספים שיבהירו את המצב:

דלת הכניסה בבית היא פלדלת ותמיד נעולה ע"י הנעילה הידנית (הזרוע הקטנה שמחוברת לקיר ומסתובבת על ציר שנועל את הדלת), הילד לא יודע איך לפתוח את הנעילה הזאת.

הטלפון שלי ( S8 ) מוגדר כך שהוא לא ננעל כשאני נמצא בבית, אבל הילד לא יודע איך להשתמש בו כדי להתקשר/ווטסאפ וכו'. גם לענות אינו יודע.

יש בבית Google home אבל האופציה לביצוע שיחות עדיין לא נתמכת.

 

האפשרויות שעולות לי לראש:

* ללמד את הילד לפתוח את הדלת, ולדפוק אצל השכנים/ללכת לבית של אמא (מרחק הליכה של דקה ללא כבישים). אבל רוב הסיכויים שהיא כבר לא תהיה בבית, וגם לא השכנים.. ועדיף להמנע ממצב שילד קטן משוטט בחוץ במצב של פאניקה.

 

* לבקש מפרודתי שניצור קשר אחד עם השניה כל כמה שעות, אבל לא זה פתרון הגיוני כל כך, גם כי היא לא תבוא אלי כל פעם אם לא עניתי.. וגם כי.. לא מעשי..

 

* לחפש איזשהו מוצר חכם שמאפשר שיחה ליעד מוגדר מראש בלחיצת כפתור. נשמע כפתרון ממש טוב אבל לא מצאתי עדיין כזה דבר, מה גם שמכשיר כזה צריך להיות בעל מיקרופון ורמקול והוא תלוי לגמרי בטלפון שלי שחייב להיות זמין (לא נושא בעייתי, לעולם לא נגמרת לי הסוללה ויש קליטה) ובנוסף ה false positive יכולים להיות ממש לא נעימים במקרה כזה (לילד בא סתם ללחוץ ולהתקשר), וכדי שדבר כזה יהיה אפקטיבי הילד צריך להבין ולהיות מתוזכר על בסיס יומי שאם קורה לאבא משהו צריך מיד ללחוץ על הכפתור.

 

אשמח לתגובות, גם בשבילי וגם בשבילכם.

  • תגובות 49
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

יש לך בעיה רפואית כלשהי שיכולה לגרום לך להגיע למצב כזה? אם לא אז הכל טוב, הדבר היחיד שהייתי עושה זה מלמד את הילד להתקשר לאמא שלו.

פורסם

יש לחצן מצוקה כמו של זקנים, אמור לפתור לך את הבעיה לחלוטין.

לא מתככנים להשתמש כחנוכיה - תמיד זה יכול לגמור על הראש של מישהו... :wink:

 

אין ספק. היופי חולף, אבל הרפס הוא נצחי.

 

בסוף יבוא אחמד וירסס איך שיצא לו.
פורסם (נערך)

בוא ניתן לילד קצת קרדיט. סביר מאוד להניח שאם חו"ח קורה לך משהו, הוא פשוט יתחיל לצרוח, דבר שאוטומטית יגרור עניין מבחוץ (בהנחה ואתם מתגוררים בבניין עם שכנים).

עריכה אחרונה על ידי ALÞћÃ
פורסם

לדעתי זה קצת over thinking כמו שתיארת.

לי יש ילדה בת 4 ודרדס בן 8 חודשים. יוצא לי לבלות איתם בבית לבד, רק שלושתינו, אמנם הרבה פחות שעות משלך יוצא אבל עדיין.

אני לא חושב מה יקרה במצב חירום, ואני לא חושב על שום מצב בו בתי תצא מהדירה, לא לשכנה ובטח שלא מחוץ לגבולות הבניין. אמצעי הביטחון היחיד שאני נוקט הוא נעילה עם מפתח ומשיכתו החוצה.

 

ברור לי שאתה מבלה זמן רב לבד עם הבן אצלך בבית, ומדובר גם בלילות, אבל אני עדיין חושב שמדובר בחשיבה "מיותרת" על מה יכול לקרות.

הפיתרון שאני מציע הוא הודעת "בוקר טוב" מאימו של הילד. יצא לך לשתף אותה במחשבות האלה? יש לכם דיבור טוב? או שאולי לא כדאי שהיא תשמע על זה... (סמיילי של צחוק מעורב עם רצינות)

 

תוך כדי כתיבה שיתפתי את אשתי ושאלתי לדעתה. דעתה היא שאפשרי להתקין כפתור מצוקה וללד את הילד איך, ויותר חשוב מתי משתמשים בו.

ילדים בגיל הזה כבר יודעים לזהות מצבים ואפשר להסביר להם שאם "אבא לא מתעורר בבוקר הרבה זמן" או אם "אבא נפל על הרצפה וקיבל מכה חזקה מאוד" אז ורק אז לוחצים על הכפתור שיציל אותו.

סוזוקי ג'ימני His side- JLX-L 2006 [   ] [][][][][] [   ]

טויוטה קורולה Her side- GLI 2013

שימרו על מרחק בכביש ועל קירבה בלב

פורסם
השאלה המתבקשת היא האם יש לך עבר בריאותי בעייתי? התעלפויות קודמות וכו'?

שלילי, מעולם לא. אבל מכיר 2 אנשים בריאים לחלוטין שפשוט ביום בהיר אחד נפלו והלכו..

יש לך בעיה רפואית כלשהי שיכולה לגרום לך להגיע למצב כזה? אם לא אז הכל טוב, הדבר היחיד שהייתי עושה זה מלמד את הילד להתקשר לאמא שלו.

אין בעיה רפואית. ללמד ילד בן 4 להשתמש בסלולרי כדי להתקשר כשהוא נתון במצב טראומתי שכזה זה יותר מורכב מאיך שזה נשמע, אפילו שהוא ילד מחונן.

יש לחצן מצוקה כמו של זקנים, אמור לפתור לך את הבעיה לחלוטין.

אמת, אבל רוב לחצני המצוקה מגיעים לעלות חודשית של סביב 150 שקלים, לא פתרון הגיוני למי שאין לו ממש רקע רפואי בעייתי. שאר המוצרים החכמים בינתיים ממה שמצאתי לא עונים ב100% להגדרה, למרות שאני מאמין שמשם יגיע הפתרון בסוף. עדיין מחפש מוצר מתאים.

בוא ניתן לילד קצת קרדיט. סביר מאוד להניח שאם חו"ח קורה לך משהו, הוא פשוט יתחיל לצרוח, דבר שאוטומטית יגרור עניין מבחוץ (בהנחה ואתם מתגוררים בבניין עם שכנים).

לא סומך על השכנים שיבינו מה קורה, מה גם שבשעות הבוקר (כשהילד מתעורר והסבירות למצב שתיארתי היא הכי גבוהה בשעות אלו) אין אנשים בבתים. ובנוסף, זה בערך הסיוט הכי גדול שלי, שהילד יהיה חסר אונים אל מול מצב כזה וישאר לו רק לצרוח..

פורסם

ומה אם תנהג ברכב, ופתאום תתעלף ותמות? זה לא מטריד אותך?

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

פורסם

בקיצור אתה רוצה לחצן מצוקה בחינם.

אולי חיוג מהיר למדא או למשטרה?

לא מתככנים להשתמש כחנוכיה - תמיד זה יכול לגמור על הראש של מישהו... :wink:

 

אין ספק. היופי חולף, אבל הרפס הוא נצחי.

 

בסוף יבוא אחמד וירסס איך שיצא לו.
פורסם
ומה אם תנהג ברכב, ופתאום תתעלף ותמות? זה לא מטריד אותך?

בטח שכן, כבר אמרתי שאני פסיכי. אבל הזמן בסה"כ בו אני נמצא עם הילד בנהיגה הוא בממוצע 10 דקות ביום. יותר הגיוני שאם יקרה משהו זה יהיה כשנהיה בבית. ובכלל, התגובה שלך היא קלאסית כשמישהו שואל שאלות מהסוג הזה, יכולת גם להגיד שאפשר למות גם מהתרסקות של מטוס 747 אל תוך הסלון שלי, אבל פה מדובר על סטטיסטיקה והיגיון, אני לא חושב שאני הולך למות אוטוטו אבל לחצן מצוקה בבית בו גרים בוגר וילד קטן הם לא חשיבה הזויה אם תשאל אותי.

עומרי אתה יודע לא מתים מייד.

קצת מלחיץ המחשבות.

תתקין את מדא שלי : https://play.google.com/store/apps/details?id=il.org.mda.mymada

עזוב אותך משטויות הכל בסדר רק בריאות יקירי.

אז זהו שאתה צודק, אבל דווקא המקרים בהם כן מתים מיד הכי מטרידים אותי. ואתה שוב צודק, ולכן הדגשתי שאני פסיכי. אבדוק את האפליקציה ותודה על האיחולים חבר יקר

פורסם

סבא וסבתא שלי לובשים צמידי מצוקה וגם הפלאפון שלהם עם כפתור sos. ברגע שיש מצוקה הצמיד מזעיק מד''א והפלאפון שולח לילדים ולנכדים התראת-''זוהי הודעת חירום, בבקשה תעזרו לי''.

הבעיה שהכפתורים האלה נלחצים להם בטעות כל שני וחמישי וכבר יצא למד''א להגיע סתם וגם אצלי זה הופך להיות בתת מודע כמשהו רגיל, אני מפחד שחס וחלילה במקרה אמת אנחנו נתעלם.

Screenshot_20180130-223728_01.jpg

 

Sent from my ONEPLUS A3000 using Tapatalk

שברולט אופטרה 07 > קיה פורטה 10 > קיה פורטה 11 > ניסאן סנטרה 17 > קיה ריו 18 > סיאט איביזה 12 > סיאט ארונה 21

פורסם

כבר ענית לעצמך, הבעיה אצלך, ואצלך בלבד.

 

יש המון דברים שיכולים לקרות בחיים. תחושת הביטחון שיש לנו היא מזויפת לגמרי. הכל יכול להשתבש בכל רגע נתון.

 

אי אפשר לגדר או לבטח את כל הסיכונים. אתה בסוף מוצא את עצמך נעול בתוך הבית, מכסה הכל בספוג שלא תפצע ח"ח.

 

כמו שאתה ממשיך לנהוג, לטוס בטיסות מסחריות, ללכת לים / בריכה ובאופן כללי לא מפסיק לחיות בגלל הסיכון, אתה צריך גם להתמודד עם החשש הזה.

 

הסיכוי שבן אדם צעיר במצב בריאותי תקין פחות או יותר (לא כתבת שיש לך בעיה בריאותית אקוטית, אז אני מניח שאין) יפול וימות סתם ככה שואף לאפס. הוא הרבה יותר נמוך מהסיכוי להפצע או ח"ח לההרג בתאונה.

 

אתה פשוט צריך לעבוד על עצמך, לזכור שהכל סטטיסטיקה ולהיזהר מהדברים המסוכנים באמת (כלומר, כאלה שהסיכוי שיתרחשו באמת גבוה). הבעיה שאתה מתאר היא שולית מכדי לפתור אותה.

For I am a bear of very little brain, and long words bother me

 

לפני 25 דקות, m3x7r3m3 כתב:

אני מסכים איתך


×
×
  • תוכן חדש...