Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מבחן דרך - פיאט טיפו 1.6 ליטר - לאונג'


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3718 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

דבר נוסף, הוזכר כאן עניין האחריות - הטיפו זמינה עם 5 שנות אחריות פגוש לפגוש (כרגע מדובר על תוספת של 3,000 ש"ח). שווה.

 

אני חושב שבעסקה כלכלית, זו עובדה מאוד חשובה.

רכישת אוטו חדש מתחילה להיות כדאית כלכלית, אם מחזיקים אותו מעל 5 שנים (אם אני זוכר נכון, בגדול זה הנתון). יש כאן רכב זול, עם עלות צפויה ל-5 שנים. זה אומנם לא טוב כמו קיבוע מחירים ל-10, כמו במתווה הגז, אבל עדיין הצעה אטרקטיבית, לחובבי ניהול האקסל.

 

 

קקטוס מסכים לגמרי. אפילו בדקתי אותה כאופציה לרכב שני שלנו. אצלי היא נפלה על ענין החלון האחורי שלא ניתן לפתיחה.

 

באמת?!

על זה?!

אצלי הבת נוסעת לפעמים מאחור. לא זוכר מתי פעם אחרונה פתחה חלון. גם היא לא. זה בד"כ יוצר יניקת אוויר מאוד לא נעימה.

 

אם כבר, מה שלא כל כך נעים מאחור, זה שקו החלונות גבוה והתחושה קצת מערתית.

 

לי אין ילדים אז אני לא דוגמא

 

סגרנו על שניים מוזנחים, לא?!

 

אומנם הפיאט הזו לא מצליחה להיות משהו באמת מגניב, כמו הקקטוס, אבל היא בהחלט יותר נאה, בייחוד המושבים, מההיצע המאוד מאוד אפור של הרכבים האחרים בסיגמנט.

 

נ.ב. עכשיו ראיתי שהיא מגיעה עם צמיגים מוגזמים בעליל, מה שמבטיח אין-נוחות נסיעה. חבל

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

  • תגובות 76
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

ימים פופולרים

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם
היא לא רעה, פשוט עבר זמנה. אלא אם מאד חשוב לכם להגיד שאתם נוסעים ביפנית ועוד 1.8. אז כן, אין לי מה לומר.

להגיד יפנית 1.8 זה לא מילה גסה אם לקחת בחשבון את המוניטין של אמינות למיצובישי. אולי היא מיושנת ביחס למיטב הרכבים מסגמנט C, אבל יחסית לLOW COST שהן B+ מוגדלות, אני חושב שלרכב הזה יש יתרון די ברור במחיר שהוא נמכר, הוא מציע יותר מנוע, אבזור נאה והוא רכב קטגוריה C אמיתי. או אפילו יתרון מסויים על סגמנט C בכך שיש לו מחיר נמוך יותר (למי שזה קריטי).

אני חושב שהרכב הזה עדיין ראוי להיות רלוונטי. אני מבין שאתה מסתכל מנקודת מבט של חובב הגה, גם אני מחשיב את עצמי בתור כזה (הייתי מסתכל יותר על לנסר EVO - מסתבר שאפשר ליבא אותו בהזמנה אישית דרך היבואן, אבל זה לוקח חצי שנה ועולה 250K שאין לי מה שהופך את הרכב ללא רלוונטי), אבל אם להכנס לנעלי האדם הממוצע, הרכב יכול למצוא חן בעיניו במחיר הנכון. זה בדיוק פלח השוק שרכבים LOW COST מכוונים אליו, אותו פלח שוק של טיפו, ראפיד/ספייסבק, קיה ריו סדאן, יונדאי אקסנט ועוד. בתוספת מחיר זעומה אפשר להשתדרג בסגמנט מרכב שמיועד לעולם שלישי, לרכב קצת מיושן שמיועד (היה) לשוק הכללי. לא רואה בזה שום דבר פסול.

היית מעדיף טיפו על פני המצובישי?

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

פורסם

 

 

 

באמת?!

על זה?!

אצלי הבת נוסעת לפעמים מאחור. לא זוכר מתי פעם אחרונה פתחה חלון. גם היא לא. זה בד"כ יוצר יניקת אוויר מאוד לא נעימה.

 

אם כבר, מה שלא כל כך נעים מאחור, זה שקו החלונות גבוה והתחושה קצת מערתית.

 

 

 

לגמרי, והם אלו שהורידו אותה מהאפשרויות בגלל זה למרות שהתלהבו ממנה בהתחלה.

מי שעלה על זה היה דווקא הקטנצ'יק שמיד עם הכניסה לרכב חיפש את מתג החלונות.

פורסם
להגיד יפנית 1.8 זה לא מילה גסה אם לקחת בחשבון את המוניטין של אמינות למיצובישי. אולי היא מיושנת ביחס למיטב הרכבים מסגמנט C, אבל יחסית לLOW COST שהן B+ מוגדלות, אני חושב שלרכב הזה יש יתרון די ברור במחיר שהוא נמכר, הוא מציע יותר מנוע, אבזור נאה והוא רכב קטגוריה C אמיתי. או אפילו יתרון מסויים על סגמנט C בכך שיש לו מחיר נמוך יותר (למי שזה קריטי).

אני חושב שהרכב הזה עדיין ראוי להיות רלוונטי. אני מבין שאתה מסתכל מנקודת מבט של חובב הגה, גם אני מחשיב את עצמי בתור כזה (הייתי מסתכל יותר על לנסר EVO - מסתבר שאפשר ליבא אותו בהזמנה אישית דרך היבואן, אבל זה לוקח חצי שנה ועולה 250K שאין לי מה שהופך את הרכב ללא רלוונטי), אבל אם להכנס לנעלי האדם הממוצע, הרכב יכול למצוא חן בעיניו במחיר הנכון. זה בדיוק פלח השוק שרכבים LOW COST מכוונים אליו, אותו פלח שוק של טיפו, ראפיד/ספייסבק, קיה ריו סדאן, יונדאי אקסנט ועוד. בתוספת מחיר זעומה אפשר להשתדרג בסגמנט מרכב שמיועד לעולם שלישי, לרכב קצת מיושן שמיועד (היה) לשוק הכללי. לא רואה בזה שום דבר פסול.

היית מעדיף טיפו על פני המצובישי?

 

אני ממש לא מסתכל על המכוניות האלה מנקודת מבט של חובב הגה, זה לחלוטין לא העניין. דווקא מנקודת מבט של צרכן סביר. הלאנסר, בדיוק כמו האימפרזה, כבר לא מסוגלת להתחרות במשפחתיות מן השורה ולכן ההשוואה לסגמנט שלצורך העניין נקרא לו B+. היתרון של הטיפו הוא שאולי היא מבוססת על הפונטו, אבל אם לא תדע את זה לא תנחש, כי היא די מרווחת בפנים. הבסיס של האוטו לא מעניין אותי בתור צרכן סטנדרטי (להבדיל מחובב הגה) - מרווח כן.

 

האם הייתי מעדיף את הטיפו על הלאנסר? מהתרשמות סטאטית בהחלט כן, אבל תשובה סופית אוכל לתת רק אחרי שאנהג בטיפו.

I feel like I'm missing pieces of sleep
A memory fades to a pale landscape
You were an extinction, a desert heat
A blind illness of my anxiety

_______________________

ZC6 | JB43 | 932

פורסם
דאסטר ו208GTI הם רכבים קצת יותר מעניינים עם קצת יותר ערך מוסף, לכן סיכוי לא רע שגם המבחן יהיה קצת יותר "מעניין".

הטיפו היא רכב מאוד תכליתי, ולכן סביר מאוד שגם המבחן יהיה תכליתי.

 

נגעת בדיוק בקצוות. 208 ודאסטר הם רכבים נישתיים ויש מקום (בעיקר לגבי ה-208 ) להכניס רגש ולהגיש כתבה באופן

שמבליט את תכונותיהם הלא שגרתיות.

הטיפו זו תחבורה סטנדרטית, אין איך ואין צורך לפלפל אותה.

איפה בדיוק הדאסטר מעניינת? איזה ערך מוסף יש לרכב הזה?

 

הדאסטר זה מוביל נוסעים בסיסי (מאוד) ואני לא מבין מה בדיוק מרגש בו.

זה רכב שמשחק על משבצת המחיר נטו, זהו.

זה רכב שמדבר למי שרוצה תחבורה בסיסית מאוד, אבל צריך משהו יותר גדול מסוזוקי אלטו ושות'.

 

איזה רגש בדיוק אמור להעביר מבחן על רכב כמו הדאסטר, שהוא *ה*הגדרה ל-budget car?

 

לא שהטיפו אמורה לרגש, אבל לקרוא לדאסטר "נישתית" או "עם קצת יותר ערך מוסף" זה להיות עיוור.

A good drive is measured with G's, not KMH

 

Always go sideways

פורסם

^^^

אתה מדבר על סנדרו, דאסטר זה הג'יפון ויש לו ערך מוסף בהנעה הכפולה

סנדרו:

6.jpg

 

דאסטר:

a789c6a1ef61d9b6a8fdd92ed495fb17.jpg

יקירתי, לפני שאת מדברת סרה באלפא שלי, בואי נזכור שגם לך יש כמה ימים בחודש שאת דולפת ומושבתת.

טל שביט (1955-2011), האיש הטוב והנפלא שרכב היישר אל גן העדן.

פורסם

הדאסטר מאד מעניינת - בגרסת ה-4X4. בגרסא הזאת היא רכב שבילים ושטח-לייט כמעט בלי מתחרים (מסוגלת לפתח קצב פסיכי למדי בשבילים), כשבפן היומיומי יש בונוסים בדמות נוחות מופלאה (אבסולוטית, לא יחסית) וחיסכון בדלק (דיזל חסכוני מוכח).

I feel like I'm missing pieces of sleep
A memory fades to a pale landscape
You were an extinction, a desert heat
A blind illness of my anxiety

_______________________

ZC6 | JB43 | 932

פורסם

אני יודע מה זה סאנדרו ומה זה דאסטר, ועדיין.

 

זה רכב שהוא אוסף של פשרות, בסיסי מאוד, וגם ה4על4, שאכן נותן ערך מוסף כלשהו, לא מהווה משהו מרגש שאפשר לקרוא לו מעניין, בעיקר בגלל שבמחיר של דאסטר 4על4 ידני, שאפשר לומר שיעניין את נהגי השטח, אפשר כבר לקנות ג'ימני ידני, שלמיטב הבנתי (לא נהגתי על אף אחד מהם) יהיה עדיף על פניו של הדאסטר, מה שהופך את הערך המוסף של ההנעה הכפולה בדאסטר ללא כזה רלוונטי.

 

אולי אולי בגרסת הדיזל כמו שרומן כתב זה ייתן איזהשהו ערך מוסף שגם לג'ימני אין.

 

שוב, לא נהגתי באף אחד מהרכבים, ואני כותב את דעתי על סמך נתונים יבשים של הרכבים. אשמח אם מישהו יוכל לשכנע אותי שאני טועה והדאסטר אכן מיוחד שדורש כתבה עם פלפל (בשונה ממה שבוצע עם הטיפו ועל זה אני מגיב בעצם).

A good drive is measured with G's, not KMH

 

Always go sideways

פורסם

תנהג, תהנה. הג'ימני הוא טרקטור. טרקטור שאני מאד אוהב, אבל עדיין טרקטור. למי שלא צורך שטח הארדקור ועדיין קונה ג'ימני צריך לעשות בדיקה לנוכחות מוח בין האוזניים. עם זאת, לדאסטר אין הילוך כוח ומי שלא מסתפק בשבילים (שם הדאסטר מפרק את הג'ימני ועוד כלים רבים וטובים) אלא רוצה מעבר - הג'ימני ייתן מענה הרבה יותר טוב, הילוך כוח זה מאסט אם רוצים משהו מעבר לשבילי קק"ל.

I feel like I'm missing pieces of sleep
A memory fades to a pale landscape
You were an extinction, a desert heat
A blind illness of my anxiety

_______________________

ZC6 | JB43 | 932

פורסם (נערך)

אוקיי, אז מי שרוצה 4על4 לשטח, כנראה יילך על הג'ימני, אז גרסת ה4על4 של הדאסטר, כמו שאמרתי, לא באמת מהווה ערך מוסף לרכב הזה, לפחות לא אחד כזה שאפשר לומר עליו שהופך את הרכב לנישתי או מרגש או משהו ששווה לכתוב עליו מבחן עם רגש ואמוציות.

 

זאת הנקודה שלי.

עריכה אחרונה על ידי GhostBuster

A good drive is measured with G's, not KMH

 

Always go sideways

פורסם

הדאסטר הוא ג'יפ מרווח יחסית, נוח מאוד, נהדר כרכב יום יומי, יחידת כוח מצויינת, 4*4 עם ערך וכל זה ב100K. לרכב יש המון ערך מוסף.

לפי המבחנים יכולות השטח של הדאסטר מספיקות בהחלט למי שהוא לא חולה שטח.

יש אנשים שמחפשים רכב 4*4 שיוכל לקחת אותם לטיול בשטח עם המשפחה. לאנשים האלה הדאסטר נותן מענה מצויין בלי לשבור את הכיס.

ג'ימיני הוא חיה אחרת. זה לא רכב שהיית רוצה לחיות איתו ביום יום. זה כמו להשוות קייטראהם למיאטה.

כל אלה הן מספיק סיבות טובות כדי לכתוב עליו מבחן קצת יותר מלהיב עם קצת יותר תוכן.

 

מה כבר אפשר לכתוב על טיפו? חוץ מזה שכשהגו את הרעיון שלה בכלל חשבו על VFM, כשתיכננו אותה חשבו על VFM, וכשמוכרים אותה מוכרים אותה כVFM.

HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

פורסם
שקודה אוקטביה בדיוק כמו גולף,אסטרה,סיד וכיו"ב מכונית מקטגוריה C, כלומר משפחתית קטנה (מה שבארץ קוראים משפחתית)

 

 

 

נכון, ובכל זאת לנסר מכונית פשוט טובה יותר מטיפו פחות או יותר בכל פרמטר. חדשה/ישנה זה עינין פילוסופי, טיפו כאמור לא שיא הטכנולוגיה. אני נהגתי על לנסר אחרי מתיחת פנים (זאת שהגיעה בשבועות האחרונים), היא לגמרי לא כזאת רעה כמו המקלה של הפורום שרה (חלק אני בטוח לא בחנו את הרכב אפילו). מדובר ברכב מאובזר, עם מנוע טוב, גיהוץ יוצא דופן לקטגוריה, היא באמת משייטת מעולה וכמעט בכל מהירות שתרצה, כל זה בשקט ונוחות. נכון, לא רכב לחובב רכב מושבע שאוהב לתקוף פניות בגלל כיול מתלים רך, תמיכה צידית לוקה בחסר במושבים והגה לא אינפורמטיבי. אבל האם טיפו היא מכונת נהיגה עבור חובב הגה מושבע?

אני חושב שלנסר זה רכב יותר מראוי למחיר שלו, זה רכב שיכול להתאים לישראלי הממוצע שמחפש אבזור עשיר במחיר נמוך יחסית. אני חושב שזה רכב היחיד בקטגוריה C שמציע רמת אבזור ומנוע כזה במחיר כזה. ואיכות חומרים ממש לא גרועה כמו שמדברים פה. יש הרבה יותר פלסטיק רך ונעים למגע מאשר באוקטביה, זה כולל דיפוני דלתות (באוקטביה זה פלסטיק קשיח חלול לפחות בדגם הבסיסי). אוקטביה רכב יותר טוב כמכלול של כל השיקלולים, אבל גם יקר בהרבה והרבה פחות מאובזר בגירסאות הבסיסיות וגם יש שאלות של אמינות לטווח ארוך במכלולים כמו DSG7 ומנועי טורבו (הבנתי שגם קטני נפח הנוכחיים בסביבות 100K מתחילים לאכול שמן בצורה משמעותית).

 

לא אומר רוצו לקנות מיצובישי, כי בעצמי הייתי מעדיף לשלם יותר ולקנות רכב אירופאי. אבל מי שהולך לקנות טיפו, יש אופציות לדעתי עדיפות בהרבה במחיר קרוב מאוד.

אבל אם הייתי מוגבל בתקציב והייתי צריך רכב בסביבות 100~110K, הייתי מוסיף קצת ולוקח את המיצובישי כמובן.

הקביעה הזו ולפיה הלנסר טובה מהטיפו בכל פרמטר מעט גורפת. גם מבלי להתייחס לגילה המופלג של היפנית שנולדה בשנת 2008, לא יודע איך אפשר להגיע למסקנה הזו, למעט כמובן אותו ענין ידוע של מוצא אתני, קל וחומר שאתה קובע זאת מבלי שנהגת בכלל בפיאט. בכל מקרה ולפי הנתונים לשתיהן בסיס גלגלים זהה, הלנסר ארוכה וכבדה משמעותית מה שכנראה הוא תוצאת תכנונה המיושן ולמרות המנוע הגדול והחזק שלה לשתיהן ביצועים זהים ( לפי מדריך די אמין לדעתי שמצוי באתר אחר ). תא המטען של הטיפו ענק והמכונית נותנת תחושה די טובה ואיכותית, ודאי יחסית למחירה. במקום אחר אתה מביא עוד משהו מהמזרח כמתחרה ראוי לטיפו כמו הריאו ואולי עוד משהו. בכל הכבוד הראוי לאותן שבע שנות אחריות ומוניטין של אמינות, שאין לזלזל בהן כמובן, המכוניות הללו לא באמת באותה כיתה, הריאו היא אחותה של ה i25 וכמוה היא מצויה בקטגורית גודל שונה מהטיפו. העובדה שמחירן דומה לזה של הטיפו רק ממחיש את האטרקטיביות של האחרונה. הפרמטר היחיד, אם להשתמש בלשונך, בו המיצובישי הזו כנראה באמת טובה יותר, הוא כאמור מקום הולדתה המכובד יחסית למוצא הפיאטי המפוקפק של הטיפו.

פורסם (נערך)

אגב מרווח, פלטפורמה וכו':

 

ללנסר בסיס גלגלים של 2635 מ"מ ומפשקים זהים מלפנים ומאחור של 1530 מ"מ. לטיפו בסיס גלגלים של 2636 מ"מ ומפשקים של 1542 מ"מ מלפנים ו-1543 מ"מ מאחור. המשקל, אגב, קרוב לכדי זהות כשהפיאט כבדה ב-5 ק"ג. הלנסר ארוכה בפחות מ -4 ס"מ ודווקא צרה ב-3.2 ס"מ.

 

אז מה זה משנה על מה היא מבוססת, בהקשר הזה ומאיפה הקביעה הבטוחה שהטיפו פחות מרווחת?

עריכה אחרונה על ידי RK

I feel like I'm missing pieces of sleep
A memory fades to a pale landscape
You were an extinction, a desert heat
A blind illness of my anxiety

_______________________

ZC6 | JB43 | 932

פורסם
אני יודע מה זה סאנדרו ומה זה דאסטר, ועדיין.

 

זה רכב שהוא אוסף של פשרות, בסיסי מאוד, וגם ה4על4, שאכן נותן ערך מוסף כלשהו

 

אפשר לנהוג איתו בשטח.

זה מהותי!

הדאסטר יכול לעשות משהו שהרכבים האחרים בכלל לא מסוגלים.

 

שאפשר לומר שיעניין את נהגי השטח, אפשר כבר לקנות ג'ימני ידני

 

שזה בערך הרכב הכי חד מימדי בעולם, שמלבד יכולת שטח הוא פשוט גרוע בכל דבר אחר, מנוחות, דרך שימושיות ועד לעובדה שהוא למישהו שלא צריך להסיע נוסעים בכלל. אף פעם...

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם

לדעתי הלנסר והטיפו אינם ברי השוואה.

 

מי שירצה לרכוש את הטיפו בגלל תא המטען הגדול - לא ימצא אותו בלנסר.

 

צריכת בדלק בטיפו נמוכה ב-15%

וולוו XC40 T3 Momentum (נמכרה)

סקודה קודיאק 1.5 STYLE

טויוטה יאריס קרוס הברידית


×
×
  • תוכן חדש...