Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מבחן דרך - פיאט טיפו 1.6 ליטר - לאונג'


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3718 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
גם טועה, גם מקשקש!

 

אתה אוהב נוטלה? סבבה.

קינן אוהב השחר? גם סבבה.

 

רק מה שאתה כתבת זה שבגלל שקינן לא אוהב את מה שאתה אוהב, אז הוא שליח היבואן שמפרסם השחר וזאת התנהגות מגעילה.

 

 

 

יח"צ? פרסומון?

כאמור, קשקוש בלבוש!

 

לרגע לא טענתי שקינן שליח של היבואן.

שים לב למה שכן כתבתי "פחות את הסגנון של כתבה מתורגמת מ fifth gear או איזה פירסומון של היבואן כמו המבחן הזה"

הכוונה הייתה "הכתבה הזאת נראית כמו משהו שנלקח היישר מ fifth gear או מהפרוספקט/פרסומת של היבואן"

 

שוב, לא בקטע שזה משהו שהוא קיבל עליו כסף על יח"צ, חלאס להכניס לי מילים למקלדת, הכוונה היא שזה משהו משעמם כמו קריאת מפרט / כתבה ב5th / פרוספקט של היבואן

 

אם אחרי כל ההסברים יש פה עדיין מישהו שחושב שניסיתי להעליב אז שיבושם לו, התעייפתי.

היום: ג'ימני 2024

בעבר: סיוויק 2002, פיקנטו 2011, בורה 2001, פאביה 2011, ייטי 2013, ג'ימני 2000, גטס 2008, ג'ימני 2008, סנדרו 2016, ג'ילי גיאומטרי C 2023

  • תגובות 76
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

ימים פופולרים

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

גו רייד, איזה בדיוק טכנולוגיה מתקדמת יש בפיאט טיפו?

מתלים של טיפו יותר פרימיטיביים, היא מבוססת על שלדה של סופר מיני, יש לה מערכת מולטימדיה עם מסך קטן שנמצאת במקום שאמורים להיות בו פתחי אוורור. מה בדיוק מתקדם בה? איזה טכנולוגיה יש בה שעדיין לא המציאו ב2006?

סתם לידע כללי, ברכבים LOW COST לא משתמשים בטכנולוכיות מתקדמות ביותר, אלא בטכנולוגיות ישנות, מוכרות ופשוטות. לכן אני לא מקבל את הטיעון של טכנולוגיה.

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

פורסם
לא...זה עניין של שנת השקה. אין שום דבר פילוסופי בשנת הלידה שלך.

זה מצביע על הטכנולוגיה שהייתה זמינה באותה העת. זה לא אומר שמכונית שהושקה ב2016 היא מתוחכמת יותר בהכרח ממכונית שהשוקה ב2014, אבל זה אומר שהטכנולוגיה שהייתה זמינה ליצרן ב2016 הייתה טובה יותר, ולכן קיים הסיכוי שגם המכונית תהיה טובה ומתקדמת יותר.

 

כללית, זה לא בהכרח נכון, 107 חדשה לא יותר "מתקדמת" מ S500 מלפני עשור.

פרטנית במקרה שלנו, המיצובישי לא נחותה בכלום מהפיאט ולמרות גילה המתקדם, עדיין מציעה חבילה אטרקטיבית.

 

לא יודע אם טובה יותר או גרועה יותר כי בפיאט לא נהגתי, אבל כאמור, דווקא בהשוואה הזו, המיצובישי לא נחותה.

 

קוף נינג'ה,

מקבל.

אולי בחירת המילה פרסומון (שהרי פרסומת זה משהוא שהמפרסם משלם עבור התוכן שלו) הייתה לא במקום אבל כל עוד אתה מבין את זה ומקבל, אז גם אני.

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

פורסם

לא כתבתי שהמיצובישי נחותה.

לא כתבתי שהטיפו מתקדמת.

כתבתי, רק, שככל שהשנים מתקדמות הטכנולוגיה הזמינה היא טובה יותר. אם היצרנים בוחרים להשתמש או לא - זה עניין אחר.

פורסם
שקודה אוקטביה בדיוק כמו גולף,אסטרה,סיד וכיו"ב מכונית מקטגוריה C, כלומר משפחתית קטנה (מה שבארץ קוראים משפחתית)

 

 

 

נכון, ובכל זאת לנסר מכונית פשוט טובה יותר מטיפו פחות או יותר בכל פרמטר. חדשה/ישנה זה עינין פילוסופי, טיפו כאמור לא שיא הטכנולוגיה. אני נהגתי על לנסר אחרי מתיחת פנים (זאת שהגיעה בשבועות האחרונים), היא לגמרי לא כזאת רעה כמו המקלה של הפורום שרה (חלק אני בטוח לא בחנו את הרכב אפילו). מדובר ברכב מאובזר, עם מנוע טוב, גיהוץ יוצא דופן לקטגוריה, היא באמת משייטת מעולה וכמעט בכל מהירות שתרצה, כל זה בשקט ונוחות. נכון, לא רכב לחובב רכב מושבע שאוהב לתקוף פניות בגלל כיול מתלים רך, תמיכה צידית לוקה בחסר במושבים והגה לא אינפורמטיבי. אבל האם טיפו היא מכונת נהיגה עבור חובב הגה מושבע?

אני חושב שלנסר זה רכב יותר מראוי למחיר שלו, זה רכב שיכול להתאים לישראלי הממוצע שמחפש אבזור עשיר במחיר נמוך יחסית. אני חושב שזה רכב היחיד בקטגוריה C שמציע רמת אבזור ומנוע כזה במחיר כזה. ואיכות חומרים ממש לא גרועה כמו שמדברים פה. יש הרבה יותר פלסטיק רך ונעים למגע מאשר באוקטביה, זה כולל דיפוני דלתות (באוקטביה זה פלסטיק קשיח חלול לפחות בדגם הבסיסי). אוקטביה רכב יותר טוב כמכלול של כל השיקלולים, אבל גם יקר בהרבה והרבה פחות מאובזר בגירסאות הבסיסיות וגם יש שאלות של אמינות לטווח ארוך במכלולים כמו DSG7 ומנועי טורבו (הבנתי שגם קטני נפח הנוכחיים בסביבות 100K מתחילים לאכול שמן בצורה משמעותית).

 

לא אומר רוצו לקנות מיצובישי, כי בעצמי הייתי מעדיף לשלם יותר ולקנות רכב אירופאי. אבל מי שהולך לקנות טיפו, יש אופציות לדעתי עדיפות בהרבה במחיר קרוב מאוד.

אבל אם הייתי מוגבל בתקציב והייתי צריך רכב בסביבות 100~110K, הייתי מוסיף קצת ולוקח את המיצובישי כמובן.

אף אחד לא טען (למיטב ידיעתי) שהטיפו מכונת נהיגה. היא פשוט טובה מאוד יחסית למחיר המבוקש עליה.

איזה עוד אופציות עדיפות בהרבה אתה מציע חוץ מהמיצובישי המזדקנת?

פורסם

קקטוס.

 

בכל מקרה, זה שיש לרכב מתחרות אטרקטיביות עדיין לא פוסל את זה שמדובר בחבילה לא רעה.

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

פורסם

איזה עוד אופציות עדיפות בהרבה אתה מציע חוץ מהמיצובישי המזדקנת?

למשל קיה ריו (7 שנים אחריות לא בא ברגל), וגם זה רכב בעל אמינות שהיא כבר מוכחת. יש יונדאי אקסנט עם 1.6 שעולה כמעט כמו הטיפו.

יש שקודה ראפיד, שהיא אומנם DSG7 וTSI עם כל מה שיוצא בזה, אבל היא תיהיה זריזה בהרבה מהטיפו על אף שגם היא לא בדיוק מכונת נהיגה. יש גם גירסא סקסית יותר הספייסבק.

 

אני חושב שהיתרון העיקרי של טיפו בא בעיקר בגירסא הלא מאובזרת מבחינת המחיר.

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

פורסם

קקטוס מסכים לגמרי. אפילו בדקתי אותה כאופציה לרכב שני שלנו. אצלי היא נפלה על ענין החלון האחורי שלא ניתן לפתיחה.

לגבי האחרות, אם הבנתי נכון, הפיאט לא ממש עומדת מולם אלא מנסה לפחות לתת אלטרנטיבה זולה יותר למשפחתיות ה"אמיתיות" או כמו שתיאר קרמבו, היא מתיימרת להיות זנב לאריות ולא ראש לשועלים.

פורסם

האמת, מוזר הקונספט הזה של חלון אחורי לא נפתח ברכב עם 5 דלתות (ברכב 3 דלתות זה מאוד נפוץ) ואפילו כשהציגו את הקונספט ראשונה (ב DS4), ממש עיצבנה אותי השטות הזו.

 

אבל היום, אני לא בטוח שזה דיל ברייקר עבורי, במיוחד לאור זה שמרבית הזמן המושב האחורי שומם.

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

פורסם

לי אין ילדים אז אני לא דוגמא, אבל תכלס - עד כמה אקוטי עניין החלון האחורי? כמה מהנסיעות עוברות כשהוא פתוח?

גם עם חברים וכו', זה מספר זניח לגמרי. בקיץ אני פותח חלונות לשם אוורור ראשוני ואז מזגן / חלונות קדמיים. לי אישית לא היה מפריע כמו הקקטוס ללא חלונות אחוריים (ושלל יתרונות אחרים) אבל זה עניין אינדיוידואלי.

 

הסיבה היותר מרכזית שהקקטוס לא נראה לי כמו תחרות ראש בראש, היא שהוא מגיע בתצורה ידנית, ושהוא פחות שימושי מהטיפו.

 

הטיפו הזו נראית כמו אחת העסקאות היותר מעניינות לנהג הממוצע, מסקרן לראות מה יהיה העתיד שלה בארץ. לדעתי סמלת עשו עבודה יפה מאוד עם התמחור ואני מקווה שהרכב הזה יצליח להם, ואולי יסמן איזושהי נק' מפנה בהיסטוריה של תמחורים הזויים לגמרי (מישהו אמר פונטו?)

“Never wrestle with a pig - you'll both get dirty, but the pig likes it"

Model 3 P | Atom 3 | Palisade Calligraphy | Sportster Iron 883 | Scout Bobber 1100 | Monster 1200

  • חברי המעגל הראשון
פורסם

תיאור התנהלות "משפחתית" עם הרכב יכלה לתרום הרבה למבחן, כמו שה"התעסקויות" עם הספורטיבית מהמבחן הקודם תרמה. אבל בסך הכל היה מעניין לקרוא. נשמע שמדובר במכונית שממש מצדיקה כל גרוש שהיא עולה.

 

Sent from my ALE-L02 using Tapatalk

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

פורסם

התייחסות קצרה למיצובישי שהוזכרה כאן.

 

נסעתי באחותה הפשוטה יותר במשך תקופה (1.5 ל'). הדבר החיובי היחיד שזכור לי מהרכב הזה הוא הניהוג שהיה.

צריכת דלק לא טובה, נוחות סבירה ומושבים לא נוחים בעליל, איכות הרכבה גרועה ועוד. נכון שיש הבדלים בין הגרסאות, אך אם הבסיס גרוע, קשה לי להאמין שכמה תוספות יהפכו את הקערה על פיה.

 

מהתרשמות סטטית באולם, הטיפו נראית מבטיחה למדי: מושבים נוחים, הרכבה מוצקה, אבזור עשיר ועיצוב נאה (לדעתי לפחות) והמחיר אטרקטיבי.

 

דבר נוסף, הוזכר כאן עניין האחריות - הטיפו זמינה עם 5 שנות אחריות פגוש לפגוש (כרגע מדובר על תוספת של 3,000 ש"ח). שווה.

* מועדון אלפא רומיאו הישראלי IAROC *

פורסם

בדגם הליסינג 1.5 גם אני נסעתי, הרכב היה מאוד פשוט מבחינת הגימור לזמנו. ספורטבק לאומת זאת, זה עולם אחר, וגם כיול המתלים אחר בדגם הנוכחי (לא יודע איך היה לפני).

 

החלק המענין שדגם ה1.8 המאובזר עולה זול יותר מאשר 1.6 סדאן הלא מאובזר. כניראה בגלל יעוד הדגם לליסינג.

 

לגבי צריכת דלק - לא בדקתי, לכן אין מה להגיד בנושא.

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

פורסם

נהגתי בספורטבק במסגרת מבחן דרכים כאן באתר, לצד קיה סול ומריבה. הסול עדיפה עליה בכל היבט אפשרי פרט לגודל תא מטען. הספורטבק מיושנת, מרגישים את זה בכל שניה ששוהים באוטו. היא לא רעה, פשוט עבר זמנה. אלא אם מאד חשוב לכם להגיד שאתם נוסעים ביפנית ועוד 1.8. אז כן, אין לי מה לומר.

I feel like I'm missing pieces of sleep
A memory fades to a pale landscape
You were an extinction, a desert heat
A blind illness of my anxiety

_______________________

ZC6 | JB43 | 932


×
×
  • תוכן חדש...