Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מבחן דרך - פיאט טיפו 1.6 ליטר - לאונג'


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3720 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

  • אחראי פורום
פורסם
אני מקווה שזה יתקבל בהבנה ולא בכעס אבל אני פחות אוהב מבחני רכב בסגנון הזה, הרבה יותר מתחבר לסגנון של מה שהיה במבחן של הדאסטר וה208GTI האחרונים.

 

המבחן הזה מצטמצם אצלי ל "בסיס גלגלים.. פלסטיקים נעימים .. אבזור .. חלקים של MOPAR .. לא קורולה"

זה נשמע כאילו את המבחן הזה יכולת לכתוב בלי לראות או לגעת בכלל ברכב, קח את המפרט וסע.

המבחנים של הדאסטר והGTI כתובים יותר כאילו נתנו צעצוע לילד מתלהב בן 5, וזה הרבה יותר down-to-earth, זה מה שאני אישית נהנה לקרוא, פחות את הסגנון של כתבה מתורגמת מ fifth gear או איזה פירסומון של היבואן כמו המבחן הזה

 

נגעת בדיוק בקצוות. 208 ודאסטר הם רכבים נישתיים ויש מקום (בעיקר לגבי ה-208 ) להכניס רגש ולהגיש כתבה באופן

שמבליט את תכונותיהם הלא שגרתיות.

הטיפו זו תחבורה סטנדרטית, אין איך ואין צורך לפלפל אותה.

 

השימוש במושגים יח"צ ופרסומון לא רק שמרגיז, הם גם נטחנו פה דק בשרשור ש-spire כתב ונראה לי שהובן

(אם לא עד עכשיו אז בדקו בבקשה את יכולת הבנת הטקסט שלכם) הקו והעיקרון של CF.

מציע לצמצם את השימוש בעאלק אבחנה דקה הזו. יש מבחנים שמוגשים בדיוק כמו הרכבים שהם נכתבים עליהם - תמציתי.

עברנו את פתח תקווה, נעבור גם את זה.

  • תגובות 76
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

ימים פופולרים

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

השימוש במושגים יח"צ ופרסומון לא רק שמרגיז, הם גם נטחנו פה דק בשרשור ש-spire כתב ונראה לי שהובן

(אם לא עד עכשיו אז בדקו בבקשה את יכולת הבנת הטקסט שלכם) הקו והעיקרון של CF.

מציע לצמצם את השימוש בעאלק אבחנה דקה הזו. יש מבחנים שמוגשים בדיוק כמו הרכבים שהם נכתבים עליהם - תמציתי.

1+

מסכים עם כל מילה.

פורסם

נהנתי לקרוא, כתוב היטב וממצה.

המבחן קולע בדיוק לקהל היעד שאליו מכוונת המכונית.

אף אחד לא משלה עצמו שמדובר בבייבי מזארטי או בג'וליה לעניים, ולכן המבחן נכתב בהתאם.

אין דין מבחן של הוט האצ' כדין מבחן של תת משפחתית.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

פורסם

סוף סוף מחיר נורמלי לרכב משפחתי.

הגיע הזמן שגם החבריה האחרים שנקראים "מיצובארוזוקיוטהיאצוסאן", יתחילו לעכל שהם מוכרים רכבים במחירים מופקעים בעליל.

וזה ממשיך לקרות בעזרת רבים מאיתנו.

מאחל בהצלחה ל" !TIPO ", ומקווה לראות הרבה כאלה, על חשבון מפקיעי המחיר שצויינו.

פורסם (נערך)
מצטרף לשאלה.

 

לדעתי, אף משפחתית לא מתקרבת לאוקטביה 1.4 בשילוב של שימושיות, ביצועים ויכולת דינמית בתמורה למחיר ממוצע כל כך.

 

אל תשווה גולף/אסטרה/סיד וכיו"ב כי אלו קומפקטיות ולא משפחתיות.

האוקטביה לא אמינה הטיוטה מיושנת ופשוטה ככה שהם לא ממש מובילות הקטגוריה , אולי רק ביחס של עלות תמורה כשמדובר באוקטביה.

ברגע שהמחיר יורד מהשוואה יש משפחתיות עדיפות , למשל C של מרצדס או ה3 של ב מ וו ואולי גם ה250 של לקסוס יש הרבה משפחתיות עדיפות פחות טובות מהם 308SW או הפוקוס החדשה ו המגאן DCI סטישן, אופל ברלינה . כל אלה ועוד רבים עולים על הקורולה שכל יתרונה הוא שורת לדים ותדמית של אמינות.

לגבי האוקטביה בהחלט משפחתית ראויה אך לא אמינה .

עריכה אחרונה על ידי shaulc
פורסם
אני לא כועס, אני מקבל את זה בהבנה-

שאתה קשקשן

 

נאמר לי מספר פעמים בחיי הארוכים שאני מדבר הרבה

להבא אדע לדבר פחות כאשר התגובה שיש לי היא לא "OMG איזה מבחן מגניב"

 

נגעת בדיוק בקצוות. 208 ודאסטר הם רכבים נישתיים ויש מקום (בעיקר לגבי ה-208 ) להכניס רגש ולהגיש כתבה באופן

שמבליט את תכונותיהם הלא שגרתיות.

הטיפו זו תחבורה סטנדרטית, אין איך ואין צורך לפלפל אותה.

 

השימוש במושגים יח"צ ופרסומון לא רק שמרגיז, הם גם נטחנו פה דק בשרשור ש-spire כתב ונראה לי שהובן

(אם לא עד עכשיו אז בדקו בבקשה את יכולת הבנת הטקסט שלכם) הקו והעיקרון של CF.

מציע לצמצם את השימוש בעאלק אבחנה דקה הזו. יש מבחנים שמוגשים בדיוק כמו הרכבים שהם נכתבים עליהם - תמציתי.

 

אני מאמין שאם אני אחפש במרשתת כתבות על "תחבורה סטנדרטית" כמו קורולה, טיפו, אוקטביה או אטראז' רחמנה ליצלן אני אמצא מישהו שהגיש את המבחן יותר כמו top gear ופחות כמו consumerreports.

יש אנשים שאוהבים נוטלה ויש כאלה שאוהבים שוקולד השחר, אני לא מבין למה גישה אחת יותר טובה מהשנייה. (ובשרשור הזה מסתבר כולם חוץ ממני אוהבים השחר)

אם זה לא הוט האץ' או רכב שטח זה חייב להישמע כמו spoken word? לא חושב.

 

אולי אני טועה

 

(או שוב מקשקש)

היום: ג'ימני 2024

בעבר: סיוויק 2002, פיקנטו 2011, בורה 2001, פאביה 2011, ייטי 2013, ג'ימני 2000, גטס 2008, ג'ימני 2008, סנדרו 2016, ג'ילי גיאומטרי C 2023

פורסם
האוקטביה לא אמינה הטיוטה מיושנת ופשוטה ככה שהם לא ממש מובילות הקטגוריה , אולי רק ביחס של עלות תמורה כשמדובר באוקטביה.

ברגע שהמחיר יורד מהשוואה יש משפחתיות עדיפות , למשל C של מרצדס או ה3 של ב מ וו ואולי גם ה250 של לקסוס יש הרבה משפחתיות עדיפות פחות טובות מהם 308SW או הפוקוס החדשה ו המגאן DCI סטישן, אופל ברלינה . כל אלה ועוד רבים עולים על הקורולה שכל יתרונה הוא שורת לדים ותדמית של אמינות.

לגבי האוקטביה בהחלט משפחתית ראויה אך לא אמינה .

מרצדס c כמשפחתית ?

מקורי אתה.

ולפי מה קבעת ואיך קבעת חד משמעית שהאוקטביה אינה אמינה ?

יש לך את נתוני התביעות כלפי היצרן ?

אתה מחובר למחשבי מחלקת השירות של צ'מפיון ?

להבא חסוך מאיתנו את תובנותיך.

או שתגבה אותן בנתונים.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

פורסם
מצטרף לשאלה.

 

לדעתי, אף משפחתית לא מתקרבת לאוקטביה 1.4 בשילוב של שימושיות, ביצועים ויכולת דינמית בתמורה למחיר ממוצע כל כך.

 

אל תשווה גולף/אסטרה/סיד וכיו"ב כי אלו קומפקטיות ולא משפחתיות.

שקודה אוקטביה בדיוק כמו גולף,אסטרה,סיד וכיו"ב מכונית מקטגוריה C, כלומר משפחתית קטנה (מה שבארץ קוראים משפחתית)

 

כי המיצובישי זו זקנה שעברה כבר כמה סדרות בוטוקס, הזרקות ומתיחות עור אצל פלסטיקאים די בינוניים והגיע זמנה לצאת לפנסיה.

הטיפו לעומתה מכונית חדשה שנותנת, בלי שום יומרות, את מה שהיא תוכננה לתת. מכונית בסיסית אבל מודרנית.

 

נכון, ובכל זאת לנסר מכונית פשוט טובה יותר מטיפו פחות או יותר בכל פרמטר. חדשה/ישנה זה עינין פילוסופי, טיפו כאמור לא שיא הטכנולוגיה. אני נהגתי על לנסר אחרי מתיחת פנים (זאת שהגיעה בשבועות האחרונים), היא לגמרי לא כזאת רעה כמו המקלה של הפורום שרה (חלק אני בטוח לא בחנו את הרכב אפילו). מדובר ברכב מאובזר, עם מנוע טוב, גיהוץ יוצא דופן לקטגוריה, היא באמת משייטת מעולה וכמעט בכל מהירות שתרצה, כל זה בשקט ונוחות. נכון, לא רכב לחובב רכב מושבע שאוהב לתקוף פניות בגלל כיול מתלים רך, תמיכה צידית לוקה בחסר במושבים והגה לא אינפורמטיבי. אבל האם טיפו היא מכונת נהיגה עבור חובב הגה מושבע?

אני חושב שלנסר זה רכב יותר מראוי למחיר שלו, זה רכב שיכול להתאים לישראלי הממוצע שמחפש אבזור עשיר במחיר נמוך יחסית. אני חושב שזה רכב היחיד בקטגוריה C שמציע רמת אבזור ומנוע כזה במחיר כזה. ואיכות חומרים ממש לא גרועה כמו שמדברים פה. יש הרבה יותר פלסטיק רך ונעים למגע מאשר באוקטביה, זה כולל דיפוני דלתות (באוקטביה זה פלסטיק קשיח חלול לפחות בדגם הבסיסי). אוקטביה רכב יותר טוב כמכלול של כל השיקלולים, אבל גם יקר בהרבה והרבה פחות מאובזר בגירסאות הבסיסיות וגם יש שאלות של אמינות לטווח ארוך במכלולים כמו DSG7 ומנועי טורבו (הבנתי שגם קטני נפח הנוכחיים בסביבות 100K מתחילים לאכול שמן בצורה משמעותית).

 

לא אומר רוצו לקנות מיצובישי, כי בעצמי הייתי מעדיף לשלם יותר ולקנות רכב אירופאי. אבל מי שהולך לקנות טיפו, יש אופציות לדעתי עדיפות בהרבה במחיר קרוב מאוד.

אבל אם הייתי מוגבל בתקציב והייתי צריך רכב בסביבות 100~110K, הייתי מוסיף קצת ולוקח את המיצובישי כמובן.

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

פורסם
נאמר לי מספר פעמים בחיי הארוכים שאני מדבר הרבה

להבא אדע לדבר פחות כאשר התגובה שיש לי היא לא "OMG איזה מבחן

 

טעות בידך,

אני לא מחפש תפיחה על השכם מאף אחד. מודה, נעים מאוד לשמוע מחמאות - אבל חשוב יותר לשמוע ביקורת - כי ככה אני אדע במה אפשר לשפר.

 

כשנשאלו פה ובמקומות אחרים שאלות ענייניות הן נענו ברצינות ויסודיות.

גם שאלות ענייניות או ביקורת שרצון אמיתי וכנה בצידה תזכה להתייחסות הכי אישית ורצינית. אבל,

אם אתה מגיב באופן לא ראוי ומזלזל, כולל לכנות את הכתבה הזו כפרסומון, אני מחטיף חזרה.

 

יש מכוניות בהן יש שאר רוח, במכוניות האלו ממש כפי שחווית הנהיגה מהנה, כך חווית הכתיבה וכן, גם הקריאה.

יש כאלו שלא, הן מכשיר פונקציונלי, יעיל, לא מעורר השראה וכך הוא גם מתואר. בעיני, חשוב יותר עבור הקורא פה לדעת מה מקבלים תמורת השקלים, איך השימושיות של המושב האחורי, מה מפתח תא המטען ונוחות בד המושב ולא משקל ההגה ברגע העברת המשקל, שערות העורף שסומרות בתאוצות ביניים או דיוק הפנייה תחת בלימה.

 

שורה תחתונה:

אם מתנהל פה שיח - אהלן וסהלן

אם אנחנו בעניין של השמצות - לא איתי

יקירתי, לפני שאת מדברת סרה באלפא שלי, בואי נזכור שגם לך יש כמה ימים בחודש שאת דולפת ומושבתת.

טל שביט (1955-2011), האיש הטוב והנפלא שרכב היישר אל גן העדן.

פורסם

להבא אדע לדבר פחות כאשר התגובה שיש לי היא לא "OMG איזה מבחן מגניב"...

זה לא עניין של כמות...

 

...יש אנשים שאוהבים נוטלה ויש כאלה שאוהבים שוקולד השחר, אני לא מבין למה גישה אחת יותר טובה מהשנייה. (ובשרשור הזה מסתבר כולם חוץ ממני אוהבים השחר)...

 

 

אולי אני טועה (או שוב מקשקש)

 

גם טועה, גם מקשקש!

 

אתה אוהב נוטלה? סבבה.

קינן אוהב השחר? גם סבבה.

 

רק מה שאתה כתבת זה שבגלל שקינן לא אוהב את מה שאתה אוהב, אז הוא שליח היבואן שמפרסם השחר וזאת התנהגות מגעילה.

 

 

 

יח"צ? פרסומון?

כאמור, קשקוש בלבוש!

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

פורסם (נערך)
מרצדס c כמשפחתית ?

מקורי אתה.

ולפי מה קבעת ואיך קבעת חד משמעית שהאוקטביה אינה אמינה ?

יש לך את נתוני התביעות כלפי היצרן ?

אתה מחובר למחשבי מחלקת השירות של צ'מפיון ?

להבא חסוך מאיתנו את תובנותיך.

או שתגבה אותן בנתונים.

מרצדס C היא משפחתית .

לא אין לי אבל תקרא בפורום הרבה על השילוב הקטלני של TSI +DSG ובכלל היו לי כמה VAG האחרונה עד לפני 2 חודשים שכולם היו לא אמינים ממותגים שונים.

כן 2 חברים יועצים ו2 וסוכני מכירות מתוסכלים שבעצמם מודים ממדובר רכבים לא אמינים, פעם אחרונה שהחלפתי קלאצים אמרתי להם אני מקווה שלא אחזור הם צחקו.

האוקטביה אמינה בדיוק כמו כל רכב עם גיר DSG שזה אומר לא.

הטעם הישראלי במכוניות לא משקף שום דבר.

עריכה אחרונה על ידי shaulc
פורסם

אגב, מרצדס C באמת משפחתית מבחינת קטגוריה, זה רכב בקטגוריה D. בארץ קוראים לזה מנהלים (כי כל אחד רוצה להרגיש את עצמו חשוב ומנהל), אבל זה משפחתית לפי הגודל. לפי המחיר מרצדס C זה באמת רכב מנהלים.

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

פורסם
אם מתנהל פה שיח - אהלן וסהלן

אם אנחנו בעניין של השמצות - לא איתי

 

סמוך עלי שאם הייתי רוצה להשמיץ אז הייתי מוצא את הדרך שלי לקבל התראה.

כתבתי מה שכתבתי בתור ניסיון לתת ביקורת בונה, כן גם הכינוי פרסומון שנתפס אצל חלק מהאנשים פה כאילו מינימום דיברתי על תחום העיסוק של אמך.

אני אבהיר - סגנון כתיבה של פרסומון לא בהכרח אומר שקיבלת מעטפה מהיבואן בתא הכפפות או שכתבת מה שכתבת כדי להתחנף אליהם כדי למצוא מעטפה כזאת בפעם הבאה.

הכוונה היא שזה משהו שלגמרי יכול להחליף את מה שהם מדפיסים בפרוספקטים שלהם, לא בגלל המחמאות אלא צורת הכתיבה שנראית כאילו זה פרשנות מרובת מילים של המפרט הטכני. (spoken word שכזה)

להלן מספר דוגמאות:

262 מילים בתחילת הכתבה על זה ששוק הרכב הישראלי דפוק מיסודו והכל פה יקר - אנחנו יודעים, לא צריך לזרות מלח על הפצעים, ביאסת לי את היום עוד לפני שנכנסתי לעומק המבחן

פסקה על FCA - את מי זה מעניין מה רשום על סלילי ההצתה?

"עם 520 ליטרים תא המטען לא מרשים רק על הנייר אלא מספק המון מקום ופתח ההטענה עצמו גדול מאוד ונוח לשימוש." אוקיי ובעברית פרקטית? עגלה מקופלת נכנס? כמה מזוודות אפשר להכניס? למה אין השוואה לאבטיח?

קהל היעד של הרכב - משפחות צעירות - למה אין חצי מילה על עיגוני איזופיקס או כמה קל להכניס ולהוציא ילד מבוסטר במושב האחורי?

 

לא בדקתי אז תסלח לי על חוסר דיוק - 99% מהרכבים שנמכרים בארץ הם משעממים, אפורים ומנסים לשחזר את ההצלחה של קורולה/ספורטאז'/פיקנטו, אני בטוח שלצפות בפרק של משחקי הכס זה הרבה יותר מרגש מהצורך לעשות מבחן רכב על האימפרזה החדשה ולדווח כמה אפרורית היא, אבל גם את זה אפשר לעשות עם טיפ-טיפה של fun, לא יודע, משהו שונה כמו הג'ירפה במושב האחורי שהחבר'ה ב icar דוחפים לכל מבחן.

אפרופו icar, פבל עשה אחלה מבחן לאותו רכב משעמם שאנחנו מדברים עליו פה. סרטון באורך שש וחצי דקות זה לדעתי אחד היותר ארוכים שלהם - בדרך כלל סביב 3 דקות - וצפיתי בו בלי להשתעמם ולהירדם משום מה. מה הוא עשה שונה מהמבחן הזה?

 

אם גם את מה שכתבתי עכשיו אתה תקבל בתור ניסיון להשמיץ, להעליב או לא יודע מה אז אני באמת לא יודע מה אני עושה לא נכון.

היום: ג'ימני 2024

בעבר: סיוויק 2002, פיקנטו 2011, בורה 2001, פאביה 2011, ייטי 2013, ג'ימני 2000, גטס 2008, ג'ימני 2008, סנדרו 2016, ג'ילי גיאומטרי C 2023

פורסם

 

חדשה/ישנה זה עינין פילוסופי,

 

לא...זה עניין של שנת השקה. אין שום דבר פילוסופי בשנת הלידה שלך.

זה מצביע על הטכנולוגיה שהייתה זמינה באותה העת. זה לא אומר שמכונית שהושקה ב2016 היא מתוחכמת יותר בהכרח ממכונית שהשוקה ב2014, אבל זה אומר שהטכנולוגיה שהייתה זמינה ליצרן ב2016 הייתה טובה יותר, ולכן קיים הסיכוי שגם המכונית תהיה טובה ומתקדמת יותר.


×
×
  • תוכן חדש...