Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4187 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם (נערך)

בוקר טוב

 

בחודשים האחרונים אני ער לתופעה מרגיזה, במיוחד בתוך העיר, אבל גם מחוצה לה, שבה אנשים נוהגים בשעות החשיכה ללא אורות. בהתחלה הייתי נתקל בתופעה פה ושם אבל בזמן האחרון זה כמו מגיפה. בכל ערב בו אני מוציא את הכלב לטיול בן שעה אני נתקל לפחות בשניים שלושה רכבים ללא אורות (ולא חונים...

עריכה אחרונה על ידי rlevari
Typo
  • תגובות 46
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

אתה מזכיר משהו, כל פעם שאני נוסע בדרכי הארץ ואני נתקל שרכב שנוסע ללא אורות בלילה(לרוב זה בעיר) אני תמיד מסמן לה(95% נהגות). ותנחש מה... הן לא מבינות מה אני רוצה מהן, אז יבוא יום ואני פשוט ישים פס ולא יעשה כלום.

פורסם

אני נתקל בגל של בעלי יונדאי ix35 החדשה שגם בלילה נוסעים עם drl בלבד.

שברולט אופטרה 07 > קיה פורטה 10 > קיה פורטה 11 > ניסאן סנטרה 17 > קיה ריו 18 > סיאט איביזה 12 > סיאט ארונה 21

פורסם

זה לא רק DRL. זה גם לוח שעונים צבעוני ומואר, שגורם לאנשים לא לשים לב שבחוץ פחות מואר...

לא שאני מצדיק כמובן, נהג ששם לב למה שקורה סביבו ולא עסוק במערכת שמע/טלפון, מייד מבחין.

-----------------------------

לא אפוי, לא כפוי, לא צפוי, לא רפוי ולא שפוי 

פורסם

אני בחודש האחרון הערתי לפחות ל3-4 רכבים על אורות,רובם הבינו.

לפעמים בגלל תאורת חוץ הדרך מוארת יחסית ולכן כניראה אנשים לא שמים לב.

היום: סיטרואן c3 2026 / סיטרואן c3 2024

פעם: פיאט דובלו 2002, פיאט פנדה 2011, רנו קליאו 2012, סיטרואן קקטוס 2016, מיצובישי ספייס סטאר 2014, רנו קליאו 2022.

פורסם

זה הכל קשור לאותו נושא, ההדרדרות הכללית של רמת הנהגים ביחס לדורות עברו.

 

כמו אי שימוש באיתות, חוסר שמירה על הנתיב ועוד רעות חולות שהשתלטו על הנהג הישראלי. תוסיפו לזה את מימד ה"נני קאר" (המכונית שנוהגת עבורך) שהולך ותופח + גוזלי תשומת לב חיצוניים כמו סמארטפונים ומולטימדיה שלא היו פעם, ותקבלו מתכון לאסון.

פורסם

אתמול היה מצחיק.

 

נוסעת מישהי בלקסוס חדשה, בלי אורות, מדברת בהתלהבות בסלולרי.

לקח לי שתי דקות רק לקבל את תשומת ליבה בפקק.

אח"כ היתה לי עוד דקה בידור לראות אותה מפעילה מגבים, מכבה את כל האורות, מדליקה, מגבים, מכבה... בסוף סגרה על עצמה בלי מגבים, אורות חנייה ופנסי ערפל...

 

זה הכל קשור לאותו נושא, ההדרדרות הכללית של רמת הנהגים ביחס לדורות עברו.

 

למה אתה חושב שפעם נהגו יותר טוב?

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם

^

כי אני מספיק זקן לזכור את זה. וזה לא שנהגו יותר טוב, אלא פחות רע.

 

זה קשור גם לרמה הכללית של האוכלוסיה שירדה, אבל פה אני עוצר, כי יתחיל דיון שאין לו סוף וכנראה שקשר מועט לפורום מכוניות.

פורסם
אתה מזכיר משהו, כל פעם שאני נוסע בדרכי הארץ ואני נתקל שרכב שנוסע ללא אורות בלילה(לרוב זה בעיר) אני תמיד מסמן לה(95% נהגות). ותנחש מה... הן לא מבינות מה אני רוצה מהן, אז יבוא יום ואני פשוט ישים פס ולא יעשה כלום.

 

כל הכבוד לך, אני כבר התיאשתי לסמן להם.

 

אכן, שמתי לב לתופעה הזאת וכל יום יש נהגים כאלה. מיילא מרגיז, אני למדתי לא להתרגז על הכביש, אבל זה מסוכן. במיוחד רכב בצבע כהה ועוד ללא אורות - פשוט לא רואים אותו.

אבל זה לא המקרה היחיד, יש כאלה שיש להם DRL אז הם לא טורחים להפעיל אורות, אבל DRL מפעיל רק את הפנסים הראשיים ולא את הבקליות, אז מאחור הראות מוגבלת. חבל שאין אכיפה. אגב, משום מה מרבית הרכבים שנוסעים ללא אורות ממה שאני רואה זה פריוס.

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

פורסם

אני דווקא חושב שה"אשם" הוא כן טכנולוגי - לוח שעונים מואר כל הזמן.

הפיתרון הכי טוב לדעתי זה חיישני אורות ולשים את המתג על אוט' כל הזמן.

פורסם (נערך)

מה זה הזלזול הנוראי הזה באינטילגנציה האנושית??

היום יותר אנשים שוכחים להדליק אורות בגלל שתי סיבות עיקריות. הראשונה היא ה-DRL שמאירים חזק ומבלבלים חלק גדול מהנהגים שפשוט טרם הסתגלו לזה. השניה היא לוחות המחוונים, שהיום, בדיוק לעבר, מוארים תמיד - שוב, אנשים התרגלו שלוח מחוונים מואר משמעו אורות דולקים. זה, יחד עם ה-DRL מבלבל. על אחת כמה וכמה בתוך העיר, כשגם בחוץ מואר יחסית.

 

לי קרה מספר פעמים ששכחתי להדליק אורות, זה תמיד קרה בתוך העיר ותמיד שמתי לב לזה כי ראיתי שלוח המחוונים שלי חשוך, אם הוא היה מואר יש סיכוי טוב שהייתי ממשיך לנסוע עוד הרבה זמן בלי אורות. וזה היה בתקופה שלא ידעו מה זה סמארטפון (מה גם שכשאני נוהג, אני נוהג ולא מתעסק בדברים אחרים).

 

אבל זה לא המקרה היחיד, יש כאלה שיש להם DRL אז הם לא טורחים להפעיל אורות, אבל DRL מפעיל רק את הפנסים הראשיים ולא את הבקליות, אז מאחור הראות מוגבלת. חבל שאין אכיפה. אגב, משום מה מרבית הרכבים שנוסעים ללא אורות ממה שאני רואה זה פריוס.

 

ה-DRL לא מפעיל את הפנסים הראשיים, הוא מפעיל את ה-DRL. ברוב המכוניות (ראיתי סידור אחר רק בספורטאז' אורבן, זה בלי הלדים) הם פנסים ייעודיים שמאירים בצורה מפוזרת (כמו נורה בבית) ולא מפיצים אור מכוון (כמו פנס באוטו). אלה שני דברים שונים לגמרי.

עריכה אחרונה על ידי Spire

Ford Focus estate ; Subaru XV


×
×
  • תוכן חדש...