Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4515 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום לכולם

לפני כחודש וחצי לערך קיבלתי את רכבי החדש(איביזה 14) והייתי רוצה להגן ולשמר את הצבע תוך מענק מראה טוב.

רציתי לדעת מה השלבים שעליי לבצע?

אני חשבתי על פלסטלינה(בגלל החודש וחצי..) ולאחר מכן אוטם(ואולי ווקס עליו?)

אני מאוד מתלבט בין מספר אוטמים, ביצעתי עליהם חיפוש ועדיין לא הבנתי מה עדיף(בנוסף החיפוש בפורום לא עובד).

1. מנזרנה PL

2. jetseal 109

3. opti seal

מה שחשוב לי הוא: הגנה מירבית על הצבע, מראה, עמידות לאורך זמן.

אני מודע להפרש המחירים, השאלה אם יש הבדל באיכות בין הגטסיל למנזרנה למשל.. או האופטי סיל וכו.

אני יודע שהאופטי סיל יותר קל לשימוש אך זה לא משמעותי פעם במספר חודשים.

בקיצור אשמח למאפיינים שלהם, להמלצות, דעות, וכל דבר שיכול לעזור.(לכמה רכבים כל אחד מספיק לדוגמה)

 

 

תודה רבה

  • תגובות 57
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

הפלסטלינה הכרחית ומאוד כדאי לא לוותר על השלב הזה.

המנזרנה PL הוא אחד האוטמים היותר טובים ועמידים שיש, לדעתי ברמת עמידות שלו יש את הP1000K אבל הוא לא נמכר בארץ.

האופטי סיל מנסיוני איתו מספיק לכמות מאוד גדולה של רכבים, אבל לא עמיד ברמה של המנזרנה והאחרים שצויינו.

פורסם

אני מציע לך להסתכל על החומרים של NANOLEX,הם עדיפים בהרבה בכל הקשור להגנה/עמידות מהחומרים שרשמת,והם לא יקרים.

הם משווקים גם בארץ עי יעקב אלטר וברוב החנויות מחול.

פורסם

תודה על ההתייחסות.

אכן האופטי סיל ירד מהפרק למרות היתרונות שלו(קלות שימוש-מול איכות החומר ובגלל ההבדל הקטן במחיר לעומת המנזרנה).

לגבי ננולקס, אני לא מכיר את החברה אשמח לדגמים, מקומות לרכישה וכדומה, תודה.

ההיתלבטות היא בין המנזרנה לגט סיל 109, יש מישהו שיכול לחוות עליהם דעה אחד מול השני?

מה לדעתכם עדיף?(אני נוטה למנזרנה) נראה יותר טוב על רכב לבן?

לגבי היישום הרכב יהיה בערך חודשיים פלוס ללא הגנה, מה לדעתכם עליי לעשות?

עוד משהו חוץ מפלסטלינה?

אוליי להוריד שכבות הגנה שבאות מהמפעל?

שאלה נוספת, האם ווקס (למשל של סונקס) על האוטם ישפר את הברק/חמימות?

תודה.

פורסם

אצלי לאחר הכנה טובה של הקרקע האופטי מחזיק ארבעה חודשים באופן חזק מאוד, שוטף אחת לשבועיים (בחודשים האחרונים) עם onr, ונוסע לא מעט בדרכים.

ממליץ לחשוב עליו שוב.

מבחינת מראה, כולם יתנו לך פחות או יותר את אותו הגלוס, הכל עניין של מצב הפח.

מעבר לפלסטלינה, תמיד כדאי לנקות היטב את הפח לפני ההגנה עם Panel wipe או ipa, לבונד מירבי של מה שתחליט למרוח על הרכב.

בהצלחה + תמונות. :)

"יאללה בירי".

פורסם

למישהו יש המלצה לחומר אחר אוליי?

עד כה מה שהבנתי הוא שהמראה של האופטי סיל חלבי יותר ונוצן יותר עומק ואילו ההגנה שלו פתוחה יותר.

אין חומר שמשלב בינהם?

מה עם החומרים של auto finesse?

פורסם

נתתי לך כמה תשובות באישי לבקשתך.

 

בכל אופן בדוק בלוחות יש שם לפעמים מוצרים מעניינים

יכול להיות שזה ייתן לך מענה לטווח הקרוב עד שתתעמק יותר מתחום. (אני טוען שלא חייבים תמיד לתחיל מגבוה אפשר בשלבים)

פורסם

אהלן שי,אשתדל להתייחס לכל המוצרים שציינת בשאלות שלך ואמליץ לך על עוד מוצר שאולי יקרוץ לך.

JETSEAL VS MENZERNA PL - לשניהם יישום דומה מאוד ועמידות גבוהה למרות שעל פי נתוני היצרן ג'ט סיל מחזיק מעמד קצת יותר זמן (בערך חודשיים יותר) ובסך הכל מדובר על הגנה של 4-8 חודשים תלוי במוצר ובאופן השטיפות שתבצע. כמו כן את הג'ט סיל ניתן למרוח גם על שמשות הרכב .(כנראה אפשרי גם עם מנזרנה אך שוב לא על פי הצהרות יצרן).

אופטי סיל- האוטם הכי קל לעבודה בתחום הדיטיילינג.למרות מה שנאמר פה הוא יכול לכסות די הרבה רכבים (כעשרה על פי ניסיון אישי) נותן בידינג, שיטינג וברק. אך עמידותו היא כשלושה חודשים.

auto finesse tough coat- אוטם מצוין,גם אתו היישום נורא קל ומהיר. עמידות של כ4-6 חודשים

gtechniq exo v2 - הרשאתי לעצמי להמליץ לך על אוטם שלטעמי הטוב ביותר שקיים היום בשוק. ראשית נתחיל בעמידות שהיא כמעט שנתיים ולפעמים גם יותר. המוצר הכי הידרופובי מהרשימה וכנראה בין חמשת המובילים בתחום. מקנה ברק ועומק מהמם. אם אתה לא שם COATING על רכב חדש, זה המוצר שהייתי ממליץ עליו.

 

לגבי התהליך- לפני השמה של חומר איטום כלשהו מומלץ לבצע שטיפה יסודית, הסרת מזהים (פלסטלינה,ממיסי זפת, ממיסי מתכת) שטיפה חוזרת ומעבר עם IPA . כך תבטיח היצמדות טובה של האוטם, בידינג ושיטינג יותר טובים וזמן הגנה גבוה יותר. בהצלחה!!

 

אלי.

פורסם

אלי שלום,

 

 

ומה אתה אומר על לשלב את שני העולמות ביחד כפי שעשיתי אצלי לפני שבועיים

מנזרנה & אופטיסיל?

 

 

האמת גם אני חושב על מעבר לציפוי תמידי (שנים) אבל אני לא מספיק מנוסה ביישום כזה.

ולאחר מכן לשחק מעליו (במידה וניתן?) ווקסים מקרנובה להשלמת הברק אחת לכמה חודשים.

פורסם

צהריים טובים עופר.

 

לטעמי אין הצדקה למרוח אוטם על אוטם, אך אני מבין שאתה עושה זאת מטעמים של נוחות וקבלת אפקט שאינך מקבל עם המנזרנה.

במקום זאת, אני הייתי משלים את הפעולה הזאת עם ווקס או אפילו ווקס מהיר כמו INSTAWAX או BUTTER WET WAX. תקבל אפקט הרבה יותר יפה ובאותה קלות עבודה (רק מרווחי היישום יקטנו).

 

לגבי יישום של ציפוי, אם יש כאן בפורום משתמש ביתי שמנוסה מספיק כדי להתנסות בציפוי כזה, זה אתה.

לא תהיה לך כל בעיה למרוח ציפוי כזה על רכב שלם. רק לוודא שעובדים במקום מוצל ותאורה טובה.

על ציפוי C1 ניתן למרוח ווקסים מבוססי קארנובה, אין עם זה בעיה כלל.

 

אלי.

פורסם

אלי תודה רבה על התגובה, העשרת הידע והעלאת אופצייה נוספת.

הייתי מאוד שמח ליישם את הV2 אך קצת מרתיע ליישם משהו שיחזיק לשנתיים ללא הכנה מדוקדקת.

כרגע כנראה שאלך על המנזרנה התגובות עליו ברשת טובות יותר(מהגטסיל).

מצד שני מאוד קורץ קלות השימוש של הספריי, אך זה כבר החלטה שלי.

החששות שלי עם המנזרנה זה שלפי התגובות לא מקבל עליו ווקס, בנוסף מראה לא עמוק/חם-חלבי.

שאלה נוספת נאמר שלאחר שלושה חודשים אני רוצה לעשות שכבה נוספת של אוטם מה התהליך?(למרות שלא כולו ירד)

ואם אני רוצה לעשות שתי שכבות מה התהליך?

תודה רבה.

פורסם

בעיקרון תצטרך לעבור עם IPA על הרכב על מנת להסיר את האוטם ולאחריו למרוח את האוטם מחדש.

אם תרצה לעשות שתי שכבות (למרות שאין באמת צורך) תצטרך למרוח אותם במרווח של עד 24 שעות אחת אחרי השניה.

 

אם כבר אתה הולך על מרווחים של שלושה חודשים אז למה שלא תמרח ווקס טוב? רוב הווקסים האיכותיים מחזיקים 3 חודשים בלי מאמץ ונותנים מראה הרבה יותר עמוק וחם מאוטם צבע מקביל.

 

אלי

פורסם
צהריים טובים עופר.

 

לטעמי אין הצדקה למרוח אוטם על אוטם, אך אני מבין שאתה עושה זאת מטעמים של נוחות וקבלת אפקט שאינך מקבל עם המנזרנה.

במקום זאת, אני הייתי משלים את הפעולה הזאת עם ווקס או אפילו ווקס מהיר כמו INSTAWAX או BUTTER WET WAX. תקבל אפקט הרבה יותר יפה ובאותה קלות עבודה (רק מרווחי היישום יקטנו).

 

לגבי יישום של ציפוי, אם יש כאן בפורום משתמש ביתי שמנוסה מספיק כדי להתנסות בציפוי כזה, זה אתה.

לא תהיה לך כל בעיה למרוח ציפוי כזה על רכב שלם. רק לוודא שעובדים במקום מוצל ותאורה טובה.

על ציפוי C1 ניתן למרוח ווקסים מבוססי קארנובה, אין עם זה בעיה כלל.

 

אלי.

 

 

שלום אלי,

 

תודה על המחמאה, אבל כוונתי לא הובנה כראוי. אולי לא התנסיתי בציפויים מסוג זה אבל הבעיה

היותר גדולה שלי זה חוסר מקום מקורה/סגור ליישם פעולה כזו. לעשות בחוץ זה לא אידיאלי

ולא נכון מבחינת מזהמים (אבק/חול ממכוניות נוסעות וכד') שיש באוויר שיגרמו לנזק בציפוי (שהוא תמידי) יותר מאשר תועלת. לכן כרגע זה ידחה. שוב לא מפחד לעשות את זה,בעתיד איישם את זה.

 

 

בכל אופן עשיתי טיפול על שני רכבים בבית. הרכבים די ישנים יחסית משיקולים כאלו או אחרי(שזה לא המקום לפרט אותם) לכן אני משחק איתם מעט. על הרכב של הבן יישמתי אופטיסיל (אחרי פלסטלינה +פוליש פיניש כמובן)

ועל קטע אחד (בג'אז) יישמתי מנזרנה לפני אופטיסיל –היו הבדלים גדוליםביותר. במקום שיישמתי מנזרנה קיבלתי משטח חלק ונעים למגע. באופטיסיל,לא.

 

על רכב שני יישמתי 2 ידיים מנזרנה בהפרש יום +אופטיסיל גם פעמייםבהפרש של יום על כל הרכב.

קיבלתי מראה שלא ניתן לקבל רק עם מנזרנה –ברק וחיים לצבע.

 

באותו מעמד ניסיתי על כנף למרוח אחרי מנזרנה ווקס "דודו ג'ויס" –היישום קשה ומצריך מריחה עם אצבעות/ידיים בצורת לטיפה(ווקס קשה עקב קרנובה) לכן וויתרתי על זה, לא בגלל חוסר בזמן אלא חוסר מקום מקורה שמאפשר לעבוד בנחת בלי "עיניים בולשות"

 

 

כאמור בגלל שאני אוהב לשחק עם ווקסים כל כמה שבועות (מעדיף את האפקט שלהם בוהק קריסטלי) עדיף מבחינתי לעבור

לציפוי איכותי ואז לתת מרווח זמן ואפשריות של מריחת ווקסים מסוגים שונים בלי פחד. מעשה היום אני עושה את זה, מורח פעם ווקס של מגווירס,פעם קארפלן מהול במים,שמפואים מסוגים שונים וכד'- אבל יכול שתהליך זה גם עושה נזק בהורדת אוטם הצבע בשכבה הראשונה.


×
×
  • תוכן חדש...