Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5013 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום לכולם וחג שמח,

 

בתקופה האחרונה אני מתעניין בייבוא אישי של רכב, בינתיים אני מנסה להבין את העיקרון שבדבר.

 

צצו לי כמה שאלות -

 

1. יש אפשרות לייבא רכב שעבר תאונה (לא משנה באיזו רמה - אבל ברמה שאפשר להחזירו לכשירות ללא הרבה בעיות)?

 

2. קראתי באתר של משרד התחבורה שכלי רכב שהיבואן ערך להם רישום אינם חייבים באישור ממנו. האם לפי מה שרשום אני יכול לייבא תיאורטית 308 עם מנוע דיזל אוטומטית? אני אצרף את הרישום של ה-308 לשנת 2012.

 

3. כללית וכלכלית - למה לא משתלם לייבא רכבים "רגילים" בייבוא אישי?

 

4. כאשר קונים רכב חדש מחו"ל, חייבים לשלם את המיסים על הרכב עבור המדינה בה נרכש הרכב? אין אפשרות (כמו בארץ) לרכוש את הרכב ללא מיסים לצורך ייצוא?

 

5. אם רוכשים משומש כדאי להזדכות על המע"מ בארץ המוצא? הדבר יוריד מסכום הקנייה ויתבטא במס מופחת פה בארץ?

 

6. מסי הקנייה המקסימליים עבור מדינות איתן יש הסכמי סחר הוא 112%. זה כולל את כל המיסים? מכס +מס קנייה + מע"מ?

 

תודה מראש,

 

אלעד

הוראת רישום 308 2012.pdf

צביעות היא נגע רע! היזהרו מאלו שיחייכו אליכם היום ומחר יתקעו לכם סכין בגב

מחפש רכב פיג'ו עם מנוע 1.5 דיזל תקול למכירה

פורסם

1. יש אפשרות לייבא רכב שעבר תאונה (לא משנה באיזו רמה - אבל ברמה שאפשר להחזירו לכשירות ללא הרבה בעיות)?

 

אם יתברר למשרד התחבורה כי הרכב עבר תאונה כלשהי, הוא יאסר ליבוא (אלא כחלקי חילוף בלבד). הכוונה שלהם למנוע יבוא רכבים שירדו מהכביש (salvage). כל תאונה שמספיק רצינית כדי שתדווח לרשויות, מעמידה את הרכב תחת חשד מספיק כדי שהם לא ירצו להתעסק איתו.

 

2. קראתי באתר של משרד התחבורה שכלי רכב שהיבואן ערך להם רישום אינם חייבים באישור ממנו. האם לפי מה שרשום אני יכול לייבא תיאורטית 308 עם מנוע דיזל אוטומטית? אני אצרף את הרישום של ה-308 לשנת 2012.

 

אם מתקיים יבוא סדיר של הדגם הספציפי והמפרט הוא זהה מבחינת אבזרי בטיחות, תיבת הילוכים, מזגן וכד׳ (לא אבזור), הרכב לא ידרוש היתר יבוא.

במצב כזה (תיאורטית) הרכב יוכל להכנס ישירות למכס.

ובכל זאת, היות ובמידה וחל שיבוש, הנזק עלול להיות יקר, עדיף לבקש ממשרד התחבורה היתר יבוא בהליך רגיל ולתת להם לקבוע אם יש בו צורך.

 

3. כללית וכלכלית - למה לא משתלם לייבא רכבים "רגילים" בייבוא אישי?

 

כי העלויות הקבועות (ביטוח, הובלה, מיסי נמל וכד׳) קבועים. ככל שהרכב זול יותר הם מהווים נטל כבד יותר על עלות העיסקה הכוללת.

 

6. מסי הקנייה המקסימליים עבור מדינות איתן יש הסכמי סחר הוא 112%. זה כולל את כל המיסים? מכס +מס קנייה + מע"מ?

 

לא. זו עלות המכס בלבד.

You can always count on Americans to do the right thing - after they've tried everything else.

W. Churchill

פורסם

6. מסי הקנייה המקסימליים עבור מדינות איתן יש הסכמי סחר הוא 112%. זה כולל את כל המיסים? מכס +מס קנייה + מע"מ?

 

כן זה כולל את כל המיסים ולא כפי שכתב YNV.

רק תיקון קטן. בעקבות עליית המע"מ, השתנה שיעור המיסים והוא עומד כיום על כ-113 אחוז. (ברכב היברידי עם ציון ירוק 1 או 2, המיסים הכוללים הם 51 אחוז).

לאחר חישוב מיסים, מבצעים הפחתה בשקלים עבור ציון ירוק ואיבזור בטיחות וכד'. הפחתה זו נעה בין אפס ל-19,000 ש"ח. (אין הפחתות לרכב היברידי בעל ציון ירוק 1 או 2).

פורסם

תודה על התשובות.

 

הכוונה ברכב אחרי תאונה, אני מתכוון ברכבים שהנזק הוא קוסמטי, מקסימום החלפת דלתות.

מה עם האפשרות לקנות בזול ולתקן בחו"ל? משתלם יותר?

 

נכון להיום היבואן לא מוכר את ה-308 דיזל בכלל. אבל הוא הכניס אותם בהוראת הרישום.

זה אומר שאפשר לייבא ללא אישור?

 

 

בנוגע לשינוע הרכב, מה האופציה הכי זולה בדרך כלל? יש את האופציה לנסוע עם הרכב באירופה עד נגיד יוון ומשם להשיט את הרכב במעבורת? איך מתנהגים במקרה הזה עם המכס? עוברים במסלול האדום?

 

אלעד

צביעות היא נגע רע! היזהרו מאלו שיחייכו אליכם היום ומחר יתקעו לכם סכין בגב

מחפש רכב פיג'ו עם מנוע 1.5 דיזל תקול למכירה

×
×
  • תוכן חדש...