Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5228 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
יש הבדל בין מכונית מהירה למהנה.

 

יש גם הבדל בין הגה לא מצוין לבין הגה חרא, ועל האמירה של ה"לא מי יודע מה מאוזנת" אני אפילו לא יודע מה להגיד מרוב שהיא מופרכת. מדובר במכונית שמסוגלת למהירויות פנייה היסטריות גם עבור מכוניות על מסוימות ובבטחון מלא. אם זה לא מאוזן אני לא יודע מה כן.

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

פורסם
יש הבדל בין מכונית מהירה למהנה.

 

משפט אחד שמסכם הכל. בגלל זה דרך אגב תמיד משעמם אותי לראות בתכנית "הילוך חמישי" הבריטית את ההשוואה של זמני ההקפה, זה נחמד אולי לדעת מי יכולה לנסוע מהר יותר אבל יותר חשוב לדעת מי מהנה יותר.

פורסם
אני עדיין לא עשיתי את זה. אבל זה בתוכניות לעתיד הקרוב. חברים שלי שביקרו אצל פאלמר טוענים לנסיעה בסדר גודל של מאות הקפות בסה"כ על כמה מסלולים שונים עם כמה מכוניות שונות (מהוט האצ' ועד למכוניות מירוץ. הם הוסיפו השנה גם אריאל אטום...) כשהעיקר הוא שהמדריכים לא מבקשים ממך להאט. כלומר - הם לא יושבים לך על הראש, אלא דווקא מעודדים אותך לתת בגז.

 

רוני

 

השנה הם שיפרו משמעותית את התוכניות דוקא בגלל שהורידו את ה911 (996 עם 320 כ"ס) והקליאו (נהניתי יותר בקליאו, ששופרו על ידי הסדנה שלהם). אמנם שתי מכונות התנהגות מרשימות, אך לעומת הקייטרהם והסינגל, אין מה להשוות.

 

 

לכל מי שהולך לשם, אני ממליץ בחום לבדוק מראש לאיזו קבוצה משייכים אתכם ומה סדר המכוניות בתוכנית, כל קבוצה מתחילה עם רכב אחר בלופ.

 

הקבוצה שלי התחילה קודם עם הדבר הזה-http://www.palmersport.com/palmerjaguarjp-lm.aspx

 

וזה פגם מעט בחוויה, מכיוון שלא היתה בניה של החוויה "מהקל אל הקשה".

 

אתה מגיע מוקדם בבוקר, עדיין חצי ישן אחרי שעתיים נסיעה, עוד לא התעוררת (למרות שחלק מהמדריכות בהחלט תורמות לעירנות) ואתה מתיישב על חתיכת פלסטיק, הקלאץ' קופץ לך 3-4 פעמים עד שאתה מצליח לצאת מהפיט, 3.0 ל' V6 על משקל כוסית מגרגר לך 20 ס"מ מהראש, מאיץ ל100 ב3.5 שניות וילד אנגלי בן 20 צורח עלייך בקשר לתת בגז.

 

 

הדיפנדר היה מיותר לחלוטין לדעתי- תנסו לשאול אם אפשר לוותר עליו בתמורה לעוד סיבובים על הקייטרהם (סיכוי קלוש מכיוון שהם נורא קשיחים מבחינת תנאים).

 

 

למי שדואג לגבי ההילוכים וישיבה בצד ימין, אין לכם מה. רק בקייטרהם יש מערכת הילוכים עם קלאץ' רגיל, אך תוך סיבוב אחד מתרגלים. מה גם שהכל באותו סדר, דוושת גז ברגל ימין, קלאץ בשמאל.

 

בשאר המכוניות, פליפ קטן עם יד ימין או שמאל ואתם כבר בהילוך הבא.

 

תהנו

פורסם
בGTR כמה שהM3 היא מכונת נהיגה מעולה אני חושב שהGTR תיתן לה פייט רציני אם לא תביס אותה.

.

 

הן מעולם לא היו מתחרות.

 

המתחרה הריאלית יותר מבית BMW תיהיה ה-M5, וגם שם ברוב הפרמטרים ה"סקסיים" (אחיזה,תאוצה וכו') ידה של ה-GTR תיהיה על העליונה, כי זו מכונית שנבנתה ל"מלחמה", גם ה-M3 וגם ה-M5 לא נבנו למטרה כזאת.

 

ב GTR ההגה חרא, והיא לא מי יודע מה מאוזנת ברמה של פורש או ב.מ.וו טובה.

 

נהגת על המכוניות שציינת?

ניתן לפנות אלי בה"פ לייעוץ בענייני יהלומים ותכשיטים

 

http://www.sheynjewellery.com.hk

פורסם

מספר הערות בנוסף לדברים שכתבו כאן אחרים:

1. תבדוק עם המסלול/קורס נהיגה שאליו אתה הולך (ישנם רבים!) אם הוא מציע לנהיגה רכבים עם הגה בצד שמאל, כמו בארץ, משום שרוב המכוניות במסלולים/בקורסים הללו הם עם ההגה בצד ימין (אנגליה), זו לא בעייה להתרגל לנהיגה עם ההגה 'בצד ההפוך' רק מה זה לוקח קצת זמן (מה שאין לך) ומכיוון שכך זה יפחית את מידת ההנאה שלך.

2. ישנם מסלולים/קורסים רבים שמציעים את הרכב שאתה מעוניין בו, אבל אם אין לך בעייה של תקציב (ההבדלים לא גדולים בכל מקרה, לפעמים ישנם אפילו 'הפתעות') הייתי מציע לך לנהוג על הפרארי 458 המדהימה או ה911 טורבו/ה911 GT3 שהפכו לדי נפוצות בקורסים מסוג זה באנגליה.

3. לחברה אחרים שמעוניינים לעשות קורסים מסוג זה הייתי מציע לעשות זאת בצרפת שבה הקורסים זולים מאשר באנגליה וכמובן ההגה 'בצד הנכון' או בגרמניה שבה היצע המכוניות רחב יותר.

תהנה!

פורסם
יש גם הבדל בין הגה לא מצוין לבין הגה חרא, ועל האמירה של ה"לא מי יודע מה מאוזנת" אני אפילו לא יודע מה להגיד מרוב שהיא מופרכת. מדובר במכונית שמסוגלת למהירויות פנייה היסטריות גם עבור מכוניות על מסוימות ובבטחון מלא. אם זה לא מאוזן אני לא יודע מה כן.

 

אפשר להגיד שההגה לא מצוין, מסכים.

אבל זה ציון שמתקבל על הדעת במכונית עם יומרות פחות ספורטיביות, לא ב GT-R.

 

לגבי מאוזנת, אם בשבילך יכולת פניה במהירות גבוהה מגדירה את המושג אז נראה שאנחנו מתכוונים למושגים שונים.

ה GT-R לפחות עד הדגם לפני האחרון ולא הרבה השתנה מאז מתאפיינת בתת-היגויי כבד במגבלות,

התנהגות אופיינית לרכבים עם מכלולי הנעה אדירים כמו ב GT-R, רק הגיר שוקל 158 ק"ג והמנוע מכביד על הסרן הקדמי

עם עוד 276 ק"ג ,בסה"כ 434 ק"ג של משקולת קדמית שרק מחכה להטלטל.

גם במימדים האחרים אין הרבה ישועה, המנוע הגבוה לא עוזר להנמכת מרכז הכובד.

תמיד אפשר לעטוף את הפגמים המובנים בהנעה משוכללת, היגויי כפול ומערכות בקרה מבית נאס"א אבל בסופו של דבר

כשפורצים את המגבלות, אי אפשר לרמות את הפיזיקה.

crsm0000000000.jpg

פורסם

פרוקסימה - יש לי חבר עם GTR שעד לא מזמן הייתה לו Z4M. יש לו גם ניסיון במגוון מכוניות "מתנהגות" אחרות. אני אשאל אותו לדעתו (עליה אני סומך) ואחזור אליך בעניין הזה.

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

פורסם
ואני שוב שואל ברשותך, PROXIMA, נהגת על המכוניות שציינת ? (פורשה, ב.מ.וו, ניסן)?

 

לא, וגם אם הייתי נוהג לא הייתי מסתמך על חוות הדעת של עצמי כמו על חוות דעתך ואפילו של סרוניס (ואיתו הסליחה),

אי לכך אני לא רואה את הרלוונטיות, מאחר ואתה חושב שבגלל שהמיצוב שלך מאפשר לך לנהוג באותן מכוניות ולקשקש קצת בזנב

זה הופך אותך לבר סמכות בענין, אצלי לפחות זה לא קביל.

 

ולעניננו: ל GTR יש חלוקת משקל מתוכננת של 53-47 קדימה אחורה, עכשיו תשאלו למה ?

מסתבר כי הענין מתוכנן מראש, למרות שמהנדסי הרכב יכלו להשיג חלוקת משקל של חצי-חצי כנהוג, הם העדיפו את חלוקת המשקל המוטית מעט קדימה, לה הם קוראים חלוקת משקל מאוזנת דינמית או משהו כזה, וכל זה למה ?

מאחר ובהאצה יש העברת משקל לאחור, חלוקת המשקל הסטטית הופכת במצב זה לשיוויונית, יענו חצי-חצי,

וזה מלמד גם על מה שלא כתוב בברושור, על ההעדפה של המהנדסים להתמקד בביצועים בקו-ישר על חשבון מסוים בהתנהגות מעבר למגבלות המאוד גבוהות שבמילא רוב רוכשיה לא יגיעו אליהן.

איך זה ? כי איפה שמרוויחים במקום אחד מפסידים במקום אחר, חלוקת המשקל הסטטית המסייעת בהאצה

מכבידה בבלימה, אותם 3 אחוזים שעוברים אחורה בהאצה, יתווספו לחרטום בבלימה וקיבלנו לפחות חלוקת משקל דינמית

של 56% קדימה 44% אחורה, כלומר הפער התרחב עכשיו ל 12% שזה שקול בערך לקצת יותר מתוספת של 200 ק"ג

בחרטום, וזאת הסיבה לתת-ההיגוי הכבד.

פורסם

פרוקסימה,

 

ראשית, אתה לא חייב להסתמך על חוות דעת של אף אחד. אבל אם כבר כתבת שההגה חרא ושההתנהגות לא מאוזנת מספיק על המגבלות, אשמח לדעת על איזו חוות דעת כן הסתמכת (ובבקשה אל תגיד שהסתמכת על נתוני חלוקת המשקל...).

 

ואם כבר חלוקת משקל: ראשית, 50-50 זה לא תמיד אופטימלי. במכוניות הנעה אחורית חזקות, למשל, מתכננים היצרנים חלוקה דווקא לאחור כדי להקטין תת היגוי בכניסה לפנייה ולאפשר האצה מקסימלית. בפרארי 458, למשל, מדובר על 58% לאחור ו-42% לפנים.

לעומת זאת, במכוניות הנעה כפולה יש נטייה לכוון קרוב יותר ל-50-50. ב-GTR זה נעשה גם בזכות העברת תיבת ההילוכים לחלקה האחורי של המכונית, מה שמשפר את האינרציה הסיבובית במהירויות גבוהות ומצטרף ליכולת המשיכה המוגברת (בזכות ה-4X4) בכדי לאפשר למכונית מהירויות אדירות בפניות.

ה-GTR היא מכונה מאוד מתוחכמת. מעבר לאחיזה המכאנית יש בה המון "אחיזה" ומשיכה אלקטרונית. מערכת ההנעה הכפולה בה עובדת בצורה מאוד חכמה ועוזרת להקטין תת-היגוי והיגוי-יתר ולשמור על האיזון בתוך הפנייה. זו הסיבה שהיא מצליחה לייצר מהירויות כל כך גבוהות בסיבובים, על אף המשקל הכבד.

אז יודע מה - אולי באמת יש לה טיפה'לה יותר תת-היגוי מלמכוניות ספורט אמיתיות, אבל גם יש לה כל כך הרבה אחיזה שזה בטל בשישים. "תת היגוי כבד"? נו באמת. למאות דגמי מכוניות רגילים יש חלוקת משקל הרבה יותר גרועה (60% ויותר לציר הקדמי) והן יכולות להיות מהנות בהחלט, על אף הפגיעה באיזון ובהיגוי. בעצמך אמרת שמרבית הנהגים בכלל לא יגיעו למצב בו זה משנה, אז לא מובן לי למה אתה בכלל מעלה את זה בשרשור.

 

ואגב, אם כבר הזכרת פורשה. מכיר GT2? לה יש חלוקת משקל של 63% לאחור. זה אומר אמנם היגוי מופלא, אבל גם נטייה מוגזמת לאבד את הזנב. מצד אחד אפשר להגיד שהיא לא מאוזנת, בצורה אפילו יותר חמורה מה-GTR. מצד שני, פורשה התגברו היטב על הבעיה באמצעים טכנולוגיים. למה נראה לך שניסאן לא מסוגלים לעשות אותו הדבר?

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

פורסם
לא, וגם אם הייתי נוהג לא הייתי מסתמך על חוות הדעת של עצמי כמו על חוות דעתך ואפילו של סרוניס (ואיתו הסליחה),

אי לכך אני לא רואה את הרלוונטיות, מאחר ואתה חושב שבגלל שהמיצוב שלך מאפשר לך לנהוג באותן מכוניות ולקשקש קצת בזנב

זה הופך אותך לבר סמכות בענין, אצלי לפחות זה לא קביל.

 

 

הכל בסדר?

 

ראית אותי כותב שאני בר סמכות למשהו ?

 

שאלתי שאלה לגיטימית, אתה כותב כל כך הרבה נתונים וחוות דעת,עניין אותי אם אתה כותב מתוך נהיגה אמיתית או מתוך הסתמכות על מאמרים\מבחנים וכו'.

 

בהצלחה חבר.

ניתן לפנות אלי בה"פ לייעוץ בענייני יהלומים ותכשיטים

 

http://www.sheynjewellery.com.hk

פורסם

מכיוון שעשיתי את זה באנגליה הנה כמה הסנטים שלי:

 

1. עשיתי בסילברסטון את הסיבוב הקצר על אסטון מרטין. הוא ממש ממש קצר ולא מספק.

2. עשיתי את היום המלא בבדפורד כשהיה להם 911 במקום האריאל אטום. היה יום מדהים ומעולה. אחת החוויות הטובות אי פעם. אני אחזור לשם בשביל לנסות את האריאל אטום.

3. הייתי גם ברוקינגהאם - היה כיף אבל פחות מבדפורד.

4. נהגתי בהיילנדס על כמה מכוניות על - אבל היה מעפאן והמדריך לא הפסיק לצרוח שנאט למהירויות נסיעה חוקיות בלבד :(

 

רשיון נהיגה ישראלי תופס שם

יש להם ביטוח שמכסה אותך. תמורת עוד איזה 10 פאונד אין השתתפות עצמית. כשהייתי שם אף רכב לא התרסק, אלא לכל היותר התמלא חצץ.

 

בקיצור, פלמר ספורט מומלצים והכי מהנים לבינתיים (אבל גם הכי יקרים) :)

 

קח בחשבון שסביר להניח שיחד איתך יהיו שם אנשים שזאת לא הפעם הראשונה שלהם.

היהודים עם אופטימי, לפני שיודעים מה הגודל הם חותכים.

גילוי נאות - אני חבר במועדון פיאט

×
×
  • תוכן חדש...