Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מה הטעם בכלל בפרוייקט השאפתני של שי אגסי (בטר פלייס)


joker2k

פוסטים מומלצים

עצוב מה שקורה עם BP, לא הגבתי פעם אחת ( לא שזכור לי ), אבל פשוט מעניין מה יקרה עכשו.

פשוט יפשטו רגל ? מה עם כל ההשקעה המטורפת ? מה יקרה שפתאום יביאו מכוניות חשמליות אמיתיות ( שעושות 400 קילומטר על הטענה ולא צריכות החלפת סוללה ) ? ....

אוטו-מאניה :-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 3.1 אלף
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

לולא שי אגסי שמוגדר על ידי חברי פורום שפגשו אותו: "אמן ורבלי", "הקוסם", ותסלחו לי, פשוט מכר תותים לאנשים ויזמים שהלכו שבי אחר לשונו החלקלקה, בלי שי אגסי לחברה הזו לא היה זכות קיום מהרגע הראשון.

הוא פשוט החייט האמן המושלם, הקוסם ורב מג שמשכנע את כולם (לא כולם, למעשה, ולא לגמרי אבל מספיק אנשים) שהמלך לבוש בבגדים חדשים מקולקציה חדשה, שפשוט מה לעשות, אנשים שמאמינים בבנזין לא רואים אותם.

 

להפך, הוא ככל הנראה זה שהוביל למפלתה, בשחצנות שלו שהובילה אותו לחשוב שהוא יצליח לשכנע את כולם להכניס את היד לארנק ולהוציא את הכסף.

זה נכון שחזרתי מהשיחה איתו עם הרבה תובנות. אני חושב שהוא יזם מאוד מרשים, שיודע להביט קדימה אל העתיד. בפירוש מישהו עם חזון. הוא פשוט קצת הקדים את זמנו עם הפרויקט הזה. חבל.

 

נ.ב. אתה קצת מגזים עם ה"מכרו לכם שיחה אישית עם המנכ"ל וכולכם נפלתם בשבי". כמו שכבר כתבתי, אפשר להתרשם מאוד מהבנאדם וללמוד ממנו הרבה גם בלי לקפוץ איתו למים.

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לדעתי שי אגסי הוא גאון, למרות שלא אהבתי את ההתנהלות שלו בפרויקט הזה. נקוה שלמד את הלקח ושהיזמה הבאה שלו תהיה יותר מוצלחת.

 

יהודה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש אנשים שהבנת הנקרא שלהם גורמת לי כמעט להשתמש במילת הד' האסורה לשימוש בפורום.

“.You will never reach your destination if you stop and throw stones at every dog that barks"

 

Winston S. Churchill -

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גאון? הוא לא בא עם שום רעיון חדש (החלפת מצברים בזמן עבודה מיושמת במלגזות הרבה מאוד זמן), טכנולוגייה חדשה (לא במנועים, לא בסוללות ולא במה שמסביב. ה"אוסקר" היחודי שלהם הוא בדיחה) או רעיון תימחור/שיווק חדש (שיווק בסגנון עדות הליסינג ותימחור כמו סלולר). גם השילוב של של כולם ביחד לא הוסיף ערך מוסף כלשהו אז מה פתאום גאון? ניתן להגיד כי הוא איש מכירות משכמו ומעלה, מישהו שיכול למכור ארטיק לאסקימוסים ולשכנע אותם שהמקל הוא בהשאלה אך גם איש מכירות מדהים כזה יכשל אם לא יהיה לו מה למכור.

 

כבר בזמן בו החל הרעיון של BP כל הפרמטרים האלה היו ידועים היטב וכתוצאה מכך מכירת רכבים חשמליים בצורה מסחרית היוותה חלק זעום משוק הרכב העולמי, קשה להאמין כי הוא לא ידע זאת. אז מה, הוא החליט להמר על עלייה במחיר בדלק או טכנולוגיה חדשה בכימיית הסוללות? שיקנה אופצייות, פשוט יותר וזול יותר מהקמת חברה המבוססת על כלכלה/טכנולוגיה עתידית.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לדעתי שי אגסי הוא גאון, למרות שלא אהבתי את ההתנהלות שלו בפרויקט הזה. נקוה שלמד את הלקח ושהיזמה הבאה שלו תהיה יותר מוצלחת.

 

יהודה

הגאון הזה הצליח כנראה לסדר עבודה בבטר פלייס לאחותו בתפקיד ניהולי בכיר.

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גאון? הוא לא בא עם שום רעיון חדש (החלפת מצברים בזמן עבודה מיושמת במלגזות הרבה מאוד זמן), טכנולוגייה חדשה (לא במנועים, לא בסוללות ולא במה שמסביב. ה"אוסקר" היחודי שלהם הוא בדיחה) או רעיון תימחור/שיווק חדש (שיווק בסגנון עדות הליסינג ותימחור כמו סלולר). גם השילוב של של כולם ביחד לא הוסיף ערך מוסף כלשהו אז מה פתאום גאון? ניתן להגיד כי הוא איש מכירות משכמו ומעלה, מישהו שיכול למכור ארטיק לאסקימוסים ולשכנע אותם שהמקל הוא בהשאלה אך גם איש מכירות מדהים כזה יכשל אם לא יהיה לו מה למכור.

נראה לי שאני הראשון פה בפורום שכתב שאין סיכוי שבטר פלייס תצליח, ועל כך זכיתי ב"מחמאות" בזמנו.

מנקודת המוצא הזו , עדייין לדעתי אגסי גאון, גם אם התנהלותו ב"בטר פלייס" לא היתה בסדר.

אגסי הקים כמה חברות , כולל חברה שנמכרה ב 400 מיליון דולר לענק התוכנה SAP והמיזם המשיך לתפקד כחלק מSAP.

אגסי הצטרף להנהלת SAP וקודם במהירות , כך שנעשה בוס של כ 9000 ( כשליש ) מעובדי החברה , ומועמד (אחד מתוך שניים) להיות מנהל של SAP. כל זאת, כשהוא צעיר.

האיש מוכשר מאוד ולדעתי הוא גאון.

 

גם גאון עושה טעויות ואפילו הרבה. האם איינשטין לא טעה? כן בהחלט, ולא היתה לו בעיה להודות כשטעה.

צ'רצ'יל (ראש ממשלת בריטניה בזמן מלחמת העולם ה2) היה אדם מוכשר בצורה יוצאת דופן ובהרבה תחומים. הוא היה מקורי ושופע רעיונות. ההחלטות בזמן המלחמה (כולל החלטה חשובה בתחילת המלחמה ב 1940 האם להיכנע לגרמנים ) נלקחו ע"י קבינט, והחלטות אחרות ע"י פורום הכולל את המפקדים הבכירים. נאמר כי בהחלטות אלה, פעמים רבות צ'רצ'יל לא הצליח להעביר את יזמתו, מפני שחלק גדול מיוזמותיו היו לא נכונות \ רצויות\ תורמות.

טעויות הם חלק מכל אדם, כולל יוצאי דופן וגאונים. החכמה היא לדעת להקשיב לביקורת של אחרים ולדעת להתנער מטעויות מספיק מוקדם.

 

אגסי טעה פה, ולא התנער מספיק מוקדם מהטעות. בכל זאת, בהיותו גאון ויוצא דופן, יהיו לו רעיונות נוספים, ונשאר רק לקוות שילמד לקח מהכשלון באחרון, ושיצליח בפעם הבאה.

 

יהודה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בכלכליסט תוהים האם הגיע סוף ההתקשרות בין BP ובין אמדוקס ומיד עולה השאלה, אמדוקס? לניהול 500 רכבים (ש 200 מהם בשימוש החברה עצמה)? :shock:

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גאון או לא, המיזם הוקם על בסיס הערכות. בעיקר הערכות למחיר הייצור בכמויות גדולות, וקצב ירידת המחיר ושיפור הטווח של המצברים. גם הערכות לזמן פיתוח ועלות ההקמה של תחנות ההחלפה. והערכות על מחיר הנפט בעתיד והטבות המס שאפשר לקבל מהמדינה.

 

זה לא משהו שגאון יכול לחשב אותו מראש. זה סיכוי עסקי קטן וסיכון גדול.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יהודה, אתה שוכח משהו.

כאשר BP הוקמה לפני יותר מ 5 שנים המאפיין העיקרי שלה היה רכבים חשמליים בעלי מאפיינים יחודיים, הווה אומר, סוללה מתחלפת. באותה תקופה ההכרזות של אגסי על התקדמות הטכנולוגיה וצניחת המחירים ("הרכב החשמלי יהיה בחינם, שלם רק על הנסיעה") היו מנופחות במקרה הטוב או הזויות במקרה הפחות הטוב. בוא וניקח את אחד מהדברים שעליהם הכריז (ובאוזני חברי הפורום שביקרו אצלו) והוא ירידת המחיר המתמשכת של הסוללות יחד עם הגדלת הקיבולת שלהן. זו הנחה קריטית למדיי כי בלעדיה אין ל BP את היכולת להתחרות שווה בשווה עם רכבי הבנזין.

 

-אם הוא חשב כי ההנחות שלו אכן נכונות אז ברור מאילו כי תוך כ-5 שנים (או בערך זמן ההקמה וההפעלה של BP) טכנולוגיית הסוללות תתקדם מספיק כך שלא יהיה צורך בסוללה מתחלפת עקב הקיבולת הגדולה ולא בהחכרת הסוללה כי מחירה ירד. כלומר, אין טעם בהקמת החברה.

-אם הוא חשב כי ההנחות שלו אינן נכונות אז הוא הקים בידיעה מראש פרויקט ללא יכולת הצלחה. כלומר, גם כאן אין טעם בהקמת החברה.

(-ואם הוא לא ידע אז לא סביר שהמוניטין שלו כגאון נכון:?)

 

הטיעון הזה לבד שומט את הקרקע מתחת לרגלי המאמינים כי הוא גאון.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בטר פלייס תפנה חלק מהשטח שלה בפי גלילות.

 

כניראה עוד מהלך "מתוכנן מראש" של BP ?.

מוכר מארז נייר טואלט איכותי בייבוא אישי מחו"ל של Kirkland, מוכן להחלפה על רכב ספורטיבי יד ראשונה, לרציניים בלבד!.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כל צעדי היעול האלה הם קשקוש אחד גדול, צעדי יעול עושים כאשר ההוצאות גדולות ביחס להכנסות, פה פשוט אין הכנסות (כמה הם מכרו באוקטובר, 33 מכוניות?) ולכן מירב האנרגיה צריך להיות לשינוי התמחור ולהתחיל למכור באפיקים חדשים ויצירתיים.

 

נכון לכרגע, ומסיבות עוד יותר מובנות מבעבר, חברות הליסינג מסרבות לגעת ברכבים.

 

שיעשו מבצע סוף שנה, עם התחייבות לקניה בחזרה ותתחיל להעיף רכבים לסקטור הפרטי.

 

במחיר מאוד אטרקטיבי ובתנאים מפליגים אפשר עד סוף השנה להעיף 1000 יחידות ולהתחיל לגרום לכל המערכת לעבוד ולהצדיק את קיומה.

 

כל זה כמובן בתנאי שבחדרי חדרים, הם לא הרימו ידיים ויוצאים מישראל.

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אאיייייל מלאאייי רחמייייייים, המצאאאאי מנוחההה נכויייינה....

“.You will never reach your destination if you stop and throw stones at every dog that barks"

 

Winston S. Churchill -

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אנקדוטה קטנה...

לפני מספר חודשים כשחיפשתי עבודה הציעו לי להיות אחראי על התחנה החדשה שהוקמה בדור אלון טל שחר (אני בטוח שהרבה רוכבי אופניים יודעים היכן זה) - מטר מהקיבוץ שלי.

לא לקחתי את ההצעה מפני שהם רצו שאבוא עוד באותו שבוע לבחינות (עדיין עבדתי - רק חיפשתי אופציות) וכן כבר שנים שאני אנטי-BP לגמרי, אני ממש לא אוהב שמוכרים לאנשים אויר בשקל...

 

בכל מקרה, התחנה עבדה בערך חודש. כרגע נראה שהיא סגורה, רק השלט של BP עדיין נראה למרחק בכחול ניאון.

איזה ביזבוז כסף ומקום.

"Metal is like flesh. Both carry potential in their veins. When tempered with heat and pressure, the potential surfaces"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...